Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Po 3 godzinach padł akumulator.
Autor Wiadomość
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-01-2013, 17:24   [Cari 1.9DI-D] Po 3 godzinach padł akumulator.

Witajcie. Potrzebuję waszej pomocy/porady.

Wczoraj po 8 godzinach pracy wróciłem Cari do domu. Po godzinie wyjezdzałem i miałem wrażenie że bardzo słabo kręci rozrusznikiem. pojezdziłem godzinkę i wróciłem do domu. Następnie po 3 godzinach chciałem wyjechać a tu ciemno i głucho. pilot od centralnego nie reaguje. Otwieram ręcznie drzwi, przekręcam stacyjkę a na desce ciemno. Podłączyłem voltomierz pod klemy (założone na aku) i pokazało tylko 1V. Zamknąłem auto i do domu. Dziś kolo 12 zabralem aku do domu podłączyłem miernik i pokazało 6V. Więc podłączyłem pod prostownik. Teraz jest koło 10,5V wiec ładuje dalej. Pożyczyłem od kolegi jego aku żeby sprawdzić pobór prądu czy jest zwaricie.

Ale nie znam się kompletnie na prądach więc pytam was

Podłączyłem multimetr w pozycji jak na zdjęciu:



Podłaczyłem go pomiędzy odpiętą kleme + a akumulator (oczywiście biegun+). Klema "-" podpięta normalnie. Multimetr pokazał wartość 17,50 i wciągu chwili (ok 20sek) wartość spadła do 15,60. Podłączyłem klemę normalnie i spróbowałem odpalić ale ledwo kręcił więc przestałem próbować.

Ktoś mi podpowie co to może oznaczać.
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 24-01-2013, 17:59   

1.Jak masz bezpiecznik w mierniku, to spali bezpiecznik, jak nie masz to będzie dym. Nigdy w życiu tak nie rób!!! jak zamiesciłes na fotce

woltomierz do plusa i minusa akumulatora i napięcie powinno się utrzymać w granicach 13,5/14 volt przy pracującym silniku,a na postoju zanim wlaczysz 12V +/ - po uruchomieniu silnika jak wartosc sie zmieni w góre to znaczy ze jest ładowanie. Wpinanie gdziekolwiek amperomierza jest bez sensu, bo zależy od stanu akumulatora. Akumulator mocno wyładowany pobierze nawet do 50 amper, natomiast naładowany od 0 do 1 ampera. Inną sprawą jest sprawdzenie stanu akumulatora, można to zrobić poprzez sprawdzenie gęstości elektrolitu, ale dokładniejsze jest użycie miernika opornikowego. I gęstość elektrolitu i sprawdzenie miernikiem opornikowym za grosze lub za darmo zrobi wam każdy zakład montujący akumulatory.

i jeszcz jedna sprawa ten aku co pozyczyłes od kolegi w jakim jest stanie naładowania,gestosci elektrolitu ?czy wiesz ze miska potrzebuje aku 62-64 Ah? (benzyna) diesel mocniejszy 84 Ah a nie od malucha? lub.....
stare aku w okresie zimowym trzeba doładowywac taka przypadłosc :(
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-01-2013, 18:45   

Dzięki koledze radamanthys132 już wszystko się wyjaśniło. Aku, Bosh S4 Silver padł bo 4 dni temu skończyła mu się gwarancja.

Fakt, aku kolegi był od benzynowego silnika 1,6 więc miał prawo nie mieć siły.

Moj akumulator lezy od 6 godzin na prostowniku. Cały czas ma 10,8V a wskazówka amperomierza na prostowiku od samego początku ładowania pokazuje 0
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 24-01-2013, 20:31   

Ładowanie aku okolo 12 godz to takie minimum ale to co piszesz troche mnie martwi

0 na amperomierzu po 6 godz i 10,8 V

jakos odruchem kojaze z zwarciem na celi akumulatora lub brakiem elektrolitu
w 1 przypadku złom w 2 dolej wody destylowanej tak aby cele byly zalane
to mozesz sam ocenic odkrec korki
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
maniak30 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 177
Skąd: czestochowa
Wysłany: 24-01-2013, 20:50   

Zwarcie na celi akumulatora
_________________
Najważniejsze jest obudzić się następnego dnia.......
 
 
PINO87 
Forumowicz

Auto: CARISMA1.6 100KM 2000R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 84
Skąd: LUBELSKIE
Wysłany: 25-01-2013, 07:22   

, Bosh S4 Silver to najlepszy akumulator dostępny na rynku jak tobie padl zaraz po gwarancji to znaczy że masz walnięty alternator
ja sam mialem takiego bosha 6 lat z tym że ja często korzystam z akumulatora na postoju i u mnie jest 500watowe naglośnienie blaupunkta do tego
W tym roku aku sie już skończyl i kupiłem taki sam
krótko mówiąc świat akumulatorów dzieli się na bosh s4 i cala reszta...
a cala reszta to szmelc
_________________
jedyna taka!
http://img5.imageshack.us/img5/8307/zdjcie078.jpg
http://img687.imageshack..../zdjcie133z.jpg
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-01-2013, 07:57   

bosha tylko do kosza :mrgreen:
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-01-2013, 10:18   

Gdyby mechanik nie zmienił go na własną rękę to w ogóle bym bosha nie kupił tylko polską centre
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 25-01-2013, 11:05   

PINO poza tym ze sprzedajesz dziadowskiego bosha to bredzisz.

Kolego Carismax szukaj nowego akumulatora, padła ci cela i nic z tym nie zrobisz.
Kup byle jaki aby rozruchowo i prądowo był do twojego diesla, jak cię stać kup CENTRĘ jak nie coś tańszego 4-5 lat będziesz jeździł.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
PINO87 
Forumowicz

Auto: CARISMA1.6 100KM 2000R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 84
Skąd: LUBELSKIE
Wysłany: 25-01-2013, 18:04   

Mylisz się kolego to ty bredzisz a ja akurat boschem nie handluje tylko wlaśnie dziadowską centrą alb AD "dakol" hurtownia motoryzacyjna z Dębicy oni od centry kupują hurtem to ich dziadostwo i przyklejają swoje nalepki AD
tak samo robi exaide bo exaide to to samo co i volmaster i tak bym mógł wymieniać jeszcze pare innych pseudo akumulatorów ale poco?

czy widzieliście kiedyś żeby bosch sprzedawal komuś swoje akumulatory żeby ktoś nalepiaŁ na nie swoje nalepki? i sprzedawał je pod inną firmą?
bosch tego nie robi
poczytajcie sobie krótko i na temat

http://www.akumulatorybos...toryboschs4.php
Ps.A czy wasza centra lub ad też ma technologie PowerFrame?

heheh możesz o tym tylko pomarzyć...
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-01-2013, 18:08   

Proszę, nie kłóćcie się.

A więc: Akumulator jest sprawny, okazało się że prostownik padł i nie ładuje go do końca. Kupiłem nowy prostownik i aku się ładuje.

Druga rzecz jest gorsza. Znalazłem zwarcie gdzieś w obwodzie. Podłączyłem amperomierz i pokazywało mi 17A na wyłączonym zapłonie. Wyjęcie Bezpiecznika 30A oznaczonego na pokrywie jako farelka spowodowało spadek poboru prądu do 0,2A Jest to nr 21. Obok niego jest drugi identyczny i ten nie powoduje zwarcia. Nie wiem do czego jest ten bezpiecznik ale wyjąłem go i wszytko działa prawidłowo. W instrukcji jest on nazwany po prostu: grzanie. Jedynie co się domyślam że jest to podgrzewanie świec ale po przekręceniu zapłonu spada mocno napięcie na jakiś krótki czas i więc wydaje mi się że swieczki grzeją. A może są dwie sekcje, gdzie każda sekcja (tj dwie grzałki) są na osobnych bezpiecznikach.

Ma ktoś jakiś pomysł??
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 25-01-2013, 18:52   

carismax napisał/a:
Wyjęcie Bezpiecznika 30A oznaczonego na pokrywie jako farelka spowodowało spadek poboru prądu do 0,2A Jest to nr 21.
Był w dziale Carismy temat z dokładną rozpiską bezpieczników - szukałeś tam :?:
Farelka.... grzanie.... :roll:
Oprócz świec żarowych jeszcze przychodzą mi na myśl grzałki, które są w układzie chłodzenia czy tez bardziej ogrzewania wnętrza. Albo ogrzewanie foteli :roll: :?: Nawet jeśli tego nie masz to może jest instalacja pod to i gdzieś nastąpiło zwarcie i ciągnie prund :-k :dontknow:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-01-2013, 19:05   

Szukałem, mam to przed sobą ale mija mi się z prawdą. Wg tego postu jest to: "układ podawania, reflektory, tylne światła, spryskiwacze reflektorów" więc raczej bardzo mija się z prawdą. Po wyjęciu tego bezpiecznika wszytskie układy grzania jakie są mi znane działają. Mam tu na myśli: ogrzewane fotele, podgrzewanie tylnej szyby i lusterek, wiatrak i nagrzewnica. Wszystko to działa po mimo wjętego bezpiecznika więc ten obwód musi odpowiadać za coś innego
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-01-2013, 22:36   

Jako, że masz diesla to jest to podgrzewacz wody w układzie chłodzenia (Diesel długo się nagrzewa i by szybciej robiło się cieplej w samochodzie podgrzewa wodę). Spróbuj wyciągnąć któryś z przekaźników (jeden z nich powinien odpowiadać za załączenie grzania) może skleiły się styki)
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-01-2013, 23:43   

Z jednej strony mogło by mieć to sens. Ale jest jedno ale. Wiem że diesle nagrzewają się długo, mój nagrzewa się strasznie długo. Mam włożone nawet kartony w kratkach. W porównaniu do Fusiona szfagra (tez turbo diesel) jego nagrzewa się 4x szybciej (czasem korzystam z jego auta więc mam porównanie)

Czy jest jakaś możliwość że ten układ ogrzewania układu chłodzenia (jak to paradoksalnie fajnie brzmi) wczesniej już nie działał ale teraz spowodował zwarcie??
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.