Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY8A 2.0DID] Lancer nie odpala, mrugają kontrolki, zwarcie
Autor Wiadomość
QaDo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 79
Skąd: K-zy
  Wysłany: 01-03-2013, 16:58   [CY8A 2.0DID] Lancer nie odpala, mrugają kontrolki, zwarcie

Witam kolegów,
Pilnie potrzebna pomoc jak w tytule, problem zaczął się kilka dni temu, było słychać trzeszczenie, zaczął przerywać więc automatycznie w trakcie jazdy przekręcenie klucza i zerknięcie pod maskę, masa i wszystko ok, kable główne poruszane i bezpieczniki no i ogień bez problemów 1tys km, obecnie jestem na śląsku gliwice i wczoraj sytuacja się powtórzyła.. no ale gdzie w centrum miasta stanąć więc off i on bez problemu, dojechałem aż za gliwice i musiało się skończyć holowaniem. Od rana szukam usterki, masa na silniku wygląda ok. Po wielu godzinach odłączania/ podłączania odkryłem:

Bezpiecznik 23, 15A silnik po jego odłączeniu idzie zakręcić, ale oczywiście automatycznie od razu odcinka. Jest to na razie jedyna wskazówka, nie mam pod sobą instrukcji więc nie wiem za co odpowiada, ktoś może pomóc z informacją gdzie kieruje ten obwód?

Efekt obecny usterki: ciągłe załączanie i rozłączanie zapłonu z dużą częstotliwością (nie można zakręcić) mrugają kontrolki silnika i sprężynka, co jakiś czas aku i wtedy załącza się wentylator.

[ Dodano: 01-03-2013, 17:13 ]
PS. Sprawa dotyczy CY8A, 2008r, silnik BWC bez DPF
_________________
Zdecydowanie najszybszy Lancer w mieście.
V-max 240 Km/h
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-03-2013, 21:14   

Spróbuj odłączyć przepustnicę (za zaworem EGR). Może dostała zwarcia
_________________

 
 
QaDo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 79
Skąd: K-zy
Wysłany: 01-03-2013, 23:00   

Już wiem, bezpiecznik od obwodu pompy paliwa, jutro rozbieranie kanapy i się zobaczy.
Przepustnica była sprawdzana, vaccum też i to do czego był dostęp.

[ Dodano: 02-03-2013, 14:08 ]
wielka DUPA panowie, jestem załamany, podłączane było co się dało, 99% kostek z dostępem, pompa też była sprawdzana, teraz już nie ważne czy bezpiecznik 23 czy 22, zwiera i świruje tak czy siak, dodatkowe masy nic nie dało. Zawieszam broń i szukam dobrego elektryka pyskowice/Gliwice... pobyt na ślasku zapewne znacznie się przedłuży..... masakra
_________________
Zdecydowanie najszybszy Lancer w mieście.
V-max 240 Km/h
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-03-2013, 21:24   

Tutaj masz listę tego, co wisi na bezpieczniku 22.
A/T-ECU, air flow sensor <4B1>, air/fuel ratio sensor <BWC-DPF>, blow-by heater <BWC>, EGR cooler solenoid valve <BWC>, engine-ECU <4A9, 4B1>, exhaust oil feeder control valve <4B1>, injector No.1 to 4 <4A9, 4B1>, inlet oil feeder control valve <4B1>, oil feeder control valve <4A9>, oxygen sensor <4A9, 4B1>, purge control solenoid valve <4A9, 4B1>, starter relay <BWC>, swirl control solenoid valve <BWC>, throttle valve control servo relay <4A9, 4B1>, variable geometry control solenoid valve <BWC>, vehicle speed sensor <4A9-M/T, 4B1-M/T> and waste gate solenoid valve <4B1-Turbo>
_________________

 
 
QaDo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 79
Skąd: K-zy
Wysłany: 02-03-2013, 21:58   

Sporo tego, a masz może co jeszcze siedzi pod 23 ?
Myślę to pomogłoby namierzyć usterkę, jeszcze podepnę drugie ECU.
_________________
Zdecydowanie najszybszy Lancer w mieście.
V-max 240 Km/h
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-03-2013, 22:38   

QaDo napisał/a:
jeszcze podepnę drugie ECU.

Nic to nie da. Bez kodowania auto nie odpali.
Na 23 jest pompa paliwa. Bez pompy powinien chodzić jeśli jest więcej jak 1/2 baku paliwa.
_________________

 
 
QaDo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 79
Skąd: K-zy
Wysłany: 03-03-2013, 22:46   

To oczywiste, ale jeśli zwarcie byłoby ECU (co wykluczyłem) to przewaliłoby się tylko immo ;) Bak był cały, po odcięciu pompy kręcił, ale nie odpalał. Ale to było przedwczoraj, wczoraj trzeba już było wyciągnąć dwa bezpieczniki by usunąć zwarcie.
Jutro mam nadzieje jakiś warsztat się tym zajmie :-X Nie podoba mi się ta sytuacja

[ Dodano: 05-03-2013, 21:31 ]
PROBLEM - ROZWIĄZANY :roll:
Winny przekaźnik pewnie padł od częstotliwości przerw w instalacji, pierwotny problem problem styk pod przekaźnikiem i kabel masowy pod aku też z nim było słabo. Więc w sumie nawet nie było to zwarcie tylko bardzo częste przerwy i było coraz gorzej. Czekam na przekaźnik i ogień :lol:
_________________
Zdecydowanie najszybszy Lancer w mieście.
V-max 240 Km/h
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.