Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Co dolewać do benzyny w baku na zimę ?
Autor Wiadomość
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 09-12-2012, 18:36   Co dolewać do benzyny w baku na zimę ?

Witam

Dzisiaj miałem problem z odpaleniem , auto stało nieodpalane kilka dni .
Benzyna - pół baku Pb 95 z Orlenu .
Silnik zaskakiwał cały czas ale nie odpalał , wykończyłem jeden akumulator , podłączyłem drugi :D
Kręciłem z przerwami bez naciskania gazu , w końcu po długim kręceniu rozrusznikiem zaczął coraz lepiej załapywać i w końcu odpalił :)
Na początku przez chwile ledwo pracował na bardzo niskich obrotach ale po paru sekundach obroty wzrosły i już było ok .
Świece kable,kopułka filtr paliwa wymieniane 1,5 roku temu .
Prawdopodobnie przez zamarzniętą wilgoć w baku :/

Na stacji znalazłem preparat do usuwania wody ale marnej firmy Xceramic...
Stp był jeszcze ale wg. opisu : do oczyszczania ukł. paliwowego ,chroni przed korozją , o absorbowaniu wody ani słowa .

A Wy co używacie ?

pozdrawiam
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-12-2012, 18:40   

Ja myślę, że trzeba było wcisnąć but do podłogi i kręcić...
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 09-12-2012, 18:56   

W zasilaniach gaźnikowych dodawało się ćwiarkę denaturatu, ale w obecnych systemach nie jestem pewien, czy to bezpieczne.
Myślę, że odpaliłbyś go łatwiej jak napisał pow. Krzychu :wink:
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 09-12-2012, 19:02   

Poprawiam
parę razy wciskałem gaz i nadal tak samo załapywał więc dalej próbowałem bez gazu
żeby nie zalać świec...
Może dolać jakiegoś lepszego paliwa z dodatkami tylko jakie ?
Zawsze leje zwykłe 95 ...
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 09-12-2012, 19:22   

spokojnie na zbiornik możesz wlać z litra spirytu..
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
radamanthys132 
Mitsumaniak
MohAIR


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 166
Skąd: Poznan
Wysłany: 09-12-2012, 19:40   

Polecam Black Arrow Trim Gasoline szwedzki srodek, uzywam i tego. Rowniez mam doswiadczenie z dieslami i analogiczny ich srodek do ropska i uwazam ze sa REWELACYJNE. Idzie kupic w sklepach internetowych i w IC
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-12-2012, 20:17   

Często wilgoć w benzynie pojawia się przy częstym tankowaniu małych ilości paliwa. Za każdym razem dostarcza się do baku świeżą porcję wilgotnego powietrza (szczególnie teraz), tym więcej im mniej benzyny. Jak samochód ma stać dłużej, to lepiej zatankować więcej paliwa, wtedy mniej wilgoci, bo mniej powietrza w baku.
Sam mało śmigam, stosuje się do powyższego i nie mam problemów.
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 09-12-2012, 20:50   

Tak jak pisze m6riano spirytus lub denaturat. Alkohol zwiąże wodę i się przepali. A póki co to tylko chyba ciepły garaż żeby odpalić.
 
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 09-12-2012, 21:09   

kisian napisał/a:
Tak jak pisze m6riano spirytus lub denaturat. Alkohol zwiąże wodę i się przepali. A póki co to tylko chyba ciepły garaż żeby odpalić.

Spirytus kupie w markecie budowlanym ?, co lepsze denaturat czy spirytus ?
Na katalizator nie ma to znaczenia ?
Denaturat to dawny sposób...

http://www.kleenflo.pl/wi...cy-benzyn%C4%99
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 10-12-2012, 10:34   

Jedno i drugie to alkohol... Tylko spirol będzie o te 4% mocniejszy i na pewno sporo droższy.
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-12-2012, 10:36   

kisian napisał/a:
Jedno i drugie to alkohol... Tylko spirol będzie o te 4% mocniejszy i na pewno sporo droższy.


No tak, ale denaturat może być jakoś specjalnie zanieczyszczony czymś co może nie polubić układ paliwowy lub katalizator... Spyrol może być lepszym rozwiązaniem.

Ale moim zdaniem problem nie jest tam gdzie go szukasz. Jakby była woda w baku to byś nie odpalił w ogóle samochodu.... To nie jest ropa która gęstnieje, jakby zamarzło to na kość. Ja bym olał na razie sprawę nic nie lał... Następnym razem jak się tak stanie to but w podłogę i pokręć parę razy powinno pomóc...
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 10-12-2012, 11:29   

krzysieg napisał/a:
Dzisiaj miałem problem z odpaleniem , auto stało nieodpalane kilka dni .
Benzyna - pół baku Pb 95 z Orlenu .
Silnik zaskakiwał cały czas ale nie odpalał , wykończyłem jeden akumulator , podłączyłem drugi :D
Kręciłem z przerwami bez naciskania gazu , w końcu po długim kręceniu rozrusznikiem zaczął coraz lepiej załapywać i w końcu odpalił :)
Też mam styczność z Coltem CJ0 1.3 i też stał od piątku nieodpalany przez cały weekend - odpalił rano bez problemów, za pierwszym razem bez żadnego telepania.
Może szukaj przyczyny w układzie zapłonowym, układzie zasilania (zapłon, zawory.... :roll: ) Może tam tkwi problem.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8674
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 10-12-2012, 23:05   

Ja tam na zime dolewam 0,5 denata xD i odpukac chodzi xD :wink:
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 10-12-2012, 23:30   

krzychu napisał/a:
Ja myślę, że trzeba było wcisnąć but do podłogi i kręcić...

Tak się osusza świece jak się silnik zaleje (by Opel manual). Mi nawet po tygodniu odpala ale z wcześniejszych doświadczeń w przypadku aut benzynowych, włączam zapłon, czekam aż zgaśnie check i kręcę trzy razy wałem na oko i stop, znów zapłon, trzy kręcenia i stop jak nie zaskakuje to coś jest nie teges. Czasem jeszcze popracuję pedałem gazu, co by powietrze dostawał falami a na pełnym otwarciu ma go po prostu za dużo na rozruch. Jak jest problem z paleniem zimą to na wiosnę trzeba się zająć serduszkiem by następnej zimy gorzej nie było :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 16-12-2012, 18:21   

Tydzień temu jak już udało sie odpalić to później odpalało normalnie .
Auto po 7 dniach czyli dzisiaj odpaliło bez problemu , mam + 5 stopni .
Przejechałem się ale na światłach gasło , za bardzo spadały obroty .
Wydawało mi się że nie trzeba uczyć obrotów Ecu , ale to zrobiłem .
Rozgrzałem bez dotykaniu gazu i obroty utrzymują sie na 750(na wył ssaniu)to chyba dobrze ?
Na 2 biegu jadąc bez gazu spadają do 500(na rozgrzanym) , wydawało mi się że były wyższe ...
Dolałem do benzyny keenflo z linka co podawałem wcześniej , i zalałem do pełna , zobaczymy jak odpali na mrozie .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.