[II 2.0 DID] Oporna skrzynia biegów w 2.0 MIVEC 147KM |
Autor |
Wiadomość |
sabat34
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2,0 2011
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 13 Paź 2015 Posty: 3 Skąd: Mannheim
|
Wysłany: 13-10-2015, 18:29 [II 2.0 DID] Oporna skrzynia biegów w 2.0 MIVEC 147KM
|
|
|
Witam
Od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Mitsubishi Outlander II 2.0 MIVEC 147KM z niewielkim przebiegiem bo ma niewiele ponad 43 tys. Z autem jest wszystko ok, ale manualna skrzynia zaczyna mnie denerwować. Rozpoczynając jazdę biegi od 1 do 5 wchodzą prawie, że idealnie, problem się zaczyna kiedy chcę zredukować z 5 na 3. Bieg 3 wchodzi czasem po chwili, albo wcale. Pojechałem z autem do serwisu i majster powiedział ze ten model tak ma i że muszę poczekać, aż reduktor da mim zielone światło na wbicie 3 biegu. Proszę o wasze opinie co mam dalej z tym zrobić, czy cisnać serwis czy przyzwyczaić się do tego.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 13-10-2015, 19:45
|
|
|
zacząłbym od zmiany oleju w skrzyni |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
sabat34
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2,0 2011
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 13 Paź 2015 Posty: 3 Skąd: Mannheim
|
Wysłany: 13-10-2015, 20:17
|
|
|
Na pewno wezmę to pod uwagę, ale dziwie się ze w manualu po 43 tys trzeba wymieniać olej. Jestem sam to bez kanału zrobić ? |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 13-10-2015, 22:03
|
|
|
Jaki reduktor?
Prawdopodobnie dogorywa synchronizator 3 biegu. |
|
|
|
 |
sabat34
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2,0 2011
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 13 Paź 2015 Posty: 3 Skąd: Mannheim
|
Wysłany: 13-10-2015, 22:32
|
|
|
Tak, przepraszam synchronizator.
Czy można go samemu naprawić
Czy możecie mnie nakierowywać na jakieś materiały związane ze skrzynią biegów, budowa składowe części i ogólnie. |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-10-2015, 09:53
|
|
|
sabat34 napisał/a: | Tak, przepraszam synchronizator.
Czy można go samemu naprawić
Czy możecie mnie nakierowywać na jakieś materiały związane ze skrzynią biegów, budowa składowe części i ogólnie. |
Kolego - z całym poważaniem, chyba nie wiesz co mówisz! Samodzielna naprawa skrzyni biegów? W chwili obecnej "zwykle" warsztaty już się za to nie biorą - naprawa wymaga dużej uwagi, specjalistycznych elementów (łożyska, synchronizatory), a wynik nie zawsze jest dobry. Poszukaj specjalistycznego warsztatu (musisz pewnie wysłać skrzynię) lub kup używkę na Allegro (mając nadzieję że będzie w lepszym stanie).
bonito |
_________________ Jest obecnie: Mazda MX-5 (do zabawy), VW Passat B6 (do roboty) |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 14-10-2015, 12:14 Re: Oporna skrzynia biegów w 2.0 MIVEC 147KM
|
|
|
sabat34 napisał/a: | Rozpoczynając jazdę biegi od 1 do 5 wchodzą prawie, że idealnie, problem się zaczyna kiedy chcę zredukować z 5 na 3. Bieg 3 wchodzi czasem po chwili, albo wcale. |
W górnych zakresach prędkości dla każdego przełożenia niektóre typy synchronizatorów do redukcji o 2 biegi wymagają międzygazu. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 14-10-2015, 21:34
|
|
|
Dlatego zacząłbym od wymiany oleju. Naprawiać albo psuć skrzynię zawsze zdąży. Outkowe skrzynie są wrażliwe na olej - zwłaszcza zimą |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|