 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CY8A 2.0DID] Lancer nie odpala, mrugają kontrolki, zwarcie |
Autor |
Wiadomość |
QaDo
Forumowicz
Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 79 Skąd: K-zy
|
Wysłany: 01-03-2013, 16:58 [CY8A 2.0DID] Lancer nie odpala, mrugają kontrolki, zwarcie
|
|
|
Witam kolegów,
Pilnie potrzebna pomoc jak w tytule, problem zaczął się kilka dni temu, było słychać trzeszczenie, zaczął przerywać więc automatycznie w trakcie jazdy przekręcenie klucza i zerknięcie pod maskę, masa i wszystko ok, kable główne poruszane i bezpieczniki no i ogień bez problemów 1tys km, obecnie jestem na śląsku gliwice i wczoraj sytuacja się powtórzyła.. no ale gdzie w centrum miasta stanąć więc off i on bez problemu, dojechałem aż za gliwice i musiało się skończyć holowaniem. Od rana szukam usterki, masa na silniku wygląda ok. Po wielu godzinach odłączania/ podłączania odkryłem:
Bezpiecznik 23, 15A silnik po jego odłączeniu idzie zakręcić, ale oczywiście automatycznie od razu odcinka. Jest to na razie jedyna wskazówka, nie mam pod sobą instrukcji więc nie wiem za co odpowiada, ktoś może pomóc z informacją gdzie kieruje ten obwód?
Efekt obecny usterki: ciągłe załączanie i rozłączanie zapłonu z dużą częstotliwością (nie można zakręcić) mrugają kontrolki silnika i sprężynka, co jakiś czas aku i wtedy załącza się wentylator.
[ Dodano: 01-03-2013, 17:13 ]
PS. Sprawa dotyczy CY8A, 2008r, silnik BWC bez DPF |
_________________ Zdecydowanie najszybszy Lancer w mieście.
V-max 240 Km/h |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-03-2013, 21:14
|
|
|
Spróbuj odłączyć przepustnicę (za zaworem EGR). Może dostała zwarcia |
_________________
 |
|
|
|
 |
QaDo
Forumowicz
Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 79 Skąd: K-zy
|
Wysłany: 01-03-2013, 23:00
|
|
|
Już wiem, bezpiecznik od obwodu pompy paliwa, jutro rozbieranie kanapy i się zobaczy.
Przepustnica była sprawdzana, vaccum też i to do czego był dostęp.
[ Dodano: 02-03-2013, 14:08 ]
wielka DUPA panowie, jestem załamany, podłączane było co się dało, 99% kostek z dostępem, pompa też była sprawdzana, teraz już nie ważne czy bezpiecznik 23 czy 22, zwiera i świruje tak czy siak, dodatkowe masy nic nie dało. Zawieszam broń i szukam dobrego elektryka pyskowice/Gliwice... pobyt na ślasku zapewne znacznie się przedłuży..... masakra |
_________________ Zdecydowanie najszybszy Lancer w mieście.
V-max 240 Km/h |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-03-2013, 21:24
|
|
|
Tutaj masz listę tego, co wisi na bezpieczniku 22.
A/T-ECU, air flow sensor <4B1>, air/fuel ratio sensor <BWC-DPF>, blow-by heater <BWC>, EGR cooler solenoid valve <BWC>, engine-ECU <4A9, 4B1>, exhaust oil feeder control valve <4B1>, injector No.1 to 4 <4A9, 4B1>, inlet oil feeder control valve <4B1>, oil feeder control valve <4A9>, oxygen sensor <4A9, 4B1>, purge control solenoid valve <4A9, 4B1>, starter relay <BWC>, swirl control solenoid valve <BWC>, throttle valve control servo relay <4A9, 4B1>, variable geometry control solenoid valve <BWC>, vehicle speed sensor <4A9-M/T, 4B1-M/T> and waste gate solenoid valve <4B1-Turbo> |
_________________
 |
|
|
|
 |
QaDo
Forumowicz
Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 79 Skąd: K-zy
|
Wysłany: 02-03-2013, 21:58
|
|
|
Sporo tego, a masz może co jeszcze siedzi pod 23 ?
Myślę to pomogłoby namierzyć usterkę, jeszcze podepnę drugie ECU. |
_________________ Zdecydowanie najszybszy Lancer w mieście.
V-max 240 Km/h |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-03-2013, 22:38
|
|
|
QaDo napisał/a: | jeszcze podepnę drugie ECU. |
Nic to nie da. Bez kodowania auto nie odpali.
Na 23 jest pompa paliwa. Bez pompy powinien chodzić jeśli jest więcej jak 1/2 baku paliwa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
QaDo
Forumowicz
Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 79 Skąd: K-zy
|
Wysłany: 03-03-2013, 22:46
|
|
|
To oczywiste, ale jeśli zwarcie byłoby ECU (co wykluczyłem) to przewaliłoby się tylko immo Bak był cały, po odcięciu pompy kręcił, ale nie odpalał. Ale to było przedwczoraj, wczoraj trzeba już było wyciągnąć dwa bezpieczniki by usunąć zwarcie.
Jutro mam nadzieje jakiś warsztat się tym zajmie Nie podoba mi się ta sytuacja
[ Dodano: 05-03-2013, 21:31 ]
PROBLEM - ROZWIĄZANY
Winny przekaźnik pewnie padł od częstotliwości przerw w instalacji, pierwotny problem problem styk pod przekaźnikiem i kabel masowy pod aku też z nim było słabo. Więc w sumie nawet nie było to zwarcie tylko bardzo częste przerwy i było coraz gorzej. Czekam na przekaźnik i ogień |
_________________ Zdecydowanie najszybszy Lancer w mieście.
V-max 240 Km/h |
|
|
|
 |
|
|