 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Evoscan w SPACE WAGON |
Autor |
Wiadomość |
Misiuwisi
Nowy Forumowicz Misiuwisi

Auto: Space Wagon 2.0 GLX 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2011 Posty: 6 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-10-2012, 10:17 Evoscan w SPACE WAGON
|
|
|
Witajcie,
moj trzeci Misiek to Space Wagon 2.0 SOHC rocznik 2001. Pracuje wzorowo, ale zużycie paliwa mu się nieregularnie zmienia w dość dużych granicach. Oczytałem się w temacie i bez wchodzenia w szczegóły mogę powiedzieć jedno: jest niekonsekwentny. Jeżdżę na dłuższych trasach i obserwuję duży rozrzut zużycia. Wykonywałem zarówno próby oszczędnej jazdy, jak i "test" możliwości. Było czyszczenie przepustnicy w ASO oraz sprawdzenie wszelkich ustawień i pracy przpustnicy wg instrukcji dla 4g63 MPI 2.0 SOHC.
W końcu sprawiłem sobie Evoscana. Wdrożenie go z eeepc1000H było drogą przez mękę. Okazało się że netbook mimo poprawnego zainstalowania intefejsu łączy się tylko na ustawieniu "High performance". Od tego czasu wykonałem kilkadziesiąt różnych pomiarów, większość wydawałoby się poprawnych.
Wszystkie odczyty w zasadzie dawały poprawny obraz. Dopiero ostatnio po którymś z kolei resecie zainteresowałem się czujnikiem idle position sensor (zerowe położenie przepustnicy). Zmierzyłem go. W każdej sytuacji zachowywał się "katalogowo". Jednak odczyt Evoscanem wykazał, że na wolnych obrotach IPS pokazuje 0 zamiast 1. Jedynka włącza się w nieokreślonym trybie (z opóźnieniem i mało powtarzalnie) na podwyższonych obrotach, po czym pod obciążeniem silnika wraca do zera.
Podobne nieregularności pojawiają się w CrankSignalSwitch, PwrSteeringSwitch a nawet ACSwitch(klima).
Zacząłem wątpić, czy w ogóle te dane są sczytywane, no ale jeśli czujnik daje sygnał to nawet instrukcja podaje, że odczyt z ECU musi być jednoznaczny.
Wg instrukcji: silnik wyłączony, zapłon ON, przepustnica w spoczynku - sygnał "1", lekkie otwarcie przepustnicy - sygnał "0".
Moje podejrzenie idzie w kierunku ECU w którego wczesnych rocznikach (1992) wykrywano uszkodzenia kondensatorów. Czyżby w roczniku 2001 było to nadal aktualne?
Mam też szereg pytań co do Evoscana. co oznacza odczyt WB02, który dotyczy zewnętrznego czujnika a/f ratio, a u mnie pokazuje zmiany wartości od ok. 10 do ok. 11
poczas gdy LC1 (AFR) 14,2 i nie osiąga 14,7.
Mam wiele tych logów, a nie umiem ich interpretować mimo testów w określonych warunkach. Może jest ktoś kto je odczyta?
Słyszałem też, o możliwych problemach ze złączami, wtykami itp... |
|
|
|
 |
ekrecik83
Nowy Forumowicz ekrecik83
Auto: Space Wagon 2.4GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2012 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-12-2012, 13:26 c.d dyskusji
|
|
|
Witaj!
Myślę ,że jesteś na dobrym tropie jeżeli chodzi o kondensatory w ECU.Z nimi podobno jest tak ,że po kilku, kilkunastu latach pracy siada im pojemność.Optycznie widzisz ,że dana sztuka jest ok a jak go mierzysz to nie trzyma pojemności/po wylutowaniu/.Skoro masz takie objawy jak opisałeś nie jest to głupi pomysł aby te kondensatorki elektrolityczne podmienić na nówki sztuki oczywiście młodej produkcji.Koszt niezbyt duży pracy też a efekt może Cię mile zaskoczyć!!!http://www.tromil.pl/esr-mity-i-fakty proponuję poczytać co ma Kolega do powiedzenia o ESR i kondensatorach.Napisz co udało Ci się wywalczyć w tym temacie. |
_________________ Pozdrawiam Edward. |
|
|
|
 |
|
|