Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
odpala za 2 razem, 1.8 gdi
Autor Wiadomość
redaxe00 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 gdi 125km '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 44
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-07-2012, 09:01   odpala za 2 razem, 1.8 gdi

Witam.
od jakiegoś czasu pojawił się taki problemik: gdy auto stoi zimne, to odpala zawsze za drugim razem. Pierwsze kręcenie przez 5 sek i nic, dop drugie uruchamia auto. Jak już pojeździ to potem odpala normalnie za pierwszym razem. Odpalam normalnie, czyli: gaśnie kontrolka CE, i wtedy zapłon.
Czy to wina świec? Raczej nie były wymienianie. Czy może aku?
dzięki z góry i pzdr
 
 
hidrillez 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-07-2012, 09:53   

Jeżeli rozrusznik kręci żwawo, to na pewno nie akumulator.
Można zacząć od wymiany świec, jeśli nie wiadomo jaki ich stan (a to też warto najpierw ocenić po wymontowaniu i wnikliwym oglądzie). Jeżeli nic to nie da, trzeba by się przyjrzeć układowi podawania paliwa (zacząć od filtra :mrgreen: , potem może pompa). Nie ma żadnych błędów zapisanych w ECU?
Warto sprawdzić też przed podjęciem decyzji o wymianach stan zapłonu - cewki, kable.

Stawiam jednak na świece.
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 12-07-2012, 09:57   

redaxe00, mimo wszystko sprawdziłbym akumulator. Możliwe, że nie podaje wystarczająco dużego prądu. Świece także można wymienić skoro nikt tego dotychczas nie robił.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
redaxe00 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 gdi 125km '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 44
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-07-2012, 10:08   

właśnie zauważyłem, aku ma za mało ah do tego auta i może być za słaby. do cari to chyba aku o pojemności 60 lub 65 ah.
pare miechów wstecz, był sprawdzany komputer i wtedy błędów nie było. Ale kontrolka CE nie miga, więc wnioskuję, że nie ma.
rozrusznik kręci normalnie, bez żadnych zwiech czy zamulania. ale obstawiam na baterie.
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 12-07-2012, 10:40   

redaxe00, ja mam u siebie dosyć mały akumulator (za mały jak na GDI) i nawet w zimie odpala za pierwszym razem. Zmierz jakie ma napięcie przed rozruchem.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
hidrillez 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-07-2012, 10:48   

Pojemność aku nie ma tu żadnego znaczenia imho. Jeżeli już to ewentualnie za mały prąd uderzeniowy, ale do zasilenia całego układu przy odpałce potrzeba naprawdę niewielkiego prądu (poza rozrusznikiem rzecz jasne). Więc jeżeli prądu starcza na rozkręcenie rozrusznika, to dla reszty tym bardziej go powinno wystarczyć (można zresztą pomierzyć jak to jest z tym spadkiem prądu na aku przy uruchamianiu).
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 29-01-2013, 15:31   

Postanowilem grzebnac jeszcze raz ten temat ... Mam u siebie identycznie, odpalam na dwa razy, chyba ze "przykatuje" rozrusznik dluzej, pokreci z 10 razy i zalapie ...
Czu autor tematu znalazl rozwiazanie ? Zanim zaczne wymieniac wszystko po kolei, warto podpytac.
 
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 29-01-2013, 15:51   

pozycz od kogos sprawne aku z odpowiednim pradem i zobacz czy bedzie roznica
jesli roznica nie bedzie diametralna to warto zerknac czy rozrusznik ma szczotki sprawne jeszcze
czasami sama regeneracja rozrusznika wystarcza i jest duzo tansza niz nowe aku
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 29-01-2013, 16:20   

Ale akumulator i szczotki to chyba najmniej prawdopodobne ... Wystarczy postoj ok pol godziny i znow jest to samo - palenie na dwa razy. Jak juz odpale, to kazde nastepne odpalenie jest "od strzala". No chyba ze troche postoi ...
 
 
 
maniak30 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 177
Skąd: czestochowa
  Wysłany: 29-01-2013, 18:03   

Panowie ani nie aku i nie rozrusznik miałem tak u siebie a dodam tylko jak temperatura była około 0 stopniC i nie odpalał od "strzała".W moim przypadku powodem była pompka niskiego ciśnienia miał około 1.5 Bara a powinna 2.5 Bara po wymianie wszystko gra.
_________________
Najważniejsze jest obudzić się następnego dnia.......
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 29-01-2013, 19:22   

Pompka paliwa to chyba ostatnia, ale najbardziej prawdopodobna usterka ... U mnie ten objaw wystepuje rowniez w lato, niezaleznie od temperatury i pogody :) ale swiece i tak juz chyba czas zmienic, na pewno to nie zaszkodzi ...
 
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 29-01-2013, 23:51   

Może po prostu za 1 razem nie odpala bo ma mało beny w pompach zwłaszcza tej WC (jeśli to gdi) a za 2 razem jest już jakieś ciśnienie i podaję paliwo.Można założyć zawór zwrotny paliwa,ja u siebie takie coś zamontowałem w baku w pompie niskiego ciśnienia (na przewodzie gumowym).A 2 sprawa to mogą być też lejące wtryski...
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-01-2013, 00:18   

Jeśli pompa w baku załączała by się na kilka sekund po włączeniu na zapłon, to raczej takiego problemu by nie było.
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 30-01-2013, 09:02   

No właśnie w większości samochodów tak jest, że pompka włącza się po przekręceniu kluczyka, nabija paliwko i jest ok ... A pytanie, czy pompke paliwa mozna jakos przeczyscic, czy trzeba ją od razu wymieniać ?
Co prawda pogoda nie pozwala za bardzo na grzebnięcie tematu, ale jak znajde chwilę, to spróbuje wyciągnąć pompkę z baku i moze przeczyszczenie wkładu da jakiś pozytywny rezultat.

Na wiosnę i tak postaniowiłem przy zmianie oleju i filtra, powymieniać przy okazji filtr paliwa, filtr powietrza, świece ... To niestety też mogą być składowe takiego stanu rzeczy. W linii prostej (gdyż mechanikiem nie jestem), pompka może być już trochę słabsza, ale dodatkowo przypchany filtr paliwa i słabe świece i efekt jest jaki jest ;)

Dobrze mówię ?

[ Dodano: 30-01-2013, 09:14 ]
Zapomniałem dopisać ... Dzisiaj po nocy jak odpalałem auto, to nie kręcił tak długo, obrócił ze dwa razy rozrusznikiem i zaskoczył.

Nie załapał równo, bo trochę się przydławił i zaraz wskoczył na obroty i właściwą pracę.

Zależne od temperatury ? Od wilgotności ? Tylko, że w lato, jesień też miałem ten sam problem ...
 
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 30-01-2013, 09:18   

No ale z tego co wiadomo przed liftem pompa pompuje dopiero po kreceniu rozrusznikiem.Filtry i swiece to podstawa ,wymiana na pewno nie zaszkodzi:) Można filtr pompy spróbować przedmuchać ale czy to coś da...Może nabija za słabe ciśnienie.
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.