| [Cari 1.9TD] Przy odpalaniu czasami licznik kilometrów się z | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Juro   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 TD r. 2000 (lift)
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Sty 2013
 Posty: 22
 Skąd: Głogów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-02-2013, 16:37   [Cari 1.9TD] Przy odpalaniu czasami licznik kilometrów się z |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 Jak w temacie - przy odpalaniu mojego Diesla, nagrzeję świece i gdy odpalam - gdy rozrusznik musi się troche "pomęczyć" - licznik kilometrów się zeruje.
 Czego może to być przyczyną? Dodam, że nie zawsze się to dzieje, a gdy silnik jest ciepły to nigdy się nie zdarzyło.
 
 Pozdrawiam!
 
 Dodam, że zegar ten po środku się nie zeruje.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cwaniak   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
 Kraj/Country: Belgium
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 05 Lut 2011
 Posty: 780
 Skąd: Białystok
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Juro   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 TD r. 2000 (lift)
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Sty 2013
 Posty: 22
 Skąd: Głogów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-02-2013, 11:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | No i dzisiaj Cari mnie zawiodła. 2 raz w życiu i drugi raz w ten sam sposób - rozrusznik w ogóle nie może ruszyć. Tzn słychać, jak próbuje ruszyć, ale to trwa tylko z 2 sekundy i pada. Widocznie akumulator pod prostownik. Ale ładowałem go 2 tygodnie temu. Myślicie, że ten akumulator jest juz całkowicie do dupy? Dodam, że jeżdże nim głównie po mieście, a raz na tydzień ruszę gdzieś w trasę. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-02-2013, 12:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdź główne masy idące z akumulatora do silnika i z akumulatora do karoserii jak już Ci radził wyżej cwaniak, rozkręć ich połączenia i dokładnie wyczyść. Przez słabą masę masz słabe ładowanie akumulatora oraz poprzez chwilowy zanik napięcia z powody słabo przewodzących połączeń masy zeruje się licznik oraz rozrusznik nie daje rady przekręcić silnikiem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Juro   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 TD r. 2000 (lift)
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Sty 2013
 Posty: 22
 Skąd: Głogów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-02-2013, 13:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | W jaki sposób to przeczyścić? Papier ścierny ? Proszę o opis, bo to naprawdę pierwszy raz, gdy będę miał styczność z czymś takim. Dziękuję z góry!   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-02-2013, 13:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może być papier może też być szczotka druciana. Rozkręcasz wszelkie połączenia, czyścisz do czystego metalu i w odwrotnej kolejności składasz. Po czyszczeniu możesz zabezpieczyć-posmarować wazeliną techniczną. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Juro   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 TD r. 2000 (lift)
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Sty 2013
 Posty: 22
 Skąd: Głogów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-02-2013, 14:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ok, wyczyszczę wszystko i zakonserwuję wazeliną techniczną. 
 Dzięki, pozdrawiam !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-02-2013, 16:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie ma za co  i oby pomogło. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cwaniak   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
 Kraj/Country: Belgium
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 05 Lut 2011
 Posty: 780
 Skąd: Białystok
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Juro   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 TD r. 2000 (lift)
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Sty 2013
 Posty: 22
 Skąd: Głogów
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-02-2013, 00:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Najprościej po nitce do kłębka  Lecisz po kablu minusowym (może być palcem lub wzrokiem:) od akumulatora a na pewno znajdziesz, gdzie on jest przykręcony do karoserii, następnie dalej po nim lecisz i znajdziesz miejsce przykręcenia do silnika i w sumie tyle. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Juro   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 TD r. 2000 (lift)
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Sty 2013
 Posty: 22
 Skąd: Głogów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-02-2013, 09:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Do silnika trzeba się troche namęczyć. Na razie oczyściłem same klemy przy akumulatorze i wyjścia akumulatora i już jest duża poprawa   
 Dzięki bardzo!;)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-02-2013, 12:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdź jeszcze chociaż podłączenie masy do karoserii auta, powinno to być przy akumulatorze. Często w tym miejscy połączenie jest skorodowane. Aby dostać się do tego miejsca wystarczy wyjąć akumulator. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Juro   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 TD r. 2000 (lift)
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Sty 2013
 Posty: 22
 Skąd: Głogów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-02-2013, 16:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 Faktycznie śruba cała pordzewiała. Papier ścierny w dłoń i jazda
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-02-2013, 16:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Albo kup taką nową śrubę w jakimś sklepie z częściami metalowymi tylko niech będzie o podwyższonej twardości minimum 8,8 to szybko nie skoroduje. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |