Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5W 2.5] Nagle nie chce odpalić
Autor Wiadomość
Borys232 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Koronowo
Wysłany: 25-01-2009, 09:36   [EA5W 2.5] Nagle nie chce odpalić

Witam, otóż mam taki problem:

Wszystko ładnie działało, jezdziłem bez problemu, ale wczoraj wyjechałem z domu, przejechałem jakieś 2-4km i zostawiłem samochód, nie było mnie z 5-10minut wchodzę, chcę odpalić a tu zonk :| Silnik kręci ale jakoś nie może zapalić, prąd też jest ... Zauważyłem, że zapaliła się kontrolka pomarańczowa z rysunkiem olejarki z falującymi na dole falami. Olej mam na full, paliwo też. Silnik mam 2.5 automat, czy ma ktoś pomysł co to może być? I dlaczego w ogóle samochód nie chce odpalić?

I tak przy okazji: jak się holuje automata?
 
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 25-01-2009, 10:19   

sprawdż czujnik ciśnienia oleju.Czujnik pokazuje czy masz ciśnienie oleju ,a nie stan oleju.Ta kontrolka pokazuje brak ciśnienia oleju .Być może spadł kabelek ,lub został uszkodzony .
 
 
 
Borys232 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Koronowo
Wysłany: 25-01-2009, 10:28   

A jak to sprawdzić?

Gdzie znajduje się ten kabelek?
 
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2009, 10:36   

z tego co ja sie orientuje to
Borys232 napisał/a:
kontrolka pomarańczowa z rysunkiem olejarki z falującymi na dole falami
to jest wlasnie kontrolka od poziomu oleju a nie od cisnienia z ktore odpowiada czerowna olejarka :!: kolego nie przesadziles/li z iloscia oleju zalanego do silnika ?? przy wymianie powinno wejsc ok 4 do 4,3 litra nie wiecej . troche nie chce mi sie wierzyc ze poziom oleju moze byc odpowiedzialny za unieruchomienie auta ale sprawdz na bagnecie poziom jesli masz powyzej gornego naciecia to szybko zlej nadmiar do odpowiedniego stanu !

Borys232 napisał/a:
jak się holuje automata?
automata nie mozna holowac jak zwykle auto mozna jedynie wiezc go na lawecie tudziez na na wuzku-dwukolce przednimi kolami na motylku zeby te sie nie obracaly swobodnie po asfalcie bo to zakatuje Twojego automata :!: :!: :!: :!:
 
 
Borys232 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Koronowo
Wysłany: 25-01-2009, 10:38   

No jak już go kupiłem (tydzień temu) i sprawdzałem stan oleju to wydawało mi się troszkę za dużo ... Ale czy przez olej silnik może nie chcieć w ogóle odpalić?

Jak zlać olej? Gdzie jest jakiś kurek ? :)
 
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 25-01-2009, 10:41   

Korek znajduje się w misie olejowej, najlepiej dostaniesz się do niego z kanału lub gdy auto jest podwindowane na podnośniku.

Ups. Nie doczytałem że to automat - w tym temacie nie pomogę. Post do usunięcia.
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2009, 10:45   

Marti napisał/a:
Korek znajduje się w misie olejowej, najlepiej dostaniesz się do niego z kanału lub gdy auto jest podwindowane na podnośniku.
dokladnie
w swoim aucie zebys sie nie pomyslil i nie spuscil oleju ze skrzyni . korek od miski olejowej silnika jest bardziej po stronie pasazera

ile masz na miarce ponad gorne wyciecie ?? nie chce mi sie wierzyc ze nadmiar to moze byc powod nie odpalenia ale moze zalali go jak diesla 6cioma litrami i go "utopili" zlej do odowiedniego stanu i zobacz czy zapali


Marti napisał/a:
Nie doczytałem że to automat - w tym temacie nie pomogę.
to nie ma nic do rzeczy gdyby to bylo cos ze skrzynia bylyby inne objawy
 
 
Borys232 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Koronowo
Wysłany: 25-01-2009, 11:23   

No to się przeszedłem i zobaczyłem i oleju prawie nie ma :(

Jest ciupke nad dolną kreskę. A jakiś tydzień temu było ciupke nad górną kreskę :|

Gdzie ten olej jest?!


Albo wczoraj nie zauważyłem, albo dzisiaj dopiero się zapaliła na dole czerwona lampka.

Zrobiłem fotkę (jakość nie najlepsza bo telefonem):



 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10706
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 25-01-2009, 11:44   

Lampka czerwona pali się zawsze gdy silnik wyłączony. Pomarańczowa - stan poziomu też i obie powinny zaraz zgasnać jak sie tylko zapali.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Borys232 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Koronowo
Wysłany: 25-01-2009, 11:59   

Marcino napisał/a:
Lampka czerwona pali się zawsze gdy silnik wyłączony. Pomarańczowa - stan poziomu też i obie powinny zaraz zgasnać jak sie tylko zapali.


No tylko właśnie nie mogę odpalić:/


Dolałem litr oleju bo jeszcze miałem i jest teraz tak w połowie, ale nadal nie chce odpalić:/

Kręci kręci ale nie może zaskoczyć :(




Aha ta czerwona lampka raz się pali, raz nie ... jak go chwile kręciłem to zgasła, potem znowu się zapaliła ... kurde co może być :/ Żeby w ogóle nie mógł odpalić? :/
 
 
 
MacFly 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5 V6 :]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 251
Skąd: Żary
Wysłany: 25-01-2009, 12:32   

Borys232 napisał/a:
Kręci kręci ale nie może zaskoczyć :(


A kręci z jakoś mega ciężko czy normalnie ??

A próbowałeś pożyczyć prąd z innego auta ??
_________________
Gość Zobacz Mój Galant EA5A :) "Niebieski Delfinek"


 
 
 
Borys232 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Koronowo
Wysłany: 25-01-2009, 12:39   

Tak podłączałem kablami do kolegi, ale to nie ako bo jest nowe. Kręci normalnie, tylko zawsze to było tak, że kręcę z 1-2sec i już było słychać ładne mruczenie, a teraz kręcę, kręcę i nic :/
 
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2009, 12:41   

problem chyba jednak faktycznie nie lezy w oleju(nie ma czujnika odcinajacego zaplon ze wzgl na ilosc czy jakosc oleju w silniku) tylko w czyms innym typu wlasnie elektryka lub elektronika.
 
 
Marcin1783
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2009, 12:48   

Witam nie wiem o czym wy piszecie o oleju dajcie spokuj trzeba sprawdzic podstawowe rzeczy czy dochodzi paliwo do silnika i czy jest jakas iskra wogole a nie jakies pierodły moze jeszcze ktos napisze czy jest cisnienie w oponach.....
 
 
Borys232 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Koronowo
Wysłany: 25-01-2009, 13:10   

hahaha no to nie zgadniecie co było :badgrin:


Bo miałem kluczyk taki scyzoryk, poprzedni właściciel taki sobie zrobił, no i coś nie łączył ten kluczyk ... pojechałem z drugim kompletem kluczyków i odpalił na raz ... :D

Ale olej i tak jadę jutro wymienić :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.