[Cari 1.8 GDI] Problem z zawysoką temperaturą |
Autor |
Wiadomość |
Marcin Mcari [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2008, 19:11 [Cari 1.8 GDI] Problem z zawysoką temperaturą
|
|
|
Dziś zaniepokoiło mnie następujące zjawisko:
Jadę dłuższa trasa. Po ok 50km gdy zaczęły się leciutkie korki widzę że wskazówka od temperatury zbliża się do czerwonego pola po pewnym czasie opada do pozycji pionowej (czyt prawidłowej, bardzo szybko mniej niż minuta) i następnie znowu się nagrzewa i tak ok kilu razy.
W trasie powrotnej to samo nawet gdy nie było korków.
Dodam że temp powietrza powyżej 20*C
Co może być przyczyną bo wydaje mi się że normalnie tak nie powinno być. |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 15-04-2008, 19:24
|
|
|
Sprawdź termostat albo czujnik temperatury. Czasem przy dużym przebiegu samochodu stary termostat nie domyka, bądź nie otwiera na full tzw. dużego biegu chłodzenia... |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
orzech [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2008, 19:46
|
|
|
sprawdz stan plynu w zbiorniczu wyrownawczym po prawej stronie chlodnicy, lub stan plynu w samej chlodnicy. |
|
|
|
 |
krzysiek_rz [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2008, 21:30
|
|
|
Ja bym na postoju sprawdzał, albo w czasie jazdy, czy gdy temp. jest za wysoka
to włącza się wentylator na chłodnicy. Odkąd ja jeżdżę, to w takich temperaturach
jakie mamy obecnie wentylator mi się nie włączał. Z tym że autka nie katuję.
Sprawdź też styk na czujniku temperatury. Czujnik jest po prawej stronie silnika,
na termostacie. Widać to z zewnątrz bez żadnych demontaży. Biegnie do niego
jeden przewód.
No ale to chyba nie będzie brak styku, bo by wskazówka spadała albo była za nisko.
Poprawcie mnie, jeśli się mylę.
A w Astrze to w korkach wskazówka latała jak oszalała. Doszła prawie pod czerwone i włączał
się wentylator i błyskawicznie spadała. I tak w koło. W trakcie jazdy nigdy się nie włączał.
No i oczywiście rady poprzedników. Uważaj na autko, bo można przegrzać. Musisz to
porządnie zdiagnozować i naprawić. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 16-04-2008, 09:06
|
|
|
Walnięty termostat - zacina się. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Marcin Mcari [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2008, 17:07
|
|
|
Czy łatwo jest wymienić termostat samemu?
W którym miejscu się on znajduje? Może ktoś zrobiłby fotkę
I jakich narzędzi będę potrzebował? |
|
|
|
 |
orzech [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2008, 18:24
|
|
|
http://moto.allegro.pl/se...&category=18693 tak wyglada termostat ,od chlodnicy ida dwa weze (takie czarne grube ) na koncu jednego z nich jest termostat ,wymontowanie i ponowne zamontowanie jest dziecinne proste.POWODZENIA kiedys trzeba zaczac. |
|
|
|
 |
ohyda666
Forumowicz ohyda
Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 53 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 30-05-2008, 18:51
|
|
|
Ja miałem bardzo podobnie około rok temu, zaraz po tym jak kupiłem mojego Miśka. Okazało się że było za mało płynu w chłodnicy (ok. 1 l.) A tak w ogóle w zbiorniczku wyrównawczym płynu było prawie max. i nie wiem dlaczego nie cofnął się do chłodnicy. Ale wymiana płynu i wyczyszczenie zbiorniczka chyba pomogło bo już nie miałem takiej sytuacji nawet w korkach (1,5 godz) |
|
|
|
 |
|