Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Raz jest iskra raz nie ma Galnt
Autor Wiadomość
JacekMajor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 3
Skąd: Zwoleń
Wysłany: 18-01-2013, 12:32   Raz jest iskra raz nie ma Galnt

Witam wszystkich jestem nowy na forum.Od nie dawna jestem posiadaczem Mitsubishi Galnat 2.0, z 1988r niestety od jakiegoś czasu auto mi nie chciało odpalać,od miesiąca stoi na podwórku nie odpalało,dziś się zlitowałem i odpaliło na kilka sekund i zgasło.Powiem tak cewkę oraz modół sprawdzał mi człowiek który się ogłaszał w internecie stwierdził że jest wszystko dobrze,po zdjęciu fajki i założeniu innej świecy nie pojawia się iskra wiedz stwierdzam że raz jest iskra raz jej nie ma czym może to być spowodowane???
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-01-2013, 12:57   

są jakieś dodatkowe odcięcia zapłonu? - immobiliser/alarm itp.
jeśli komputer jest sprawny (a w '88 były stare, odporne komputery), to pozostaje cewka (zamontowana na kolektorze ssącym)
 
 
JacekMajor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 3
Skąd: Zwoleń
Wysłany: 18-01-2013, 13:02   

Witam nie auto nie posiada takowych zabezpieczeń cewka była sprawdzana u ludzi którzy takie coś regenerują oddzwonił człowiek że ta cewka jest dobra i nie trzeba jej regenerować.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-01-2013, 18:07   

hmmm - u mnie cewka niby też była dobra, ale auto nie odpalało - za słaba iskra, chociaż parametry oporów wzorcowe
ECU jakieś błędy zgłasza?
 
 
JacekMajor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 3
Skąd: Zwoleń
Wysłany: 19-01-2013, 10:43   

Nie ECU nic nie zgłasza właśnie dziś też odpalił na 20 sekund i zgasł i ponownie nie ma iskry ehh.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-01-2013, 22:46   

ale check normalnie zapala się i gaśnie?
generalnie jak nie ma iskry, to masz 3 możliwości:
- komputer
- cewka+tranzystor wyzwalający
- czujnik wału (w aparacie zapłonowym)
jeśli odpalił, to na 99% można 1 i 3 wyeliminować, pozostaje cewka - jej nie sprawdzisz tak de facto, bo statycznie sprawdzanie ma się nijak do normalnej pracy
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 19-01-2013, 23:28   

Podpinam się pod temat, bo właśnie nabyłem to auto ;) , jest to galant 2.0 GTi z 88 roku więc aparatu zapłonowego brak... Postaram się sam dojść do tego, ale jestem otwarty na sugestie, gdzie szukać przyczyny.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 20-01-2013, 07:55   

mitsu_pl, kurde, to nie mogłeś nim wpaść do warsztatu, jak było w wawie ? Mam kupię części zamiennych :P
Staawiam na Power transistor, albo komp.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 20-01-2013, 14:28   

Marku, ja nawet przez Warszawę nie przejeżdżałem, a zresztą wiesz jaka droga była wczoraj... A ja transitem na letnich :P Jak nie będę w stanie dać sobie rady, to będę Cie męczył :P
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 20-01-2013, 17:29   

Spoko :)
Powodzenia :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 20-01-2013, 17:41   

Dzisiaj go odpaliłem z ciekawości. Odpalił dość niechętnie, ale był palony z drugiego nie najlepszego aku. Odpalił, wskoczył na 2500 obr, jak to na ssaniu, chodził tak gdzieś jakieś ze 2 minuty, ładnie, bez szarpnięć czy strzałów cichutko i równiutko. Po jakimś czasie zapalił się "CHECK ENGINE" ;) , przełączyłem na gaz (żeby sprawdzić czy na nim chodzi) chodził. Przełączyłem z powrotem na PB pochodził jeszcze chwilę i momentalnie zdechł, tak jakbym kluczyk cofnął. Jest tam niezły burdel z kablami (po gazownikach), no i po cudakach co tam łapy pchali, coś czuję, że trochę czasu to potrwa.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-01-2013, 19:40   

mitsu_pl napisał/a:
Dzisiaj go odpaliłem z ciekawości. Odpalił dość niechętnie, ale był palony z drugiego nie najlepszego aku. Odpalił, wskoczył na 2500 obr, jak to na ssaniu, chodził tak gdzieś jakieś ze 2 minuty, ładnie, bez szarpnięć czy strzałów cichutko i równiutko. Po jakimś czasie zapalił się "CHECK ENGINE" , przełączyłem na gaz (żeby sprawdzić czy na nim chodzi) chodził. Przełączyłem z powrotem na PB pochodził jeszcze chwilę i momentalnie zdechł, tak jakbym kluczyk cofnął. Jest tam niezły burdel z kablami (po gazownikach), no i po cudakach co tam łapy pchali, coś czuję, że trochę czasu to potrwa.


Dla mnie ECU umarło .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-01-2013, 22:49   

mitsu_pl napisał/a:
Podpinam się pod temat
mitsu_pl napisał/a:
przełączyłem na gaz

to niestety ja się nie podejmuję diagnozy - auta z lpg są niediagnozowalne :)
mitsu_pl napisał/a:
zapalił się "CHECK ENGINE"
wymrugaj błąd - od tego trzeba zacząć
 
 
Doti 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 06 Wrz 2012
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-01-2013, 16:47   

jakby co zapraszam do mnie może coś się uda sprawdzić na kompie :)
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 22-01-2013, 16:53   

Dziękuję, ale również posiadam urządzenia diagnostyczne ;) Będę pamiętał na przyszłość! Na razie wszelkie prace powstrzymuje mróz, na hali wcale nie jest cieplej niż na zewnątrz, no i jeszcze brak miejsca. Ech...

[ Dodano: 08-02-2013, 14:24 ]
Sprawa przedstawia się następująco, padł moduł zapłonowy, drugi który kupiłem na "alledrogo", też jest uwalony, chociaż odpala to chodzi tylko na 2 cylindrach (na starym chodził na wszystkich 4), będziemy kombinować na 2 moduły J121 (3 pinowe z silników ohc) każda cewka dostanie swój ;) Mam nadzieję, że będzie chodziło :P

[ Dodano: 09-02-2013, 15:17 ]
chodzi, biega, tańczy i śpiewa :D
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.