Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Pytanie o przepustnice 1.8 gdi 125km.
Autor Wiadomość
parys2007 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: rotterdam
Wysłany: 06-03-2012, 20:08   [Cari 1.8 GDI] Pytanie o przepustnice 1.8 gdi 125km.

Witam.Dwa tygodnie temu stałem się posiadaczem carismy 1.8gdi 125km. i oczywiscie na początku wyszły problemy z obrotami,wyczyściłem przepustnice było na niej sporo nagaru,po zamontowaniu z powrotem obroty wieszają sie na około 1200rpm. czasem spadną do 600. Podczas czyszczenia zauważyłem ze przepustnica jak ją otworzę i zamknę to się nie domyka muszę ją popchnąć lekko żeby się domknęła.Czy tak ma być?[/list]
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-03-2012, 20:14   

nie powinna się zawieszać, powinna chodzić płynnie od pełnego otwarcia do zamknięcia
 
 
 
parys2007 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: rotterdam
Wysłany: 06-03-2012, 20:20   

a czego to może być wina?wyczyściłem ją bardzo dokładnie.
 
 
 
Lemark 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 12
Skąd: BDG
Wysłany: 07-03-2012, 23:50   

A adaptacje przepustnicy robiłeś? Jak nie to długo jeździsz już po wyczyszczeniu? Mi po odłączeniu aku i przy niskich temperaturach też kręciła koło 1200. Ale po tygodniu nauczyła się sama obrotów i jest już w miare ok. Więc jesli nie zrobiłeś adaptacji przepustnicy to przez pewien czas może tak być i powinna sie sama ustawić :wink: . A co do tego domykania to nie wiem
 
 
parys2007 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: rotterdam
Wysłany: 08-03-2012, 18:55   

po czyszczeniu przepustnicy zrobiłem około 300 kilometrów i nic się nie poprawiło a wręcz przeciwnie doszło do tego szarpanie jak zdejmę nogę z gazu w trakcie jazdy to skacze jak kangur,próbowałem wybłyskać błędy ale żadnych nie ma.jak dalej szukać przyczyny?
 
 
 
Brion 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8 GDI '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 51
Skąd: Biskupiec
Wysłany: 08-03-2012, 20:30   

Może sprawdź też świece czy nie są zalane olejem
 
 
 
parys2007 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: rotterdam
Wysłany: 09-03-2012, 15:02   

świece są suchutkie i nowe wymieniałem w Holandii nawet nie pytajcie o cenę!!!
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-03-2012, 15:10   

parys2007, który model Carismy (przepustnica z linką, elektroniczna przedlift, czy polift)?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
parys2007 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: rotterdam
Wysłany: 09-03-2012, 18:08   

po lift elektroniczna 125km.
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-03-2012, 19:13   

Po dopchnięciu do pozycji zamkniętej zostaje zamknięta, czy otwiera się?
Czujesz mechaniczny opór w czasie przekręcania klapy, czy tylko magnetyczny?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
parys2007 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: rotterdam
Wysłany: 09-03-2012, 19:38   

jak ją delikatnie otwieram i zamykam to się do końca nie zamknie ale jak nacisnę przepustnice i puszcze to się domknie jakby jakaś sprężynka była uszkodzona i nie dociąga jej do swojej pozycji.

[ Dodano: 13-03-2012, 19:19 ]
wymieniłem przepustnice i żadnej poprawy dzieje się prawie tak samo jak na starej,proszę pomóżcie co mogę jeszcze sprawdzić?

[ Dodano: 13-03-2012, 19:50 ]
panowie a co reguluje przepustnice które czujniki?
 
 
 
amfi1 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 17
Skąd: Opole Lubelskie
Wysłany: 05-05-2012, 12:34   

Mam podobny problem - w 1.8 GDI 122 KM 2001 r - przepustnica nie domyka się, komputer zgłasza błąd sterowania przepustnicą (niestety nie znam kodu).
Cała historia wyglądała tak: odłączyłem na noc akumulator, po podłączeniu chciałem przeprowadzić procedurę nauki obrotów; po 10 minutach pracy silnika nagle obroty skoczyły do 3 tys i włączyła się lampka CE. Kolejne odłączanie akumulatora nie pomogło. Obecnie samochód zachowuje się tak, że dopóki w trakcie jazdy nie zejdzie z obrotami do 2 tys to jest ok - da się normalnie jeździć, nie ma błędu CE. Po zejściu do 2 tys włącza się CE i przechodzi w tryb awaryjny (obcina max obroty do 2,5 - 3 tys).
Ostatnio przepustnica naprawiana była na początku roku - odklejony magnes i po naprawie było ok (wtedy również była czyszczona).
Po rozkręceniu przepustnicy widać, że nie domyka się - popchnięta palcem i puszczona wraca na pozycję niedomknięcia. Czy jest szansa na regenerację? Za używaną przepustnicę zaproponowano mi na szrocie prawie 1 tys zł. Czy może być to jakiś problem z jej regulacją?
Czy szukając używanej przepustnicy na wymianę trzeba szukać takiej o identycznym symbolu EAC?
 
 
momez 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 3
Skąd: Narewka
Wysłany: 18-10-2012, 12:19   

mam przepustnice na linke, a po wyczyszczeniu niezbędna jest nauka obrotów, najlepiej po podłączeniu do kompa. osobiście zamiast kompa robie reset odłączając na noc akumulator. następnie ruszam i na każdym biegu po kolei kręcę silnik do 5-6 tys. obrotów po czym puszczam nogę z gazu i zwalniam do 1tys. obrotów. czynność należy powtarzać do skutku a przepustnice czyścić co 15000km biorąc pod uwagę że tankujemy na polskich stacjach

[ Dodano: 18-10-2012, 12:22 ]
a jakie macie objawy? bo niedomykająca się przepustnica to większe obroty silnika i lekkie szarpanie. jeżeli szarpie na tyle że nazywasz to skokami kangura to możliwe że pora wyczyścić kolektor ssący i wymienić filtr powietrza
 
 
MKonrad 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8GDI 00' Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 21
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-11-2012, 01:33   

Czy niedomykająca się przepustnica = jej uszkodzenie ?

U mnie jest dokładnie tak. Przy wyłączonym silniku mogę domknąć ją no.palcem. ale i tak wraca do pozycji niedomkniętej.
Carisma ma lekkie zamulenie (nieregularnie) na niskich obrotach - tak do 2,5 tys. i nie wiem co jest tego przyczyną.
_________________

 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 25-11-2012, 09:44   

Trochę inaczej: Przepustnica na linkę powinna być domknięta, gdyż tam niskimi obrotami steruje silniczek krokowy. Natomiast w przepustnicy elektronicznej nie ma krokowca i całą przepustnicą oraz zakresem obrotów steruje ECU za pomocą silniczka (siłownika) i te dwie kwestie należy rozdzielić. Co do zamuleń i szarpań to najczęstszą przyczyną jest co prawda rozregulowana bądź brudna przepustnica ale może też być syf (nagar) w kolektorze dolotowym, kanałach i w samej komorze spalania, oraz w równym stopniu problemy z pompą wysokiego ciśnienia.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.