Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:01 |
outlander I wolnyssak, a outlander I turbo |
Autor |
Wiadomość |
maczbil
Nowy Forumowicz
Auto: bmw
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 16 Skąd: Płock
|
Wysłany: 26-03-2011, 21:46 outlander I wolnyssak, a outlander I turbo
|
|
|
Witam, witam serdecznie i ...
... zadaję pytanie nt. różnic poza w.w. modelami. Dla ułatwienia rzeczowych odp. napiszę o które różnice mi chodzi:
1. Zawieszenie i amortyzatory. Czy różnią się między obydwoma wersjami czy są takie same i czy są między sobą wymienne?
4. Subiektywne wrażenia z prowadzenia po asfalcie pomijając oczywiście moc. Chodzi mi glównie o zachowanie w zakrętach, w koleinach i na mokrym lub śliskim.
3. Prześwit? Podobno turbo ma mniejszy, ale nie jestem pewien. Proszę potwierdzić lub zaprzeczyć.
4. napęd 4x4? Podobno turbo ma lepszy tzn. turbo ma prawdziwy napęd 4x4 z centralnym dyfrem, gdzie 4 kólka są napędzane caly czas, a wolnyssak ma napędzany tylko przód, a tyl jest dolączany w czasie poślizgu za pomocą sprzęgla wiskotycznego. Proszę potwierdzić lub zaprzeczyć.
Z góry dziękuję za odp. i bylbym bardzo wdzięczny jakby się wypowiadaly osoby, które rzeczywiście mialy do czynienia z obydowa autkami i znają temat.
[ Dodano: 26-03-2011, 21:56 ]
I jeszcze jedno pytanie o hamulce i felgi
1. Czy hamulce w obu wersjach są takie same czy się różnią.
2. Turbo ma standardzie felgi 17 cali, a wolnyssak 16 cali. Czy można je zamieniac między sobą czy np. do turbo nie wejdą 16 cali?
[ Dodano: 26-03-2011, 21:58 ]
Odnośnie zapytania nr 1 o zawieszenie zapomnialem spytać też o komfort i zachowanie na dużych dziurach, wybojach itp. szutrowych drogach |
_________________ albo bokiem albo wcale |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 27-03-2011, 20:37
|
|
|
Witam
1 W turbo jest zawieszenie sztywniej zestrojone
2 W turbo na dobrych gumach daje się wejść w zakręt 30 stopni z prędkością 180km/h na mokrym jak przesadzisz z gazem to czuć delikatne zarzucanie chyba, że na kamieniach to wtedy mocniej zarzuca, ale i tak bardzo przyjemnie jest wtedy, koleiny potęrzne można śmiało przekraczać z dużą prędkością nie ma jakiegoś wrażenia pływania po jezdni
3 Ma podobno mniejszy o 2 cm wynika to głównie z osadzenia katalizatora bo wymiary mają te same, mianowicie katalizator pod przednimi fotelami jest niżej usytułowany
4 W turbo jest stały 4x4 koła cały czas się toczą i jest z rozkładem momentu obrotowego 40% -przód, 60%- tył co do wolnossącego występuje w 2 wersjach napędu albo na przód albo 4x4 podobnie jak w turbo
jest stały na 4 koła nic się nie załancza przy poślizgu
Turbo ma w standardzie 17 cali ale 16 cali też się mieszczą mniejszych nie da się wcisnąć
Hamulce mają podobne z tym żę w turbo zaciski mają wyższe ciśnienie w układzie
Zawieszenie łyka duże dziury ale nie tłumi ich cicho na pasarzerach nie robią one wrażęnia ogólnie dopowiem że fotele mają znakomite wyprofilowanie, ale mam wrażenie że są trochę za twarde
Układ kierowniczy działa z dużą precyzją na suchym asfalcie nie ma ani podsterownośći ani nadsterowności jedzie tak jak powinien
Na szutrówkach na 2-gim biegu można zajeb...ście wchodzić prawie bokiem tak jak to ma miejsce w Lancerze
Co do spalanie w Turbo jest niby wyższe z litr ale jadąc płynnie po polskich drogach trzymając 100-110km/h można zejść do nawet 8 litrów no chyba, że ktoś jeździ chaotycznie to wiadomo z tym że auto lubi mieć na trasie powyżęj 2500obr wyprzedzać można bardzo bezpiecznie
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
maczbil
Nowy Forumowicz
Auto: bmw
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 16 Skąd: Płock
|
Wysłany: 27-03-2011, 21:59
|
|
|
O!!!!
Bardzo dobra i konkretna odp. Wlasnie na takie liczylem. Wielkie dzięki.
Swoją drogą to bardzo mnie zachęcileś do kupna tego auta
Zależy mi, aby auto przeszlo latwy teren, ale żeby i na szosie dobrze jechalo |
_________________ albo bokiem albo wcale |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-03-2011, 22:31
|
|
|
desti - ja nie wiem jak Ty jeździsz, że z takimi prędkościami bierzesz zakręt 30*...
Co do wyboru turbo/wolnyssak dla mnie odpowiedź była oczywista i dla Ciebie też będzie jak się przejedziesz tym i tym. Co do foteli to trochę dla mnie za krótkie siedzisko, poza tym bomba.
Jest to auto dosyć sztywne i czuć nierówności, natomiast nie ma żadnych nieprzyjemnych dźwięków dochodzących z zawieszenia.
Co do opon, to jak wyżej z tym, że pamiętaj - wsadzasz większy balon - pogarszasz trzymanie w zakrętach i pewność prowadzenia.
Reszta jak desti napisał chyba |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
maczbil
Nowy Forumowicz
Auto: bmw
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 16 Skąd: Płock
|
Wysłany: 27-03-2011, 22:46
|
|
|
zgadza się, większy balon = na trasie gorzej, w terenie lepiej, dlatego będę chcial mieć kilka kompletów kól. Z drugiej strony jakbym mial kupować auto tylko do asfaltu to bralbym mocną osobówkę. |
_________________ albo bokiem albo wcale |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 28-03-2011, 07:54
|
|
|
macia jak masz dobrze wyprofilowany zakręt to go weźmiesz, ale nie powiem, że nie miałem obaw jak w niego wchodziłem z tą prędkością |
|
|
|
 |
furman [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2011, 19:06
|
|
|
Nie jeździłem wersją wolnossącą i ...........wcale nie żałuję tego
Co do zakrętów to kiedyś w ulewnym deszczu wszedłem przypadkiem w nieprofilowany 90 stopniowy z v=120km/h
Zorientowałem się ,że go nie zauważyłem jak już byłem za ,po tym ,że mi nieco tył się uślizgnął . Jeszcze przez 2 dni nie mogłem wyjść z wrażenia jak się bestia utrzymała..... |
|
|
|
 |
Maddox
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 219 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 30-03-2011, 19:14
|
|
|
ja mysle ze to trzymanie na zakretach zalezy od opon, ja sie wlasnie bede pozbywal standardowych geolandarow, nie jestem z nich zbyt zadowolony, mimo ze sa w calkiem dobrym stanie. a na zime mam wlasnie 16 calowki.
co do spalania, od 8 przy spokojnej, niezbyt szybkiej jazdy wzwyz,miasto np. Warszawa to 14,5, czasem 13. Generalnie obawialem sie tego spalania ale nie jest najgorzej, i pamietaj ze turbo jezdzi na PB98.
turbo moge polecic calym sercem przydalby sie tylko 6 bieg, dluzsze siedziska, LEPSZE HAMULCE, bo to nie jest mocna strona Outka Turbo, ...i to chyba wszystko. |
_________________ Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D |
|
|
|
 |
furman [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2011, 19:39
|
|
|
Ja już 2 lata temu odstawiłem Geolandary,kiepskie były.
Na lato mam Firestone'y TZ 200 a na zimę Vredestein Xtreme Wintrac. |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 07-04-2011, 10:54
|
|
|
furman Ciekawe na jakiej długości przebiegał ten zakręt co go pokonałeś bo ten co ja w niego wchodziłem to miał długośc 50m, a jakby twój miał 50m to nawet auto sportowe by się oderwało od podłoża |
|
|
|
 |
furman [Usunięty]
|
Wysłany: 08-04-2011, 20:20
|
|
|
Dziś jechałem tą trasą i muszę sprostować ,że ma jakieś 75-80 stopni ten zakręt a co do długości to jest krótki wchodzisz i zaraz jesteś poza. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 09-04-2011, 22:36
|
|
|
Maddox napisał/a: | co do spalania, od 8 przy spokojnej, niezbyt szybkiej jazdy wzwyz,miasto np. Warszawa to 14,5, czasem 13. Generalnie obawialem sie tego spalania ale nie jest najgorzej, i pamietaj ze turbo jezdzi na PB98. | Moje O1 bez turbo na trasie bez mocnego piłowania spala ok 9l/100, po mieście od roku wskaźnik pokazuje prawie non-stop 14l/100. Co do paliwa to próbowałem ostatnio tankować Shell V-power, wziąłem jakieś 3/4 baku, wczoraj wyjeździłem do rezerwy i wniosek jest jeden, nie warto kupować, ani nie ma mniejszego spalania ani lepszej dynamiki. A różnica w cenie między tanim paliwem a shell jest jakieś 10%. |
|
|
|
 |
Funny_igor
Mitsumaniak

Auto: Galant '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 45 Skąd: Uniejów
|
Wysłany: 21-10-2012, 18:38
|
|
|
Chce kupić outlandera i zastanawiam się nad tym który silnik wybrać. Teraz mam galanta 2.0 136KM i szału nie ma. więc myślałem o 2.4 lub 2.0 turbo który wybrać? |
_________________ Szczyt pijaństwa:Upić ślimaka tak, by nie trafił do domu
 |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-10-2012, 21:50
|
|
|
Jeśli znajdziesz zadbany egzemplarz, to bierz TURBO! |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
Funny_igor
Mitsumaniak

Auto: Galant '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 45 Skąd: Uniejów
|
Wysłany: 21-10-2012, 22:16
|
|
|
Frajda z jazdy pewnie jest duża ale przeraża mnie trochę spalanie |
_________________ Szczyt pijaństwa:Upić ślimaka tak, by nie trafił do domu
 |
|
|
|
 |
|