 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Lancer jeszcze 1.6, ale już prawie 2.0 by Piotras88 |
Autor |
Wiadomość |
Piotras88
Forumowicz Piotras88

Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 143 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 18-12-2011, 15:39 Lancer jeszcze 1.6, ale już prawie 2.0 by Piotras88
|
|
|
Z powodu problemów zdrowotnych jestem chwilowo bezrobotny, więc znalazła się chwila na przedstawienie mojego Lancera CBO z 1993r.
Lancer z silnikiem 1.6 w wersji GLXi
Kupiłem go we wrześniu 2007 z przebiegiem 196 tyś km.
Obecnie ponad 299 tyś km.Lancer ma za sobą trasę do Anglii i kilka innych ciekawych wypraw, na szczęście w trasie nigdy nie zawiódł.
W międzyczasie dołożyłem:
- klimatyzację z rozbitego colta amerykańskiego
- klakson pneumatyczny
- spojler
- alufelgi
- przyciemniona tylna szyba (boczne były)
Przy 245 tyś poszła uszczelka pod głowicą, głowica została splanowana maksymalnie ile się dało. Niestety okazało się, że uszczelka była źle wykonana. Trzeba było ją zmienić i splanować jeszcze raz głowicę, ale już nie było za bardzo z czego. Silnik szlak trafił przy przebiegu 250 tyś. Zrobiłem przekładkę i wsadziłem silnik z Lancera kolegi o przebiegu 150 tyś km.
W październiku tego roku przeszedł mały remont blacharsko-lakierniczy:
-blacharka i malowanie tylnych błotników
-malowanie przedniego zderzaka
-malowanie ramek drzwi na czarno (powycierały się)
Obecnie uszczelka pod głowicą zaczęła cieknąć na wysokości magistrali olejowej, do tego nadszedł czas wymiany rozrządu, więc podjąłem decyzję o Swapie na 2.0 DOHC z Eclipsa.
Kupiłem kompletny silnik ze skrzynią, wszystkimi wiązkami, poduszkami, dosłownie wszystko, co tylko się dało. W poprzednim tygodniu powymieniałem wszystkie uszczelniacze i uszczelki, łożysko oporowe sprzęgła i rozebrałem rozrząd. Od wtorku biorę się za przekładkę
Jak znajdę jakieś fajne zdjęcia to wrzucę, a jak nie to zrobię. Na razie takie poglądowe, brudas w prowizorycznym warsztacie półtora roku temu
http://imageshack.us/phot.../dsc04734s.jpg/
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 18-12-2011, 17:14
|
|
|
Powodzenie , mój lancer juz smiga z takim silnikiem |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Piotras88
Forumowicz Piotras88

Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 143 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 18-12-2011, 17:33
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Powodzenie , mój lancer juz smiga z takim silnikiem |
Dzięki. Rosomak od godziny wertuję temat Twojego miśka w poszukiwaniu ewentualnych problemów
Pierwsze trzy to:
1. Czy zostawić skrzynię z 1.6, czy wziąć tą z eclipsa (większa tarcza sprzęgłowa)
2. Jak rozwiązać mocowanie poduszki skrzyni.
3. Mam chłodnicę klimy i nie wiem, czy mi wejdzie przez to silnik wzdłuż.. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 18-12-2011, 17:54
|
|
|
Piotras88 napisał/a: | Dzięki. Rosomak od godziny wertuję temat Twojego miśka w poszukiwaniu ewentualnych problemów
Pierwsze trzy to:
1. Czy zostawić skrzynię z 1.6, czy wziąć tą z eclipsa (większa tarcza sprzęgłowa)
2. Jak rozwiązać mocowanie poduszki skrzyni.
3. Mam chłodnicę klimy i nie wiem, czy mi wejdzie przez to silnik wzdłuż.. |
Wiesz mi to robił Daniel, ale ;
Skrzynia z 1.6 sprawuje mi sie swietnie a moment jest przeciez wyzszy nawet niz w GTI, (tak abstrahujac do pewnych opini ze w GTi skrzynia 1.6 rozleci sie)
Wiec jak masz swoja 1.6 w bdb stanie zostaw swoja skrzynie
A sprzegło zostaw z eclipse spokojnie miesci sie w skrzyni 1.6. Czyli wyjmujesz silnik z kołem zam. i sprzegłem wkładasz na to skrzynie 1.6. Mi normalnie rozrusznik załapuje etc.
Problem dwa chyba zdaje sie rozwiazny powyzej
Co do chłodnicy klimy to Ci nie powiem ale powinna sie zmiescic.
Ogólnie u mnie przerobiona jest; poduszka od storny rozrzadu,( ale bede próbowal wsadzic ori z 4g67 bo mam ładna i na moje oko bedzie idealna )
No i oczywiscie przerobiona elektryka tutaj bym sie za to nie brał sam ale Daniel sie podjał i rzecz jasna zrobił sprawnie. Wiec w sumie nie taki trudny swap jesli schematy Ci nie straszne
Reszta czyli skrzynia z 1.6 zamach z eclipse sprzegło z eclipse...jak juz pisałem. Poduszki oprócz tej na rozrzadie graja przynajmniej nie widze tam kombinacji ani mi nic Daniel nie wspominał
Acha przypomniałem sobie ze cos przewód od filtra do listwy paliwa chyba Daniel mi z EVO wrzucił bo tamte nie pasowały to najwyzej sobie z czegos dopasujesz albo przesuniesz filtr... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Piotras88
Forumowicz Piotras88

Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 143 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 18-12-2011, 19:39
|
|
|
Moja skrzynia od 110 tyś zachowuje się tak samo, jak ja jeżdżę samochodem, to jest wszystko ok, a jak dam się komuś przejechać to mu zgrzyta jedynka czasami... Opanowanie mojej skrzyni zajęło mi 200 km, ale słyszałem, że nie jestem jedyny, który ma taki problem.
Czyli podsumowując, trochę mnie podbudowałeś, bo tak, jak wspomniałeś są tacy, którzy twierdzą, że już w 1.8 się rozleci.
To próbuję tak jak u Ciebie, skrzynia 1.6, sprzęgło i zamach z eclipse.
Jak wyjmę silnik, to pomyślę nad tą poduchą od rozrządu, a przewód do listwy pewnie wyjdzie w praniu.
Elektrykę mam 100% kompletną, najwyżej będę siedział i płakał, prosząc o radę.
Jakby Ci się jeszcze jakiś szczegół przypomniał, to daj znać, przyjmę każde uwagi |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 18-12-2011, 20:35
|
|
|
Piotras88 napisał/a: | Czyli podsumowując, trochę mnie podbudowałeś, bo tak, jak wspomniałeś są tacy, którzy twierdzą, że już w 1.8 się rozleci. |
powiem Ci tak ja szanuje sprzet,dbam nie ma mowy o zadnym katowaniu wrzucaniu biegów na hama czy cos w tym stylu... Ale tez wolno nie jezdze ludzie sobie dynamicznie ruszyc wyprzedac...czy co tam Skrzynia jest przetestowana i spokojnie znosi moment obrotowy ok 200Nm a pewnie i wiecej. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Zielu
Forumowicz

Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 747 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-12-2011, 20:56
|
|
|
Trudno nie będzie Najgorzej z elektryką, schematyy...a reszta leci |
|
|
|
 |
macieekg
Mitsumaniak

Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 377 Skąd: Głosków k. Piaseczna
|
Wysłany: 24-12-2011, 22:43
|
|
|
Siemasz.
Nie wypada nie odpisać. W końcu gdybyś nie kupił tego lancera bym się nie dowiedział że mitsu robi takie fajne samochody. A w szczególności auta które mają tak dobry stosunek osiągi/spalanie/cena/jakość Nie zaczęła by się moja mania na Mitsu. No i na pewno bym nie kupił colciaka, tylko jakiegoś golfa czy inne zeszrociałe BMW
Lancer trochę przeżył, 2 a teraz będzie i 3 silnik, dalekie wycieczki, codzienna walka na warszawskich ulicach i kilku baranów na drodze ale ma się nieźle. Fajnie dopieszczony, jest klimka czego u mnie naprawdę czasem brakuje.
Jestem ogromnie ciekaw jak to będzie jechać z tym 2.0 Silnik wyglądał na niezły stan, ciśnienie na cylindrach odpowiednie, sprzedawca też raczej człowiek zrównoważony i auto z którego był wyrywany nie wyglądało na zamęczone. Oby wszystko ułożyło się pomyślnie.
Przypuszczam, że skoro 4G63 jest uznawane za dosyć trwałą jednostkę to lepiej zniesie LPG niż poprzednie 4G92. BTW rozumiem, że będziesz montował sekwencję?
No i pytanie do Rosomaka, bo wyczytałem że masz lancera właśnie z tym motorem. Ile to pali? No i jakie wrażenia z jazdy? (dynamika )
P.S. Trzymam kciuki z operację, oby się przeszczep przyjął. |
_________________ Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 25-12-2011, 01:46
|
|
|
macieekg napisał/a: | No i pytanie do Rosomaka, bo wyczytałem że masz lancera właśnie z tym motorem. Ile to pali? No i jakie wrażenia z jazdy? (dynamika )
|
dynamika zadowalajaca cos na poziomie GTi przypuszczam, niby 4g63 ma wiecej niuta ale wydaje mi sie ze 4g93 sie nieco lepiej na obroty wkreca (elementy silnika drobniejsze lzejsze). 4g63 naprawde jedzie to od ok. 4 tys obrotów. Spalania dokładnie nie liczyłem bo jezdze na trasie gaz, po miescie tylko Pb , przy jakims kreceniu tez przełaczam na benzyne.
Z pewnoscia dobry silnik do tej budy. Na LPG wychodzi ekonomicznie, a nawet na mixu LPG/Pb (nawet wiecej wydaje na Pb) jak na owe czasy jest ok.
Przy okazji ; Zle mi sie wydawało poduszka od 4g67 nie przyda sie w tym swapie.
Albo trzeba przerabiac z 4g63 albo poduszka od evo 1-3. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Piotras88
Forumowicz Piotras88

Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 143 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-01-2012, 17:20
|
|
|
Widzę macieekg, że nie tylko zaraziłeś się pasją do mitsu, ale jesteś dużo bardziej zaangażowany w ten temat, niż ja. U mnie ciągle na pierwszym miejscu taniec.
A wracając do mistu, dzięki Maciek za pomoc przy oględzinach przed zakupem, ja byłem bardzo napalony na ten silnik i mogłem coś przeoczyć.
Jak na razie prace są opóźnione, bo wypadł mi wyjazd do Belgii, a do tego kolega pociął sobie palce i zamiast mi pomagać przy samochodzie, to ja za niego pracowałem w warsztacie.
Mam nadzieję, że jutro chociaż uda mi się dokończyć nowy silnik, tzn. złożyć rozrząd i dokończyć wymianę wszystkich uszczelniaczy.
Jeżeli chodzi o poduszkę to pokombinuję z tą od 4G63.
A co do elektryki to jak nie uda nam się samym, to podobno ktoś w Warszawie robi takie rzeczy w mitsu i ma na koncie takie osiągnięcia, tylko muszę wziąć od kolegi namiary.
A teraz kolejna kwestia - zastanawiam się jaka może być różnica w osiągach i spalaniu pomiędzy konfiguracją:
1. Silnik 4G63 i skrzynia od 4G63
2. Silnik 4G63 i skrzynia od 4G92
Porównywał ktoś to kiedyś, są jakieś dane. Wydaje mi się, że ze skrzynią z eclipsa powinno być koło 8s do 100 km/h, bo lancer jest lżejszy od eclipsa. |
|
|
|
 |
Xsystoff
Mitsumaniak user
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 708 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-01-2012, 19:47
|
|
|
Ori skrzynia z Eclipsa jest dosyc dluga, ale na trasie fajna sprawa, bo na piatce niskie obroty w miare. Do Lancera chyba nie wejdzie oryginalny balon eclipsowy 195/65 R15, ja mam 195/50 R15 co daje spore "skrocenie" skrzyni i jedynka 58km/h, dwojka 89km/h, trojka nie pamietam, musze zerknac do excela na drugim kompie. Ile wazy Lancer? Bo Eclipse ciezka krowa i dla mnie mega mul. |
_________________ Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 01-01-2012, 20:19
|
|
|
Xsystoff napisał/a: | Ile wazy Lancer? |
ten model pok 990kg, ogólnie ok 40-50kg wiecej niz colt. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Xsystoff
Mitsumaniak user
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 708 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-01-2012, 23:00
|
|
|
To bedzie ladnie latal, tona wagi i 150hp. C50 1.3 golutki i wesolutki (brak wyposazenia) 915kg |
_________________ Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03 |
|
|
|
 |
Piotras88
Forumowicz Piotras88

Auto: Mitsubishi Lancer V 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 143 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-01-2012, 23:25
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Xsystoff napisał/a: | Ile wazy Lancer? |
ten model pok 990kg, ogólnie ok 40-50kg wiecej niz colt. |
Dokładnie tyle mam w dowodzie, ale widziałem dowód od Colta CAO i wręcz przeciwnie, było więcej ponad tonę ważył, jakoś 1040 kg, czy coś takiego...
A ile waży dokładnie Eclipse? Wydaje mi się, że coś koło 1300 kg.
Co do opon, to teraz mam 185/60 R14, czyli jeżeli chodzi o 15stki, to by podeszło 195/50 R15, ale przecież zmiana rozmiaru felgi nie wpływa na przełożenia, a większego obwodem koła chyba nie da rady upchnąć w nadkole. Nie rozumiem Xsystoff jak to działa u Ciebie :/ |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 02-01-2012, 00:23
|
|
|
Piotras88 napisał/a: | ale widziałem dowód od Colta CAO i wręcz przeciwnie, było więcej ponad tonę ważył, jakoś 1040 kg, czy coś takiego... |
a nie był to czasem colt 4x4
Piotras88 napisał/a: | A ile waży dokładnie Eclipse? Wydaje mi się, że coś koło 1300 kg. |
przednionapedowa tyle wazy mniej wiecej. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
|
|