Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przygasanie świateł
Autor Wiadomość
alfiq 
Forumowicz
dexter

Auto: Lancer Sportback Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 153
Skąd: śląskie
  Wysłany: 04-01-2013, 08:22   Przygasanie świateł

Witam forumowiczów. Od razu do rzeczy.
Problem zauważyłem kilka dni temu, po podjechaniu pod garaż. Silnik rozgrzany po przejechaniu parunastu kilometrów, klima, światła mijania włączone. Podjeżdżam i gdy wrzucam na luz i obroty spadają widzę, że światła przygasają - nieznacznie ale jednak zauważalnie. Dodaję gazu, patrzę co się stanie i znów, po spadnięciu obrotów to samo. Wyłączam klimę, to samo, choć słabiej, tj. mniej widoczna różnica. Od tego czasu obserwuję sytuację i zawsze, jak obciążę ładowanie, tj. np. chodzi klima, tylna szyba, przeciwmgielne, to spadek obrotów powoduje chwilowe przygaśnięcie świateł. Bez obciążenia też się to dzieje, choć, jak pisałem - różnica jest bardzo drobna.
Czy to jakiś problem z alternatorem, stabilizacją napięcia ? Czy ma znaczenie, że ostatnio jest bardzo wilgotno ? I czy to powinno mieć znaczenie, czy też powinno być tak, że napięcie jest stabilne, niezależnie od sytuacji ?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 04-01-2013, 09:02   

alfiq, zacznij od akumulatora.
Ja obstawiam, że jest niedoładowany.
W następnej kolejności zobacz w jakim stanie jest pasek od alternatora.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-01-2013, 09:46   

alfiq - moim zdaniem normalne. U mnie jest tak od dawna (a najładniej to widać przy bawieniu się szybami elektrycznymi na wolnych obrotach światła trochę przygasają). Paski, ładowanie i stan akumulatora dobry (a dzieje się tak od co najmniej 3 lat). Po prostu prąd w instalacji pod obciążeniem to jakieś 13,7V, a na wyższych obrotach około 14,5V (jak mnie pamięć nie myli).
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 04-01-2013, 10:17   

krzychu napisał/a:
Po prostu prąd w instalacji pod obciążeniem to jakieś 13,7V, a na wyższych obrotach około 14,5V


NAPIĘCIE :!:

:mrgreen:


alfiq, prosta sprawa - sprawdź jakie masz ładowanie na wolnych obrotach i jak jest ok, to zrób test akku oczywiście... dalej można sprawdzić klemy...masę na głównym przewodzie...
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-01-2013, 10:35   

Zjawisko zowie się obciążaniem się źródła. Jeżeli do rzeczywistego źródła napięcia podłączamy obciążanie - żarówkę, silnik - to na zaciskach tego źródła spada napięcie.
Ale faktycznie akumulator może być trzaśnięty (stary) - podpowiem tylko, że pomiar napięcia na biegu jałowym nie za dużo pomoże (tzn. nie będzie miarodajny)

Pozdrowienia!
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 04-01-2013, 12:12   

jezuuu to niech podjedzie do aso i niech zrobią jemu oryginalnym testerem test akku oraz test alternatora bo też jest taka opcja i po temacie
 
 
alfiq 
Forumowicz
dexter

Auto: Lancer Sportback Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 153
Skąd: śląskie
Wysłany: 04-01-2013, 17:15   

No właśnie ASO mnie nie minie, tym bardziej, że to ostatni miesiąć gwarancji jest i trzeba znaleźć wszystko, co się tylko da :) Dzięki Panowie za rady.
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-01-2013, 21:22   

alfiq napisał/a:
tym bardziej, że to ostatni miesiąć gwarancji jest i trzeba znaleźć wszystko, co się tylko da

Jeżeli koniec gwarancji pokrywa się z końcem 3-letniego okresu od rejestracji, to zrób przegląd obowiązkowy, w stacji diagnostycznej, ze 2 tygodnie przed końcem gwarancji, żeby w razie problemów zdążyć zgłosić usterki.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 04-01-2013, 22:11   

Luk napisał/a:
to zrób przegląd obowiązkowy, w stacji diagnostycznej, ze 2 tygodnie przed końcem gwarancji, żeby w razie problemów zdążyć zgłosić usterki

Wystarczy że zrobi 1 dzień przed końcem przeglądu na stacji i będzie miał dodatkowe 2 lata spokoju od przeglądów.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
alfiq 
Forumowicz
dexter

Auto: Lancer Sportback Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 153
Skąd: śląskie
Wysłany: 04-01-2013, 22:12   

Luk napisał/a:
alfiq napisał/a:
tym bardziej, że to ostatni miesiąć gwarancji jest i trzeba znaleźć wszystko, co się tylko da

Jeżeli koniec gwarancji pokrywa się z końcem 3-letniego okresu od rejestracji, to zrób przegląd obowiązkowy, w stacji diagnostycznej, ze 2 tygodnie przed końcem gwarancji, żeby w razie problemów zdążyć zgłosić usterki.


Dobry pomysl. Tak zrobie. Dzieki.
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2013, 14:49   

Aha i ważne, żeby nie zapomnieć o tym pierwszym przeglądzie (a po 3 latach łatwo), bo jak zrobisz tak jak pisze Trik, w terminie, to wbijają następny za 2 lata, ale jak się spóźnisz, to wbiją ci następny za rok.
A zrobienie przeglądu rejestracyjnego przed tym w ASO doradzili m właśnie w ASO :) Ważne jest tylko żeby ZGŁOSIĆ usterkę przed upływem gwarancji, nie musi być naprawione w okresie gwarancji, może być później.

PS Mi na przeglądzie w stacji diagnostycznej wyszło wszystko OK :)
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 05-01-2013, 15:01   

Luk napisał/a:
nie musi być naprawione w okresie gwarancji, może być później.


jest na to ściśle określony maksymalny czas oczywiście pod warunkiem, że procedura gwarancyjna ruszy przed końcem gwarancji... więc nie jest to tak, że będzie sobie jeszcze mógł naprawiać auto pół roku po gwarancji...
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2013, 20:04   

jaceksu79 napisał/a:
jest na to ściśle określony maksymalny czas oczywiście pod warunkiem, że procedura gwarancyjna ruszy przed końcem gwarancji... więc nie jest to tak, że będzie sobie jeszcze mógł naprawiać auto pół roku po gwarancji...

Będzie mógł, jeżeli ASO przyjmie zgłoszenie przed końcem gwarancji a sprawa będzie się przeciągała z przyczyn obiektywnych (oczekiwanie na części, czy też inne trudności z naprawą) :)
W każdym razie decydujący jest czas zarejestrowania usterki przez ASO. Taką informację dostałem od pracownika MITCAR. :)
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 06-01-2013, 10:47   

Luk napisał/a:
oczekiwanie na części,


to akurat jest normalne... w każdym innym przypadku jeżeli dealer złamie procedurę to ma na swój koszt klienta
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2013, 15:15   

jaceksu79 napisał/a:
w każdym innym przypadku jeżeli dealer złamie procedurę to ma na swój koszt klienta

Ale rozumiem, że są to procedury między dealerem a centralą? Tzn. jeżeli ASO nie będzie w stanie naprawić mi samochodu przez np. pół roku po zgłoszeniu i po gwarancji, to nie wypną się na mnie, tylko najwyżej centrala wypnie się na nich? Bo mnie, jako klienta, te ustalenia nie interesują, zgłosiłem usterkę w czasie gwarancji, a że nie potrafią, to już ich sprawa, prawda?
Pytam jak na razie czysto teoretycznie, bo mi się gwarancja już dawno skończyła.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.