Reprogram - ochrona turbosprężarki |
Autor |
Wiadomość |
Andrex
Nowy Forumowicz Andrex

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 30 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-01-2013, 16:18 Reprogram - ochrona turbosprężarki
|
|
|
Podczas ostatniego przeglądu serwis zrobił reprogram sterownika silnika. ( powód związany z tym , że rok prędzej przegląd był nie w ASO i namieszali w inspekcjach ).
Po tym 'reprogramie' brakuje mi mocy powyżej 3500 obr/min. - nie szarpie ale bardzo słabo przyśpiesza do 4000 obr/min przy których jest prędkość maksymalna.
Byłem w serwisie i powiedzieli że w nowej wersji oprogramowania silnika jest poprawka tzw."ochrona turbosprężarki" ale mogą to być jeszcze kierownice sprężaki.
Co wy forumowicze na to? Słyszał ktoś o tym reprogramie? |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 09-01-2013, 08:42
|
|
|
Powiem brzmi zabawnie , sprężarka jest za słaba mamy z nimi problem to ograniczymy moc użytkownikowi. Jakoś tak według mnie to brzmi. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 09-01-2013, 08:44
|
|
|
borsak1 napisał/a: | prężarka jest za słaba mamy z nimi problem to ograniczymy moc użytkownikowi. | to raczej ochrona sprzęgła. To samo zrobili w Subaru dieslach. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Andrex
Nowy Forumowicz Andrex

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 30 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-01-2013, 08:58
|
|
|
No tak ale auto już mam po gwarancji i powinien to być mój wybór.
Generalnie chodzi mi o potwierdzenie czy taki reprogram pochodzi od Mitsubishi czy jest to własna inwencja serwisu. Inna sprawa, że przegląd trwał niezmiernie długo i ja już wyczuwam w tym podstęp... |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 09-01-2013, 11:36
|
|
|
No nie wiem czy to tak do końca w porządku kupuję auto o koreślonych parametrach a serwis je obniża bo sprzędło lub turbina siada. Według mnie nie jest to czysta zagrywka. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
jmgmotocykle
Forumowicz marcin78
Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 353 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 09-01-2013, 22:22
|
|
|
zażądaj powrotu do poprzedniego softu... powinni miec kopię. |
_________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 10-01-2013, 08:54
|
|
|
borsak1 napisał/a: | No nie wiem czy to tak do końca w porządku kupuję auto o koreślonych parametrach a serwis je obniża bo sprzędło lub turbina siada. Według mnie nie jest to czysta zagrywka. | Dobrze jak w ogóle o tym poinformuje Serwis nie robi tego z własnego widzimisię, tylko w ramach akcji serwisowej producenta. Też nie uważam za czystą zagrywkę obniżenie mocy o 20KM bo padają sprzęgła. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-01-2013, 09:22
|
|
|
A tak trochę z innej beczki - czy kolega za bardzo się nie czepia? Powyżej 3,5 tys krzywa momentu tak czy inaczej opada.
U mnie 140 km/h wypada trochę poniżej 3 tys., 160 km/h na godzinę grubo poniżej 3,5 tys obrotów - szybciej moim zdaniem nie powinno się jeździć samochodem o aerodynamice i hamulcach kiosku z gazetami
bonito |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 10-01-2013, 10:11
|
|
|
Andrex napisał/a: | No tak ale auto już mam po gwarancji i powinien to być mój wybór.
Generalnie chodzi mi o potwierdzenie czy taki reprogram pochodzi od Mitsubishi czy jest to własna inwencja serwisu. Inna sprawa, że przegląd trwał niezmiernie długo i ja już wyczuwam w tym podstęp... |
Pewnie podmienili Ci turbo od jakiegoś popsutego Outka, którego właścicielem jest znajomek szefa lub mechanika ASO.
Pojedź do jakiegoś tunera, zgra twoją mapę i porówna ją z oryginałem i zobaczy co namieszał serwis.
Poza tym w dieslu żeby chronić sprzęgło przesuwa się max moment np z 1750 obr na 2000 obr, lub obcina się Nm ale w dolnym zakresie, a nie powyżej 3500 gdzie w dieslu moment jest już niski i na sprzęgło nie wpływa. Chronić turbo? Przed czym? Przed turbem w kolektorze masz czujnik temperatury i jak będzie za wysoka to ECU sam odcina dawkę paliwa i masz notlauf. Nie widzę innej możliwości uszkodzenia turbiny poza przegrzaniem co na seryjnym sofcie i sprawnym silniku jest niemożliwe.
I jeszcze jedno w autach w których zapchał się DPF a właściciel i tak jeździł, najczęściej dochodzi do uszkodzenia uszczelki pod głowicą nie turbiny. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 10-01-2013, 10:21
|
|
|
Ja w ori setupie max moment miałem przy 2,5 tys. - wg twojej filozofii bonito, to można byłoby obniżać wszystko co powyżej. >160km/h w Outku to tak jak piszesz - zwłaszcza z uwagi na hamulce, ale w końcu płacimy za samochody o określonej mocy/momencie określoną cenę. Zmiana mocy/momentu nawet znaczna nie oznacza przecież zmiany ceny
Ja miałem 146,7KM przy 4040obr i 313,9Nm przy 2500obr. Maks. prędkość obrotowa 4325. Po tuningu było odpowiednio 165,8KM/3795, 358,3Nm/2550, 4395. Co mnie najbardziej cieszyło to nie przyrosty max, ale wzrost z 68Nm do 75 przy 1100obr/min i o to chodzi...
[ Dodano: 10-01-2013, 10:26 ]
patrycjuszek napisał/a: | Pewnie podmienili Ci turbo od jakiegoś popsutego Outka, którego właścicielem jest znajomek szefa lub mechanika ASO.
| W ASO Mitsubishi robią takie wałki ??? nie, to niemożliwe Może w Skodzie albo innej badziewnej marce, ale w diamentowej A nawet jak będzie w 150% przekonany, że mu podmienili turbo to jak to udowodni? Przed chwilą dostałem uzasadnienie wyroku uniewinniającego po raz kolejny dealera Mitsu - bo zawyżanie ceny nie jest oszustwem, a na fakturze dealer się przecież pomylił i zafakturowana wiązka haka nie musiała być dostarczona - cóż będzie kolejna apelacja. A wymianę turbo to w ogóle nie widzę możliwości udowodnienia. Szkoda czasu i kasy |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 10-01-2013, 15:18 Re: Reprogram - ochrona turbosprężarki
|
|
|
Andrex napisał/a: | Podczas ostatniego przeglądu serwis zrobił reprogram sterownika silnika. ( powód związany z tym , że rok prędzej przegląd był nie w ASO i namieszali w inspekcjach ).
Po tym 'reprogramie' brakuje mi mocy powyżej 3500 obr/min. - nie szarpie ale bardzo słabo przyśpiesza do 4000 obr/min przy których jest prędkość maksymalna.
Byłem w serwisie i powiedzieli że w nowej wersji oprogramowania silnika jest poprawka tzw."ochrona turbosprężarki" ale mogą to być jeszcze kierownice sprężaki.
Co wy forumowicze na to? Słyszał ktoś o tym reprogramie? |
Nie znam tego reprogramu i nie wiem na czym on polega dlatego nie będę wysuwać tak daleko idących wniosków jak niektórzy koledzy wyżej. Jednak z własnego doświadczenia z OII 2.0 DID mogę Tobie powiedzieć, że często w tych silnikach dochodzi do usterek drobnego przeładowywania silnika przez turbo. Nie zawsze, a raczej mało kiedy pokazuje się to w postaci błędu. Jednak po usunięciu takiej usterki klienci zawsze zgłaszali "jakby" mniejszą moc auta niż przed usterką - co jest logiczne, bo przeładowywany silnik w niewielkim stopniu miał jednak delikatnie lepsze osiągi ( sam to odczuwałem- chociaż jak to się mówi odczucia można mieć do kobiet)... Dlatego, jak byś zmierzył auto na hamowni to prawdopodobnie byś zobaczył, że wszystko jest w normie, czytaj zgodnie ze specyfikacją...
Tak jeszcze na marginesie, bo być może i Ciebie dotyczy/ył ten problem, a mianowicie brudzące się kierownice turbiny. Mam pewien specyfik dodatek do paliwa w proporcji 1,5 litr na 30litrów ON. Czyści on doskonale cały wydech i turbo. Może być stosowany też przy DPF. Nie sprzedaję go komercyjnie, tylko mam 1 butelkę, bo zakupiłem 2 aby przeczyścić znajomemu. Jak coś to mogę z nim się podzielić ale szczegóły na PW. Mi nie jest potrzebny i nie będzie, ponieważ i tak mam tak program zrobiony w sterowniku, że czyści kierownice przy gaszeniu.
Pozdrawiam
[ Dodano: 10-01-2013, 15:25 ]
PS> nazywa się to Marly Turbo & Exhaust ULTRA Cleaner i ma dobre opinie. Ja też do nich się dokładam mimo iż nie jest to millers
wygląda tak: http://www.marly.pl/ultraczyszczace.php |
|
|
|
 |
Andrex
Nowy Forumowicz Andrex

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 30 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-01-2013, 16:18
|
|
|
Aby to wyjaśnić nie zostaje mi nic innego jak pojechać na hamownię - musi być 4x4 ? |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 10-01-2013, 16:54
|
|
|
Andrex napisał/a: | Aby to wyjaśnić nie zostaje mi nic innego jak pojechać na hamownię - musi być 4x4 ? |
TAKKK
ale osobiście i tak lepiej bym zrobił porządną diagnostykę na MUT III czy jakieś kwiatki nie wyszły... chociaż pewnie hamownia wyjdzie taniej a poza tym nie wierzę aby producent strzelił sobie w kolano... to po prostu nie możliwe i nie logiczne
Powiedz mi tylko jeszcze 1 rzecz - czy jesteś właścicielem tego pojazdu od nowości? bo jeżeli nie to może on miał zrobioną mapę i reprograming serwisowy po prostu ją zastąpił oryginalną - tak też się często zdarzało |
|
|
|
 |
Andrex
Nowy Forumowicz Andrex

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009 Posty: 30 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-01-2013, 19:03
|
|
|
Tak od nowości, przebieg mam śmieszny bo niecałe 50000 ( na co dzień jeżdzę autem służbowym ). Outek jest ruszany raz w miesiącu na weekend ( latem częściej ) oraz na urlopy ( Chorwacja, Bułgaria ) - być może przez 6 tygodni postoju kieronice turbiny się przyblokowały ?
Przy pierwszym przeglądzie ( 20000 km ) w 2010 roku narzekałem, że mam słaby dół ( auto często mi gasło przy ruszaniu - żonie już nie bo dłużej rusza na półsprzęgle - dlatego teraz nim już nie jeździ ). Wtedy też serwis zmienił soft na jakiś poprawiony. Czyżbym przez 2 lata miał darmowy chiptunning ? No, ale teraz dół nadal jest OK. |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 10-01-2013, 19:34
|
|
|
Andrex napisał/a: | Przy pierwszym przeglądzie ( 20000 km ) w 2010 roku narzekałem, że mam słaby dół ( auto zwyczajnie gasło przy ruszaniu pod górę ) i serwis też zmienił soft na jakiś poprawiony. Czyżbym przez 2 lata miał darmowy chiptunning ? No, ale teraz dół jest OK. |
nie... był wcześniej reprogram na podwyższenie momentu obrotowego na zimnym aby właśnie nie gasł.. |
|
|
|
 |
|