Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Reprogram - ochrona turbosprężarki
Autor Wiadomość
Andrex 
Nowy Forumowicz
Andrex


Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 30
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-01-2013, 16:18   Reprogram - ochrona turbosprężarki

Podczas ostatniego przeglądu serwis zrobił reprogram sterownika silnika. ( powód związany z tym , że rok prędzej przegląd był nie w ASO i namieszali w inspekcjach ).
Po tym 'reprogramie' brakuje mi mocy powyżej 3500 obr/min. - nie szarpie ale bardzo słabo przyśpiesza do 4000 obr/min przy których jest prędkość maksymalna.

Byłem w serwisie i powiedzieli że w nowej wersji oprogramowania silnika jest poprawka tzw."ochrona turbosprężarki" ale mogą to być jeszcze kierownice sprężaki.

Co wy forumowicze na to? Słyszał ktoś o tym reprogramie?
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 09-01-2013, 08:42   

Powiem brzmi zabawnie :) , sprężarka jest za słaba mamy z nimi problem to ograniczymy moc użytkownikowi. Jakoś tak według mnie to brzmi.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 09-01-2013, 08:44   

borsak1 napisał/a:
prężarka jest za słaba mamy z nimi problem to ograniczymy moc użytkownikowi.
to raczej ochrona sprzęgła. To samo zrobili w Subaru dieslach.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Andrex 
Nowy Forumowicz
Andrex


Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 30
Skąd: Katowice
Wysłany: 09-01-2013, 08:58   

No tak ale auto już mam po gwarancji i powinien to być mój wybór.

Generalnie chodzi mi o potwierdzenie czy taki reprogram pochodzi od Mitsubishi czy jest to własna inwencja serwisu. Inna sprawa, że przegląd trwał niezmiernie długo i ja już wyczuwam w tym podstęp...
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 09-01-2013, 11:36   

No nie wiem czy to tak do końca w porządku kupuję auto o koreślonych parametrach a serwis je obniża bo sprzędło lub turbina siada. Według mnie nie jest to czysta zagrywka.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 09-01-2013, 22:22   

zażądaj powrotu do poprzedniego softu... powinni miec kopię.
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 10-01-2013, 08:54   

borsak1 napisał/a:
No nie wiem czy to tak do końca w porządku kupuję auto o koreślonych parametrach a serwis je obniża bo sprzędło lub turbina siada. Według mnie nie jest to czysta zagrywka.
Dobrze jak w ogóle o tym poinformuje ;) Serwis nie robi tego z własnego widzimisię, tylko w ramach akcji serwisowej producenta. Też nie uważam za czystą zagrywkę obniżenie mocy o 20KM bo padają sprzęgła.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-01-2013, 09:22   

A tak trochę z innej beczki - czy kolega za bardzo się nie czepia? Powyżej 3,5 tys krzywa momentu tak czy inaczej opada.
U mnie 140 km/h wypada trochę poniżej 3 tys., 160 km/h na godzinę grubo poniżej 3,5 tys obrotów - szybciej moim zdaniem nie powinno się jeździć samochodem o aerodynamice i hamulcach kiosku z gazetami :lol:
bonito
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
  Wysłany: 10-01-2013, 10:11   

Andrex napisał/a:
No tak ale auto już mam po gwarancji i powinien to być mój wybór.

Generalnie chodzi mi o potwierdzenie czy taki reprogram pochodzi od Mitsubishi czy jest to własna inwencja serwisu. Inna sprawa, że przegląd trwał niezmiernie długo i ja już wyczuwam w tym podstęp...


Pewnie podmienili Ci turbo od jakiegoś popsutego Outka, którego właścicielem jest znajomek szefa lub mechanika ASO.

Pojedź do jakiegoś tunera, zgra twoją mapę i porówna ją z oryginałem i zobaczy co namieszał serwis.
Poza tym w dieslu żeby chronić sprzęgło przesuwa się max moment np z 1750 obr na 2000 obr, lub obcina się Nm ale w dolnym zakresie, a nie powyżej 3500 gdzie w dieslu moment jest już niski i na sprzęgło nie wpływa. Chronić turbo? Przed czym? Przed turbem w kolektorze masz czujnik temperatury i jak będzie za wysoka to ECU sam odcina dawkę paliwa i masz notlauf. Nie widzę innej możliwości uszkodzenia turbiny poza przegrzaniem co na seryjnym sofcie i sprawnym silniku jest niemożliwe.
I jeszcze jedno w autach w których zapchał się DPF a właściciel i tak jeździł, najczęściej dochodzi do uszkodzenia uszczelki pod głowicą nie turbiny.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 10-01-2013, 10:21   

Ja w ori setupie max moment miałem przy 2,5 tys. - wg twojej filozofii bonito, to można byłoby obniżać wszystko co powyżej. >160km/h w Outku to tak jak piszesz - zwłaszcza z uwagi na hamulce, ale w końcu płacimy za samochody o określonej mocy/momencie określoną cenę. Zmiana mocy/momentu nawet znaczna nie oznacza przecież zmiany ceny ;)
Ja miałem 146,7KM przy 4040obr i 313,9Nm przy 2500obr. Maks. prędkość obrotowa 4325. Po tuningu było odpowiednio 165,8KM/3795, 358,3Nm/2550, 4395. Co mnie najbardziej cieszyło to nie przyrosty max, ale wzrost z 68Nm do 75 przy 1100obr/min :) i o to chodzi...

[ Dodano: 10-01-2013, 10:26 ]
patrycjuszek napisał/a:
Pewnie podmienili Ci turbo od jakiegoś popsutego Outka, którego właścicielem jest znajomek szefa lub mechanika ASO.
W ASO Mitsubishi robią takie wałki ??? nie, to niemożliwe :mrgreen: Może w Skodzie albo innej badziewnej marce, ale w diamentowej :lol: A nawet jak będzie w 150% przekonany, że mu podmienili turbo to jak to udowodni? Przed chwilą dostałem uzasadnienie wyroku uniewinniającego po raz kolejny dealera Mitsu - bo zawyżanie ceny nie jest oszustwem, a na fakturze dealer się przecież pomylił i zafakturowana wiązka haka nie musiała być dostarczona - cóż będzie kolejna apelacja. A wymianę turbo to w ogóle nie widzę możliwości udowodnienia. Szkoda czasu i kasy
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 10-01-2013, 15:18   Re: Reprogram - ochrona turbosprężarki

Andrex napisał/a:
Podczas ostatniego przeglądu serwis zrobił reprogram sterownika silnika. ( powód związany z tym , że rok prędzej przegląd był nie w ASO i namieszali w inspekcjach ).
Po tym 'reprogramie' brakuje mi mocy powyżej 3500 obr/min. - nie szarpie ale bardzo słabo przyśpiesza do 4000 obr/min przy których jest prędkość maksymalna.

Byłem w serwisie i powiedzieli że w nowej wersji oprogramowania silnika jest poprawka tzw."ochrona turbosprężarki" ale mogą to być jeszcze kierownice sprężaki.

Co wy forumowicze na to? Słyszał ktoś o tym reprogramie?


Nie znam tego reprogramu i nie wiem na czym on polega dlatego nie będę wysuwać tak daleko idących wniosków jak niektórzy koledzy wyżej. Jednak z własnego doświadczenia z OII 2.0 DID mogę Tobie powiedzieć, że często w tych silnikach dochodzi do usterek drobnego przeładowywania silnika przez turbo. Nie zawsze, a raczej mało kiedy pokazuje się to w postaci błędu. Jednak po usunięciu takiej usterki klienci zawsze zgłaszali "jakby" mniejszą moc auta niż przed usterką - co jest logiczne, bo przeładowywany silnik w niewielkim stopniu miał jednak delikatnie lepsze osiągi ( sam to odczuwałem- chociaż jak to się mówi odczucia można mieć do kobiet)... Dlatego, jak byś zmierzył auto na hamowni to prawdopodobnie byś zobaczył, że wszystko jest w normie, czytaj zgodnie ze specyfikacją...
Tak jeszcze na marginesie, bo być może i Ciebie dotyczy/ył ten problem, a mianowicie brudzące się kierownice turbiny. Mam pewien specyfik dodatek do paliwa w proporcji 1,5 litr na 30litrów ON. Czyści on doskonale cały wydech i turbo. Może być stosowany też przy DPF. Nie sprzedaję go komercyjnie, tylko mam 1 butelkę, bo zakupiłem 2 aby przeczyścić znajomemu. Jak coś to mogę z nim się podzielić ale szczegóły na PW. Mi nie jest potrzebny i nie będzie, ponieważ i tak mam tak program zrobiony w sterowniku, że czyści kierownice przy gaszeniu.
Pozdrawiam

[ Dodano: 10-01-2013, 15:25 ]
PS> nazywa się to Marly Turbo & Exhaust ULTRA Cleaner i ma dobre opinie. Ja też do nich się dokładam mimo iż nie jest to millers :mrgreen:

wygląda tak: http://www.marly.pl/ultraczyszczace.php
 
 
Andrex 
Nowy Forumowicz
Andrex


Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 30
Skąd: Katowice
Wysłany: 10-01-2013, 16:18   

Aby to wyjaśnić nie zostaje mi nic innego jak pojechać na hamownię - musi być 4x4 ?
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 10-01-2013, 16:54   

Andrex napisał/a:
Aby to wyjaśnić nie zostaje mi nic innego jak pojechać na hamownię - musi być 4x4 ?


TAKKK :!:


ale osobiście i tak lepiej bym zrobił porządną diagnostykę na MUT III czy jakieś kwiatki nie wyszły... chociaż pewnie hamownia wyjdzie taniej :D a poza tym nie wierzę aby producent strzelił sobie w kolano... to po prostu nie możliwe i nie logiczne


Powiedz mi tylko jeszcze 1 rzecz - czy jesteś właścicielem tego pojazdu od nowości? bo jeżeli nie to może on miał zrobioną mapę i reprograming serwisowy po prostu ją zastąpił oryginalną - tak też się często zdarzało :mrgreen:
 
 
Andrex 
Nowy Forumowicz
Andrex


Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 30
Skąd: Katowice
  Wysłany: 10-01-2013, 19:03   

Tak od nowości, przebieg mam śmieszny bo niecałe 50000 ( na co dzień jeżdzę autem służbowym ). Outek jest ruszany raz w miesiącu na weekend ( latem częściej ) oraz na urlopy ( Chorwacja, Bułgaria ) - być może przez 6 tygodni postoju kieronice turbiny się przyblokowały ?

Przy pierwszym przeglądzie ( 20000 km ) w 2010 roku narzekałem, że mam słaby dół ( auto często mi gasło przy ruszaniu - żonie już nie bo dłużej rusza na półsprzęgle - dlatego teraz nim już nie jeździ ). Wtedy też serwis zmienił soft na jakiś poprawiony. Czyżbym przez 2 lata miał darmowy chiptunning ? No, ale teraz dół nadal jest OK.
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 10-01-2013, 19:34   

Andrex napisał/a:
Przy pierwszym przeglądzie ( 20000 km ) w 2010 roku narzekałem, że mam słaby dół ( auto zwyczajnie gasło przy ruszaniu pod górę ) i serwis też zmienił soft na jakiś poprawiony. Czyżbym przez 2 lata miał darmowy chiptunning ? No, ale teraz dół jest OK.


nie... był wcześniej reprogram na podwyższenie momentu obrotowego na zimnym aby właśnie nie gasł..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.