prośba o pomoc |
Autor |
Wiadomość |
gajduss [Usunięty]
|
Wysłany: 04-03-2013, 20:06 prośba o pomoc
|
|
|
Pytanie i prośba do wszystkich posiadaczy Outka 2.0 DID. Proszę na odpalonym rozgrzanym silniku odkręcić korek wlewu oleju. Co zaobserwowaliście?? Tak samo proszę o wyciągnięcie bagnetu miarki oleju. U mnie wali białym dymkiem i mocno dmucha a położony korek podskakuje jak nakręcony. Z miarki tez ulatnia sie biały dym. Serwis twierdzi ze TEN TYP TAK MA!! Podstawili mi innego utka który dokładnie miał ten sam objaw. Jak jest u was? według mnie takie objawy maja stare samochody co maja przedmuchy przez uszczelkę czy pierścienie. Bardzo proszę o sprawdzenie i odpowiedz jak największej liczby forumowiczów. |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 04-03-2013, 21:08
|
|
|
To na rozgrzanym odkręć jeszcze korek od płynu chłodzącego?
A tak na poważnie to serwis ma racje tylko Ci źle uzasadnił, powinni dodać że PD-ki tak mają.
Mi normalnie silnik bierze oleju 1l/10kkm z tego większość wypluwa odmą w dolot, (raz założyłem butelkę na odmę i zbierałem olej - poczytaj na forum VW o OIL Catch Tank ''OCT")
Jeżeli masz obawy to odżałuj na hamownie obciążeniową 4x4 te 200 pln i zobaczysz w jakiej kondycji jest silnik.
P.S.
Sprawdź to dymienie w lecie a nie w zimie!!!!
Jak chuchasz na mrozie i Ci z buzi para leci to też masz przedmuchy? |
|
|
|
 |
gajduss [Usunięty]
|
Wysłany: 04-03-2013, 21:57
|
|
|
dlaczego inne silniki tego nie maja??? 1,9 TDi, 2,2 HDI , 2,5 CRDI plus 3 autobusy. 2.0 DID to specyficzna jednostka?? Na dworze +10 a tylko mój dymi z obecnych wymienionych - czary Po drugie nie ja odkręcałem korek tylko klient, który po takiej demonstracji pojechał szukać innego Nie twierdze ze to nienormalny objaw tylko proszę mi wytłumaczyć skąd te dmuchanie z dymkiem? za duże ciśnienie w układzie, zawory, pierścienie, odma?? Z miarki też sie dymi, to tam tez sie spala olej?? po trzecie z żadnego tak mocno nie wieje jak z 2.0 DID |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 05-03-2013, 08:43
|
|
|
1.9 tdi też tak ma |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
gajduss [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2013, 09:01
|
|
|
1.9 TDI tak NIE MA!!!!! chyba ze jest na wykończeniu. Mam takiego (scoda octavia) z przebiegiem ok. 300 tys. 2001 rok i zero dymku! |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 05-03-2013, 10:12
|
|
|
też mam taki firmowy - przebieg 70kkm i ma. Daleko mu do wykończenia Mój TDI też trochę dymił. No chyba, że wali Ci jak z komina - to 2.0 DiD tak nie ma. A płynu Ci nie ubywa? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
gajduss [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2013, 11:22
|
|
|
płynu nie ubywa, oleju też nie. Auto też chodzi ok. Ale ASO podstawiło mi drugiego outka 2.0 DID i miał to samo. Dlatego pytam innych posiadaczy, Czy to aż tak trudno otworzyć maskę , odkręcić korek i sprawdzić czy macie ten sam objaw? Później to samo z miarką oleju. Przypomina to gotowanie wody w czajniku . Przecież jest na tym forum dużo posiadaczy tego silnika. Serwis spróbuje zdiagnozować to z MMC ale wole dmuchać na zimne. 17 marca kończy mi sie gwarancja i wolę mieć pewność ze TEN TYP TAK MA. |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 05-03-2013, 11:31
|
|
|
1,9 tdi 8v może tak nie ma ale tu mowa jest o 16v.
http://www.tdi-tuning.pl/...2.0tdicd/14.jpg
Do jakiegoś stopnia to dymienie jest normalne, może zmień olej na świeży i porównaj.
A przyjrzyj się czy nie masz kropel wody na korku od wlewu oleju?
Czasami przez zimę silnik nałapie wody bo jest duża wilg. powietrza, na wiosnę wymieniasz olej i po sprawie. |
|
|
|
 |
gajduss [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2013, 13:45
|
|
|
właśnie olej zmieniałem 2 miesiące temu w ramach przeglądu ok 76 tys.. km. Obecnie mam 80 tys. wiec olej odpada. |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 05-03-2013, 15:52
|
|
|
Nie wiem czy czytałeś opis pod obrazkiem z linku?
Trzeba dodać jeszcze że ten zawór regulacyjny ciśnienia (element odmy) się zamyka jak odkręcisz korek bo spada ciśnienie i sprężynka dociska taką gumową membranę i wtedy masz dymienie przez korek który jest jedynym ujściem oparów to samo przy wyjęciu bagnetu.
W innych silnikach odma jest otwarta cały czas (bo to jest po prostu otwór w pokrywie zaworów) i jak odkręcisz korek to i tak większość oparów idzie przez odmę.
To tyle w tym temacie. |
|
|
|
 |
gajduss [Usunięty]
|
|
|
|
 |
|