 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
filtr z węglem aktywnym ?? dla mnie nowość |
Autor |
Wiadomość |
martin01
Forumowicz
Auto: Lancer Ralliart 2.4L Mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 28-03-2013, 19:12 filtr z węglem aktywnym ?? dla mnie nowość
|
|
|
Witam,
Wczoraj zaświeciła się informacja na desce SERVICE ENGINE SOON, dzisiaj błąd usunięto.
Opis błędu PO456 oraz PO442. Błędy wskazują na ustęrkę filtra z węglem aktywnym, informując jednocześnie o małej nieszczelności systemu filtra z węglem aktywnym.
Jakie sugerujecie postępowanie w tym wypadku, czy wg Was to coś groźnego ?? gdzie szukać tego filtra w moim aucie ?? Pierwszy raz się z tym spotkałem po wielu lateach eksploatacji wielu samochodów. Mechanik powiedział mi że opary z baku dostają się do silnika - zastanawiam się czy nie o to właśnie chodzi aby opary z baku tam trafiały ?? Jeżeli macie na ten temat wiedzę prosze o kilka zdań i rady, dobrze dowiedzieć się coś nowego.
Pozdrawiam;
Mario
Lancer to wersja amerykańska, silnik to 2400 cm - 4G69, z tego co kojarzę to identyczny jest w europejskiej wersji Grandisa |
_________________ Mario Lancerownik |
|
|
|
 |
p_k
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 156 Skąd: WWA
|
Wysłany: 28-03-2013, 23:00
|
|
|
Evap System - Evaporative Emission System
System pochłaniania oparów paliwa ze zbiornika; rozwiązanie stosowane w samochodowych układach zasilania w celu redukcji emisji oparów paliwa ze zbiornika do otoczenia. Podczas postoju pojazdu opary gromadzone są w specjalnie do tego przystosowanym pojemniku pochłaniacza par (z węglem aktywnym). Po uruchomieniu i rozgrzaniu jednostki napędowej, sygnał z elektronicznego sterownika silnika powoduje, że opary benzyny ze zbiornika paliwa oraz wspomnianego pojemnika, poprzez zawór odpowietrzania, kierowane są do kolektora ssącego w celu ich spalenia. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2013, 18:42 Re: filtr z węglem aktywnym ?? dla mnie nowość
|
|
|
martin01 napisał/a: | Witam,
Wczoraj zaświeciła się informacja na desce SERVICE ENGINE SOON, dzisiaj błąd usunięto.
Opis błędu PO456 oraz PO442. Błędy wskazują na ustęrkę filtra z węglem aktywnym, informując jednocześnie o małej nieszczelności systemu filtra z węglem aktywnym.
Jakie sugerujecie postępowanie w tym wypadku, czy wg Was to coś groźnego ?? gdzie szukać tego filtra w moim aucie ?? |
W tym samochodzie filtr węglowy zamontowany i układ odpowietrzania jest w bardzo niefortunnym miejscu, bo pod wlewem paliwa, na wysokości tylnego koła. Wskutek takiego umiejscowienia, cały syf z koła trafia na filtr węglowy i jego okolice.
Proponuję zdemontować ten filtr (4 śruby M6 + rozpięcie węży i wtyczki zasilania elektrozaworu) i bardzo dokładnie oczyścić. Sprawdź filtr pod kątem ewentualnych uszkodzeń mechanicznych. Zdemontuj też wszystkie węże gumowe i przedmuchaj, by były w 100% drożne. Następnie dokładnie oczyść wtyczkę zasilania elektrozaworu. Na koniec podepnij stałe zasilanie 12V do wtyczki filtra i sprawdź, czy działa elektrozawór. Jeśli działa, usłyszysz kliknięcie. Jeśli nie - niestety musisz szukać części na wymianę (części z europejskiej wersji nie pasują).
W moim przypadku błąd pojawił się pod koniec zimy, cała okolica filtra była skuta lodem i błotem z ulic. Gdy lody puściły, wystarczyło gruntowne czyszczenie - wymiotłem z okolic filtra z kilogram błota. Błąd już nie powrócił. |
|
|
|
 |
|
|