[EA5W 2.5] Nagle nie chce odpalić |
Autor |
Wiadomość |
Borys232
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 57 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 25-01-2009, 09:36 [EA5W 2.5] Nagle nie chce odpalić
|
|
|
Witam, otóż mam taki problem:
Wszystko ładnie działało, jezdziłem bez problemu, ale wczoraj wyjechałem z domu, przejechałem jakieś 2-4km i zostawiłem samochód, nie było mnie z 5-10minut wchodzę, chcę odpalić a tu zonk Silnik kręci ale jakoś nie może zapalić, prąd też jest ... Zauważyłem, że zapaliła się kontrolka pomarańczowa z rysunkiem olejarki z falującymi na dole falami. Olej mam na full, paliwo też. Silnik mam 2.5 automat, czy ma ktoś pomysł co to może być? I dlaczego w ogóle samochód nie chce odpalić?
I tak przy okazji: jak się holuje automata? |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 25-01-2009, 10:19
|
|
|
sprawdż czujnik ciśnienia oleju.Czujnik pokazuje czy masz ciśnienie oleju ,a nie stan oleju.Ta kontrolka pokazuje brak ciśnienia oleju .Być może spadł kabelek ,lub został uszkodzony . |
|
|
|
 |
Borys232
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 57 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 25-01-2009, 10:28
|
|
|
A jak to sprawdzić?
Gdzie znajduje się ten kabelek? |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2009, 10:36
|
|
|
z tego co ja sie orientuje to Borys232 napisał/a: | kontrolka pomarańczowa z rysunkiem olejarki z falującymi na dole falami | to jest wlasnie kontrolka od poziomu oleju a nie od cisnienia z ktore odpowiada czerowna olejarka kolego nie przesadziles/li z iloscia oleju zalanego do silnika ?? przy wymianie powinno wejsc ok 4 do 4,3 litra nie wiecej . troche nie chce mi sie wierzyc ze poziom oleju moze byc odpowiedzialny za unieruchomienie auta ale sprawdz na bagnecie poziom jesli masz powyzej gornego naciecia to szybko zlej nadmiar do odpowiedniego stanu !
Borys232 napisał/a: | jak się holuje automata? | automata nie mozna holowac jak zwykle auto mozna jedynie wiezc go na lawecie tudziez na na wuzku-dwukolce przednimi kolami na motylku zeby te sie nie obracaly swobodnie po asfalcie bo to zakatuje Twojego automata |
|
|
|
 |
Borys232
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 57 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 25-01-2009, 10:38
|
|
|
No jak już go kupiłem (tydzień temu) i sprawdzałem stan oleju to wydawało mi się troszkę za dużo ... Ale czy przez olej silnik może nie chcieć w ogóle odpalić?
Jak zlać olej? Gdzie jest jakiś kurek ? |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 25-01-2009, 10:41
|
|
|
Korek znajduje się w misie olejowej, najlepiej dostaniesz się do niego z kanału lub gdy auto jest podwindowane na podnośniku.
Ups. Nie doczytałem że to automat - w tym temacie nie pomogę. Post do usunięcia. |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2009, 10:45
|
|
|
Marti napisał/a: | Korek znajduje się w misie olejowej, najlepiej dostaniesz się do niego z kanału lub gdy auto jest podwindowane na podnośniku. | dokladnie
w swoim aucie zebys sie nie pomyslil i nie spuscil oleju ze skrzyni . korek od miski olejowej silnika jest bardziej po stronie pasazera
ile masz na miarce ponad gorne wyciecie ?? nie chce mi sie wierzyc ze nadmiar to moze byc powod nie odpalenia ale moze zalali go jak diesla 6cioma litrami i go "utopili" zlej do odowiedniego stanu i zobacz czy zapali
Marti napisał/a: | Nie doczytałem że to automat - w tym temacie nie pomogę. | to nie ma nic do rzeczy gdyby to bylo cos ze skrzynia bylyby inne objawy |
|
|
|
 |
Borys232
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 57 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 25-01-2009, 11:23
|
|
|
No to się przeszedłem i zobaczyłem i oleju prawie nie ma
Jest ciupke nad dolną kreskę. A jakiś tydzień temu było ciupke nad górną kreskę
Gdzie ten olej jest?!
Albo wczoraj nie zauważyłem, albo dzisiaj dopiero się zapaliła na dole czerwona lampka.
Zrobiłem fotkę (jakość nie najlepsza bo telefonem):
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10706 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 25-01-2009, 11:44
|
|
|
Lampka czerwona pali się zawsze gdy silnik wyłączony. Pomarańczowa - stan poziomu też i obie powinny zaraz zgasnać jak sie tylko zapali. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Borys232
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 57 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 25-01-2009, 11:59
|
|
|
Marcino napisał/a: | Lampka czerwona pali się zawsze gdy silnik wyłączony. Pomarańczowa - stan poziomu też i obie powinny zaraz zgasnać jak sie tylko zapali. |
No tylko właśnie nie mogę odpalić:/
Dolałem litr oleju bo jeszcze miałem i jest teraz tak w połowie, ale nadal nie chce odpalić:/
Kręci kręci ale nie może zaskoczyć
Aha ta czerwona lampka raz się pali, raz nie ... jak go chwile kręciłem to zgasła, potem znowu się zapaliła ... kurde co może być :/ Żeby w ogóle nie mógł odpalić? :/ |
|
|
|
 |
MacFly
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 :]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 251 Skąd: Żary
|
Wysłany: 25-01-2009, 12:32
|
|
|
Borys232 napisał/a: | Kręci kręci ale nie może zaskoczyć |
A kręci z jakoś mega ciężko czy normalnie ??
A próbowałeś pożyczyć prąd z innego auta ?? |
_________________ Gość Zobacz Mój Galant EA5A "Niebieski Delfinek"
 |
|
|
|
 |
Borys232
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 57 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 25-01-2009, 12:39
|
|
|
Tak podłączałem kablami do kolegi, ale to nie ako bo jest nowe. Kręci normalnie, tylko zawsze to było tak, że kręcę z 1-2sec i już było słychać ładne mruczenie, a teraz kręcę, kręcę i nic :/ |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2009, 12:41
|
|
|
problem chyba jednak faktycznie nie lezy w oleju(nie ma czujnika odcinajacego zaplon ze wzgl na ilosc czy jakosc oleju w silniku) tylko w czyms innym typu wlasnie elektryka lub elektronika. |
|
|
|
 |
Marcin1783 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2009, 12:48
|
|
|
Witam nie wiem o czym wy piszecie o oleju dajcie spokuj trzeba sprawdzic podstawowe rzeczy czy dochodzi paliwo do silnika i czy jest jakas iskra wogole a nie jakies pierodły moze jeszcze ktos napisze czy jest cisnienie w oponach..... |
|
|
|
 |
Borys232
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 57 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 25-01-2009, 13:10
|
|
|
hahaha no to nie zgadniecie co było
Bo miałem kluczyk taki scyzoryk, poprzedni właściciel taki sobie zrobił, no i coś nie łączył ten kluczyk ... pojechałem z drugim kompletem kluczyków i odpalił na raz ...
Ale olej i tak jadę jutro wymienić |
|
|
|
 |
|