 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Carisma 1,9 DID kilka pytań |
Autor |
Wiadomość |
majkov
Forumowicz majkov
Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 47 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 04-11-2012, 18:08 Carisma 1,9 DID kilka pytań
|
|
|
Panowie...po pierwsze chciałbym się przywitać...piszę, ponieważ stałem się posiadaczem Carismy po lifcie z silnikiem 1,9 DID 115 KM 2001r....nasunęło się mi kilka pytań, ponieważ jest to mój pierwszy diesel wcześniej tylko benzyniaki...
1) Apetyt na paliwo - trasa 15 km do pracy w jedną stronę, może z 2 km miasto potem trasa z prędkością 90-110 km/h... raczej traktuję delikatnie...pali wg wskazań komputera/dystrybutora ok 7l/100km - normalne czy szukać przyczyny dużego spalania?
2) Czy zdarzają się rozbieżności między wskazaniami komputera a stanem rzeczywistym...na + czy -?
3) Nagrzewanie...po 10 km wskazówka jest w połowie skali...w benzyniaku zawsze termostat otwierał się dwuetapowo...nie widzę tutaj na wskazówce tej dwuetapowości - termostat do wymiany?
4) Interfejs i program diagnostyczny - mam VAG KKL z posiadanej Felicji, komunikowałem się też nim z Fiatami, nie widział tylko układów Airbag, czy do czytania ewentualnych błędów silnika wystarczy? Jak tak jakim programem?
5) Przy zmianie biegu i dodaniu gazu słychać delikatne stuknięcie w okolicy prawego koła...przegub...poduszka silnika lub skrzyni?
Auto ma 76000 pewnego przebiegu.
Dzięki za odpowiedzi |
_________________ Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 04-11-2012, 18:24
|
|
|
Co prawda miałem Space Stara ale to bliźniacze auta pod wzgl. silników:
Ad.1. Wg mnie powinien palić mniej. Ok. 5-5,5 litra.
Ad.2. Tak, były rozbieżności, komputer w MSS pokazywał więcej. Ale może odpowie ktoś jak jest w Carismach.
Ad.3. "Dwuetapowości" nigdy nie zauważyłem. 10 km - wg mnie ok, ale poczekaj aż przyjdzie zima, zobaczysz czy będzie się szybko nagrzewał i trzymał temp. Często w tych silnikach termostat trzeba było wymieniać.
Ad.4. VAG myślę, że "nie pogada" z Carismą
Ad.5 Koło dwumasowe?
Takie puknięcie przy zmianie biegów też było słyszalne w moim Spejsie, Im wyższy bieg (IV, V) i im zmiana przy niższych obrotach tym częściej dało się słyszeć takie lekkie "puk". majkov napisał/a: | Auto ma 76000 pewnego przebiegu. | Mówią, że nie ma pewnych przebiegów..... |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
majkov
Forumowicz majkov
Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 47 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 04-11-2012, 22:14
|
|
|
Co prawda miałem Space Stara ale to bliźniacze auta pod wzgl. silników:
Ad.1. Wg mnie powinien palić mniej. Ok. 5-5,5 litra.
Wg mnie też...Jak brałem go to na liczniku spalania było średnio 6,3L/100km ale licznik dawno niekasowany, wg opowieści sprzedawcy dało się zejść poniżej 5L w trasie. Ale jakby kwestia wysokiego spalania była w jakimś czujniku, wg mnie komputer pokazałby błąd silnika i zapaliłaby się marchewa na desce....
Ad.2. Tak, były rozbieżności, komputer w MSS pokazywał więcej. Ale może odpowie ktoś jak jest w Carismach.
U mnie zauważyłem rozbieżność in plus jakieś 0,2 -0,3L...niestety o 1L się nie myli.
Ad.3. "Dwuetapowości" nigdy nie zauważyłem. 10 km - wg mnie ok, ale poczekaj aż przyjdzie zima, zobaczysz czy będzie się szybko nagrzewał i trzymał temp. Często w tych silnikach termostat trzeba było wymieniać.
Zobaczymy co przyniesie zima więc....
Ad.4. VAG myślę, że "nie pogada" z Carismą
Przypomniało mi się, że podpinaliśmy pod VAGa Volvo S40 z silnikiem chyba też z Renult tylko bez CR...niejaki 1,9 TD i gadało to, tylko, że kumpel ma fejs taki niby do każdego OBD2. Mojego jeszcze nie sprawdzałem. Nie wiem jaki soft.
Ad.5 Koło dwumasowe?
Takie puknięcie przy zmianie biegów też było słyszalne w moim Spejsie, Im wyższy bieg (IV, V) i im zmiana przy niższych obrotach tym częściej dało się słyszeć takie lekkie "puk".
Dwumas przy takim przebiegu? musiałby być mega katowany. Przy zapalaniu i gaszeniu nic nie szarpie, nie rzuca...stawiam raczej na sparciałą którąś z poduszek zawieszenia silnika, wszak auto ma już 11 lat.
Auto ma 76000 pewnego przebiegu. Mówią, że nie ma pewnych przebiegów.....
Tu jestem akurat pewien bo auto od taty mojego bosa, w sumie znam jego historię od prawie od początku. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001 |
|
|
|
 |
Faraday
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 252 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 05-11-2012, 08:34
|
|
|
majkov napisał/a: | Ad.1. Wg mnie powinien palić mniej. Ok. 5-5,5 litra. |
Nie ma szans na uzyskanie takiego wyniku podczas normalnego użytkowania. W trasie Cari może spalić nawet poniżej 5l/100km przy oszczędnej jeździe. W trybie mieszanym zawsze wychodzi ok. 6-6,5l/100km. Tak jest w mojej wersji 102KM. Twój może palić nieco więcej.
Silniki z układem Common Rail mają to do siebie, że mogą być oszczędne... przy oszczędnej jeździe. Przy agresywnej jeździe spalanie wzrasta.
majkov napisał/a: | Ad.2. Tak, były rozbieżności, komputer w MSS pokazywał więcej. Ale może odpowie ktoś jak jest w Carismach. |
W mojej Cari komputer przekłamuje nawet o 0,5l/100km.
Najpewniejszym sposobem jest tankowanie do pełna i obliczanie spalania na 100km według przebiegu.
majkov napisał/a: | Ad.3. "Dwuetapowości" nigdy nie zauważyłem. 10 km - wg mnie ok, ale poczekaj aż przyjdzie zima, zobaczysz czy będzie się szybko nagrzewał i trzymał temp. Często w tych silnikach termostat trzeba było wymieniać. |
Jeśli termostat jest uszkodzony, to temperatura zacznie spadać podczas szybkiej jazdy, a rosnąc na postoju lub powolnej jazdy po mieście.
Żadnej dwuetapowości nie zauważyłem. Wskazówka płynnie wchodzi od zera do połowy wskaźnika.
Warto dodać, że auto rozgrzewa się bardzo szybko i po kilku minutach czuć ciepło we wnętrzu. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-11-2012, 09:27
|
|
|
Ze sprawnym układem chłodzenia wskazówka w Carismach powinna być na połowie skali.
Jeśli chodzi o kabel i program do diagnostyki to trochę jest w tym temacie: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=54486 ale najlepiej o to zapytaj mitsumaniaka Yuppy. |
|
|
|
 |
Faraday
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 252 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 06-11-2012, 13:23
|
|
|
Podepnę się pod temat
Czy TAKI kabel będzie działał z Carismą 1.9 DID z 2002 roku?
Sprzedawca twierdzi, że tak ale wiadomo jak to jest... |
|
|
|
 |
majkov
Forumowicz majkov
Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 47 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 10-11-2012, 00:13
|
|
|
Próba połączenia z VAG KKL i DDT2000 - niestety zakończyła się fiaskiem...Błąd z komunikacją: "No reply for request '81' (retry count = 3)". Wybierałem polecaną Lagunę 2 i ECU EDC 15 C3. W czym siedzi szkopuł? Ustawienia czy kabel do bani? Jedyne co wywołała próba podłączenia to mrugnięcie świateł od immo..ale nie wiem czy to przypadek czy nie...mam dość dziwacznie rozwiązany alarm |
_________________ Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001 |
|
|
|
 |
|
|