Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Płyn chłodniczy - ubytek
Autor Wiadomość
joker19 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Chełm
Wysłany: 12-10-2012, 22:33   [Cari 1.9TD] Płyn chłodniczy - ubytek

Witam

Kilka tygodni temu przy dłuższej trasie sprawdziłem stan płynu w zbiorniku wyrównawczym i okazało się za mam ubytek, więc uzupełniłem go. Muszę przyznać ze po powrocie nie sprawdzałem stanu płynu chłodniczego. Niepokój mój powrócił w tym tygodniu gdy zacząłem sprawdzać prawie co dwa dni i zauważyłem niepokojący stan który polegał na tym że miałem sucho w zbiorniczku wyrównawczym, płyn uzupełniałem aby był pomiędzy min-max za każdym razem. Próbowałem znaleźć przeciek ale bez skutecznie.
W dniu dzisiejszym zrobiłem malutki eksperyment polegający na wlaniu płynu chłodniczego i wytarciu wokół wlewu do zbiornika wyrównawczego, za poradą z forum uruchomiłem silnik (bieg jałowy) i zacząłem szukać ponownie przecieku ale bezskutecznie. Po przejechaniu 5-7 km stanąłem pod domem i sprawdziłem ponownie komorę silnika i zauważyłem że nie ma płynu w zbiorniku (spód zbiornika jest przezroczysty i nie było widać płynu) oraz to ze przy nakrętce jest niepokojąca plama oraz syczenie w okolicach zbiornika wyrównawczego.
Mam pytanie czy jest możliwe że ciśnienie w układzie chłodzenia mogło w jakiś sposób podważyć korek (nakrętkę) ponieważ z niego najprawdopodobniej jest przeciek?
Powiem że starałem się dokręcać korek do oporu.
Czy ktoś z was spotkał się z podobną sytuacją?
Bo jeśli to nakrętka na wlewie do zbiornika czy można samą nakrętkę kupić, czy trzeba wymieniać cały zbiornik?
Może gdzie indziej leży przyczyna?
Proszę o pomoc.

Samochód to Carisma 1,9TD 2000 rocznik (po lifcie).
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-10-2012, 22:38   

Możliwe, że padła uszczelka pod głowicą i płyn jest wciągany do cylindra i się spala lub jest wyrzucany przez wydech.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 12-10-2012, 23:09   

No to może ja się wypowiem. joker19,zrób tak: uzupełnij płyn, uruchom silnik i odczekaj do momentu aż załączy się wentylator chłodnicy. W tym czasie obserwuj co się dzieje w zbiorniku wyrównawczym. Jeśli ci wywali poprzez korek w zbiorniku wyrównawczym + dymi na biało to uszczelka pod głowicą na 100%. Jeśli tylko zniknie to sprawdź olej czy nie robi się mleko; jeśli się zrobiło -> uszczelka pod głowicą. A jeśli nie będzie żadnego z opisywanych przeze mnie objawów to sprawdzaj po kolei przewody gumowe oczywiście najlepiej na pracującym silniku. Wtedy będziesz widział czy ci nie wywala boryga pod ciśnieniem na instalacji wodnej. Gorące borygo zostawia taki jasny nalot jak wyschnie.

[ Dodano: 12-10-2012, 23:16 ]
Dodam tylko że korek pełni rolę zaworu bezpieczeństwa w momencie powstania ciśnienia wyższego niż 90 kPa w układzie chłodzenia. Jeśli ci tędy wywaliło płyn to na 100% uszczelka pod głowicą i wcale bym się nie zdziwił jakby poszła na czwartym cylindrze( pierwszy od rozrządu). Ja właśnie jestem 140 kilometrów po wymianie uszczelki która poszła właśnie na tym cylindrze.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
joker19 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Chełm
Wysłany: 12-10-2012, 23:36   

dzięki za odpowiedź. Sprawdzę jutro.
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2012, 08:00   

stawiam na wyciek ale jeszcze tak ze dwa razy pojeździsz bez płynu i rzeczywiście bedziesz czapkę w górę musiał rwać.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-10-2012, 10:23   

mnie się też wydaje, że to uszczelka pod głową, wyciek zostawiał by plamy...

Jaro1974 napisał/a:
i wcale bym się nie zdziwił jakby poszła na czwartym cylindrze( pierwszy od rozrządu).

cylindry liczone są od rozrządu, pierwszy od rozrządu to 1szy cylinder, ten najdalej od rozrządu to czwarty cylinder
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 16-10-2012, 13:44   

Saqu, masz rację, mój błąd :prayer:
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-10-2012, 17:12   

Saqu napisał/a:
mnie się też wydaje, że to uszczelka pod głową, wyciek zostawiał by plamy...

Jaro1974 napisał/a:
i wcale bym się nie zdziwił jakby poszła na czwartym cylindrze( pierwszy od rozrządu).

cylindry liczone są od rozrządu, pierwszy od rozrządu to 1szy cylinder, ten najdalej od rozrządu to czwarty cylinder


Nie prawda, w tym silniku sa liczone od skrzyni :-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-10-2012, 19:12   

:shock:

w takim razie mój błąd :( sory :)
 
 
 
joker19 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Chełm
  Wysłany: 04-12-2012, 23:30   wszystko wyjaśnione

Sprawa została wyjaśniona i dokonałem naprawy.
Niestety koszty naprawy były spore ponieważ ja w swoim przypadku trafiłem na ten gorszy wariant - wymiana głowicy. :(
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 11-12-2012, 16:22   

Witam, podepne sie tu.
Ojciec w swojej Cari ma wyciek z obudowy termostatu. Planujemy rozebrac obudowe i uszczelnic poki co sylikonem do silnikow.
Pytanie:
- czy sa jakies problemy przy demontazu?
- jakis manual istnieje?
- w jaki sposob odpowietrzyc uklad chlodzenia po zalaniu?
Cari 1,9TD 1998
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 11-12-2012, 16:58   

Cała obudowa przykręcona jest trzema śrubami. Ale żeby się do nich dostać trzeba zdemontować obudowę filtra powietrza. Do obudowy dochodzą bodajże cztery przewody gumowe. Po złożeniu jeden odpowietrznik masz na obudowie termostatu o ile pamiętam to na 12 lub na 13 klucz a drugi odpowietrznik na przewodzie idącym do nagrzewnicy. Nie posiadam żadnych zdjęć żeby pokazać co i jak. Ale jakby co to pytaj śmiało .
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 11-12-2012, 17:02   

Jaro dasz numer telefonu jakby cos? za chwile zabieramy sie za wymiane, a wiadomo ze z brdnymi rekami nie podejde do komp;)
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 11-12-2012, 21:12   

Dread87, nie mogłem wcześniej podejść do kompa bo miałem pilny wyjazd i dopiero wróciłem ale w razie czego mogę podać ci numer na PW. Na ogólnym nie będę podawał.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.