Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Regulacja hamulca ręcznego
Autor Wiadomość
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-02-2010, 22:15   [Cari 1.9DI-D] Regulacja hamulca ręcznego

Hej. Muszę wyregulować ręczny bo mi nierówno łapie. Wyczytałem już że trzeba się dostać pod środkowy panel koło ręcznego ale nie bardzo wiem jak. Dodam że mam oryginalny podłokietnik a Cari jest z 2001 roku.

Bede wdzięczny jak by mnie ktoś nakierował i nie pogardzę jakimś zdjęciem
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-02-2010, 22:17   

carismax napisał/a:
Hej. Muszę wyregulować ręczny bo mi nierówno łapie. Wyczytałem już że trzeba się dostać pod środkowy panel koło ręcznego ale nie bardzo wiem jak. Dodam że mam oryginalny podłokietnik a Cari jest z 2001 roku.

Bede wdzięczny jak by mnie ktoś nakierował i nie pogardzę jakimś zdjęciem
''

Mi w Colcinie też nierówno łapał. Co się później okazało okładziny już były na wykończeniu. Teraz po wymianie wszystko łapie pięknie. Może więc u Ciebie już powoli zbliża się wymiana.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23648
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-02-2010, 22:24   

carismax, regulacja sama linka na niewiele Ci pomoze, najlepiej byloby dobrac sie do srodka bebnow i zobaczyc w jakim stanie sa bebny, cylinderki, okladziny oraz samoregulatory, a takze sprawdzic czy rownomiernie pracuje linka, jak wszystko bedzie ok, poluzowac linke recznego, jezeli zrobil sie rant na bebnach to go wytoczyc, no i dopasowac szczeki z bebnem na samoregulatorze, a na koncu regulowac linka recznego.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-02-2010, 22:25   

Ja mam u siebie tarcze z tyłu a klocki są w bdb stanie.

2 tyg. temu wymieniałem klocki z przodu, ale niewiem czy to by miało jakiś związek ??
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23648
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-02-2010, 22:28   

Jeżeli masz z tyłu zaciski hamulcowe, to mozesz bezposrednio linke naciagnac, tyle ze dzwigienki na dociskach musza byc w stanie spoczynkowym przy naciagnietym recznym, znaczy ze musza sie opierac o bolec
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 10-02-2010, 23:11   

Szykuj się na wymianę całego zacisku - też miałem taki efekt, też mam DI-Da z 2001. Trzpień/bolec z ręcznego, który "wchodzi" w mechanizm tylnego hamulca jest do bani. Uszczelnienie nie jest do końca dobrze przemyślane - woda + syf + sól z zimy i efektem tego było skorodowanie trzpienia.
Najpierw mi kiepsko łapał, potem do końca nie odskakiwał, aż w końcu zaczął popuszczać płyn hamulcowy. Paskudny defekt, przydarzył mi się na wakacjach, do domu dzięki Bogu zajechałem tylko na przednich hamulcach, stając co 200 km i sprawdzając/dolewając płyn hamulcowy :?
Tego ustrojstwa nie da się wymienić, trzeba kupić CAŁY zacisk za 350-400 zł.
Obym nie był prorokiem...

PS. co ciekawe, kolega w VOLVO też ma z tym problem - kolejny "ten typ tak ma"?
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-02-2010, 07:37   

Cytat:
Obym nie był prorokiem...


Wiedzmy, czarownice i wredne proroctwa - won z myśli.... :twisted: :D

A tak poważnie... wycieków żadnych nie ma. Spać nie mogłem wiec pojechałem go garażu zwaliłem każde koło po kolei sprawdzałem zaciski.
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 11-02-2010, 10:17   

[quote="carismax"]
Cytat:
wycieków żadnych nie ma.

na razie...
Sprawdź, czy ten wspornik, do którego przymocowana jest linka ręcznego chodzi w miarę luźno i czy odbija do końca (do metalowej blokady).
Zawsze możesz podjechać do mechanika (lub samemu), wyciągnąć trzpień z ręcznego, sprawdzić w jakim jest stanie i przesmarować.

Ale być może pomoże samo naciągnięcie linki z wnętrza auta.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-02-2010, 10:27   

Cytat:
Ale być może pomoże samo naciągnięcie linki z wnętrza auta


No właśnie, chętnie bym się tam dostał ale nie wiem jak rozebrać te plastiki żeby ich nie poniszczyć. Wczoraj próbowałem ale za chiny ludowe nie mogłem nic zdziałać (może miałem za ciemno w garażu albo byłem zbyt zmeczony)

Dlatego proszę o jakieś wskazowki jak tam dotrzec. Szukałem jakiś manuali na rozbiór tej częsci kokpitu ale też dusza
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 11-02-2010, 14:50   

Hmm..ja nie mam podłokietnika, więc najpierw go musisz zdjąć, w schowku (prostokątna "dziura" ) na spodzie jest guma - musisz ją wyciągnąć. Pokażą się 4 wkręty, które odkręcasz i pociągasz cały plastik do tyłu, aż wyskoczy z mocowania spod drążka biegów. Warto przedtem zaciągnąć trochę ręczny.
I już widzisz cały mechanizm ręcznego - linka kończy się gwintem, na który nakręcona jest nakrętka. Dociągnij ją, aż zredukujesz luz. Uwaga na taką blaszkę sprężynującą.

Tyle. Dokładniejszy opis i chyba ze zdjęciami jest gdzieś na Forum.
pozdr.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-02-2010, 14:55   

Dzięki.

Myślę że teraz jakoś to zrobie
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
arthus
[Usunięty]

Wysłany: 11-02-2010, 18:48   

Tomashi napisał/a:
Szykuj się na wymianę całego zacisku - też miałem taki efekt, też mam DI-Da z 2001. Trzpień/bolec z ręcznego, który "wchodzi" w mechanizm tylnego hamulca jest do bani. Uszczelnienie nie jest do końca dobrze przemyślane - woda + syf + sól z zimy i efektem tego było skorodowanie trzpienia.

Dokładnie tak jest. Miałem robiony ręczny 2 lata temu i teraz wogóle mi znowu nie łapie. Mój mechanik wytłumaczył mi, że w/w bolec jest kiepsko odizolowany od wrunków zewnętrznych i sie zapieka. Pomaga albo czyszczenie albo wymiana zapieczonych elementów. Planuje to zrobić w marcu przy okazji wymiany oleju i filtrów.

Pozdrawiam
Arthus
 
 
zygizwro
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2012, 18:53   

Dzisiaj probowalem naciagnac reczny. No i lipa bo sruba jest juz maxymalnie dokrecona. w jaki sposob mam teraz naciagnac linki? Zastosowac jakies podkladki?
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-06-2012, 09:01   

Jaka śruba? jakie naciąganie? Zdejmujesz koła z tyłu i podkręcasz samoregulatory. Niestety w Carismie jest debilny system samoregulacji, który działa, albo nie. Samoregulatory widać na fotce.

_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 04-06-2012, 12:22   

wichura1, ja też u siebie muszę trochę linkę naciągnąć bo jest sporo luzu, jednak nie mam żadnych takich samo-regulatorów - przynajmniej nic mi o tym, nie wiadomo. Czy to nie jest przypadkiem część z auta wyposażonego w hamulce bębnowe? Ja u siebie mam tarcze i nic takiego nie widziałem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.