| [EA2A/W 2.0] Dziwna maź / smar na wężu przy chłodnicy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Pieraś   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Kombi Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 05 Lip 2010
 Posty: 1203
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-07-2014, 19:02   [EA2A/W 2.0] Dziwna maź / smar na wężu przy chłodnicy |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć. 
 Co to może być za maź na grubej rurze gumowej wchodzącej do chłodnicy u jej dołu.
 W dotyku gęste jakby smar ale zbite takie lepkie.
 
 Moje auto na gazie generalnie jest wysoko często kręcone i na wymianę do 2l oleju doleje ... tłumaczę sobie, że to od LPG i obrotów ... może być tak, że olej idzie w płyn chłodzący i stąd taki wykwit, czy to po prostu syf sie jakiś wytrąca.
 
 TU jest fotka.
 |  
				| _________________ Szybki Lopez.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | swinks_UK   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer Evo 8 FQ300
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 91 razy
 Dołączył: 19 Lut 2007
 Posty: 4469
 Skąd: Bourne, Lincolnshire
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-07-2014, 19:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jesli gubisz tyle oleju, to niestety diagnoza kiepska - uszczelka pod glowica. Cieknie miedzy kanalem olejowym a plaszczem wodnym. Po jakims czasie dojdzie przedmuch z cylindra i zacznie sie. |  
				| _________________ swinks
 
 ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 Historia moich Misiów
 Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-07-2014, 19:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Umyj i obserwuj czy się ponownie pojawi, jak sie ponownie pojawi to spuśc płyn chłodniczy i sprawdź co jest wewnątrz owej rury, jezeli dostaje się olej do układu chłodzenia to tak jak pisze swinks_UK, jednakowo powienienś tez zaobserwowac slady oleju w zbiorniczku wyrównawczym |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pieraś   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Kombi Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 05 Lip 2010
 Posty: 1203
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-07-2014, 19:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jutro zaciagne strzykawa ze zbiornika plynu i zobacze, czy cos w nim plywa i zetrę szmatą tą maź z rury. |  
				| _________________ Szybki Lopez.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | swinks_UK   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer Evo 8 FQ300
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 91 razy
 Dołączył: 19 Lut 2007
 Posty: 4469
 Skąd: Bourne, Lincolnshire
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-07-2014, 20:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Robert, nie kazdy wyciek oleju do ukladu chlodzacego skutkuje "okami rosolu". W zaleznosci od skladu chemicznego chlodziwa olej moze sie wytracac jako maz i osiadac w najnizszych punktach ukladu. Dobrze by bylo wymontowac zbiorniczek wyrownawczy i spawdzic czy tam nie ma szlamu. Mimo wszystko, 2 litry oleju miedzy wymianami to nie jest normalna sytuacja.
 |  
				| _________________ swinks
 
 ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 Historia moich Misiów
 Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-07-2014, 20:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie to miałem na mysli (szlam, osad, etc), a demontaz zbiorniczka wyrównawczego jest banalnie prosty 	  | swinks_UK napisał/a: |  	  | Dobrze by bylo wymontowac zbiorniczek wyrownawczy i spawdzic czy tam nie ma szlamu. | 
   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pieraś   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Kombi Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 05 Lip 2010
 Posty: 1203
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-07-2014, 21:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | I tak mam rozrząd do roboty bo sie zerwal to moge to sobie grzebnac by zobaczyc 
 [ Dodano: 26-07-2014, 12:26 ]
 Wyjalem zbiorniczek i nie ma zadnych oczek rosilowych. Na dnie byl tylko jakby osad z brudu ale w malej ilosci. Nie ze przylegajacy do dna tylko bylo na dnie i przy wylaniu samej koncowki ze zbiornika wyplynelo z plynem. Tej mazi na rurze nie usunalem bo na ziemi ciezko do tego dojsc. Jak zrobie rozrzad i rozgrzeje silnik to wtedy wjade na kanal i latwiej to bedzi szmata zedrzec.
 
 Co do ubywajacego oleju. Moze byc tak ze na pomiarze spalin wyszlo wszystko ok a spala dopiero gdy krece go wysoko? Pomiar zpalin robia chyba jakos ze sie trzyma 3 albo 4 tysiace obrotow podczas lomiaru.
 |  
				| _________________ Szybki Lopez.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |