Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Puknięcie pod maską, a potem gaśnie na jałowy
Autor Wiadomość
bercikoski 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8 GDI '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 34
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-01-2013, 21:03   [Cari 1.8 GDI] Puknięcie pod maską, a potem gaśnie na jałowy

Podczas porannej jazdy do pracy usłyszałem pod maską jakieś głuche puknięcie, po czym auto zgasło. Od tej pory mam problemy z pracą na jałowym biegu - dalsza droga do pracy to noga na gazie na każdych światłach, żeby auto nie zgasło.
W pracy na szybko spiąłem piny w gnieździe diagnostycznym, ale nie wymrygało żadnego błędu.
Poczytałem, popytałem - doszedłem do wniosku, ze może być coś z alternatorem, ale nie wiem czy to dobry wniosek. Sprawdziłem jak silnik pracuje w zależności od włączonych odbiorników prądu. Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach jako tako daje radę, ale jak są włączone światła i do tego na przykład nawiew i radio, to już nie jest tak różowo.
Podpiąłem EvoScana i wyszły następujące logi (jeden tylko na postoju, drugi jazda i potem chwila postoju; odbiorniki w logu tylko postojowym wszystkie wyłączone, w drugim był światła, a na postoju włączałem po kolei nawiew, radio, ogrzewanie tylnej szyby, a potem w odwrotnej kolejności je wyłączyłem):

http://www.sendspace.com/file/cd8grm

Jeśli da się coś z nich wyczytać i podpowiedzieć, będę zobowiązany. Jeśli jakiegoś parametru odczytu brakuje, będę wdzięczny za sugestię. Ustawię go i zrobię ponowny odczyt. Jeśli inne parametry wzbudzą czyjś niepokój, również będę wdzięczny za podpowiedzi. :) (zdziwił mnie na przykład parametr Octane Level, który kiedyś miałem na poziomie ok 90%, teraz widzę 38%...).
_________________
you'll never ska alone!
 
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 16-01-2013, 16:15   

Carisma przed liftem? Przede wszystkim http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0 Otwarcie przepustnicy raczej niestandardowe-14,118% powinno być nie całe 13%-Może a raczej na pewno przestawiony TPS.Ciśnienie na pompie WC bardzo niskie na postoju około 4Mpa! Wkręć trochę regulator pompy WC-imbus 3mm (a najlepiej było by wypolerować regulator pompy WC). Ciśnienie na pompie przy 2tys obr/min powinno być około 5Mpa! Zalej pożądne paliwo 98 oktan!-bardzo niski Octan Level.
Fuel trim mid i low bardzo wysoko, nie dobrze.
I ściągnij config-parametry sobie od Arena,jest on w tym temacie o Evoscanie.To tyle ja widze na logu z postoju.
Podczas jazdy widać na pompie WC szarpie bardzo to ciśnienie.Przydało by się na sam początek przeczyścić przepustnicę oraz nauka obrotów,dobre paliwo, i polerka regulatora pompy WC,ja bym od tego zaczął...nie wspominając o filtrach itp...
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
bercikoski 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8 GDI '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 34
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-01-2013, 18:46   

Mateusz - tak jak piszesz, Carisma przed liftem, przepustnica z linką.
Pokręciłem trochę regulatorem w pompie WC i mam takie spostrzeżenia:
1) podniesienie ciśnienia poprawiło nieco sytuację, auto nie gaśnie przy dojeździe do skrzyżowania oraz na jałowym biegu, ale jego pracy nie nazwałbym nawet "do przyjęcia"
2) zdecydowanie lepiej (równiej) silnik pracuje przy ciśnieniu ustawionym na trochę ponad 6 MPa - niemniej jednak zostawiłem na 5
3) wykręcanie i wkręcanie regulatora przychodzi nadzwyczaj łatwo (tak, jakbym wkręcał zwykłą śrubkę) - czy sprężynka wewnątrz regulatora nie powinna dawać wyczuwalnego oporu przy wkręcaniu i czy przy wykręcania nie powinienem mieć wrażenia, ze regulator jest wypychany?
4) Fuel Press faluje mi razem z obrotami - z postów w temacie o pompie WC wnioskuję, że to nie jest dobry objaw (szczególnie, że było napisane, ze ciśnienie w trakcie jazdy powinno stać bykiem na ustawionym levelu)
Czy powyższe punkty świadczą o czymś konkretnym?

W przyszłym tygodniu dostanę uszczelkę pod przepustnicę oraz filterek do pompy wysokiego ciśnienia, więc w sobotę zabiorę się za czyszczenie, wymianę filtra i ponowną regulację. Jak tylko zrobię co trzeba, to podepnę EvoScana i porobię logi.

Btw, czy ktoś zna jakieś sztuczki, żeby w miarę bezproblemowo wyciągnąć regulator z pompy?
_________________
you'll never ska alone!
 
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 22-01-2013, 22:08   

1.Ciśnienie musi być 5mpa 6 to za dużo.Wkręcanie imbusem masz rację lekko się u mnie kręci ale nie ma takiej jazdy z tym ciśnieniem jak u Ciebie.Może ten regulator się zawiesił,wykrecałeś go i polerowałeś?Bo to bardzo dużo daje Można się jeszcze pokusić o polerowanie płyt zaworowych w pompie WC ale z tym jest bardzo dużo pracy :) .Musisz sprawdzić też pompę niskiego cisnienia-pompa w baku bo jeśli ona nie będzie wyrabiać to regulator nie będzie miał co regulować i będą skoki na pompie WC.Ja filterki w pompie całkowicie usunełem (wiem że powinny być ale zaryzykowałem narazie) Dodam że na wtryskach są takie same filterki jak na pompie WC. Muisz dokładnie przeanalizować temat odnośnie pompy WC i sprawdzania obwodu niskiego ciśnienia.A w Evoscanie po wyłączeniu auta zobacz ile ciśnienia zostaję,sprawna pompa powinna trzymać to cisnienia dość długo,oczywiście z upływem czasu będzie spadać.
Wiadomo że skoki ciśnienia podczas jazdy to normalka ale w granicy max 0,5Mpa-przy sprawnej pompie.
Regulator najlepiej wyjmuję się po odkręceniu całęgo regulatora przykręconego do pompy,wtedy bardzo ułatwiony jest dostęp do wyciągnięcia tego regulatora.Ja sam go zawszę odkręcam płaskim kluczem nr 10.A czy naprawiłeś to ustawienie TPS? Bo według Evoscana masz za bardzo otwartą przepustnicę musisz ustawić ją na około 0,646V-TPS kanał drugi,wtedy w Throtle position jest 12,9...% otwarcia,Lekko przestawiony TPS potrafi wszystko popsuć! Np u mnie gdy był na 0,627V to auto nie miało ssania ,jak na razie ustawiłem w okolice 0,666 bo podczas składania się lekko przesunał,ale tak to zostawiłem.
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 25-01-2013, 18:03   

Podepne sie pod temat

objawy:

na ssaniu jest wmiare OK lecz gdy zaczyna przymykac bo silnik sie nagrzewa to po wcisnieciu chamulca obroty spadaja prawie na zero ale powracaja wraz z nieregularna praca silnika tak jak by palil na 3 gary lecz gdy calkowicie rozgrzeje sie silnik to na biegu jalowym na obroty wkreca sie bez problemu lecz jak tylko puszcze gaz obroty spadaja do zera i silnik gasnie
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.