Lampy przednie |
Autor |
Wiadomość |
pawelekm
Forumowicz

Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018 Posty: 38 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 26-03-2021, 08:55 Lampy przednie
|
|
|
Cześć,
Zaznaczę z góry: wiem - temat był, ale nie znalazłem do końca wyjaśnienia.
Odszczurzam auto po zimie.
Mam "oczywiście" przypadłość związaną ze spękanymi kloszami lamp przednich.
Chyba nie muszę mówić jak fatalnie to wygląda.
Nie mam zamiaru się bawić w jakieś klejenie kloszy czy tam rozklejanie, więc zapadła
decyzja o kupnie lamp.
Mogę kupić zamienniki na znanym portalu za kwotę około 380 PLN, ale z manualną regulacją świateł.
Szkoda byłoby rezygnować z regulacji elektrycznej ..... Dodatkowo sprzedawca twierdzi, że homologacja lamp jest.
Oraz druga opcja:
Większość jest ogłoszeń z lampami firmy DEPO na żarówki H1 oraz HB3. Lampy wyglądają ładnie (i z tego co piszą świecą lepiej).
Fakt, że są zauważalnie droższe, no i pojawia się problem z instalacją elektryczną.
Pytanie: w jaki sposób przerobić, dostosować instalację elektryczną do lamp z żarówkami H1, HB3 ? Konkretnie co i jak trzeba zrobić ?
Z tego co wyczytałem to każdy "coś słyszał", "coś trzeba przeciąć", "gdzieś połączyć". Ale chciałbym się dowiedzieć konkretnie - co, gdzie i jak ?
Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam
Paweł |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 26-03-2021, 22:45
|
|
|
Zaprosiłem tu człowieka który przerabiał osobiście temat, będziesz miał info z pierwszej ręki. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
pawelekm
Forumowicz

Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018 Posty: 38 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 27-03-2021, 17:46
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | Zaprosiłem tu człowieka który przerabiał osobiście temat, będziesz miał info z pierwszej ręki. |
Świetnie. Dziękuję Ci bardzo.
|
_________________ Pozdrawiam
Paweł |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
pawelekm
Forumowicz

Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018 Posty: 38 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 28-03-2021, 14:21
|
|
|
Ok. Zamawiam w takim razie niezbędne kontrolery i wtyczki. |
_________________ Pozdrawiam
Paweł |
|
|
|
 |
Rafpl88
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 1 2.0t
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2021 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-03-2021, 23:33
|
|
|
Hej !
Pytanko, co podczepiacie pod ten magiczny zestaw ,jako wyjście światła, xenon / led ?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
pawelekm
Forumowicz

Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018 Posty: 38 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 30-03-2021, 19:35
|
|
|
Panowie - przyjdzie cały zamówiony komplet (myślę, że już jutro będę wszystko mieć) i wtedy wstawię fotkę co i jak. Oczywiście przy pomocy Jaro1974
[ Dodano: 31-03-2021, 12:03 ]
Ok. Przyszły wszystkie wtyczki oraz żarówki.
Na lampy jeszcze czekam, ale kable chyba mogę przygotować.
Czyli rozumiem, że ucinam wtyczkę nr 1. Podłączam w to miejsce wtyczkę nr 3 (h1).
A co mam zrobić z wtyczką nr 2 (hb3) ?
Do czego mam to podłączyć ?
 |
_________________ Pozdrawiam
Paweł |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
pawelekm
Forumowicz

Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018 Posty: 38 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 06-04-2021, 11:17
|
|
|
Ok. Powoli to ogarniam.
Oczywiście kostka na zdjęciu nr 3 (H1) nie pasuje (zamówiłem inną - czekam ).
Żeby wyjąć lampy trzeba opuścić zderzak - co nie jest takie oczywiste ze względu na stare śruby w starym (jak by nie patrzeć) samochodzie. Część śrub "oczywiście" się pourywała ...
Druga sprawa silniczki elektryczne sterowania lampami.
Szkoda gadać.
Miała być regulacja elektryczna. Będzie, ale chyba tylko z jednej strony, bo z drugiej, w montażu silniczka przeszkadza .... szyjka zbiornika płynu od spryskiwaczy.
Nie da się tam wcisnąć tego silnika.
Jak już będę miał wszystkie części - opiszę dokładnie co i jak. |
_________________ Pozdrawiam
Paweł |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 06-04-2021, 21:21
|
|
|
pawelekm, szyjkę zbiornika demontujesz przekręcając ją o 90 stopni. Wtedy wychodzi do góry, uważaj na uszczelkę żeby nie wpadła do środka. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 07-04-2021, 15:18
|
|
|
pawelekm napisał/a: | Ok. Powoli to ogarniam.
Oczywiście kostka na zdjęciu nr 3 (H1) nie pasuje (zamówiłem inną - czekam ).
Żeby wyjąć lampy trzeba opuścić zderzak - co nie jest takie oczywiste ze względu na stare śruby w starym (jak by nie patrzeć) samochodzie. Część śrub "oczywiście" się pourywała ...
Druga sprawa silniczki elektryczne sterowania lampami.
Szkoda gadać.
Miała być regulacja elektryczna. Będzie, ale chyba tylko z jednej strony, bo z drugiej, w montażu silniczka przeszkadza .... szyjka zbiornika płynu od spryskiwaczy.
Nie da się tam wcisnąć tego silnika.
Jak już będę miał wszystkie części - opiszę dokładnie co i jak. |
Spokojnie bez nerw, wszystko będzie dobrze. Co do wyjęcia starych lamp to w zasadzie wystarczyłoby odkręcić śruby i delikatnie go odchylić do przodu i powinny wyjść. Ale najlepiej jest jednak zdjąć zderzak. Co do regulacji elektrycznej - zrób tak jak napisał Bzyk. Zdemontuj wlew, załóż silniczek regulacji i go podłącz. Następnie zamontuj wlew. I tu rozwiązania są dwa - pierwsze: nie dokręcaj wlewu do samego końca, on i tak będzie się trzymał i drugie: zanim założysz wlew płynu do spryskiwaczy to weź go podgrzej opalarką w tym miejscu gdzie będzie znajdował się silniczek i wyprofiluj go pod ten silniczek. Jak nie masz opalarki to możesz spróbować zrobić to nad kuchenką gazową ale to będzie bardziej ryzykowne ponieważ może się przetopić. Ale jeśli zrobisz to umiejętnie to dasz i w ten sposób radę. Po tym zabiegu wkręcasz do oporu wlew w swoje miejsce i będzie dobrze. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
pawelekm
Forumowicz

Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018 Posty: 38 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 09-04-2021, 09:37
|
|
|
Jaro1974 napisał/a: | pawelekm napisał/a: | Ok. Powoli to ogarniam.
Oczywiście kostka na zdjęciu nr 3 (H1) nie pasuje (zamówiłem inną - czekam ).
Żeby wyjąć lampy trzeba opuścić zderzak - co nie jest takie oczywiste ze względu na stare śruby w starym (jak by nie patrzeć) samochodzie. Część śrub "oczywiście" się pourywała ...
Druga sprawa silniczki elektryczne sterowania lampami.
Szkoda gadać.
Miała być regulacja elektryczna. Będzie, ale chyba tylko z jednej strony, bo z drugiej, w montażu silniczka przeszkadza .... szyjka zbiornika płynu od spryskiwaczy.
Nie da się tam wcisnąć tego silnika.
Jak już będę miał wszystkie części - opiszę dokładnie co i jak. |
Spokojnie bez nerw, wszystko będzie dobrze. Co do wyjęcia starych lamp to w zasadzie wystarczyłoby odkręcić śruby i delikatnie go odchylić do przodu i powinny wyjść. Ale najlepiej jest jednak zdjąć zderzak. Co do regulacji elektrycznej - zrób tak jak napisał Bzyk. Zdemontuj wlew, załóż silniczek regulacji i go podłącz. Następnie zamontuj wlew. I tu rozwiązania są dwa - pierwsze: nie dokręcaj wlewu do samego końca, on i tak będzie się trzymał i drugie: zanim założysz wlew płynu do spryskiwaczy to weź go podgrzej opalarką w tym miejscu gdzie będzie znajdował się silniczek i wyprofiluj go pod ten silniczek. Jak nie masz opalarki to możesz spróbować zrobić to nad kuchenką gazową ale to będzie bardziej ryzykowne ponieważ może się przetopić. Ale jeśli zrobisz to umiejętnie to dasz i w ten sposób radę. Po tym zabiegu wkręcasz do oporu wlew w swoje miejsce i będzie dobrze. |
Ok. Kostki ogranięte. Wszystko podłączone (oprócz silniczków - bo całość trwała już trochę za długo a auto jest mi po prostu potrzebne), świeci świetnie.
Różnica w stosunku do starych lamp jest naprawdę kolosalna.
No i wyglądają o niebo lepiej |
_________________ Pozdrawiam
Paweł |
|
|
|
 |
|