 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS DID] Jak osiągnąć możliwie niskie spalanie na trasie |
Autor |
Wiadomość |
spacestarman
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-12-2012, 08:09 [MSS DID] Jak osiągnąć możliwie niskie spalanie na trasie
|
|
|
Hej,
Mam MSS DID i niebawem wybieram się w dłuższą trasę. Możecie mi powiedzieć na bazie Waszych doświadczeń, przy jakiej prędkości uzyskam najniższe spalanie?
Będę jechał w lecie i będę bardzo obładowany. Jakiego spalania mogę się spodziewać? |
|
|
|
 |
Faraday
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 252 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 27-12-2012, 09:29
|
|
|
Ja mam co prawda Carismę, ale to to samo.
Z moich obserwacji wynika, że najniższe spalania osiągnąć można jadąc tzw. "skokami". Czyli rozpędzamy się i puszczamy gaz - auto toczy się hamując nieco silnikiem, ale nie zużywa przez to paliwa.
Przy stałej prędkości ok. 120-130km/h spalanie jest dość znaczne. Obciążony samochód może wypić ponad 6 litrów/100km. Przy jeździe oszczędnej w sposób, jaki opisałem, można zejść do mniej niż 5
Jest to sprawdzone i działa nie tylko na autostradach.
Dodatkowo dobrze jest wykorzystywać hamowanie silnikiem tam, gdzie jest to możliwe. |
|
|
|
 |
spacestarman
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-12-2012, 09:31
|
|
|
Dzięki,
Rozumiem, że dobijam do 120 i puszczam gaz tak, żeby spadło do jakiejś stówki i potem znowu rozpędzam, tak?
A jakie masz spalanie po mieście? |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 27-12-2012, 09:35
|
|
|
spacestarman napisał/a: | Możecie mi powiedzieć na bazie Waszych doświadczeń, przy jakiej prędkości uzyskam najniższe spalanie? | Pewnie przy najniższej (oczywiście w granicach rozsądku ) no ale nie o to przecież chodzi.
Myślę, że 90-100 km/h jeśli będą to drogi tzw. lokalne (wojewódzkie, krajówki). Jeśli miałaby to być autostrada to wypadałoby trzymać powyżej "stówy" i wtedy zużycie będzie większe. Poza tym, nie tylko prędkość jest ważna ale ogólnie mówiąc technika i styl jazdy. Ruszanie, przyspieszanie, hamowanie.... Dużo hamowań silnikiem składa się na końcowy dobry efekt.
spacestarman napisał/a: | Jakiego spalania mogę się spodziewać? | Myślę, że ok. 5 litrów/100 km jeżeli wszystko z autem OK i nie będziesz miał całego swojego dobytku na dachu |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
spacestarman
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-12-2012, 09:36
|
|
|
No 'niestety' większość drogi spędzę na niemieckich autostradach...i będę miał dobytek swojego życia i nawet jeszcze trochę |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 27-12-2012, 09:48
|
|
|
spacestarman napisał/a: | większość drogi spędzę na niemieckich autostradach | Oj.... to niestety wydaje mi się, że musisz dodać ok. litr jeśli chcesz dość sprawnie się poruszać i nie być zawalidrogą
Ale raczej doradzałbym trzymanie stałej prędkości niż rozpędzanie i zwalnianie, z jakimś limitem ustalonym na 110-120 km/h. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 27-12-2012, 09:50
|
|
|
spacestarman napisał/a: | No 'niestety' większość drogi spędzę na niemieckich autostradach...i będę miał dobytek swojego życia i nawet jeszcze trochę |
Kolego też jeździłem po autostradach i i wszystko zależało od prędkości .Przy średniej 125-130 misiek potrafi już wychlać koło 7,5 litra.Szczególnie z ładunkiem nie stanowiło to problemu,jak ograniczysz zapędy do 100 to powinieneś przy równej jeździe zmieścić się w 5,5 litrach.Oczywiście piszę o załadowanym autku.Jazda solo bez bagażu to inna bajka. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
spacestarman
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-12-2012, 09:50
|
|
|
Ok, to rozumiem, że przy 100-110 km / h i bardzo dużym bagażu, zejdzie mi około 7l / 100 km |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 27-12-2012, 09:53
|
|
|
spacestarman napisał/a: | Ok, to rozumiem, że przy 100-110 km / h i bardzo dużym bagażu, zejdzie mi około 7l / 100 km |
Raczej tak może z pół litra mniej ale raczej marna szansa.Pamiętaj o ciśnieniu w oponach to bardzo ważna rzecz a często pomijana. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
Ostatnio zmieniony przez Zuzia 27-12-2012, 09:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
spacestarman
Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 78 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-12-2012, 09:54
|
|
|
Ok, to mam nadzieję, że nie zapomnę o tym wątku i napiszę kiedyś ile mi zjadło
[ Dodano: 27-12-2012, 11:15 ]
Generalnie mam zamiar przed wyjazdem zrobić gruntowny przegląd, więc myślę, że ciśnienie opon też m isprawdzą
Zuzia napisał/a: | spacestarman napisał/a: | Ok, to rozumiem, że przy 100-110 km / h i bardzo dużym bagażu, zejdzie mi około 7l / 100 km |
Raczej tak może z pół litra mniej ale raczej marna szansa.Pamiętaj o ciśnieniu w oponach to bardzo ważna rzecz a często pomijana. |
|
|
|
|
 |
zaqos
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,9DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2011 Posty: 47 Skąd: Szczecin/Lipiany
|
Wysłany: 27-12-2012, 16:46
|
|
|
porady typu - przyspiesz do 130 i odpuść do 100 a potem znowu 1300 itd. powinny być od razu usuwane z forum, bo:
-z punktu widzenia fizyki - nie ma nic za darmo - jeśli chcesz przemieścić cokolwiek z pewną prędkością musisz dostarczyć pewną stałą ilość energii. skakanie jak "żabka" nie zapewni Ci mniejszego spalania włóżmy to między bajki.
-z punktu widzenia współużytkownika dróg - auto jadące skokami budzi mój niepokój - albo coś jest z autem, albo z kierowca...
-z punktu widzenia portfela(żony, księgowej, czy kto tam trzyma kasę) - takie przyśpieszanie i zwalnianie (myślę, że) przekłada się na zużycie sprzęgła i elementów podwozia odpowiedzialnych za przeniesienie mocy na koła (jeśli się mylę to poprawić)
reasumując na autostradzie (zwłaszcza niemieckiej) najlepiej jechać około 110-120 jeśli chcesz zaoszczędzić paliwa, mój MSS 1,9DID bieże wtedy załadowany około 6l/100km i z tą prędkością trzymaj się prawego pasa. nic tak nie irytuje jak jadący "na polaka" czyli lewym pasem 110km/h wyrastający Ci nagle za łukiem drogi;] |
_________________ Nie dyskutuj z idiota - najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu, a potem zniszczy doswiadczeniem. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 31-12-2012, 22:37
|
|
|
spacestarman napisał/a: | Możecie mi powiedzieć na bazie Waszych doświadczeń, przy jakiej prędkości uzyskam najniższe spalanie?
| 80 km/h daje 4,1 według kompa, który zwykle zawyża
Schodzenie z prędkościami obrotowymi poniżej 1500-1800 rpm zabije koło dwumasowe i wtedy zaoszczędzisz 2 tyś zł do tyłu |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Faraday
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 252 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 02-01-2013, 07:25
|
|
|
zaqos napisał/a: | porady typu - przyspiesz do 130 i odpuść do 100 a potem znowu 1300 itd. powinny być od razu usuwane z forum |
Nie zgadzam się z tym twierdzeniem.
- Taki styl jazdy wbrew pozorom nie przeczy prawom fizyki.
Przyjmijmy, że jedziemy na V biegu ok. 100km/h. Wówczas silnik ma obroty ok. 2,5tys./min (strzelam, bo nie pamiętam dokładnie). Teraz sprawdźmy charakterystykę silnika i zobaczmy, jaką wówczas generuje moc i moment obrotowy. Okaże się, że te parametry są znacznie wyższe niż niezbędne go przezwyciężenia oporów toczenia oraz oporów powietrza i innych w celu utrzymania stałej prędkości. Auto ma wystarczającą moc i moment obrotowy aby przyspieszyć jeśli dodamy lekko gazu. Zatem spora część energii idzie bezsensownie w powietrze.
Co się dzieje, kiedy rozpędzamy się i hamujemy silnikiem? - Wykorzystujemy prawie do końca parametry silnika na zwiększenie prędkości. Jadąc w podobnym zakresie obrotów, jak poprzednio, tym razem zmienia się prędkość poruszania. Znaczy to, że znacznie lepiej wykorzystujemy energię. Natomiast podczas hamowania silnikiem nie zużywamy energii w ogóle.
Poruszanie się tą metodą z prędkościami w zakresie 110km/h-80km/h daje średnią ok. 90km/h, ale przy znacznie niższym spalaniu.
- Jazda w taki sposób nie wzbudza żadnych podejrzeń wśród innych uczestników ruchu. Zmiana prędkości następuje stopniowo i przez innych kierowców jest praktycznie niezauważalna (no chyba, że ktoś nam się przyczepi do tylnego zderzaka, wówczas może odczuć zmianę prędkości, ale i tak ma bardzo dużo czasu na reakcję).
- Moim zdaniem mylisz się tutaj.
Podczas jazdy w ten sposób sprzęgło jest cały czas załączone. Nie zmieniamy biegów, nie wciskamy sprzęgła. Wystarczy tylko puścić pedał gazu. Na 5. biegu zmiana zachodzi wystarczająco delikatnie. Obawy o uszkodzenie któregokolwiek z podzespołów samochodu są nieuzasadnione.
Myślę, że jazda w ten sposób może nawet opóźnić zużycie silnika. Ot, chociażby z tego powodu, że paliwo nie jest dostarczane do cylindrów, więc wtryskiwacze się nie zużywają. Następuje jedynie sprężanie powietrza przez silnik.
Oszczędności paliwa są potwierdzone. Od dawna tak jeżdżę. W mieście jest to raczej trudne ale też możliwe. Poza miastem oszczędności są już widoczne. Nawet komputer średnie spalanie pokazuje znacznie niższe.
Podczas jazdy w taki sposób bez problemu można zaoszczędzić 0,5l, a na trasie nawet 1l lub więcej. |
|
|
|
 |
zaqos
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,9DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2011 Posty: 47 Skąd: Szczecin/Lipiany
|
Wysłany: 02-01-2013, 08:52
|
|
|
co do fizycznych argumentów - przyjmuje, choć nie do końca muszę się z nimi zgadzać
ale spróbuj jechać wśród takich po autostradzie, dużo jeżdżę po niemieckich (niestety). większość niemców jeździ płynnie i uwierz mi, widać gdy ktoś kombinuje z gazem i niestety nadwyraz często są to nasi rodacy. naprawdę wprowadza to zamieszanie, gdy 10 aut jedzie ze stałą prędkością, a nagle jeden z nich odpuszcza gaz bo osiągnął magiczną granicę 120km/h |
_________________ Nie dyskutuj z idiota - najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu, a potem zniszczy doswiadczeniem. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 02-01-2013, 10:17
|
|
|
Faraday proponujesz kompletną bzdurę jestem za tym co ZAQOS, usunąć i koniec.
1 : tylko płynny ruch generuje oszczędność.
2: przy prędkościach pow. 100km/h wzrastają opory powietrza co generuje kolejne straty.
3. jesteś zawalidrogą dla tych co chcą na tempomacie jeździć.
Życzę powodzenia.
Ponadto co tu oszczędzać, Carisma DID 1.9, 140KM, 4 osoby , zima pełen bagażnik (powrót z sylwestra) , przy płynnym stylu jazdy spala 4.6l |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
|
|