Zapala dopiero za drugim razem |
Autor |
Wiadomość |
yesko
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 75 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16-04-2009, 23:14 Zapala dopiero za drugim razem
|
|
|
Jak w temacie.
Zapalam jak zwykle i kiedy tylko załapie silnik, odpuszczam rozrusznik. Do tej pory było ok ale od paru dni silnik zapala i natychmiast gaśnie (maksymalnie po 0,5 sekundy). Wyłączam stacyjkę i ponownie grzeję świece zapalam i jest już dobrze. Nie dzieje się tak za każdym razem ale chyba coraz częściej.
Co to może oznaczać?
Czy komuś z Was się już to przytrafiło?
Mam przejechane ok 3500km, leję tylko shell, poziom płynów ok.
Kontrolki typu "chack engine" się nie zapalają.
Nie muszę chyba wspominać jak jest to irytujące.
Oczywiście pojadę z tym do ASO ale wcześniej może ktoś z was nakieruje mnie na właściwy "trop". |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-04-2009, 00:20
|
|
|
yesko napisał/a: | ale wcześniej może ktoś z was nakieruje mnie na właściwy "trop". |
Moze trzymaj troche dłużej rozrusznik. Dokładnie te 0.5 sekundy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Skandahl
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Wuwua
|
Wysłany: 17-04-2009, 01:02
|
|
|
Myślę że problem tkwi gdzie indziej, a dokładniej chodzi o immo. Mi też się to często zdarza, jak gdzieś stoję dłuższą chwilę na włączonym acu (czyli na położeniu że radio działa i nic więcej). Odpalam auto i samo gaśnie. Muszę wtedy cofnąć tzw. kluczyk do zera i odpalić jeszcze raz. |
|
|
|
 |
yesko
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 75 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17-04-2009, 13:04
|
|
|
Skandahl napisał/a: | stoję dłuższą chwilę na włączonym acu |
mnie to się przytrafia kiedy wyłączam całkowicie Miśka, zamykam...
tomekrvf napisał/a: | Moze trzymaj troche dłużej rozrusznik |
no tak ale jak słyszę, że już zapala to wolę odpuścić bo nie chcę uszkodzić rozrusznika. Pewnie 1 albo 10 albo nawet 50 razy wytrzyma takie traktowanie ale to chyba nie o to chodzi. Wcześniej ładnie zapalał. |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-04-2009, 18:56
|
|
|
Albo troszkę akumulator opadł z sił i słabiej kręci = gorzej pali |
|
|
|
 |
yesko
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 75 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17-04-2009, 22:27
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | akumulator opadł z sił i słabiej kręci |
raczej mało prawdopodobne, auto odebrałem w grudniu więc przez 4 miesiące chyba by nie stracił tyle na wartości. Nie zauważyłem żeby słabiej kręcił.
Mam nadzieję, że to nie jakieś rzeczy typu pompa wtryskowa itp
|
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 18-04-2009, 01:28
|
|
|
Paliwo tez tankujesz to samo jak i na tej samej stacji? Ze szkoly pamietam jeszcze,ze dla olejow napedowych liczba cetanowa jest waznym czynnikiem swiadczacym o sprawnosci tego paliwa (cos jak oktany dla benzynki) z tym ze liczby tej na stacji nie uswiadczysz i w zasadzie na tej samej stacji i niby takie samo paliwo a moze sie roznic,bo to zalezy od procesu rafinacji i na okresy cieple rafinerie pewnie sobie odpuszczaja... Sprobuj Verve,Dynamica albo V-power i zobacz jak wtedy pojdzie ,czy bedzie gasl...
O pompe wtryskowa bym sie nie zamartwial za bardzo w Twoim wypadku...bo jej nie masz.W 2.0 DiD sa pompowtryskiwacze.Ale moze wlasnie one sa juz troszke przysyfione (chyba jedna z niewielu bolaczek oprocz ich podciekania-nie lania).Czyli w sumie i tak sprowadza sie do jakosci paliwa.
Pozdro. |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-04-2009, 01:31
|
|
|
A dzieje sie tak na zimnym silniku (np. po calonocnym postoju) czy na cieplym (np. nawet po 30 minutowej przerwie) ? |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
yesko
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 75 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18-04-2009, 10:43
|
|
|
Kofi napisał/a: | A dzieje sie tak na zimnym silniku (np. po calonocnym postoju) czy na cieplym (np. nawet po 30 minutowej przerwie) ? |
raczej przy ciepłym ale przy zimnym też się chyba zdarzyło ze dwa razy |
|
|
|
 |
rafaelcx [Usunięty]
|
Wysłany: 20-04-2009, 12:47
|
|
|
Miałem tak samo - wina leży prawdopodobnie w kluczyku bezprzewodowym bo problem występuje - przynajmniej u mnie - jak mam kluczyki i telefon komórkowy w jednej kieszeni .. |
|
|
|
 |
coltito
Nowy Forumowicz HKS4G63T
Auto: Colt CA5A, Starion A183A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 15 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-04-2009, 17:03
|
|
|
Jeżeli masz Outka z systemem bezkluczowym "KOS", to wystarczy że wysiądziesz z kluczem z samochodu przy włączonej stacji na pozycję ACC i już będzie tak jak mówisz.
Wtedy wystarczy wsiąść do samochodu, cofnąć stacyjkę do pozycji OFF, ponownie ją włączyć i uruchomić silnik.
Sprawdź i daj znać czy okej.
Jężeli dalej będzie lipa to proponuję pomęczyć trochę serwis. |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 21-04-2009, 03:25
|
|
|
Ciekawe spostrzezenia.... A nie jest tak ze jezeli cos jest nie tak z KOS-em to wyswietla stosowny komunikat na wyswietlaczu-u mnie przynajmniej tak jest.Jest tez tak ze jak wysiade przy wlaczonym silniku z kluczykami to zapika ale silnik nie gasnie.... |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-04-2009, 09:27
|
|
|
Jak KOS jest niesprawny to nie da się przekręcić stacyjki(jest blokada elektryczna). To nie jest KOS. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-04-2009, 09:36
|
|
|
Myślę, że nie ma co krążyć dookoła tematu - samochody wyprodukowane w 21 wieku powinny zapalać od pierwszego razu, jeżeli tak nie jest, to przyczyn może być sporo (wtryskiwacze, ciśnienie sprężania, pompa paliwa, świece), ale wszystkie kwalifikują się do zgłoszenia w serwisie w ramach gwarancji... |
_________________ Jest obecnie: Mazda MX-5 (do zabawy), VW Passat B6 (do roboty) |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 22-04-2009, 01:28
|
|
|
Cytat: | Jak KOS jest niesprawny to nie da się przekręcić stacyjki(jest blokada elektryczna). |
tomekrvf ,ale jak sie wyciagnie te "proteze" z KOS-a to da rade nia uruchomic samochod? Pytam bo nie sprawdzalem a tak chyba manual zaleca... |
|
|
|
 |
|