[Cari 1.8 GDI] Cari na ssaniu nie przepala benzyny... |
Autor |
Wiadomość |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 25-01-2013, 18:21 [Cari 1.8 GDI] Cari na ssaniu nie przepala benzyny...
|
|
|
Witam.dziś odpalając auto rano samochód tak jak by nie pracował na 2 gary tzn całe auto aż skakało, silnik nie zgasł. Chodził tak jak bym miał pod maską silnik jakiegoś monster trucka w czym może tkwić problem? wygląda to tak jakby nie przepalał benzyny.Jak przytrzymałem gaz tak na 2,5tys to po 1 minucie całkowicie to ustało i silnik normalnie pracował już. Nie chodzi mi o charakterystyczny bulgot silnika GDi.Błędów nie ma żadnych.
Kiedyś miałem starą mazde 323f i stało się tak kilka razy bardzo podobnie. Wtryski leją?? |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
DarknesS
Mitsumaniak Speed Demon \m/
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 95 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-01-2013, 22:50
|
|
|
Miałem podobnie, tylko z tą różnicą, że raz nie mogłem odpalić auta a jak zapalił to chodził właśnie jakby na 2 garach. Wymrugałem co cari dolega i padło na czujnik położenia wałka rozrządu. Sprawdź sobie czy nie pokazuje jakiegoś błędu. |
_________________ Tylko Mitsu |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 25-01-2013, 23:48
|
|
|
No problem w tym że nie ma żadnego błędu.A czy po logach z evoscana by coś pomogły? |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
DarknesS
Mitsumaniak Speed Demon \m/
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 95 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-01-2013, 23:50
|
|
|
Wiesz co ja w evoscanie nie wiele pomogę ale na forum jest tyle mądrych głów, że na pewno ktoś coś doradzi |
_________________ Tylko Mitsu |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 26-01-2013, 00:08
|
|
|
wstawie logi może ktoś pomoże ale czy znowusz tak się będzie działo to nie wiem.
Czasami nawet gdy zapale auto zgasze i zapale od nowa to gaśnie ,założyłem w pompie paliwa w baku dodatkowy zawór zwrotny ale to nic prawie nie dało:(
[ Dodano: 26-01-2013, 13:30 ]
Log dziś zrobiłem,dzisiaj z rana odpalił od strzału i było ok,dziwi mnie tylko dlaczego na tym logu widac że silniczek krokowy jest cały czas na 80 kroku i to ładowanie z alternatora (bez obciązenie a skacze)
http://www.sendspace.pl/f...811f776e4a9d665 |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 26-01-2013, 18:24
|
|
|
a może słabe paliwo hm???nie znam się zbytnio ale może mieszanka słabiutka i dla tego tak pracował. |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 26-01-2013, 19:14
|
|
|
Powiem tak wlałem i zawsze leje 98 (octane level zawsze 100%) i czasami vpower STP co jakiś czas ale to NIC nie daje.Dziś zrobiłem taką trasę 30km i dosłownie chciałem stanąć i auto rozczaskać cały czas podczas przyspieszania przerywa [/b] tak samo podczas jazdy na stałych obrotach np 100km/h gdy przejdzie na ubogą mieszankę to silnik dosłownie chce wyskoczyć z ramy:( Tracę siły,chyba sprzedam albo oddam za darmo to auto... Udało mi się na tych 30km zrobić log z jazdy ale nic z tego nie potrafie wywnioskować,ciśnienie na pompie WC raczej bez większych skoków tzn w przedziale 4,65-5,3 Mpa czyli nie ma tragedii, a szarpie jak szalona. Możliwe że wtryski powodują takie problemy? nie dawno wyciągałem wtryski i moczyłem je w STP ale to nic nie dało ,dodam że jednego wtrysku od strony rozrządu nie mogłem wyciągnać może jest tam zapieczony? U mnie w firmie mają taką wielką myjkę ultradzwiękową może by wsadzić wszystkie wtryski w taką myjkę rozpuści to nagary w środku wtryskiwacza?
[ Dodano: 27-01-2013, 10:53 ]
Dziś analizując wczorajszy log zauważyłem ciekawą sprawę Przy prędkości ok 144 km/h funkcja Crank Angle Sensor-około 3700 rpm pokrywa się z obrotami z jakimi jechałem natomiast funkcja Crank Angle Sensor#2 wynosi max 1989 obrotów w tym samym czasie ,może właśnie ten czujnik powoduję te szarpania i inne problemy??I gdzie on się znajduję?
Wygląda to tak jak by ten czujnik działał tylko i wyłącznie do obrotów 1989, i to mniej więcej się sprawdza bo do 2tys.nie przerywa itp podczas przyspieszania ani stałych obrotów.
Log z wczoraj http://www.sendspace.pl/f...a1cf0dd4e0a6213
Uploaded with ImageShack.us |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 27-01-2013, 12:17
|
|
|
No ja bym nie powiedział, że na pompie WC nie masz większych skoków, to jest ok. 10%.
Ale takie zachowanie to i tak nie przez to według mnie. Te objawy pojawiły się zaraz po zatankowaniu nowego paliwa czy po jakimś czasie dopiero? |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 27-01-2013, 12:29
|
|
|
Takie objawy to mam od tamtego roku bodajże od maja jak Cari kupiłem,cały czas z tym walczę.Kupując to auto nie sądziłem że takie będą problemy:( A lista części które wymieniłem jest bardzo długa i bez większych zmian na plus...:( Nawet gdy zatankuję Vpower to jest poprawa ale bardzo krótka i raczej to przewrażliwienie albo wmawianie sobie że jest lepiej niż poprawa.Sytuacja jest trochę lepsza i mniej szarpie gdy jedziemy np w 5 osób,nie czuć aż tak tego szarpania.Nie żebym był bardzo wybredny bo wszystko da się zrozumieć ale szarpanie podczas przyspieszania jest bardzo denerwujące a zwłaszcza w przedziale 3900-4100 rpm no i przede wszystkim podczas stałych obrotów.
Dodatkowo problem teraz pojawił się z klimatronikiem tzn nawet po tej małej trasie 30km jechałem i miałem cały czas klime włączoną ale ani na moment się nie włączyła-chodzi o wentylatory.Możliwe że jest to spowodowane tym że jest bardzo zimno i klima specjalnie się nie załącza.
Wydaję mi się że coś z wtryskiwaczami nie hallo Aren w temacie o Evoscanie napisał wyraznie jednemu z forumowiczów:
"Fuel trim O2" też znacznie powyżej zera. Albo ssie gdzieś fałszywe powietrze, albo wtryski do czyszczenia. Korekcje ECU do dawki paliwowej są konsekwencją zachwiań proporcji w składzie mieszanki mieszanki. ECU w tym przypadku /korekcje maja wartości dodatnie/ podnosi dawkę paliwową aby zachować właściwe proporcje.
U mnie Fuel trim O2 sięga nawet 16% Widać to poniżej na fotce.Dodawałem nawet STP i moczyłem wtryski ale jak widać bez skutku.Na postoju jest znacznie niżej ale wtedy wartości czasami mają -7% może sonda oszukuje.
Uploaded with ImageShack.us |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
|