[EAx 97-04] Mitsubishi Galant |
Autor |
Wiadomość |
Wazoniasty
Nowy Forumowicz
Auto: Brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 3 Skąd: Ośno Lubuskie
|
Wysłany: 14-01-2015, 11:33 [EAx 97-04] Mitsubishi Galant
|
|
|
Witam!
Parę lat temu zakochałem się w tych samochodach i jest to moje marzenie.
Znalazłem dość ciekawy egzemplarz po który mam zamiar się wybrać lecz przed tym chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy, a mianowicie.
-Co sądzicie o silniku 2.4gdi?
-Jak wyglądałaby zmiana silnika z 2.4 gdi na 2.5 v6, czy jest to opłacalne?
-Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? (Dodam, że nadkola są do zrobienia, z tego co się orientuje to jest to normalne)
-Orientacyjna cena zrobienia nadkoli?
-Jak wygląda mniej-więcej spalanie tych dwóch silników?
-Jak z dostępnością części na rynku oraz kosztem utrzymania?
Jako, że jest to auto moich marzeń, a w tym egzemplarzu co znalazłem się po prostu zakochałem to jestem gotów spędzać mnóstwo czasu na dopieszczaniu go.
Dodam, że jest to 1998 rok, 2.4 GDI z automatyczną skrzynią biegów.
Czytałem wiele tematów i opini, lecz wolę sam zadać kilka pytań i dostać odpowiedź od maniaków i specjalistów tych samochodów:)
Pozdrawiam wszystkich !
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-01-2015, 12:35
|
|
|
Wazoniasty napisał/a: | -Co sądzicie o silniku 2.4gdi? | Obok silnika 2,0TD najgorszy wybór. Awaryjny, upierdliwy w eksploatacji, pada osprzęt (przepustnica powietrza, pompa wysokiego ciśnienia itd.). Wazoniasty napisał/a: | -Jak wyglądałaby zmiana silnika z 2.4 gdi na 2.5 v6, czy jest to opłacalne? | Lepiej kupić od razu V6, odejdą mozliwe przyszłe problemy po przekładce (fachowość naszych "mechaników" pozostawia sporo do życzenia) i problem w odsprzedaży. Wazoniasty napisał/a: | Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? (Dodam, że nadkola są do zrobienia, z tego co się orientuje to jest to normalne) | Korozja tylnych podłużnic w okolicach mocowania wózka zawieszenia tylnego, dolne ranty drzwi korodują, jak rocznik 1998 to sprawdź czy nie jest zgnity wózek przedniego zawieszenia w okolicach mocowania wahaczy do niego. Sprawdź czy wykładzina podłogowa nie jest mokra, bo w podłodze też lubią wyskakiwać dziury. Wazoniasty napisał/a: | -Orientacyjna cena zrobienia nadkoli? | 1500 zł w górę za obie strony. Wazoniasty napisał/a: | -Jak wygląda mniej-więcej spalanie tych dwóch silników? | Podobnie, V6 często spala mniej, a dźwięk silnika i przyśpieszenie są świetne. Wazoniasty napisał/a: | -Jak z dostępnością części na rynku oraz kosztem utrzymania? | Części używane i nowe są wciąż ogólnodostępne. |
|
|
|
 |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2505 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-01-2015, 12:37
|
|
|
Przeczytaj to http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38803
Ja płaciłem za naprawę błotników
130 reperaturka
150 wspawanie
200 lakierowanie z konserwacją (ale tu normalna cena to od 300zł trzeba liczyć samo lakierowanie)
Oczywiście to x 2 jak będziesz robił dwie strony.
Z dostępnością części nie ma problemu, koszty jak dla mnie też nie duże,
Przy v6 rozrząd tylko drogo wychodzi
Spalanie V6 trasa ze średnią prędkością po między 120 a 140 mi wychodzi 8,2l w mieście od 10l |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-01-2015, 12:38
|
|
|
Wazoniasty napisał/a: | Dodam, że jest to 1998 rok, 2.4 GDI | Mozna wiedzieć za jakie pieniadze? Takie Gale kosztują 2000-3000 zł maksymalnie. Lepiej poczekać i odłożyć na V6.
[ Dodano: 14-01-2015, 12:39 ]
eremita napisał/a: | Przy v6 rozrząd tylko drogo wychodzi | Hmm, drogo , nie drogo... Do GDI jest droższy, bo są 2 paski rozrządu i więcej rolek. |
|
|
|
 |
Wazoniasty
Nowy Forumowicz
Auto: Brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2015 Posty: 3 Skąd: Ośno Lubuskie
|
Wysłany: 14-01-2015, 13:00
|
|
|
Cytat: | Wazoniasty napisał/a: | Dodam, że jest to 1998 rok, 2.4 GDI | Mozna wiedzieć za jakie pieniadze? Takie Gale kosztują 2000-3000 zł maksymalnie. Lepiej poczekać i odłożyć na V6. |
No właśnie cena taka jak piszesz. Problem też w tym, że potrzebuje auta a akurat znalazłem takiego w gdi. No a za v6 trochę trzeba dać a pieniędzy nie ma jak na razie dlatego chciałem powoli robić.
Znajomy ma też v6 na sprzedaż tyle, że kombi co nie bardzo mnie ciągnie i ja myślałem właśnie nad zmianą silnika. |
|
|
|
 |
eremita
Mitsumaniak
Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2505 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-01-2015, 13:14
|
|
|
Hugo napisał/a: | Wazoniasty napisał/a: | Dodam, że jest to 1998 rok, 2.4 GDI | Mozna wiedzieć za jakie pieniadze? Takie Gale kosztują 2000-3000 zł maksymalnie. Lepiej poczekać i odłożyć na V6.
[ Dodano: 14-01-2015, 12:39 ]
eremita napisał/a: | Przy v6 rozrząd tylko drogo wychodzi | Hmm, drogo , nie drogo... Do GDI jest droższy, bo są 2 paski rozrządu i więcej rolek. |
No to fakt, ja porównałem z tymi co robiłem czyli w zeszłym roku scenic 1,6 i trzy lata temu Citroen C5. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-01-2015, 20:57
|
|
|
Wazoniasty napisał/a: | -Co sądzicie o silniku 2.4gdi?
-Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? (Dodam, że nadkola są do zrobienia, z tego co się orientuje to jest to normalne)
-Jak wygląda mniej-więcej spalanie tych dwóch silników?
-Jak z dostępnością części na rynku oraz kosztem utrzymania? |
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38803
Wazoniasty napisał/a: | Jak wyglądałaby zmiana silnika z 2.4 gdi na 2.5 v6, czy jest to opłacalne? | http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33464
W ramach własnej robocizny mozliwe że opłacalne
Wazoniasty napisał/a: | Dodam, że jest to 1998 rok, 2.4 GDI z automatyczną skrzynią biegów. | GDI wychodziło od 99roku, jak masz VIN można to zweryfikowac |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 15-01-2015, 08:35
|
|
|
robertdg napisał/a: | GDI wychodziło od 99roku | Robercie, GDI wychodziło wcześniej - bodajże od 1996 roku i pierwszy raz zastosowano ten silnik właśnie w Galancie
ale możliwe, że nie był oferowany na rynku polskim - zresztą oficjalnie Galant w PL był sprzedawany tylko na zamówienie - w cenniku był, ale w salonach wówczas go nie widziałem |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 15-01-2015, 08:42
|
|
|
Nie na Europe. W PL na pewno były dopiero po lifcie czyli od 99 roku |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-01-2015, 08:46
|
|
|
Zgadza się, ale katalogowo w Galancie 2.4GDI dostepny od 99roku (najwczesniejsze produkcje z przeznaczeniem na Europe mogą sięgac 12.1998r. można zweryfikowac po VIN) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-01-2015, 20:13
|
|
|
http://olx.pl/oferta/gala...html#5b1961e5bd
Ajajaj, ale Ci handlarze się sprężają. Auto już po SWAP-ie na 2,0 (ciekawe żeby wsadzać mniejszy silnik) i "stjuningowane" do mocy jaką ma GDI. Ależ to musi wymiatać teraz, no i gaz możesz założyć Jak będziesz do nich dzwonił to powiedz im, że zapomnieli odkleić znaczki GDI z przednich błotników i tylnej klapy... Uważaj, szukają jelenia! |
|
|
|
 |
Górol
Mitsumaniak
Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2014 Posty: 124 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 20-01-2015, 19:58
|
|
|
Witam kolegów
Ja osobiscie jeżdze galem 2.4 GDI i jakoś nie bardzo mogę się zgodzić z tym że jest to najgorszy wybór silnikowy
A gdzie znaleść te po 2000 pln to kupię odrazu 3 sztuki
pozdr |
|
|
|
 |
|