Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Ograniczone obroty, przerywa, gaśnie. Lambda?
Autor Wiadomość
cziko 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-01-2013, 21:55   [Cari 1.8 GDI] Ograniczone obroty, przerywa, gaśnie. Lambda?

Witam,
Przeszukałem forum wzdłuż i wszerz ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytane. Jeśli jakimś cudem przeoczyłem tema, z góry przepraszam i proszę o link.

Jakiś rok temu miałem problemy z paleniem - błąd 56, falujące obroty. Zmieniłem pompę WC i przez jakiś czas było OK. Od około 2 miesięcy mam następujący problem: Nie mogę wyciągnąć więcej niż 3,5 tys obrotów. Gdy naciskam pedał gazu, do tej wartości, ogólne właściwości jezdne i "akustyczne" są OK, gdy wcisnę mocniej wskazówka nie wędruje wyżej, ale za to dźwięk z tłumika jest jakby przerywany. Słychać trzaski, nierówne spalanie, jak gdyby coś było przytkane.

Miałem błędy: 11, 14, 24, 58. Jesli dobrze kojarze:
11 - sonda lambda
14 - czujnik położenia przepustnicy
24 - sensor prędkościomierza
58 - nadmierna ilośc zasysanego powietrza

Zmieniłem przepustnice, wraz z krokowcem i potencjometrem, wyczyściłem kolektor (był wymontowany), przy 2tys, napięcie na czujniku ciśnienia to ok 3,2V. Filterki siatkowe, zmieniane były około rok temu. Po tych zabiegach, po wymruganiu nie ma żadnego błędu ale problem nadal występuje. Ba ... na nowej przepustnicy, obroty wychodzą nawet trochę ponad 3,5, bliżej 4 tys, ale za to na ciepłym silniku spadają bardzo nisko i auto gaśnie. Dodam jeszcze że jak zdejme wtyczke z potencjometru, to również odcina obroty przy 3 tys, ale nie ma tego charakterystycznego dzwięku z wydechu przy mocniejszy wcisnięciu gazu.

Co prawda komputer nie pokazuje żadnego błędu ale, czy taki zachowanie może być spowodowane wadliwym działanie sondy?



Pozdrawiam
Krzysiek
 
 
viking1 
Nowy Forumowicz

Auto: V40 1.8GDI B4184SJ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: SPS
Wysłany: 02-02-2013, 13:50   

sprawdź cewki i świece :)
 
 
 
cziko 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-02-2013, 20:19   

Sprawdzone,
Świece ładne, przeczyściłem jeszcze trochę dodatkowo ... profilaktycznie. Sprawdziłem szczelinomierzem. Iskrzenia na cewkach/kablach raczej nie ma. Patrzyłem w nocy, w garażu, i nie widziałem żadnych błysków. Wymyłem je jeszcze w benzynie ekstrakcyjnej bo były takie małe naloty. Po porządnym suszeniu założyłem z powrotem. Bez zmian. Mogę zrobić coś jeszcze? Wymieniać chyba nie ma sensu, prawda?
 
 
JarzynaOsw 
Mitsumaniak
Jarzyna


Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 99
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 03-02-2013, 09:11   

Sprawdź ciśnienie na pompie tej w zbiorniku jak i WC.
_________________
GAZ mam w podłodze a nie w bagażniku...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem...
 
 
 
cziko 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-02-2013, 10:05   

Na pompie WC sprawdzałem voltomierzem. Przy 2000 obr. mam ok 3,2V. Ze zbiornika wyciągnąłem pompę i przedmuchałem. Tak na ucho, to chodziła w miarę. Myślisz że to pompa NC? Niestety nie mam skąd manometru wziąć. Musze się chyba w takim razie szarpnąć na zakup ;)
 
 
m3ntor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI FL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-02-2013, 22:17   

Niedawno robiłem sondę lambda. W GDI to bardzo istotny element i potrafi sporo namieszać. Troszkę droga rada, ale jak chcesz wiedzieć czy to sonda to śmigaj na komputer do elektronika, on prawdę Ci powie po podpięciu się i sprawdzeniu napięcia na sondzie. Ewentualnie taniej - podjedź na diagnostykę spalin. Zawyżone HC sugeruje sondę. Koszt jakieś 10-20 zł. Ale pewności nie ma.

Nowa sonda od 200 do 400 zł, zależy jaka, ale to robisz samemu w 30 minut, tylko trzeba reset silnika robić. ;)
 
 
wojtimil 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 + LPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 26
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-02-2013, 17:04   

W hondzie mialem podobne objawy. Okazalo sie ze byl zapchany katalizator.
 
 
artek 82 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma II 1.8gdi 99"
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 17
Skąd: przeworsk
Wysłany: 18-02-2013, 16:36   

Witam. Miałem kiedyś podobny problem. Nie ma co szukać w cewkach i świecach, parametry pompy WC też OK. Stawiałbym raczej na powietrze, czyli przepustnica (dokładne ustawienie czujnika TPS), przepływomierz ewentualnie zawór EGR (potrafi być zasyfiony),
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.