Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:00 |
czujnik abs |
Autor |
Wiadomość |
kumpo
Forumowicz
Auto: outlander 4wd 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: kraków
|
Wysłany: 09-03-2013, 00:48 czujnik abs
|
|
|
czy ma ktoś jakieś namiary na lewy przedni czujnik abs ASO życzy sobie 960zł używki nieosiągalne jaki program i interfejs potrzebny jest doskasowania błędów abs |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 09-03-2013, 21:29
|
|
|
Jeśli to tylko czujnik to po jego wymianie wystarczy, skasować błędy. Oprócz MUT istnieje procedura "ręczna". W skrócie trzeba zewrzeć pin 1 w złączu OBD do masy i 10 wcisnąć pedał zaraz po przekręceniu stacyjki. |
|
|
|
 |
kumpo
Forumowicz
Auto: outlander 4wd 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: kraków
|
Wysłany: 10-03-2013, 10:05
|
|
|
czyli ma to być pin 1i 10 zwarty do masy |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 10-03-2013, 11:56
|
|
|
kumpo napisał/a: | czyli ma to być pin 1i 10 zwarty do masy | NIE, tylko pin 1 do masy (piszę z pamięci ale masa chyba jest na pinie 4 i 5 złącza).
Tu masz opis do lancera, patrz strona 35B-6
http://www.evoscan.com/ma...0002900-35B.pdf
Włożyć zworkę, wcisnąć hamulec, przekręcić stacyjkę, puścić hamulec, wcisnąć hamulec 10 razy, wyłączyć stacyjkę. Za pierwszym razem może się nie udać, ważny jest timing, trzeba bardzo szybko naciskać hamulec, nie trzeba do samej podłogi wystarczy żeby światła stop się zapalały.
Poprawiłem numery styków masy, powinny być 4 i 5 |
Ostatnio zmieniony przez elektryk 10-03-2013, 15:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kumpo
Forumowicz
Auto: outlander 4wd 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: kraków
|
Wysłany: 10-03-2013, 13:29
|
|
|
jeszcze nie będę tego robił bo nie mam kupionego czujnika ale dzięki za odpowiedź wymieniałem sprzęgło i sam go urwałem nie wiedziałem że go się nie da wyciągnąć teraz już wiem że trzeba rozłączyć wtyczkę pod nadkolem wyciągać z całym mcpersonem to wskazówka też dla innych [frycowe trzeba zapłacić] |
|
|
|
 |
krzypolo
Mitsumaniak

Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 958 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-05-2013, 12:01
|
|
|
Dostałes ten czujnik ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
kumpo
Forumowicz
Auto: outlander 4wd 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: kraków
|
Wysłany: 15-05-2013, 16:08
|
|
|
sprowadziłem ze stanów za 80$ z przesyłkom ale jeszcze go nie zamontowałem |
|
|
|
 |
krzypolo
Mitsumaniak

Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 958 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-06-2013, 15:21
|
|
|
podałbys namiary na sprzedającego ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
kumpo
Forumowicz
Auto: outlander 4wd 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: kraków
|
Wysłany: 18-06-2013, 16:38
|
|
|
niestety ci nie pomogę bo mi załatwiał kolega który ma rodzinę w stanach ale jak ostatnio oglądałem allegro to się pokazały po 230 zł z tego co pamiętam tylko z tymi zamiennikami jest mały problem a mianowicie przy minimalnym toczeniu się kół załancza się abs po przegrzebaniu internetu wywnioskowałem że problem jest w odległości czujnika [wystarczy pół milimetra i może tak waryjować po dociśnięciu problem ustał ale po jakimś czasie znowu zaczyna ale nie za każdym razem myślę że tym razem zabrudził się opiłkamipo wymianie czujnika nie musiałem kasować błędu bo po prostu kontrolka zgasła
[ Dodano: 18-06-2013, 19:24 ]
http://allegro.pl/czujnik...i3293032721.htm wydaje mi się że to oni mieli |
|
|
|
 |
krzypolo
Mitsumaniak

Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 958 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-03-2014, 07:32
|
|
|
Teraz dopiero dostałem ten czujnik , mechanik wymienił , ale nadal jest błąd i coś mi tłumaczy że jest tam jakiś łancuszek przy przegubie i to on może być walnięty ale nie można go kupić osobno tylko z przegubem , nie wiem o co chodzi wie ktoś co to jest i czego mam szukac ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 22-03-2014, 14:06
|
|
|
krzypolo napisał/a: | Teraz dopiero dostałem ten czujnik , mechanik wymienił , ale nadal jest błąd i coś mi tłumaczy że jest tam jakiś łancuszek przy przegubie i to on może być walnięty ale nie można go kupić osobno tylko z przegubem , nie wiem o co chodzi wie ktoś co to jest i czego mam szukac ? | Wygląda to jak taka blaszana (grubość ok 3mm) zębatka. Dziwne że chodzi o przegub a nie o pół-oś. Jakby już miała być z czymś zintegrowana to szybciej z pół-osią albo piastą. Chyba że chodzi o przegub pół-osi.
Zasada działania jest taka że czujnik który właśnie wymieniłeś wykrywa zbliżanie się metalowych zębów tego zebatego wianka i może mierzyć ich prędkość obrotową z dużą dokładnością. |
|
|
|
 |
krzypolo
Mitsumaniak

Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 958 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-03-2014, 17:56
|
|
|
Ja leżę w szpitalu i żona odstawiła auto może to jest tak jak ty mówisz, mogę gdzieś to jakoś dokupic , czy tylko z tym przegubem półosi ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 23-03-2014, 20:26
|
|
|
krzypolo napisał/a: | Ja leżę w szpitalu i żona odstawiła auto może to jest tak jak ty mówisz, mogę gdzieś to jakoś dokupic , czy tylko z tym przegubem półosi ? | Pewnie najszybciej z jakąś używaną pół-osią. Ale to jest tylko kawałek metalowej blachy, jeśli nie ma uszkodzeń mechanicznych to nie powinno się tam nic popsuć. Trzeba by wyjąć i obejrzeć, może wystarczy naprostować, albo się coś poluzowało i jest za daleko. Tym powinien się zająć gościu od ABS, w końcu płacisz mu za naprawę a nie za wymienianie części w ciemno. Ja bym zaczął od tego jaki dokładnie błąd wyskoczył, bo może to coś innego. |
|
|
|
 |
|