Raz jest iskra raz nie ma Galnt |
Autor |
Wiadomość |
JacekMajor
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 3 Skąd: Zwoleń
|
Wysłany: 18-01-2013, 12:32 Raz jest iskra raz nie ma Galnt
|
|
|
Witam wszystkich jestem nowy na forum.Od nie dawna jestem posiadaczem Mitsubishi Galnat 2.0, z 1988r niestety od jakiegoś czasu auto mi nie chciało odpalać,od miesiąca stoi na podwórku nie odpalało,dziś się zlitowałem i odpaliło na kilka sekund i zgasło.Powiem tak cewkę oraz modół sprawdzał mi człowiek który się ogłaszał w internecie stwierdził że jest wszystko dobrze,po zdjęciu fajki i założeniu innej świecy nie pojawia się iskra wiedz stwierdzam że raz jest iskra raz jej nie ma czym może to być spowodowane??? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-01-2013, 12:57
|
|
|
są jakieś dodatkowe odcięcia zapłonu? - immobiliser/alarm itp.
jeśli komputer jest sprawny (a w '88 były stare, odporne komputery), to pozostaje cewka (zamontowana na kolektorze ssącym) |
|
|
|
 |
JacekMajor
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 3 Skąd: Zwoleń
|
Wysłany: 18-01-2013, 13:02
|
|
|
Witam nie auto nie posiada takowych zabezpieczeń cewka była sprawdzana u ludzi którzy takie coś regenerują oddzwonił człowiek że ta cewka jest dobra i nie trzeba jej regenerować. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-01-2013, 18:07
|
|
|
hmmm - u mnie cewka niby też była dobra, ale auto nie odpalało - za słaba iskra, chociaż parametry oporów wzorcowe
ECU jakieś błędy zgłasza? |
|
|
|
 |
JacekMajor
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 3 Skąd: Zwoleń
|
Wysłany: 19-01-2013, 10:43
|
|
|
Nie ECU nic nie zgłasza właśnie dziś też odpalił na 20 sekund i zgasł i ponownie nie ma iskry ehh. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-01-2013, 22:46
|
|
|
ale check normalnie zapala się i gaśnie?
generalnie jak nie ma iskry, to masz 3 możliwości:
- komputer
- cewka+tranzystor wyzwalający
- czujnik wału (w aparacie zapłonowym)
jeśli odpalił, to na 99% można 1 i 3 wyeliminować, pozostaje cewka - jej nie sprawdzisz tak de facto, bo statycznie sprawdzanie ma się nijak do normalnej pracy |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 19-01-2013, 23:28
|
|
|
Podpinam się pod temat, bo właśnie nabyłem to auto , jest to galant 2.0 GTi z 88 roku więc aparatu zapłonowego brak... Postaram się sam dojść do tego, ale jestem otwarty na sugestie, gdzie szukać przyczyny. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-01-2013, 07:55
|
|
|
mitsu_pl, kurde, to nie mogłeś nim wpaść do warsztatu, jak było w wawie ? Mam kupię części zamiennych
Staawiam na Power transistor, albo komp. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 20-01-2013, 14:28
|
|
|
Marku, ja nawet przez Warszawę nie przejeżdżałem, a zresztą wiesz jaka droga była wczoraj... A ja transitem na letnich Jak nie będę w stanie dać sobie rady, to będę Cie męczył |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-01-2013, 17:29
|
|
|
Spoko
Powodzenia |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 20-01-2013, 17:41
|
|
|
Dzisiaj go odpaliłem z ciekawości. Odpalił dość niechętnie, ale był palony z drugiego nie najlepszego aku. Odpalił, wskoczył na 2500 obr, jak to na ssaniu, chodził tak gdzieś jakieś ze 2 minuty, ładnie, bez szarpnięć czy strzałów cichutko i równiutko. Po jakimś czasie zapalił się "CHECK ENGINE" , przełączyłem na gaz (żeby sprawdzić czy na nim chodzi) chodził. Przełączyłem z powrotem na PB pochodził jeszcze chwilę i momentalnie zdechł, tak jakbym kluczyk cofnął. Jest tam niezły burdel z kablami (po gazownikach), no i po cudakach co tam łapy pchali, coś czuję, że trochę czasu to potrwa. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-01-2013, 19:40
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | Dzisiaj go odpaliłem z ciekawości. Odpalił dość niechętnie, ale był palony z drugiego nie najlepszego aku. Odpalił, wskoczył na 2500 obr, jak to na ssaniu, chodził tak gdzieś jakieś ze 2 minuty, ładnie, bez szarpnięć czy strzałów cichutko i równiutko. Po jakimś czasie zapalił się "CHECK ENGINE" , przełączyłem na gaz (żeby sprawdzić czy na nim chodzi) chodził. Przełączyłem z powrotem na PB pochodził jeszcze chwilę i momentalnie zdechł, tak jakbym kluczyk cofnął. Jest tam niezły burdel z kablami (po gazownikach), no i po cudakach co tam łapy pchali, coś czuję, że trochę czasu to potrwa. |
Dla mnie ECU umarło . |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-01-2013, 22:49
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | Podpinam się pod temat |
mitsu_pl napisał/a: | przełączyłem na gaz |
to niestety ja się nie podejmuję diagnozy - auta z lpg są niediagnozowalne
mitsu_pl napisał/a: | zapalił się "CHECK ENGINE" | wymrugaj błąd - od tego trzeba zacząć |
|
|
|
 |
Doti
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 06 Wrz 2012 Posty: 35 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-01-2013, 16:47
|
|
|
jakby co zapraszam do mnie może coś się uda sprawdzić na kompie |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 22-01-2013, 16:53
|
|
|
Dziękuję, ale również posiadam urządzenia diagnostyczne Będę pamiętał na przyszłość! Na razie wszelkie prace powstrzymuje mróz, na hali wcale nie jest cieplej niż na zewnątrz, no i jeszcze brak miejsca. Ech...
[ Dodano: 08-02-2013, 14:24 ]
Sprawa przedstawia się następująco, padł moduł zapłonowy, drugi który kupiłem na "alledrogo", też jest uwalony, chociaż odpala to chodzi tylko na 2 cylindrach (na starym chodził na wszystkich 4), będziemy kombinować na 2 moduły J121 (3 pinowe z silników ohc) każda cewka dostanie swój Mam nadzieję, że będzie chodziło
[ Dodano: 09-02-2013, 15:17 ]
chodzi, biega, tańczy i śpiewa |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
|