[EA5A/W 2.5] Lokalizacja czujnika położenia wałka rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
yoseph11
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 22-06-2011, 19:52 [EA5A/W 2.5] Lokalizacja czujnika położenia wałka rozrządu
|
|
|
Witam!Wiem że pewnie żle robie że tu pisze,ale uczę się regulaminu i napewno się poprawie.Gdzie w Galancie 2.5 V6 znajduje się czujnik położenia wałka rozrządu i jak ewentualnie można go wymienić?Prosze o jakieś wskazówki bo trzech mechaników dzisiaj szukało i nic z tego.Jestem zdesperowany bo juz tydzień jestem bez auta. |
|
|
|
 |
OBERST
Mitsumaniak

Auto: Mazda 6 GH 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 202 Skąd: Bełchatów
|
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 22-06-2011, 21:59
|
|
|
yoseph11, w 6A13 (2,5V6) nie ma takiego czujnika. Jest Top Dead Center Sensor.
Przeczytaj ten temat:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=28677
Czujnik znajduje się pod osłoną rozrządu. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
yoseph11
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2011 Posty: 3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 23-06-2011, 06:57
|
|
|
Dzieki wielkie chłopaki.Bardzo pomogliście,jutro biorę się za robote,bo dzisiaj Swięto.Ale napewno nie ma tego czujnika tam gdzie jest pokazany na schemacie,to inny silnik.Jest tylko pod pokrywą rozrządu ale nie wiem czy to on jest odpowiedzialny za bład 23.Jutro rozbiorę i sprawdzę.Jak nie ,będę szukał dalej.
[ Dodano: 24-06-2011, 11:36 ]
Jak zdjąć obudowę rozrządu żeby dostać się do tego czujnika?
[ Dodano: 24-06-2011, 14:20 ]
Nie wiem już czego się trzymać?Czy we wszyskich 2.5V6 nie ma czujnika polozenia walka rozrzadu?Gdzie indziej wyczytałem że jest taki czujnik na koncu wałka cylindrów nieparzystych w rozdzielaczu zaplonu od strony skrzyni biegow razem z rozdzielaczem zaplonu,cewka zaplonowa i tranzystorem mocy.Może wie ktoś cos na ten temat? |
|
|
|
 |
Albercik
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 KOMBI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 7 Skąd: Nakło nad Notecią
|
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-11-2012, 15:00
|
|
|
Albercik, czujnik położenia wałka jest w aparacie zapłonowym.
Wymrugałeś błędy i jesteś pewny, że z nim masz problem? |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
fredfm
Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 181 Skąd: Grybów
|
Wysłany: 21-11-2012, 15:04
|
|
|
Błąd 23 nie zawsze oznacza uszkodzony czujnik TDC... W moim przypadku problemem okazał się uszkodzony moduł zapłonowy, a błąd 23 wyskakiwał za każdym razem gdy auto mi gasło z przyczyny uszkodzonego modułu. Po regeneracji aparatu błąd 23 się już nie pojawił...
Dobrze by było podmienić aparat od jakiegoś innego miśka, będziesz wiedział na czym stoisz:)
Kolego Albercik, sprawdź również aparat; palec i kopułkę jesteś w stanie sprawdzić organoleptycznie, cewkę czy moduł proponuję wysłać do Yakuzy.. wraz z całym aparatem |
|
|
|
 |
Albercik
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 KOMBI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 7 Skąd: Nakło nad Notecią
|
Wysłany: 21-11-2012, 20:17
|
|
|
Czujnik TDC jest sprawny. Dzisiaj razem z mechanikiem przetestowalismy go. Nie ma żadnych kodów błędów. Wygląda to na aparat zapłonowy lub czujnik położenia wałka rozrządu w module zapłonowym. |
_________________ NoNieno.pl - urywa gacie
Szybkie kobiety i piękne samochody |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-11-2012, 22:38
|
|
|
Albo cewka. |
|
|
|
 |
Albercik
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 KOMBI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 7 Skąd: Nakło nad Notecią
|
Wysłany: 24-11-2012, 17:03
|
|
|
No i skończyło sie wymianą całego aparatu zapłonowego - wyraźne ślady wilgoci spowodowały dość spore wżery, poza tym palec był już dość mocno zuzyty, kopułka też, a cewka w ogóle nie działała prawidłowo.
Dzięki wszystkim za cenne rady - po kroczku doszedłem do sedna. |
_________________ NoNieno.pl - urywa gacie
Szybkie kobiety i piękne samochody |
|
|
|
 |
|