Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] ALTERNATOR Carisma, Space Star DID - demontaż
Autor Wiadomość
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 04-11-2013, 23:00   [Cari 1.9DI-D] ALTERNATOR Carisma, Space Star DID - demontaż

Aby wyjąć alternator dkręcamy ECU i wyjmujemy go do góry - on ładnie wychodzi - 2 śrubki klucz 12
Puszczamy rolkę z napinaczem i zdejmujemy pasek wielorowkowy - klucz 16 najlepiej nasadaowy
Odkręcamy rolkę stałą - pośrednią paska bo pod nią jest śrubka od alternatora - klucz 13
Oczywiście dwie śruby alternatora wykręcamy - klucz 13
Czasem altek siedzi mocno i trzeba go łąpką, bądź śrubokrętem podważyć i wyjdzie, trzeba uważać na chłodnicę.
Jeżeli wcześniej nie odkręciliśmy sprężarki klimy to ją odkręćmy - 3 śruby - klucz 13
Puszczamy sprężarkę klimy w dół - o ile sama nie pójdzie
Przewodu od altka wypinamy - 2 wtyczki + kabel prądowy - klucz 13
Altek wyjmiemy najpierw do chłodnicy, później w prawo ku środkowi auta, no i trzeba go ciut obrócić by wyjąć łatwo, nie uszkadzając przewodów klimy - moim zdaniem to najlepsza droga do jego wyjęcia.

Można odkręcać pompę wspomagania ale więcej z nią roboty na moje oko. Niektórzy puszczają silnik z poduszek i cofają do ściany grodziowej - czy warte to zachodu?
Krótki instruktaż. Ja nie mogłem znaleźć więc opisałem jak to wygląda.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-11-2013, 08:01   

Bardzo dobrze, ale zapomniałeś napomknąć aby odkręcić klemy z akumulatora przed rozłaczeniem alternatora ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 05-11-2013, 16:51   

Uważałem to za oczywiste. Ale jasne - należy to zrobić tak samo jak wyłączyć silnik i zaciągnąć hamulec roboczy/ręczny by nam auto nie poleciało:)
 
 
fr0ro 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID 2000r 115KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 20
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 11-08-2014, 20:06   

Cytat:
Aby wyjąć alternator dkręcamy ECU i wyjmujemy go do góry - on ładnie wychodzi - 2 śrubki klucz 12


U mnie było 3 śrubki.
Widok na pasek po zdjęciu eku:
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 28-05-2015, 09:12   

robię odkop. ma ktoś pomysł co możnmożna jeszcze poluzować ? nie mogę wyjąć alternatora bo nie chce przejść miedzy jednym z mocowań, a chlodnicą, do tego przewód od klimy nie ułatwia sytuacji.

ps. u mnie ECU siedział na 4 śrubach ;)
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 29-05-2015, 22:11   

Poluzuj w takim razie chłodnicę - mocowania na górze.
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 13-06-2015, 22:32   

Poradziłem sobie z wymianą szczotek bez wyjmowania ale faktycznie poluzowanie chłodnicy zaowocowało paroma dodatkowymi cm pozwalającymi na łatwiejsze manewrowanie alternatorem ;)
_________________
Jest - Lancer VII Wagon 2006 2.0 135KM + LPi
Było - VW Golf 4 1.9 TDI 90KM @ 110KM
Było - Carisma II Avance 2002 1.9 DI-D HP 115KM
 
 
yacho77 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.9 DID 2001 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 8
Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: 16-01-2018, 14:33   

siemka
własnie przed chwilą skończyłem dłubanie przy alternatorze.
mój problem polegał na całkowitym braku ładowania niezależnie od obrotów...
problemem okazała sie jedna ze szczotek po wymianie szczotkotrzymacza(czyt. płytka regulatora.) wszystko ok, ładowanie na wolnych 13,9 -14,2V
wymiana bez demontażu alternatora ,wystarczy tylko poluzować przewód od klimy żeby zdjąć obudowę alternatora .
_________________
CARISMA 1.9DID 2001 SEDAN.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.