Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mieszanie oleju napedowego z Mixolem
Autor Wiadomość
KrzysG 
Forumowicz

Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Poznan
Wysłany: 19-03-2012, 17:19   Mieszanie oleju napedowego z Mixolem

Czy ktos moze pdpowiedziec w jakim stosunku nalezy mieszac Mixol. Na jednym z postow Zbyszek wspomnial cos ok. 1L na bak czyli ~1:70. Czy to nie jest za duzo, dwusuwy maja zalecane 1:50 i jest to jedyne smarowanie silnika ? My smarujemy co prawda pompe, ale czy taka ilosc Mixolu nie wplywa negatywnie na wtryski i silnik podczas procesu spalania?
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-03-2012, 17:22   Re: Mieszanie oleju napedowego z Mixolem

KrzysG napisał/a:
Czy ktos moze pdpowiedziec w jakim stosunku nalezy mieszac Mixol. Na jednym z postow Zbyszek wspomnial cos ok. 1L na bak czyli ~1:70. Czy to nie jest za duzo, dwusuwy maja zalecane 1:50 i jest to jedyne smarowanie silnika ? My smarujemy co prawda pompe, ale czy taka ilosc Mixolu nie wplywa negatywnie na wtryski i silnik podczas procesu spalania?


A jeżeli miał na myśli Pajero 5d to 1:90 :mrgreen:
 
 
butyński
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2012, 18:53   

W serwisie zalecali pół litra przy tankowaniu full
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 19-03-2012, 19:35   

1/2 litra w zupełności wystarczy na full zbiornik.
_________________

 
 
KrzysG 
Forumowicz

Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Poznan
Wysłany: 20-03-2012, 09:52   

Czyli wychodzi w przyblizeniu 1:200, czy znane sa negatywne wplywy spalnego Mixolu na wtryski czy katalizator?
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 20-03-2012, 10:04   

rudolf diesel zbudował swój silnik do spalania kiepskiej jakości oleju lnianego i rzepakowego. teksańczycy przystosowali do spalania oleju napędowego, ekolodzy dołożyli katalizatory.
Technologia poszła do przodu ale smarowanie elementów ruchomych musi być i mixol nie zmieni parametrów spalania, a większe ilości sadzy pochodzące z tego procesu wypalają się poprzez dłuższą jazdę np. po autostradzie i oczyści to komory spalania i wydech z nagarów.
_________________

 
 
KrzysG 
Forumowicz

Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Poznan
Wysłany: 22-03-2012, 22:43   

Przegladalem dostepne na rynku oleje do silnikow dwusuwowych i niewiele drozej mozna kupic oleje nie powodujace nagarow jak np Elf Moto2T
http://allegro.pl/elf-mot...2204124268.html
jako ze posiada wyzsza klase API mozna by dodawac go w mniejszej ilosci.
Nie byloby potrzeby ganiania Pajerki po autostradach aby wypalic nagar:)
 
 
maroj07 
Nowy Forumowicz
pajer

Auto: Pajero III V68
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-03-2012, 11:08   

Czy to mieszanie z Mixolem jest zalecane tylko w zimie czy również w lecie?
_________________
Marek
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 31-03-2012, 15:10   

miksol ma za zadanie smarować pompę, więc jak jedziesz to smarujesz bez względu na porę roku.
_________________

 
 
piotr-stihl 
Forumowicz


Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 125
Skąd: Pabianice
Wysłany: 31-03-2012, 15:40   

czyżby nowe cacuszka potrzebowały techniki lat 50-80-tych ?
_________________
mitsubishi L 200 [ 1998 r ]

była vitara v6

http://arborysci.net/index.php
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 31-03-2012, 16:19   

piotr-stihl napisał/a:
czyżby nowe cacuszka potrzebowały techniki lat 50-80-tych ?

Nie potrzebują tej techniki. zostały zaprojektowane do paliwa o odpowiednich parametrach. A w Polsce trudno o takie, więc trzeba sobie radzić.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
piotr-stihl 
Forumowicz


Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 125
Skąd: Pabianice
Wysłany: 31-03-2012, 17:39   

jak zwykle [ o to Polska właśnie ] !
_________________
mitsubishi L 200 [ 1998 r ]

była vitara v6

http://arborysci.net/index.php
 
 
alan1974 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID Short 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 3
Skąd: Trześń
Wysłany: 27-09-2012, 22:07   

Witajcie. Odkąd leje mixol spalanie spadło o 1-1,5. Czyli mixol za free i jeszcze na gumki zostaje.
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 372
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 27-09-2012, 23:28   

piotr-stihl napisał/a:
jak zwykle [ o to Polska właśnie ] !


Też niezupełnie tak ;)

Problemem są różne "ekologiczne" dodatki do ON, jak choćby detergenty.
Ponadto ON jest teraz dosyć "suchy". Jeśli ktoś pamięta, jak się wychlapało trochę ON na podłogę garażu kilkanaście lat temu, to wie, że cholerstwa nie dało się oczyścić niczym :(
A teraz można wylać pół wiadra i zebrać szmatą a plamy prawie nie ma :(

Duże problemy miewają niektóre nowe jednostki z zasilaniem Common Rail. Bywa, że pompa wysokiego ciśnienia łuszczy się (LR Freelander TD4, niektóre VW, Audi, itd). Ponadto mogą się zacierać wtryskiwacze.
Ominięciem problemu jest dolewanie Mixolu do ON. Natomiast paradoksalnie używanie ON "lepsiejszego" (typu V-Power / Ultimate / Verva) może być jeszcze gorsze - dużo dodatków, bardziej "suche" paliwo. Jeszcze jedno niebezpieczeństwo: w mniejszych stacjach droższe paliwo jest rzadziej kupowane, więc może się zdarzyć, że już "swoje odstało" ;) i kupujemy zeszłoroczne paliwo :cry:
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
tonys 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 02, Canter 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: Płock
Wysłany: 12-10-2012, 18:54   

Polecam przeczytać ciekawe informacje
http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=42280.0
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.