Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:01 |
outek I trwałość zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
maczbil
Nowy Forumowicz
Auto: bmw
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 16 Skąd: Płock
|
Wysłany: 27-03-2011, 22:03 outek I trwałość zawieszenia
|
|
|
Krótka ankieta do forumowiczów. Jak oceniacie trwalość zawieszenia w outkach I tzn. co i przy ilu km musieliście wymieniać w zawieszeniu i przy jakim typie użytkowania auta to mialo miejsce tzn. czy byla tylko jazda po szosie czy i po terenie |
_________________ albo bokiem albo wcale |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-03-2011, 22:33
|
|
|
Musiałbym zerknąć w faktury ale zdaje się, że nic nie było robione, bo póki co nie ma potrzeby - 57000 km. |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 28-03-2011, 07:57
|
|
|
U mnie jak dotąd też nic nie było robione i na przeglądach też nic nie wykazuje teleskopy przód mają po 82% a tył 85% |
|
|
|
 |
furman [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2011, 18:47
|
|
|
Prawy przedni drążek kierowniczy przy ~~90 kkm ,styl jazdy taki,że raczej nie jestem wyprzedzany |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 10-04-2011, 21:12
|
|
|
Ja przy jakiś 60kkm zmieniałem tuleje w przednich wahaczach, ale jak sobie przypomnę to już od jakiś 30-40kkm było słychać że coś nie tak. Potem przy 65kkm tylne bananki, według mechaników były w kiepskim stanie. Na chwilę obecną przy około 75kkm mam do wymiany jeszcze jeden drążek kierownicy i chyba jeden z tylny wahacz poprzeczny górny (zaraz przy banankach) oraz potencjalnie poduszki tylnego mostu. |
|
|
|
 |
korek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 33 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-04-2011, 12:59
|
|
|
Mam przejechane 75000km i oceniam że zawieszenie jest głośne i słabe.
Mam zarwane poduchy tylnego mostu, całkowicie rozjechane drążki poprzeczne trzymające geometrię tylnych kół |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 22-04-2011, 21:07
|
|
|
Korek
nic nie poradzisz na stan naszych dróg. Mój to lata w 90% po drogach ekspresowych i zawieszenie mam jak nowy |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 22-04-2011, 21:24
|
|
|
desti napisał/a: | Korek
nic nie poradzisz na stan naszych dróg. Mój to lata w 90% po drogach ekspresowych i zawieszenie mam jak nowy | Jakoś są samochody, które są bardziej odporne na stan polskich dróg, przecież Outek to SUV czyli powinien być odporny na pewne nierówności. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-04-2011, 22:10
|
|
|
rezon - pewnie, że są takie auta, tylko czego to dowodzi??? Poza tym niekoniecznie Japończycy musieli brać pod uwagę stan polskich dróg przy projektowaniu, prawda |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-04-2011, 23:12
|
|
|
Podobno, jak kolega kupił parę lat temu samochód na "F" to w gwarancji było napisane że amory są wyłączone z gwarancji w Polsce:-) |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 23-04-2011, 08:58
|
|
|
macia napisał/a: | pewnie, że są takie auta, tylko czego to dowodzi??? Poza tym niekoniecznie Japończycy musieli brać pod uwagę stan polskich dróg przy projektowaniu, prawda | dowodzi to tego, że Outki wbrew powszechnie panującej opinii są projektowane bardziej przez księgowych niż inżynierów. Nie tylko w Polsce drogi nie są najwyższej jakości. SUV z założenia jest projektowany do jazdy po drogach nie tylko ekspresowych, ale również w lekkim terenie i padające po 75kkm zawieszenie można określić jako korek napisał/a: | głośne i słabe. |
|
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-04-2011, 00:25
|
|
|
rezon napisał/a: | dowodzi to tego, że Outki wbrew powszechnie panującej opinii są projektowane bardziej przez księgowych niż inżynierów |
Nie widzę tutaj żadnego wnioskowania, które upoważniałoby taką konkluzję Zatem dowód średnio udany.
rezon napisał/a: | zawieszenie można określić jako
korek napisał/a:
głośne i słabe. |
Oczywiście. Można je też określić jako ciche i mocne, prawda? |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-04-2011, 00:57
|
|
|
rezon napisał/a: | SUV z założenia jest projektowany do jazdy po drogach nie tylko ekspresowych, ale również w lekkim terenie |
Jak by na to nie patrzeć to "lekki teren" to raczej udeptana polna droga lub leśny dukt. Moim zdaniem nawierzchnia dość równa, jedynie z zaokrąglonym kamieniami które da się łatwo wytłumić, przy gorszej nawierzchni jedzie się wolno itd. Dziura w drodze jest większym udarem dla zawieszenia, a do tego przeważnie trafia się w nią nie 30km/h tylko np. 70km/h....
rezon napisał/a: | padające po 75kkm zawieszenie można określić jako korek napisał/a: | głośne i słabe. |
|
No i teraz wypadało by zapytać na ile tego terenu jest taki Outek projektowany? Jakie było założenie 20% terenie - 80% drogi? No więc 20% terenu z np. 150 tys km to jest 30 tys. A ktoś używając outka w bardzo dziurawym mieście można powiedzieć maltretuje zawieszenie przez ten cały czas czyli w tym przykładzie 75 tys km... Ja bym to tak rozpatrywał.
[ Dodano: 24-04-2011, 00:59 ]
macia napisał/a: | Poza tym niekoniecznie Japończycy musieli brać pod uwagę stan polskich dróg przy projektowaniu, prawda |
No pewnie tak, tak samo jak nie wzięli pod uwagę tego że w europie ograniczenie 90km/h w terenie niezabudowanym to tylko teoria i w praktyce przegrzewają się hamulce. |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31-07-2011, 20:38
|
|
|
Właśnie od kilku dni dochodzą do moich uszu jakieś dziwne hałasy Nie wiem czy to zawieszenie, czy inna franca ale szarpaki i bujanie autem na wsie strony niczego nie wykazały... Dźwięki dochodzą jakby od lewego przedniego koła i można je określić jako skrzypienie słyszalne na nierównej drodze, przy zwalnianiu, skręconej kierownicy ale też jeździe na wprost itd. Sam nie wiem co to może być, może poducha silnika któraś??? |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 31-07-2011, 21:58
|
|
|
macia napisał/a: | Właśnie od kilku dni dochodzą do moich uszu jakieś dziwne hałasy Nie wiem czy to zawieszenie, czy inna franca ale szarpaki i bujanie autem na wsie strony niczego nie wykazały... Dźwięki dochodzą jakby od lewego przedniego koła i można je określić jako skrzypienie słyszalne na nierównej drodze, przy zwalnianiu, skręconej kierownicy ale też jeździe na wprost itd. Sam nie wiem co to może być, może poducha silnika któraś??? | Ja miałem skrzypienie tylnej tulei wahliwej dolnego wahacza i żadne szarpaki tego nie wyłapały, dopiero doświadczony diagnosta się domyślił po rdzawych śladach. Z tyłu w każdym z wahaczy poprzecznych jest jedna tuleja wahliwa, jak dla mnie każdy z nich może wydawać te odgłosy. Jeśli masz 100% pewności że to z przodu to może łączniki drążka stabilizacyjnego albo samo mocowanie do drążka. Tuleje w przednich wahaczach jak się zniszczą to wahacz uderza o podłużnice i słychać walenie, łupanie itp ale nic nie skrzypi. Jeszcze mam pomysł że może to tuleje na zawiasie wahacza, tzw "cukierki". One są pomiędzy wahaczem a sankami. Chociaż u mnie już 2x wymieniałem tuleje główne wahacza, a te "cukierki" mam od nowości i jeszcze się nie zniszczyły. |
|
|
|
 |
|