Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zapobiegać awarii napędu pompy oleju w BSY
Autor Wiadomość
Jak-Szymon 
Forumowicz

Auto: Grandis DiD 136 kM 2007/8
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 33
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 14-03-2011, 23:01   Jak zapobiegać awarii napędu pompy oleju w BSY

Naczytałem się o skłonnościach awaryjnych silników BSY i trochę się skrzywiłem. Pomijam problem mikropęknięć głowicy, które występują do roku 2006 Niestety mam lekko za duży ubytek płynu chłodn. co może sugerować taką awarie...ale na razie w sezonie (rok) tracę około 400-500ml płynu (po uszczelnieniu węży) - to trochę dużo ale jeszcze nie ma paniki, na razie ubytki się zmniejszają a nie zwiększają, węże nie puchną i nie twardnieją, jest nadzieja, że to może być korek zbiorniczka (obecnie go testuje -wężyk do butelki plastikowej zakręcanej) Płyn jest czysty a zimny silnik każdy puszcza biało-błękitne spaliny...

Męczy mnie inna sprawa: awaryjność napędu pompy oleju, podobno po 100tyś dość powszechna. Jak spadnie ciśnienie oleju wskutek braku smarowania, to leci turbinka a nawet awarii ulec może wał korbowy. Zatem Problem jest b. Poważny. Słyszałem, że można do oleju zaaplikować dodatki (np LiQui Moly), które powodują wydłużenie przebiegu napędu pompy. Czy ktoś coś wie więcej na ten temat. a może te wersje exportowe do Japonii nie maja tej przypadłości???
Jeżdżę na Walvoline 5W40 505 01 max 15 tys między wymianami
_________________
Jak-Szymon
 
 
niedal 
Mitsumaniak
wózkowy


Auto: Hyundai Santa Fe GLS 2,7V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 83
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 05-07-2011, 01:49   Re: Jak zapobiegać awarii napędu pompy oleju w BSY

Jak-Szymon napisał/a:
Naczytałem się o skłonnościach awaryjnych silników BSY i trochę się skrzywiłem. Pomijam problem mikropęknięć głowicy, które występują do roku 2006 Niestety mam lekko za duży ubytek płynu chłodn. co może sugerować taką awarie...ale na razie w sezonie (rok) tracę około 400-500ml płynu (po uszczelnieniu węży) - to trochę dużo ale jeszcze nie ma paniki, na razie ubytki się zmniejszają a nie zwiększają, węże nie puchną i nie twardnieją, jest nadzieja, że to może być korek zbiorniczka (obecnie go testuje -wężyk do butelki plastikowej zakręcanej) Płyn jest czysty a zimny silnik każdy puszcza biało-błękitne spaliny...

Męczy mnie inna sprawa: awaryjność napędu pompy oleju, podobno po 100tyś dość powszechna. Jak spadnie ciśnienie oleju wskutek braku smarowania, to leci turbinka a nawet awarii ulec może wał korbowy. Zatem Problem jest b. Poważny. Słyszałem, że można do oleju zaaplikować dodatki (np LiQui Moly), które powodują wydłużenie przebiegu napędu pompy. Czy ktoś coś wie więcej na ten temat. a może te wersje exportowe do Japonii nie maja tej przypadłości???
Jeżdżę na Walvoline 5W40 505 01 max 15 tys między wymianami



Ja miałem grandisa z BSY z 2006 roku i do 240kkm przebiegu żadnych takich przypadłości nie miałem :D To było super autko, szkoda że nie ma Grandisa II :-X
_________________

 
 
 
slawek1001 
Forumowicz


Auto: grandis 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 75
Skąd: brzesko
Wysłany: 08-01-2013, 17:03   :)

bsy i bwc czyli taki vw bkd fabrycznie mają już rozwiązny problem z pompą olejową jest identyczna z tą 1.9 tdi z małymi zmianami nie ma już imbusika. http://www.tdi-tuning.pl/tools/2.0TDi/4.jpg Pozdrawiam i więcej spokoju i wiary życzę.
 
 
otre79 
Forumowicz


Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 80
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 15-02-2013, 13:42   

czyli mamy łańcuszek ?!
to jest możliwość pęknięcia napinacza, większych luzów w tym układzie i w konsekwencji zdarcia zębatek ;) a nawet pęknięcia łańcucha w ekstremalnych przypadkach

chyba że usłyszymy zawczasu metaliczne szuranie z tej okolicy czego sobie ani nikomu innemu nie życzę

wtedy wymiana napinacza na wzmocniony pomaga po szybkiej diagnozie (nie bagatelizować dziwnych odgłosów silnika! - mniejsze koszty naprawy)

pozdr.
_________________
BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.