Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Napinacz paska klinowego od klimatyzacji
Autor Wiadomość
Runner 
Forumowicz

Auto: space runner
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 39
Skąd: łódzki
Wysłany: 19-10-2012, 16:48   Napinacz paska klinowego od klimatyzacji

Dzień dobry , jest to mój pierwszy post na tym szanownym forum wiec postaram się nie podpaść na samym początku. :D Przy pierwszej wizycie nowym nabytkiem czyli MSR u mechanika przy wymianie rozrządu pasków oleju filtrów itp co zaraz po zakupie robimy zostałem poinformowany że rolka napinająca pasek klinowy od klimy i wspomagania kierownicy jest zużyta i niemiłosiernie wyje. Owszem auto chodziło troszkę jak odkurzacz i nie było to miłe dala ucha. Po wizycie w 6 sklepach motoryzacyjnych i słyszeniu że nią ma nie robią podupadłem na duch ale w końcu kupiłem. Przy wymianie potrzebna jest bardzo długa przedłużka do klucza nasadowego tak około 60cm. Osobiście wykorzystałem do tego 3 przedłużki po pożyczane po kolegach.Wymiana jest szybka i przyjemna :zaciągamy ręczny , kliny pod koła,maska do góry ,żabą przód lewy auta podnosimy do góry i zabezpieczamy kobyłkami.rolka znajduje się na wysokości lewego koła jest usytuowana prawie tuż nad ziemią.Z spod auta luzujemy śrubę trzymająca rolkę ale tylko trochę. Wspomniany klucz nasadowy( nie pamiętam jaki rozmiar) na giga przed łuszczce wkładamy od strony silnika od góry nad rolkę , tam luzujemy śrubę i rolka ładnie nam się schodzi w dół.Od spodu auta odkręcamy śrubę trzymającą rolkę i już z górki.
Rolka która wcześniej zakupiłem okazała się na szczęście całkowicie nie pasująca więc ja oddałem . Tak zgadza się na szczęście ponieważ nasze kochane autka to nie jednorazowy badziew jaki teraz się produkuje i producent zrobił ową rolkę metalową z 1 wymiennym łożyskiem maszynowym a numerze 6301RS . Łożysko zakupiłem za 5zł co lepiej brzmi niż 85zł za nową plastikowa rolkę z zatopionym łożyskiem. Przy wybijaniu starego łożyska nie trzeba się szczypać ale z montażem nowego to troszkę trzeba delikatniej. Ja do tego celu wykorzystałem samą bieżnie starego łożyska i na imadle wprasowałem nowe łożysko za pomocą starej bieżni dzięki czemu nie zostało uszkodzone. Warto mieć cienkie ale mocne szczypce do zdjęcia pierścienia zabezpieczającego łożysko (szczypce seeger`a wewnętrzne) na miejscu w rolce. Później wszystko jak wyżej tyle że na odwrót, mam nadzieje że moje wypociny zaoszczędzą wam czas i złotówek. :o
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.