 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS DID] Co to za egr? |
Autor |
Wiadomość |
maruder
Nowy Forumowicz
Auto: space star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 26 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 01-04-2014, 19:16 [MSS DID] Co to za egr?
|
|
|
Witajcie. Nabyłem niedawno autko z silnikiem F9Q1 czyli 1.9 dci 102 KM. Dokładnie jest to mitsubishi space star (silnik jest z renault gdyby ktoś nie wiedział ). I standardowo mam wyciek z przepustnicy gaszącej. Gdy zagłębiłem się w temat, zobaczyłem że cewka egr wisi sobie oddzielnie. Masakra. Chyba z tego zaworu też coś się sączy:( W ogóle cewka jakoś dziwnie wygląda, jakby nie była od tego silnika. Czyściłem niedawno egr w megane 1.9 dti 80 KM i egr w tamtym silniku powinien wyglądać tam samo jak w 1.9 dci 102 KM. Wprawdzie nie oddzielałem wtedy cewki od zaworu ale wygląda mi to jakoś inaczej. Na cewce nie ma żadnych napisów (nie ma napisu pierburg ani nic), jest tylko napisane "made in the UK" Czyżby ktoś zamontował co miał pod ręką byle nie łapało błędów? Przedstawiam na fotkach jak to wygląda. Jeśli ta cewka nie jest od tego silnika to od jakiego jest auta? Bo wtyczka z wiązki przewodów pasuje idealnie do tej cewki. A może po prostu czegoś brakuje przy tej cewce? No bo tak jak jest teraz to nie idzie w żaden sposób zamontować cewki do zaworu...
I jeszcze zapytam o taki króciec jak na dwóch ostatnich fotkach. Znajduje się za kolektorem ssącym patrząc od przodu auta do tyłu. Nawet nie wiem od czego to jest, jest to jakby od jakiegoś podciśnienia. Nie jest on do niczego podłączony. Tak ma być?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-04-2014, 20:27
|
|
|
Poprostu sie odłamała cewka od zaworu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
maruder
Nowy Forumowicz
Auto: space star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 26 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 03-04-2014, 19:46
|
|
|
Też mi przyszło do głowy że przy próbie wyjęcia egr on się rozpołowił ale chyba powinien zostać ten kołnierz od cewki przy kolektorze? Bo go tam nie ma - albo jest zgubiony albo to jakaś inna wersja. W każdym razie próbowałem teraz wyjąć zawór i...mam problem. Nie mogę go ruszyć, stukałem, pukałem i nic Jest o tyle gorzej, że jak nie ma cewki, to nie ma za co pociągnąć. Tym bardziej, że zaczyna autko się dławić gdy zaczynam ruszać. Coś go dławi i potrafi zgasnąć przy delikatnym ruszaniu. Dziś mi nawet na wolnych obrotach sam zgasł. A jak się już ruszy to jedzie. Zapewne to problem egr.
Czy wiecie jak teraz wyciągnąć egr bez zdejmowania kolektora? Tym bardziej, że jak zdejmę kolektor to też chyba będzie ciężki dostęp. No ale wolałbym tego uniknąć. Aha, widać że ktoś już próbował tą cewkę z powrotem umiejscowić bo jest oklepana. W ogóle to da się tą cewkę teraz zamontować tak by się trzymała? Sama cewka jest sprawna bo teraz ją sprawdziłem. Trzpień cewki twardnieje jak powinien. Zawór też chyba nie jest zapieczony bo się rusza gdy go wciskam i odbija po puszczeniu.
Podpowiedzcie jak wyciągnąć teraz ten egr:( |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-04-2014, 07:29
|
|
|
Coś tam jest jednak przykręcone na te 3 śrubki do kolektora, moze to pozostałośc zaworu a może piasta cewki, mozna sie starać wyciagać to na aucie. Nie można wykluczyć sytuacji że demontaź korpusu z zaworem zakończy sie dla niego fatalnie, zarasta sadzą wokół osadzenia i stąd problemy z zapiekaniem sie zaworu. często bywa nawet tak, że gdy cewka jest na swoim miejscu to mozna to bez większego trudu rozdzielić. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
maniekr7
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Spacestar 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 10 Skąd: Turek
|
Wysłany: 04-04-2014, 13:32
|
|
|
po odkręceniu tych śrub powinna wyjść całość ... jakoś tak pamiętam ale grzebałem przy tym dawno i nie pamiętam ... może rysunek coś pomoże:
pozdrawiam
mariusz |
|
|
|
 |
maruder
Nowy Forumowicz
Auto: space star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 26 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 10-04-2014, 22:23
|
|
|
Jakoś udało mi się wyjąć zawór bez zdejmowania kolektora Nie było lekko ale się udało. Syf był okropny, wyczyściłem wszystko i złożyłem egr. Ale po włożeniu tych, nie wiem właściwie co to jest i jak to nazwać, kliników/nitów z otworami w środku (chyba do wentylacji cewki bo może te "nity" służą właśnie do tego, albo najprędzej do wentylacji i jednocześnie trzymają cewkę ), cewka miała minimalny, ledwie wyczuwalny luz. Teraz po kilku dniach widzę, że luz cewki zrobił się już dużo większy. Będę musiał wybrać egr i tak dumam co z tym teraz zrobić. Macie pomysł jak porządnie przymocować cewkę by nie dostawała co raz większych luzów i kiedyś ewentualnie w ogóle nie odleciała? Bo po mojemu to ona powinna być całkowicie sztywno. Dodam, że egr działa teraz właściwie. Auto przestało się dusić i gasnąć a wyświetlacz pokazuje nieco mniejsze spalanie:) Gdzieś wyczytałem, że ktoś zrobił w tych otworkach nity z gwoździ ale nie wiem czy to będzie dobre dla cewki. Cewka nie wymaga wentylacji? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-04-2014, 07:32
|
|
|
Oryginalnie cewka EGRa jest ze zgrzanym/wprasowanym kołnierzem, do tego przychodzi zawór też z kołnierzem, one sa połaczone tak, że w otworach montazowych (tych którymi się przykreca do kolektora ) są tulejki które to trzymają razem, jezeli odpadła flansza z cewki EGR-a to można sprobować ją przyspawać, zawsze też można rzucić się na nowy OEM kosztuje 400-500zł na alledrogo Ewentualnie zamiennik pierburga ~400zł |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|