Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zapala dopiero za drugim razem
Autor Wiadomość
yesko 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 75
Skąd: Kielce
Wysłany: 16-04-2009, 23:14   Zapala dopiero za drugim razem

Jak w temacie.
Zapalam jak zwykle i kiedy tylko załapie silnik, odpuszczam rozrusznik. Do tej pory było ok ale od paru dni silnik zapala i natychmiast gaśnie (maksymalnie po 0,5 sekundy). Wyłączam stacyjkę i ponownie grzeję świece zapalam i jest już dobrze. Nie dzieje się tak za każdym razem ale chyba coraz częściej.
Co to może oznaczać?
Czy komuś z Was się już to przytrafiło?
Mam przejechane ok 3500km, leję tylko shell, poziom płynów ok.
Kontrolki typu "chack engine" się nie zapalają.

Nie muszę chyba wspominać jak jest to irytujące.
Oczywiście pojadę z tym do ASO ale wcześniej może ktoś z was nakieruje mnie na właściwy "trop".
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-04-2009, 00:20   

yesko napisał/a:
ale wcześniej może ktoś z was nakieruje mnie na właściwy "trop".

Moze trzymaj troche dłużej rozrusznik. Dokładnie te 0.5 sekundy.
_________________

 
 
Skandahl 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: Wuwua
Wysłany: 17-04-2009, 01:02   

Myślę że problem tkwi gdzie indziej, a dokładniej chodzi o immo. Mi też się to często zdarza, jak gdzieś stoję dłuższą chwilę na włączonym acu (czyli na położeniu że radio działa i nic więcej). Odpalam auto i samo gaśnie. Muszę wtedy cofnąć tzw. kluczyk do zera i odpalić jeszcze raz.
 
 
yesko 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 75
Skąd: Kielce
Wysłany: 17-04-2009, 13:04   

Skandahl napisał/a:
stoję dłuższą chwilę na włączonym acu


mnie to się przytrafia kiedy wyłączam całkowicie Miśka, zamykam...

tomekrvf napisał/a:
Moze trzymaj troche dłużej rozrusznik


no tak ale jak słyszę, że już zapala to wolę odpuścić bo nie chcę uszkodzić rozrusznika. Pewnie 1 albo 10 albo nawet 50 razy wytrzyma takie traktowanie ale to chyba nie o to chodzi. Wcześniej ładnie zapalał.
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 17-04-2009, 18:56   

Albo troszkę akumulator opadł z sił i słabiej kręci = gorzej pali :wink:
 
 
yesko 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 75
Skąd: Kielce
Wysłany: 17-04-2009, 22:27   

bartek2800 napisał/a:
akumulator opadł z sił i słabiej kręci


raczej mało prawdopodobne, auto odebrałem w grudniu więc przez 4 miesiące chyba by nie stracił tyle na wartości. Nie zauważyłem żeby słabiej kręcił.

Mam nadzieję, że to nie jakieś rzeczy typu pompa wtryskowa itp
[-o<
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 18-04-2009, 01:28   

Paliwo tez tankujesz to samo jak i na tej samej stacji? Ze szkoly pamietam jeszcze,ze dla olejow napedowych liczba cetanowa jest waznym czynnikiem swiadczacym o sprawnosci tego paliwa (cos jak oktany dla benzynki) z tym ze liczby tej na stacji nie uswiadczysz i w zasadzie na tej samej stacji i niby takie samo paliwo a moze sie roznic,bo to zalezy od procesu rafinacji i na okresy cieple rafinerie pewnie sobie odpuszczaja... Sprobuj Verve,Dynamica albo V-power i zobacz jak wtedy pojdzie ,czy bedzie gasl...
O pompe wtryskowa bym sie nie zamartwial za bardzo w Twoim wypadku...bo jej nie masz.W 2.0 DiD sa pompowtryskiwacze.Ale moze wlasnie one sa juz troszke przysyfione (chyba jedna z niewielu bolaczek oprocz ich podciekania-nie lania).Czyli w sumie i tak sprowadza sie do jakosci paliwa.

Pozdro.
 
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-04-2009, 01:31   

A dzieje sie tak na zimnym silniku (np. po calonocnym postoju) czy na cieplym (np. nawet po 30 minutowej przerwie) ?
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
yesko 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 75
Skąd: Kielce
Wysłany: 18-04-2009, 10:43   

Kofi napisał/a:
A dzieje sie tak na zimnym silniku (np. po calonocnym postoju) czy na cieplym (np. nawet po 30 minutowej przerwie) ?


raczej przy ciepłym ale przy zimnym też się chyba zdarzyło ze dwa razy
 
 
rafaelcx
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2009, 12:47   

Miałem tak samo - wina leży prawdopodobnie w kluczyku bezprzewodowym bo problem występuje - przynajmniej u mnie - jak mam kluczyki i telefon komórkowy w jednej kieszeni ..
 
 
coltito 
Nowy Forumowicz
HKS4G63T

Auto: Colt CA5A, Starion A183A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-04-2009, 17:03   

Jeżeli masz Outka z systemem bezkluczowym "KOS", to wystarczy że wysiądziesz z kluczem z samochodu przy włączonej stacji na pozycję ACC i już będzie tak jak mówisz.
Wtedy wystarczy wsiąść do samochodu, cofnąć stacyjkę do pozycji OFF, ponownie ją włączyć i uruchomić silnik.
Sprawdź i daj znać czy okej.
Jężeli dalej będzie lipa to proponuję pomęczyć trochę serwis. :twisted:
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 21-04-2009, 03:25   

Ciekawe spostrzezenia.... A nie jest tak ze jezeli cos jest nie tak z KOS-em to wyswietla stosowny komunikat na wyswietlaczu-u mnie przynajmniej tak jest.Jest tez tak ze jak wysiade przy wlaczonym silniku z kluczykami to zapika ale silnik nie gasnie....
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-04-2009, 09:27   

Jak KOS jest niesprawny to nie da się przekręcić stacyjki(jest blokada elektryczna). To nie jest KOS.
_________________

 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-04-2009, 09:36   

Myślę, że nie ma co krążyć dookoła tematu - samochody wyprodukowane w 21 wieku powinny zapalać od pierwszego razu, jeżeli tak nie jest, to przyczyn może być sporo (wtryskiwacze, ciśnienie sprężania, pompa paliwa, świece), ale wszystkie kwalifikują się do zgłoszenia w serwisie w ramach gwarancji...
_________________
Jest obecnie: Mazda MX-5 (do zabawy), VW Passat B6 (do roboty)
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 22-04-2009, 01:28   

Cytat:
Jak KOS jest niesprawny to nie da się przekręcić stacyjki(jest blokada elektryczna).


tomekrvf ,ale jak sie wyciagnie te "proteze" z KOS-a to da rade nia uruchomic samochod? Pytam bo nie sprawdzalem a tak chyba manual zaleca...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.