Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Mitsubishi Carisma 1.8 GDI - dziwny problem z
Autor Wiadomość
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
  Wysłany: 10-01-2013, 14:48   [Cari 1.8 GDI] Mitsubishi Carisma 1.8 GDI - dziwny problem z

Witam

Bardzo długo szukałem rozwiązania mojego problemu i nigdzie w internecie nie natrafiłem na podobny przypadek. Postanowiłem zwrócić się z prośbą do MitsuManiaków ;) postaram się dokładnie opisać temat, mianowicie:

Niezależnie od pory roku i pogody, pierwsze odpalanie po dłuższym postoju (po nocy ale nie koniecznie, wystarczy pół godzinki), jest bardzo problematyczne. Rozrusznik kręci ok 12-15 razy zanim silnik zaskoczy. Żeby nie piłować rozrusznika, pozwalam "obrócić" mu ze 3 razy po czym cofam kluczyk i przy ponownej próbie rozruchu - łapie od razu. Po zgaszeniu silnika i ponownej próbie odpalenia - łapie od razu (max 2 obroty rozrusznika).
Dodatkowy objaw który zaobserwowałem przy odpalaniu np. po nocy, to "brzdęknięcie" spod samochodu, jak już silnik załapie. Jest to pojedyncze, metaliczne stuknięcie. Wyczytałem na forum, że tak powinno być, ale pewien nie jestem.

Niestety w mojej okolicy nie mam dobrego fachowca, który podjąłby się diagnozy. Jedni stawiają na brak ciśnienia pompy paliwowej, inni na przybrudzoną przepustnicę, ale ja nie chcę nic sugerować.

Proszę o podpowiedź, może ktoś ma/miał podobny przypadek.

Auto to Mitsu Carisma 1.8 GDI 125KM 2000rok , przebieg ok 140tys. km


Z góry dziękuję i pozdrawiam ;)

[ Dodano: 11-01-2013, 00:28 ]
Czy ktoś pomoże mi z moją usterką ?
 
 
 
lukaszpl 
Mitsumaniak
..::Grim Reaper::..


Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 178
Skąd: LDZ
Wysłany: 11-01-2013, 04:41   

Jak wsiądziesz po dłuższym postoju wsłuchaj się czy na długo załącza się pompa paliwa w pozycji zapłon i sprawdź czy dłuższe odczekanie w pozycji zapłon, nie będzie skutkowało łatwiejszym rozruchem. Może się okazać że ciśnienie paliwa ucieka i stąd ten problem.
_________________
Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P. :(

 
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 11-01-2013, 08:46   

No właśnie nic nie słychać w pozycji zapłon, tylko charakterystyczne cykanie przepustnicy. Czytałem też, że pompa paliwa uruchamia się dopiero przy rozruchu, ale nie wiem czy we wszystkich Cari i czy to w ogóle prawda ;)

[ Dodano: 11-01-2013, 08:49 ]
Na zapłonie wyczekiwałem i dłuższą i krótszą chwilę :( niestety niczego to nie zmienia
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-01-2013, 08:59   

Jak napisałeś, w Twoim aucie pompa załącza się dopiero przy kręceniu rozrusznikiem do tego jest jakaś mała nieszczelność w układzie paliwowym na zaworku zwrotnym i paliwo wraca do zbiornika. Aby poprawić sytuację bez większych wydatków można założyć zaworek zwrotny na przewodzie zasilającym przy zbiorniku paliwa i powinno być ok. Myślałem też o zamontowaniu przekaźnika czasowego na zasilaniu elektrycznym pompy paliwa który załączał by pompę na kilka sekund właśnie po włączeniu na zapłon wtedy auto odpalało by od strzała.
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 11-01-2013, 09:31   

Kolego Plecho1 , orientujesz się może gdzie znajdę w mojej Cari ten zaworek zwrotny ? Bo też słyszałem, że on może być przyczyną takiego palenia ... Może jakieś paprochy się tam osadziły i wystarczy wymontować, przeczyścić i będzie ok ;) Nie jestem mechanikiem, ale też tak kombinowałem.

Co mogę jeszcze dopowiedzieć, jest jeszcze jeden objaw towarzyszący.
Zdarza się tak, że jak zostawię auto na trochę krócej (przykładowo 12-20min, do sklepu i z powrotem), przy przekręceniu na rozruch, załapuje szybciej ale tak jakby nie pełną dawkę paliwa dostawał ... Czyli przydławi się i trzeba mu delikatnie dać gazu, żeby złapał obroty.
Wg mnie wygląda to tak, jakby nie całe paliwo z układu zdążyło zlecieć, ale znów nie chcę nic sugerować, bo nie jestem fachowcem w dziedzinie ;)
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-01-2013, 20:24   

Zaworek jest w pompie w baku, nie pamiętam, czy jest do niego jakieś dojście. A ten drugi objaw, to delikatne zapowietrzanie się układu paliwowego. Najprawdopodobniej paliwo cofa się tylko z układu niskiego ciśnienia i to dość szybko jeśli po około 20 min są takie problemy. Po stronie wysokiego ciśnienia po takim czasie jest jeszcze wszystko ok więc auto odpala normalnie ale w przewodach przed pompą wysokiego ciśnienia jest już trochę powietrza, które po odpaleniu na chwile zapowietrza układ wysokiego ciśnienia i sąd to chwilowe zadławienie.
 
 
lukaszpl 
Mitsumaniak
..::Grim Reaper::..


Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 178
Skąd: LDZ
Wysłany: 11-01-2013, 22:38   

Jeżeli w układzie wysokiego ciśnienia brakowałoby paliwa to powinien chyba checka wywalić, wydaje mi się że u mnie słychać pompę bo ewidentnie cykanie dochodzi z tyłu a przed liftem czyli u mnie przepustnica jest na linkę.
_________________
Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P. :(

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-01-2013, 22:56   

Miałem Carismę II GDI z 1999r, brat ma 1.6 z początku 2001 a moja obecna jest z końca 2001 i we wszystkich pompa załącza się dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem. Jak było w Carismie I tego nie wiem, ale bardzo prosto to sprawdzić, wystarczy podnieść tylną kanapę. Ten dźwięk, to nie cykanie a krótkie buczenie, przekaźnik od pompy jest pod konsolą środkową koło radia więc tam powinieneś ewentualnie słyszeć cykanie przekaźnika.
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 13-01-2013, 15:19   

No to chyba trzeba będzie dokopać się do pompy paliwa i od niej zacząć ;)

Od strony konsoli środkowej, zawsze jak zgaszę samochód, to po około 5 sekundach słychać wyraźnie dwa "kliknięcia" o zmiennej tonacji (tik-tak) :P jak w zegarku ... Zawsze myślalem, że to imobilaizer, ale może to coś związanego ze sterownikiem pompy ?
 
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 13-01-2013, 16:56   

nashkarol, cały ten zaworek to tak silikonowa membrana w obudowie pompy.Jego zadaniem jest utrzymanie poziomu paliwa w obudowie pompy niezależnie od poziomu paliwa w baku. Pompa jeśli jest 100% powinna i tak szybko przepompować powietrze z przewodów, a tak nie jest. Moim zdaniem pompa też do wymiany. Przynajmniej ja tak zrobiłem w mojej starej cari i jak ręką odjął :wink:
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 13-01-2013, 17:25   

zwolin w końcu jakaś zdecydowana diagnoza ;) też miałeś takie same objawy ? Długo kręcił po postoju ?
Też mi się tak wydawało, że skoro zaworek jest zaraz przed pompą, to jeśli pompa ma dobre ciśnienie, to powinna raz dwa przebić paliwo ... A tu tak jak mówie, trzeba pokręcić dosyć długo albo zakręcić, cofnąć kluczyk i jeszcze raz.
Ile trzeba szykować na nową pompę do 1.8 ?
 
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 13-01-2013, 17:37   

nashkarol, http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#957712 mniej więcej tak to wyglądało.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 13-01-2013, 18:00   

No to raczej problem powinien być analogią ;)
Może one tak mają, że pompy paliwka po jakimś czasie odmawiają posłuszeństwa ...
Jeszcze jedna kwestia, czy ciężko dostać się do pompy paliwa i ją zmienić no i jaki jest mniej więcej koszt pompy ? Zaglądałem pod tylne siedzenia i wszystko pokryte jest wykładzinką, ale to tak na szybko, może jakoś się demontuje tą wykładzinę.
Ostatnie pytanie, czy pompy paliwa się w jakiś sposób regeneruje ? Mianowicie, czy można ją rozebrać i przeczyścić, uszczelnić, żeby pozostał oryginał, czy nie bawić się w to i wymienić na nową ?
 
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 13-01-2013, 20:43   

nashkarol, wkład pompy jest wymienny. Raczej masz tam valbro erj 173, ale sprawdź. Pod wykładziną masz odkręcany dekielek. Pod dekielkiem jest okrągła nakrętka. Odłączasz przewody, odkręcasz i wyjmujesz pompę z obudową. Dalej też jest prosto, tylko ori opaski (zaciskane) musisz zastąpić skręcanymi. Oczywiście czyszczenie filterków itp itd. Generalnie ja to maksymalnie się bawiąc w godzinę zrobiłem. Jedyna pułapka-nakrętka pompy może być zapieczona, wtedy warto sobie jakieś narzędzie do odkręcania zrobić.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 18-01-2013, 18:31   

Okej dzieki ;)

Ostatnie pytanie, bo nie daje mi to spokoju ... Pisałem o tym w tym temacie w pierwszym poście, co to jest takie "brzdęknięcie" metaliczne pod samochodem jak odpalam po nocy :P ? Jak już załapie, to właśnie jest takie stuknięcie.

Jest jeszcze coś, ale nie wiem jak to dokładnie opisać, bo to znów z serii ciekawostek :P
Czasami jak rozpędzam auto, najczęściej po wrzuceniu dwójki, słychać przez chwile tak jakby hmmm odgłos pompy ABS ;) tak to odbieram ... Słychać ten odgłos bardzo wyraźnie i trwa ok jednej sekundy :D co to może być ?

[ Dodano: 01-02-2013, 14:24 ]
Sprawa sterownika centralnego zamka zamknięta na chwilę obecną.
W sterowniku nie łączy któryś z modułów, jak miałem go w rękach i zamykałem pilotem, to wystarczyło delikatnie popukać palcem w moduły i kierunkowskazy się odwieszały ;) na chwilę obecną odłączyłem kostkę odpowiadającą na kierunkowskazy i mogę swobodnie zamykać i otwierać pilotem ... na wiosnę zmiana sterownika i pilotów na nowe ;)


Jeśli chodzi o dziwne odgłosy, o których pisałem w poprzednim poście, to raczej dzieje się coś z wydechem ... opisałem to w temacie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=77905
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.