Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] 3 mrugnięcia kierunkowskazu
Autor Wiadomość
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 21-11-2011, 23:39   [EAxx] 3 mrugnięcia kierunkowskazu

Ciekawy i przydatny bajer, który przydałby się w Galancie. O co chodzi? Np. przy zmianie pasa ruchu wrzucamy kierunkowskaz, ale ruch kierownicą jest na tyle mały, że nie dzwigienka kierunkowskazu nie odbije-trzeba to zrobić samemu. VAG znalazł rozwiązanie: po lekkim trąceniu dzwigienki (tak, żeby nie wpadła w skrajne położenie) kierunkowskaz mruga nie raz a 3 razy. Myślałem trochę nad tym i wymyśliłem wyłacznik czasowy ot cos takiego:
http://sklep.avt.pl/p/pl/...go+montazu.html

problem jest jednak bardziej złożony: taki wyłącznik musi mieć możliwość przełączania obwodów tzn. gdy mruga jeden kierunkowskaz druga strona nie może mrugać np. trącamy dzwigienkę w dół zaczyna mrugać lewy kierunek, a zaraz potem trącamy w górę i zaczyna mrugać prawy w czasie kiedy lewy nie skończył cyklu :(
Jak to rozwiązać? Ktoś się może kiedyś spotkał z gotowym modułem, który zadziała w ten sposób i który będzie ingerował w instalację w minimalnym stopniu?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 22-11-2011, 00:30   

sveno napisał/a:
VAG znalazł rozwiązanie
sveno napisał/a:
Ktoś się może kiedyś spotkał z gotowym modułem
, skoro VAG wynalazł , to pewnie siedzi TO w instalacji , trzeba by jakiegos rozbitka przeszukać, 2 lata wstecz miałem to w fabii , pewnie parę od tamtego czasu na szrocie wylądowało ?
_________________
Mam oko na Ciebie
 
 
marianoooo 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 130
Skąd: koszalin
Wysłany: 22-11-2011, 09:04   

To może pójść kawałek dalej (niestety drożej) i założyć takie coś:
moduł komfortu
Ten układ działa z kierunkowskazami w żądany sposób.
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 22-11-2011, 10:40   

marianoooo, dzięki, nie wiedziałem jak to ustrojstwo fachowo nazwać, dziękli tobie znalazłem ::)
http://allegro.pl/modul-k...1943353457.html
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22-11-2011, 11:29   

no tylko takie mruganie poprzez lekkie przytrzmanie kierunkowskazu sprawi, ze jeszcze troche i spalisz styki. Bedzie przy lekkim zetknieciu mechanizmu sie grzalo i sajonara.
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-11-2011, 11:48   

Pieraś napisał/a:
Bedzie przy lekkim zetknieciu mechanizmu sie grzalo i sajonara.


Nie ma takiej możliwości :) Przecież to na przekaźnikach jest. Producent to nawet przewidział. Zresztą przy zmianie pasa czy wyprzedzaniu w ten sposób włączam, bez pyknięcia. Po potem musiałbym ręką wyłączać.
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 22-11-2011, 11:50   

Pieraś, nawet w instrukcji Gala jest o lekkim muśnięciu kierunkowskazu, aby uzyskać jedno mignięcie.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 22-11-2011, 11:57   

Pieraś napisał/a:
no tylko takie mruganie poprzez lekkie przytrzmanie kierunkowskazu sprawi, ze jeszcze troche i spalisz styki.
o czym Ty mówisz? Tu chodzi o lekkie tracenie dzwigienki, a nie trzymanie jej na granicy styku,
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22-11-2011, 12:00   

mowie o tym, ze Wy nieprzepisowo zmieniacie pas ruchu ... powiedzcie, ze nie ;-)
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 22-11-2011, 12:22   

Pieraś, najpierw piszesz o "sajonara" i palących się stykach a teraz o nieprzepisowej zmianie pasa ruchu :roll:

to rozwiązanie podane przez marianoooo, kusi, ale zastanawiam się nad podłączeniem: podanie napięcia na jeden halogen zapali obydwa :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22-11-2011, 12:31   

To co podal mariano to tez nie przepisowe :) Chyba, ze masz dedykowane lampe, gdyz halogen to halogen.

Generowanie impulsu mozna zrobic przy pomocy prostych ukladow cyrowych, ale jak we wszystkim zawsze trzeba sie troche pobawic ... lub kupic gotowca i robic albo samemu lub dac elektrykowi ... jak dla mnie szkoda zachodu. Uwazam, ze do galanta bajerow nie potrzeba, chyba ze nie ma co sie z gotowka robic.
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 22-11-2011, 12:54   

marianoooo napisał/a:
To może pójść kawałek dalej (niestety drożej) i założyć takie coś:
moduł komfortu
Ten układ działa z kierunkowskazami w żądany sposób.

Pogadajcie Z Kaczartem..może upakuje takie ustrojstwo do następnej wersji UKP..;-)
ps.Ostatnio wymieniłem żarówke w tylnych kierunkach na ledową przez co migają mi 2 razy szybciej..i teraz wystarczy na chwile przełamać dżojstik kierunków żeby mrugnęły mi ze dwa razy(przy szybkiej zmianie pasa dosyć wygodne)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 22-11-2011, 13:13   

m6riano napisał/a:
migają mi 2 razy szybciej
m6riano napisał/a:
przy szybkiej zmianie pasa dosyć wygodne)
i bardzo nielegalne, policja zobaczy takie coś i odrazu zjedziesz na bok. Kierunkowskaz ma generować od 60 do 90 impulsów na minutę!!!
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-11-2011, 13:26   

Cytat:
mowie o tym, ze Wy nieprzepisowo zmieniacie pas ruchu ... powiedzcie, ze nie ;-)


Możesz uzasadnić?

Pieraś napisał/a:
To co podal mariano to tez nie przepisowe :) Chyba, ze masz dedykowane lampe, gdyz halogen to halogen.


No nie do końca. W fabrycznych rozwiązania są wykorzystywane halogeny przeciwgielne. Kodeks drogowy dopuszcza używanie przednich halogenów przeciwmgłowych podczas jazdy z ograniczoną widocznością i do jazdy na drogach krętych w warunkach normalnej widoczności.
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 22-11-2011, 13:43   

sveno napisał/a:
bardzo nielegalne, policja zobaczy takie coś i odrazu zjedziesz na bok. Kierunkowskaz ma generować od 60 do 90 impulsów na minutę!!!

1. Jakoś z tym jeżdże z miesiąc i żaden policjant sie nie przyczepił.
2.myślisz że policjant nie ma nic innego do roboty niż liczenie ile razy mryga kierunek u cierpa...?(tak, kazałbym mu liczyć zanim oddałbym mu dowód;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
Ostatnio zmieniony przez m6riano 22-11-2011, 17:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.