Przesunięty przez: sruba 07-08-2007, 10:00 |
kolizyjność 4G15 |
Autor |
Wiadomość |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-01-2007, 21:52 kolizyjność 4G15
|
|
|
Siema
Sprzedaję silnik który zalega u mnie w piwnicy.
Znalazłem potencjalnego kupca, z autem w którym najprawdopodobniej strzelił rozrząd. Ale szkoda komuś wciskać silnik jak się może okazać że wystarczy założyć pasek.
No i mam pytanie o kolizyjność 4G15 8V. Kiedyś na forum MKP ktoś się zarzekał, że jest bezkolizyjny - robił kilka obrotów wałem. Z kolei 12v jest kolizyjny bo czytałem że ktoś zawory wymieniał.
Jak sprawdzić czy pogięło zawory?
Przy okazji:
Czy miska z 4G15 podejdzie do 4G92 - jestem prawie pewien że nie, ale na wszelki wypadek pytam |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 16-01-2007, 07:04
|
|
|
Wałem można sobie kręcić ile się chce..... Jedynym testem kolizyjności jest:
- udstawiasz wał na znak (1 cylindter w TDC)
- próbujesz kręcić wałkiem otwierając tym zawory
Szybki i dość pewny sposób - sprawdzasz luzy zaworowe, jeżeli są krzywe - luzy będą większe niż powinny - zawory krzywe.
Co do kolizyjności - osoboście sprawdziłem, że 4g13 8V jest kolizyjny
Miska na 1000% inna |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-01-2007, 09:13
|
|
|
Pytanie z cyklu: głupie pytanie - głupia odpowiedź Jak ustawić wałek na znak ( 1-wszy cyl. w TDC ) ? Po czym poznać, że ustawinie jest dobre? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-01-2007, 10:07
|
|
|
dzwigienki od wszystkich zaworow tego cylindra sa luzne (zdjac pokrywe zaworow i sprawdzic reka) |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-01-2007, 10:19
|
|
|
Trzeba ją ściągać ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-01-2007, 19:53
|
|
|
Serek, Chodzi Ci o ustawienie wału korbowego, aby tłok był w TDC?
Zapinasz 4-ke i ciągniesz auto aż znak na kole pasowym dolnym pokryje się ze znakiem na obudowie rozrządu.
Jeśli chodzi o położenie wałka rozrządu to tak jak Krzyzak pisze. |
|
|
|
 |
|