Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
rozne obroty
Autor Wiadomość
ted
[Usunięty]

  Wysłany: 29-12-2006, 22:07   rozne obroty

Witam wszytkich . Posiadam Carisme 1.6 z 98r mam problem z obrotami silnika po zapaleniu na zimnym silniku dziwnie sie zachowuje wchodzi na ssaniu powyzej 2000 spada po chwili na ok 1500 i po dodaniu lekko gazu znowu obroty rosna na 2200 i trzeba odczekac jakis czas zeby spadły .Na zagrzanym silniku jest podobnie podczas jazdy przy zwalnianiu"na luzie" obroty spadaja DO 1100 I DOPIEPO PO DŁUZSZEJ CHWILI NA OK.800 Co moze byc przyczyna ?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-12-2006, 12:44   

Imho przytrzymywanie ciut dłużej wyższych obrotów jest celowo po to by przy zmianie biegu bez szarpnięć szło lub też przy odpuszczeniu gazu i wrzuceniu na luz lub przy heblowaniu było dość mocy by zasilić ewentualne heblowanie i ABS ale najlepiej niech się wypowie ktoś z manualną skrzynią i takim silnikiem bo ja mam automata i GDi i tu jest trochę inaczej z tym.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 06-01-2007, 18:41   

Żeby nie tworzyć nowego tematu podepnę się do tego z zapytaniem.
Ciekawi mnie czy poprzecie moje przypuszczenia czy naprowadzicie mnie na nowe tory.
Chodzi o to, że podczas jazdy na benzynie moja Cari dostaje okresowo kopa(szarpnięcia do przodu).Jadę równiutko nie przyśpieszając (utrzymywane obroty) a tu nagle "power".Niestety te "kopy w zadek" są dość częste i trochę mnie denerwują :|
Zaznaczam, że na LPI nie ma tego objawu bo poprostu równiutko płynie.
Podejrzewam czytając inne posty, że przyczyną może być zabrudzony filtr paliwa, a w następnej kolejności świece.Co o tym myślicie ?
Przed zakupem tego nie było.Samochód posiadam dwa miesiące i od czasu jak go sobie sprawiłem wymieniłem w nim rozrząd, olej, filtr powietrza i demontowany był kolektor ssący z przepustnicą do celów wymiany uszczelniaczy inst. gazowej o czym pisałem w innym temacie.Po tych operacjach spadają mi obroty na jałowym do 400 samochód zaczyna się dławić a potem komputer podnosi wyzej do 800.To mnie też dobija bo przecież akumulator był nie odłączany.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 06-01-2007, 18:54   

Wiesz ja też tak czasem mam,ale świece podobno były wymieniane przy 90 tys(tera 107).Więc to może być coś z filtrem faktycznie.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 06-01-2007, 19:00   

Ted a długo musisz czekać aby spadły czy też normalnie tak jak silnik się rozgrzewa to obroty stopniowo spadają ?? Przy minusowych temperaturach silnik wskakuje na około 2000 obr/min. Przy bardzo dużych mrozach ( - 25 st. C )potrafi nawet 2500. To się nazywa ssanie. Dlatego pytam jak długo czekasz żeby ci spadły na 1500 że jak dodasz gazu to wskakuje na 2200 i czy silknik już zaczął się rozgrzewać. Jak wyjadę rano to odpalam auto obroty wskakują przy mrozie na około 2000. Do najbliższego skrzyżownia mam ze 300 metrów i jak się na nim zatrzymuję to obroty potrafią wskoczyć na 2200 tak jak opisujesz także uważam że jest OK.A co do 1100 obr. przy zwalnianiu to wszystko OK. Ja mam podobnie. Dopuki auto się toczy to utrzymuje się w granicach 1100 obr a jak się zatrzymam to po chwili spadają na 800. Tyle że nie wiem ile u ciebie jest DŁUŻSZA CHWILA bo u mnie jak się zatrzymam to dosłownie po 1-2 sekundach spadają.
_________________

 
 
ted
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2007, 19:30   

tzn. do tych obroyów na ssaniu to jest tak po zapaleniu po ok 10 s spada na 1500 i jest ok a po podaniu gazu rosna na 2000 i po ok min. spadaja na 1500 i znowu jak ruszam i wyjezdzam z garazu do drogi tj.ok. 100m znowu rosna po prostu płyaz sie nie rozgrzeje a na ciepłym to mam jak ty to chyba ma tak byc :D
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 06-01-2007, 20:29   

Wygląda że wszystko OK. Ja tak mam od kiedy kupiłem auto. Pierwsza zima przyszła po zakupie auta i kiedy obroty wskoczyły na ponad 2000 obr. to myślałem że coś nie tak ale teraz po 2 latach użytkowania wiem że wszystko jest dobrze i tak ma być. Także wg. mnie u ciebie również pracuje dobrze.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.