Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:01
outlander I wolnyssak, a outlander I turbo
Autor Wiadomość
maczbil 
Nowy Forumowicz

Auto: bmw
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Płock
Wysłany: 26-03-2011, 21:46   outlander I wolnyssak, a outlander I turbo

Witam, witam serdecznie i ...

... zadaję pytanie nt. różnic poza w.w. modelami. Dla ułatwienia rzeczowych odp. napiszę o które różnice mi chodzi:

1. Zawieszenie i amortyzatory. Czy różnią się między obydwoma wersjami czy są takie same i czy są między sobą wymienne?
4. Subiektywne wrażenia z prowadzenia po asfalcie pomijając oczywiście moc. Chodzi mi glównie o zachowanie w zakrętach, w koleinach i na mokrym lub śliskim.
3. Prześwit? Podobno turbo ma mniejszy, ale nie jestem pewien. Proszę potwierdzić lub zaprzeczyć.
4. napęd 4x4? Podobno turbo ma lepszy tzn. turbo ma prawdziwy napęd 4x4 z centralnym dyfrem, gdzie 4 kólka są napędzane caly czas, a wolnyssak ma napędzany tylko przód, a tyl jest dolączany w czasie poślizgu za pomocą sprzęgla wiskotycznego. Proszę potwierdzić lub zaprzeczyć.

Z góry dziękuję za odp. i bylbym bardzo wdzięczny jakby się wypowiadaly osoby, które rzeczywiście mialy do czynienia z obydowa autkami i znają temat.

[ Dodano: 26-03-2011, 21:56 ]
I jeszcze jedno pytanie o hamulce i felgi

1. Czy hamulce w obu wersjach są takie same czy się różnią.
2. Turbo ma standardzie felgi 17 cali, a wolnyssak 16 cali. Czy można je zamieniac między sobą czy np. do turbo nie wejdą 16 cali?

[ Dodano: 26-03-2011, 21:58 ]
Odnośnie zapytania nr 1 o zawieszenie zapomnialem spytać też o komfort i zachowanie na dużych dziurach, wybojach itp. szutrowych drogach
_________________
albo bokiem albo wcale
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 27-03-2011, 20:37   

Witam
1 W turbo jest zawieszenie sztywniej zestrojone
2 W turbo na dobrych gumach daje się wejść w zakręt 30 stopni z prędkością 180km/h na mokrym jak przesadzisz z gazem to czuć delikatne zarzucanie chyba, że na kamieniach to wtedy mocniej zarzuca, ale i tak bardzo przyjemnie jest wtedy, koleiny potęrzne można śmiało przekraczać z dużą prędkością nie ma jakiegoś wrażenia pływania po jezdni
3 Ma podobno mniejszy o 2 cm wynika to głównie z osadzenia katalizatora bo wymiary mają te same, mianowicie katalizator pod przednimi fotelami jest niżej usytułowany
4 W turbo jest stały 4x4 koła cały czas się toczą i jest z rozkładem momentu obrotowego 40% -przód, 60%- tył co do wolnossącego występuje w 2 wersjach napędu albo na przód albo 4x4 podobnie jak w turbo
jest stały na 4 koła nic się nie załancza przy poślizgu
Turbo ma w standardzie 17 cali ale 16 cali też się mieszczą mniejszych nie da się wcisnąć
Hamulce mają podobne z tym żę w turbo zaciski mają wyższe ciśnienie w układzie

Zawieszenie łyka duże dziury ale nie tłumi ich cicho na pasarzerach nie robią one wrażęnia ogólnie dopowiem że fotele mają znakomite wyprofilowanie, ale mam wrażenie że są trochę za twarde
Układ kierowniczy działa z dużą precyzją na suchym asfalcie nie ma ani podsterownośći ani nadsterowności jedzie tak jak powinien
Na szutrówkach na 2-gim biegu można zajeb...ście wchodzić prawie bokiem tak jak to ma miejsce w Lancerze

Co do spalanie w Turbo jest niby wyższe z litr ale jadąc płynnie po polskich drogach trzymając 100-110km/h można zejść do nawet 8 litrów no chyba, że ktoś jeździ chaotycznie to wiadomo z tym że auto lubi mieć na trasie powyżęj 2500obr wyprzedzać można bardzo bezpiecznie
Pozdrawiam
 
 
maczbil 
Nowy Forumowicz

Auto: bmw
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Płock
Wysłany: 27-03-2011, 21:59   

O!!!!
Bardzo dobra i konkretna odp. Wlasnie na takie liczylem. Wielkie dzięki.
Swoją drogą to bardzo mnie zachęcileś do kupna tego auta :D
Zależy mi, aby auto przeszlo latwy teren, ale żeby i na szosie dobrze jechalo
_________________
albo bokiem albo wcale
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-03-2011, 22:31   

desti - :shock: ja nie wiem jak Ty jeździsz, że z takimi prędkościami bierzesz zakręt 30*...
Co do wyboru turbo/wolnyssak dla mnie odpowiedź była oczywista i dla Ciebie też będzie jak się przejedziesz tym i tym. Co do foteli to trochę dla mnie za krótkie siedzisko, poza tym bomba.
Jest to auto dosyć sztywne i czuć nierówności, natomiast nie ma żadnych nieprzyjemnych dźwięków dochodzących z zawieszenia.
Co do opon, to jak wyżej z tym, że pamiętaj - wsadzasz większy balon - pogarszasz trzymanie w zakrętach i pewność prowadzenia.
Reszta jak desti napisał chyba :P
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
maczbil 
Nowy Forumowicz

Auto: bmw
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Płock
Wysłany: 27-03-2011, 22:46   

zgadza się, większy balon = na trasie gorzej, w terenie lepiej, dlatego będę chcial mieć kilka kompletów kól. Z drugiej strony jakbym mial kupować auto tylko do asfaltu to bralbym mocną osobówkę.
_________________
albo bokiem albo wcale
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 28-03-2011, 07:54   

macia jak masz dobrze wyprofilowany zakręt to go weźmiesz, ale nie powiem, że nie miałem obaw jak w niego wchodziłem z tą prędkością
 
 
furman
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2011, 19:06   

Nie jeździłem wersją wolnossącą i ...........wcale nie żałuję tego :twisted:

Co do zakrętów to kiedyś w ulewnym deszczu wszedłem przypadkiem w nieprofilowany 90 stopniowy z v=120km/h
Zorientowałem się ,że go nie zauważyłem jak już byłem za ,po tym ,że mi nieco tył się uślizgnął . Jeszcze przez 2 dni nie mogłem wyjść z wrażenia jak się bestia utrzymała.....
 
 
Maddox 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 219
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 30-03-2011, 19:14   

ja mysle ze to trzymanie na zakretach zalezy od opon, ja sie wlasnie bede pozbywal standardowych geolandarow, nie jestem z nich zbyt zadowolony, mimo ze sa w calkiem dobrym stanie. a na zime mam wlasnie 16 calowki.
co do spalania, od 8 przy spokojnej, niezbyt szybkiej jazdy wzwyz,miasto np. Warszawa to 14,5, czasem 13. Generalnie obawialem sie tego spalania ale nie jest najgorzej, i pamietaj ze turbo jezdzi na PB98.
turbo moge polecic calym sercem ;-) przydalby sie tylko 6 bieg, dluzsze siedziska, LEPSZE HAMULCE, bo to nie jest mocna strona Outka Turbo, ...i to chyba wszystko.
_________________
Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D
 
 
 
furman
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2011, 19:39   

Ja już 2 lata temu odstawiłem Geolandary,kiepskie były.
Na lato mam Firestone'y TZ 200 a na zimę Vredestein Xtreme Wintrac.
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 07-04-2011, 10:54   

furman Ciekawe na jakiej długości przebiegał ten zakręt co go pokonałeś bo ten co ja w niego wchodziłem to miał długośc 50m, a jakby twój miał 50m to nawet auto sportowe by się oderwało od podłoża
 
 
furman
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2011, 20:20   

Dziś jechałem tą trasą i muszę sprostować ,że ma jakieś 75-80 stopni ten zakręt a co do długości to jest krótki wchodzisz i zaraz jesteś poza.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 09-04-2011, 22:36   

Maddox napisał/a:
co do spalania, od 8 przy spokojnej, niezbyt szybkiej jazdy wzwyz,miasto np. Warszawa to 14,5, czasem 13. Generalnie obawialem sie tego spalania ale nie jest najgorzej, i pamietaj ze turbo jezdzi na PB98.
Moje O1 bez turbo na trasie bez mocnego piłowania spala ok 9l/100, po mieście od roku wskaźnik pokazuje prawie non-stop 14l/100. Co do paliwa to próbowałem ostatnio tankować Shell V-power, wziąłem jakieś 3/4 baku, wczoraj wyjeździłem do rezerwy i wniosek jest jeden, nie warto kupować, ani nie ma mniejszego spalania ani lepszej dynamiki. A różnica w cenie między tanim paliwem a shell jest jakieś 10%.
 
 
Funny_igor 
Mitsumaniak


Auto: Galant '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 45
Skąd: Uniejów
Wysłany: 21-10-2012, 18:38   

Chce kupić outlandera i zastanawiam się nad tym który silnik wybrać. Teraz mam galanta 2.0 136KM i szału nie ma. więc myślałem o 2.4 lub 2.0 turbo który wybrać?
_________________
Szczyt pijaństwa:Upić ślimaka tak, by nie trafił do domu :partyman:
 
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-10-2012, 21:50   

Jeśli znajdziesz zadbany egzemplarz, to bierz TURBO!
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
Funny_igor 
Mitsumaniak


Auto: Galant '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 45
Skąd: Uniejów
Wysłany: 21-10-2012, 22:16   

Frajda z jazdy pewnie jest duża ale przeraża mnie trochę spalanie
_________________
Szczyt pijaństwa:Upić ślimaka tak, by nie trafił do domu :partyman:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.