Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lampy przednie
Autor Wiadomość
pawelekm 
Forumowicz


Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 38
Skąd: Lubin
Wysłany: 26-03-2021, 08:55   Lampy przednie

Cześć,

Zaznaczę z góry: wiem - temat był, ale nie znalazłem do końca wyjaśnienia.

Odszczurzam auto po zimie.
Mam "oczywiście" przypadłość związaną ze spękanymi kloszami lamp przednich.
Chyba nie muszę mówić jak fatalnie to wygląda.
Nie mam zamiaru się bawić w jakieś klejenie kloszy czy tam rozklejanie, więc zapadła
decyzja o kupnie lamp.

Mogę kupić zamienniki na znanym portalu za kwotę około 380 PLN, ale z manualną regulacją świateł.
Szkoda byłoby rezygnować z regulacji elektrycznej ..... Dodatkowo sprzedawca twierdzi, że homologacja lamp jest.
Oraz druga opcja:
Większość jest ogłoszeń z lampami firmy DEPO na żarówki H1 oraz HB3. Lampy wyglądają ładnie (i z tego co piszą świecą lepiej).
Fakt, że są zauważalnie droższe, no i pojawia się problem z instalacją elektryczną.

Pytanie: w jaki sposób przerobić, dostosować instalację elektryczną do lamp z żarówkami H1, HB3 ? Konkretnie co i jak trzeba zrobić ?
Z tego co wyczytałem to każdy "coś słyszał", "coś trzeba przeciąć", "gdzieś połączyć". Ale chciałbym się dowiedzieć konkretnie - co, gdzie i jak ?

Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 26-03-2021, 22:45   

Zaprosiłem tu człowieka który przerabiał osobiście temat, będziesz miał info z pierwszej ręki.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
pawelekm 
Forumowicz


Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 38
Skąd: Lubin
Wysłany: 27-03-2021, 17:46   

Bzyk_R1 napisał/a:
Zaprosiłem tu człowieka który przerabiał osobiście temat, będziesz miał info z pierwszej ręki.


Świetnie. Dziękuję Ci bardzo.
:!:
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 27-03-2021, 19:58   

Ja się bawiłem z przeróbką reflektorów przedliftowych na poliftowe. Same reflektory pasują p&p. Zabawa zaczyna się z podłączeniem. Potrzebne Ci będą dwa kontrolery H4 Bi-xenon Hid: https://allegro.pl/oferta/kontroler-h4-bi-xenon-hid-kabel-wiazka-slim-12v-7539154476?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe+-+O%C5%9Bwietlenie&gclid=CjwKCAjwr_uCBhAFEiwAX8YJgXIEFXrB6TPaa2UqeZw1Z3Pf1kMSTrcpzkyQ3eRp7a29lZPCaAg2AhoCbSYQAvD_BwE
oraz wtyczki pod żarówki h1 i hb3 (po dwie sztuki).
Kontroler wpinasz pod kostkę żarówki a drugie końce należy przerobić. Kabel z dużą wtyczką w kontrolerze przerabiasz pod wtyczkę żarówki H1 (mijania), natomiast drugiej nie ruszasz (ona nie będzie używana). Wtyczkę do żarówki hb3 (drogowe) wpinasz bezpośrednio pod przewody świateł drogowych. Tak przerobiona instalka działa już u mnie co najmniej cztery lata i nic się nie dzieje. Jak czegoś nie wiesz to pisz na pw, w miarę możliwości szybko odpowiem.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
pawelekm 
Forumowicz


Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 38
Skąd: Lubin
Wysłany: 28-03-2021, 14:21   

Ok. Zamawiam w takim razie niezbędne kontrolery i wtyczki.
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
Rafpl88 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 1 2.0t
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2021
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-03-2021, 23:33   

Hej !
Pytanko, co podczepiacie pod ten magiczny zestaw ,jako wyjście światła, xenon / led ?
Pozdrawiam
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 30-03-2021, 09:30   

Ja mam na normalnych żarówkach.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
pawelekm 
Forumowicz


Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 38
Skąd: Lubin
Wysłany: 30-03-2021, 19:35   

Panowie - przyjdzie cały zamówiony komplet (myślę, że już jutro będę wszystko mieć) i wtedy wstawię fotkę co i jak. Oczywiście przy pomocy Jaro1974

[ Dodano: 31-03-2021, 12:03 ]
Ok. Przyszły wszystkie wtyczki oraz żarówki.
Na lampy jeszcze czekam, ale kable chyba mogę przygotować.
Czyli rozumiem, że ucinam wtyczkę nr 1. Podłączam w to miejsce wtyczkę nr 3 (h1).
A co mam zrobić z wtyczką nr 2 (hb3) ?
Do czego mam to podłączyć ?

_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 05-04-2021, 14:34   

Wtyczkę do żarówki hb3 podłączyć należy bezpośrednio do przewodów idących do wtyczki żarówki h4( czyli krótko mówiąc przed kostką wlutować się należy do przewodu dodatniego świateł długich i do przewodu zerowego.).
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
pawelekm 
Forumowicz


Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 38
Skąd: Lubin
Wysłany: 06-04-2021, 11:17   

Ok. Powoli to ogarniam.
Oczywiście kostka na zdjęciu nr 3 (H1) nie pasuje (zamówiłem inną - czekam :roll: ).
Żeby wyjąć lampy trzeba opuścić zderzak - co nie jest takie oczywiste ze względu na stare śruby w starym (jak by nie patrzeć) samochodzie. Część śrub "oczywiście" się pourywała ... :roll:
Druga sprawa silniczki elektryczne sterowania lampami.
Szkoda gadać.
Miała być regulacja elektryczna. Będzie, ale chyba tylko z jednej strony, bo z drugiej, w montażu silniczka przeszkadza .... szyjka zbiornika płynu od spryskiwaczy.
Nie da się tam wcisnąć tego silnika.
Jak już będę miał wszystkie części - opiszę dokładnie co i jak.
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 06-04-2021, 21:21   

pawelekm, szyjkę zbiornika demontujesz przekręcając ją o 90 stopni. Wtedy wychodzi do góry, uważaj na uszczelkę żeby nie wpadła do środka.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 07-04-2021, 15:18   

pawelekm napisał/a:
Ok. Powoli to ogarniam.
Oczywiście kostka na zdjęciu nr 3 (H1) nie pasuje (zamówiłem inną - czekam :roll: ).
Żeby wyjąć lampy trzeba opuścić zderzak - co nie jest takie oczywiste ze względu na stare śruby w starym (jak by nie patrzeć) samochodzie. Część śrub "oczywiście" się pourywała ... :roll:
Druga sprawa silniczki elektryczne sterowania lampami.
Szkoda gadać.
Miała być regulacja elektryczna. Będzie, ale chyba tylko z jednej strony, bo z drugiej, w montażu silniczka przeszkadza .... szyjka zbiornika płynu od spryskiwaczy.
Nie da się tam wcisnąć tego silnika.
Jak już będę miał wszystkie części - opiszę dokładnie co i jak.

Spokojnie bez nerw, wszystko będzie dobrze. Co do wyjęcia starych lamp to w zasadzie wystarczyłoby odkręcić śruby i delikatnie go odchylić do przodu i powinny wyjść. Ale najlepiej jest jednak zdjąć zderzak. Co do regulacji elektrycznej - zrób tak jak napisał Bzyk. Zdemontuj wlew, załóż silniczek regulacji i go podłącz. Następnie zamontuj wlew. I tu rozwiązania są dwa - pierwsze: nie dokręcaj wlewu do samego końca, on i tak będzie się trzymał i drugie: zanim założysz wlew płynu do spryskiwaczy to weź go podgrzej opalarką w tym miejscu gdzie będzie znajdował się silniczek i wyprofiluj go pod ten silniczek. Jak nie masz opalarki to możesz spróbować zrobić to nad kuchenką gazową ale to będzie bardziej ryzykowne ponieważ może się przetopić. Ale jeśli zrobisz to umiejętnie to dasz i w ten sposób radę. Po tym zabiegu wkręcasz do oporu wlew w swoje miejsce i będzie dobrze.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
pawelekm 
Forumowicz


Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 38
Skąd: Lubin
Wysłany: 09-04-2021, 09:37   

Jaro1974 napisał/a:
pawelekm napisał/a:
Ok. Powoli to ogarniam.
Oczywiście kostka na zdjęciu nr 3 (H1) nie pasuje (zamówiłem inną - czekam :roll: ).
Żeby wyjąć lampy trzeba opuścić zderzak - co nie jest takie oczywiste ze względu na stare śruby w starym (jak by nie patrzeć) samochodzie. Część śrub "oczywiście" się pourywała ... :roll:
Druga sprawa silniczki elektryczne sterowania lampami.
Szkoda gadać.
Miała być regulacja elektryczna. Będzie, ale chyba tylko z jednej strony, bo z drugiej, w montażu silniczka przeszkadza .... szyjka zbiornika płynu od spryskiwaczy.
Nie da się tam wcisnąć tego silnika.
Jak już będę miał wszystkie części - opiszę dokładnie co i jak.

Spokojnie bez nerw, wszystko będzie dobrze. Co do wyjęcia starych lamp to w zasadzie wystarczyłoby odkręcić śruby i delikatnie go odchylić do przodu i powinny wyjść. Ale najlepiej jest jednak zdjąć zderzak. Co do regulacji elektrycznej - zrób tak jak napisał Bzyk. Zdemontuj wlew, załóż silniczek regulacji i go podłącz. Następnie zamontuj wlew. I tu rozwiązania są dwa - pierwsze: nie dokręcaj wlewu do samego końca, on i tak będzie się trzymał i drugie: zanim założysz wlew płynu do spryskiwaczy to weź go podgrzej opalarką w tym miejscu gdzie będzie znajdował się silniczek i wyprofiluj go pod ten silniczek. Jak nie masz opalarki to możesz spróbować zrobić to nad kuchenką gazową ale to będzie bardziej ryzykowne ponieważ może się przetopić. Ale jeśli zrobisz to umiejętnie to dasz i w ten sposób radę. Po tym zabiegu wkręcasz do oporu wlew w swoje miejsce i będzie dobrze.


Ok. Kostki ogranięte. Wszystko podłączone (oprócz silniczków - bo całość trwała już trochę za długo a auto jest mi po prostu potrzebne), świeci świetnie.
Różnica w stosunku do starych lamp jest naprawdę kolosalna.
No i wyglądają o niebo lepiej :wink:
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.