Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1,9 DID kilka pytań
Autor Wiadomość
majkov 
Forumowicz
majkov

Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 47
Skąd: Rybnik
  Wysłany: 04-11-2012, 18:08   Carisma 1,9 DID kilka pytań

Panowie...po pierwsze chciałbym się przywitać...piszę, ponieważ stałem się posiadaczem Carismy po lifcie z silnikiem 1,9 DID 115 KM 2001r....nasunęło się mi kilka pytań, ponieważ jest to mój pierwszy diesel wcześniej tylko benzyniaki...
1) Apetyt na paliwo - trasa 15 km do pracy w jedną stronę, może z 2 km miasto potem trasa z prędkością 90-110 km/h... raczej traktuję delikatnie...pali wg wskazań komputera/dystrybutora ok 7l/100km - normalne czy szukać przyczyny dużego spalania?
2) Czy zdarzają się rozbieżności między wskazaniami komputera a stanem rzeczywistym...na + czy -?
3) Nagrzewanie...po 10 km wskazówka jest w połowie skali...w benzyniaku zawsze termostat otwierał się dwuetapowo...nie widzę tutaj na wskazówce tej dwuetapowości - termostat do wymiany?
4) Interfejs i program diagnostyczny - mam VAG KKL z posiadanej Felicji, komunikowałem się też nim z Fiatami, nie widział tylko układów Airbag, czy do czytania ewentualnych błędów silnika wystarczy? Jak tak jakim programem?
5) Przy zmianie biegu i dodaniu gazu słychać delikatne stuknięcie w okolicy prawego koła...przegub...poduszka silnika lub skrzyni?
Auto ma 76000 pewnego przebiegu.

Dzięki za odpowiedzi
_________________
Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 04-11-2012, 18:24   

Co prawda miałem Space Stara ale to bliźniacze auta pod wzgl. silników:
Ad.1. Wg mnie powinien palić mniej. Ok. 5-5,5 litra.
Ad.2. Tak, były rozbieżności, komputer w MSS pokazywał więcej. Ale może odpowie ktoś jak jest w Carismach.
Ad.3. "Dwuetapowości" nigdy nie zauważyłem. 10 km - wg mnie ok, ale poczekaj aż przyjdzie zima, zobaczysz czy będzie się szybko nagrzewał i trzymał temp. Często w tych silnikach termostat trzeba było wymieniać.
Ad.4. VAG myślę, że "nie pogada" z Carismą ;)
Ad.5 Koło dwumasowe? :roll:
Takie puknięcie przy zmianie biegów też było słyszalne w moim Spejsie, Im wyższy bieg (IV, V) i im zmiana przy niższych obrotach tym częściej dało się słyszeć takie lekkie "puk".
majkov napisał/a:
Auto ma 76000 pewnego przebiegu.
Mówią, że nie ma pewnych przebiegów..... ;)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
majkov 
Forumowicz
majkov

Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 47
Skąd: Rybnik
Wysłany: 04-11-2012, 22:14   

Co prawda miałem Space Stara ale to bliźniacze auta pod wzgl. silników:
Ad.1. Wg mnie powinien palić mniej. Ok. 5-5,5 litra.


Wg mnie też...Jak brałem go to na liczniku spalania było średnio 6,3L/100km ale licznik dawno niekasowany, wg opowieści sprzedawcy dało się zejść poniżej 5L w trasie. Ale jakby kwestia wysokiego spalania była w jakimś czujniku, wg mnie komputer pokazałby błąd silnika i zapaliłaby się marchewa na desce....

Ad.2. Tak, były rozbieżności, komputer w MSS pokazywał więcej. Ale może odpowie ktoś jak jest w Carismach.

U mnie zauważyłem rozbieżność in plus jakieś 0,2 -0,3L...niestety o 1L się nie myli.

Ad.3. "Dwuetapowości" nigdy nie zauważyłem. 10 km - wg mnie ok, ale poczekaj aż przyjdzie zima, zobaczysz czy będzie się szybko nagrzewał i trzymał temp. Często w tych silnikach termostat trzeba było wymieniać.

Zobaczymy co przyniesie zima więc....

Ad.4. VAG myślę, że "nie pogada" z Carismą ;)


Przypomniało mi się, że podpinaliśmy pod VAGa Volvo S40 z silnikiem chyba też z Renult tylko bez CR...niejaki 1,9 TD i gadało to, tylko, że kumpel ma fejs taki niby do każdego OBD2. Mojego jeszcze nie sprawdzałem. Nie wiem jaki soft.

Ad.5 Koło dwumasowe? :roll:
Takie puknięcie przy zmianie biegów też było słyszalne w moim Spejsie, Im wyższy bieg (IV, V) i im zmiana przy niższych obrotach tym częściej dało się słyszeć takie lekkie "puk".


Dwumas przy takim przebiegu? musiałby być mega katowany. Przy zapalaniu i gaszeniu nic nie szarpie, nie rzuca...stawiam raczej na sparciałą którąś z poduszek zawieszenia silnika, wszak auto ma już 11 lat.

Auto ma 76000 pewnego przebiegu. Mówią, że nie ma pewnych przebiegów..... ;)


Tu jestem akurat pewien bo auto od taty mojego bosa, w sumie znam jego historię od prawie od początku.
_________________
Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001
 
 
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 05-11-2012, 08:34   

majkov napisał/a:
Ad.1. Wg mnie powinien palić mniej. Ok. 5-5,5 litra.

Nie ma szans na uzyskanie takiego wyniku podczas normalnego użytkowania. W trasie Cari może spalić nawet poniżej 5l/100km przy oszczędnej jeździe. W trybie mieszanym zawsze wychodzi ok. 6-6,5l/100km. Tak jest w mojej wersji 102KM. Twój może palić nieco więcej.

Silniki z układem Common Rail mają to do siebie, że mogą być oszczędne... przy oszczędnej jeździe. Przy agresywnej jeździe spalanie wzrasta.
majkov napisał/a:
Ad.2. Tak, były rozbieżności, komputer w MSS pokazywał więcej. Ale może odpowie ktoś jak jest w Carismach.

W mojej Cari komputer przekłamuje nawet o 0,5l/100km.
Najpewniejszym sposobem jest tankowanie do pełna i obliczanie spalania na 100km według przebiegu.
majkov napisał/a:
Ad.3. "Dwuetapowości" nigdy nie zauważyłem. 10 km - wg mnie ok, ale poczekaj aż przyjdzie zima, zobaczysz czy będzie się szybko nagrzewał i trzymał temp. Często w tych silnikach termostat trzeba było wymieniać.

Jeśli termostat jest uszkodzony, to temperatura zacznie spadać podczas szybkiej jazdy, a rosnąc na postoju lub powolnej jazdy po mieście.
Żadnej dwuetapowości nie zauważyłem. Wskazówka płynnie wchodzi od zera do połowy wskaźnika.
Warto dodać, że auto rozgrzewa się bardzo szybko i po kilku minutach czuć ciepło we wnętrzu.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-11-2012, 09:27   

Ze sprawnym układem chłodzenia wskazówka w Carismach powinna być na połowie skali.
Jeśli chodzi o kabel i program do diagnostyki to trochę jest w tym temacie: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=54486 ale najlepiej o to zapytaj mitsumaniaka Yuppy.
 
 
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 06-11-2012, 13:23   

Podepnę się pod temat 8)

Czy TAKI kabel będzie działał z Carismą 1.9 DID z 2002 roku?

Sprzedawca twierdzi, że tak ale wiadomo jak to jest...
 
 
majkov 
Forumowicz
majkov

Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 47
Skąd: Rybnik
Wysłany: 10-11-2012, 00:13   

Próba połączenia z VAG KKL i DDT2000 - niestety zakończyła się fiaskiem...Błąd z komunikacją: "No reply for request '81' (retry count = 3)". Wybierałem polecaną Lagunę 2 i ECU EDC 15 C3. W czym siedzi szkopuł? Ustawienia czy kabel do bani? Jedyne co wywołała próba podłączenia to mrugnięcie świateł od immo..ale nie wiem czy to przypadek czy nie...mam dość dziwacznie rozwiązany alarm :P
_________________
Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.