[Cari 1.8 GDI] Pmocy. Cari gaśnie przy hamowaniu. |
Autor |
Wiadomość |
Markus78
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI 200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 6 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 22-12-2012, 17:37 [Cari 1.8 GDI] Pmocy. Cari gaśnie przy hamowaniu.
|
|
|
Mam problem z Cari. Podczas jazdy przy hamowaniu spadają obroty i gaśnie oraz podczas zmany biegów.
Co może być tego przyczyną.
Proszę o pomoc. |
_________________ Markus78 |
|
|
|
 |
chesy
Mitsumaniak
Auto: CARISMA '98 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 22-12-2012, 17:44
|
|
|
Miałem ten sam problem. Zacząłem od czyszczenia silnika krokowego i na tym zakończyłem. Naucz silnik obrotów. ps tematów już parę takich było. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-12-2012, 17:51
|
|
|
Zacznijmy od tego: który rocznik ? Przepustnica na linkę czy z elektromagnesem ? |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Markus78
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI 200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 6 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 22-12-2012, 17:56
|
|
|
Dzięki. Od tego zacznę. Ale nurtuje mnie jedna rzecz tzn. pierwszy objaw jaki zuważyłem ze spadającymi obrotami to po wymianie świec zakupionych na allegro, oczywiście NGK. Czy spadające obroty mogą mieć z tymi świecami związek? Dodotkowo na drugim biegu są przerwy w mocy, jakby go dusiło.
[ Dodano: 22-12-2012, 17:58 ]
Przepustnica z elektromagnesem (czyszczona 12 m-cy temu), sonda l. wymieniona.
Rocznik 2000. |
_________________ Markus78 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-12-2012, 18:20
|
|
|
Cóż, cięzko będzie pomóc na odległość. Ogólnie podejrzewam, że to raczej coś z przepustnicą. Być może jest brudna, być może przestawił się TPS lub śrubka fixed SAS, ale bez EvoScana ciężko to stwierdzić. Można jeszcze pomierzyć napięcie na TPS przy pomocy woltomierza przy zamkniętej przepustnicy. Gdzieś na forum jest o tym temat. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Markus78
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI 200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 6 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 22-12-2012, 18:35
|
|
|
No własnie mam problem, a jeszcze większy ze znalezieniem dobrego fachowca od tych silników wraz z podłączeniem pod komputer. Bo w ASO nieżle kasują.
Jeśli ktoś ma namiary na dobrego fachmana z okolic Tarnowskich Gór, Bytomia, Katowic to będę wdzięczny. |
_________________ Markus78 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-12-2012, 19:40
|
|
|
Spytaj na forum regionalnym. Może ewentualnie ktoś ma EvoScana i kabelek. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 22-12-2012, 19:52
|
|
|
Może serwo hamulcowe lub wąż od niego nieszczelne (lewe powietrze) |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 22-12-2012, 23:21
|
|
|
Sprawdź gniazda świec czy nie ma oleju i fajkocewki czy nie po upalane, popękane (zużyte). Powiadasz, że po wymianie świec zauważyłeś problem, możliwe, że nie zostały wyczyszczone gniazda i świece przed montażem więc brud (olej) przeszkadzał przy przepływie prądu (przewinął się już ten problem) co skutkować mogło zasyfieniem przepustnicy i kolektora. Od tego bym zaczął, znaczy ja bym najpierw się podpiął pod Evoscana, ale bez niego to pierwsze co bym sprawdził. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-12-2012, 23:35
|
|
|
Tak jak radzą poprzednicy, aby zdiagnozować problem, najlepiej jest podpiąć to auto pod komputer. Wbrew pozorom nie jest to bardzo trudne, bo kabelek do komputera kosztuje około 40-50zł + oprogramowanie czyli Evoscan. Tu masz o tym temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 |
|
|
|
 |
Dlugih7
Mitsumaniak

Auto: narazie brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 50 Skąd: Malbork i okolice Lęborka
|
Wysłany: 23-12-2012, 11:37
|
|
|
miałem kiedyś ten sam problem, pomogło wyczyszczenie przepustnicy |
|
|
|
 |
Markus78
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8 GDI 200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 6 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 23-12-2012, 12:00
|
|
|
Narazie dziękuję wszystkim. Zajmę się tym problemem po Nowym Roku, bo teraz raczej nie zdąże. Napewno się odezwę. |
_________________ Markus78 |
|
|
|
 |
|