Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Po dłuższej trasie znowusz cyrk z obrotami.Lo
Autor Wiadomość
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
  Wysłany: 17-03-2013, 15:35   [Cari 1.8 GDI] Po dłuższej trasie znowusz cyrk z obrotami.Lo

Witam,wczoraj zrobiłem troche kilometrów i jadąc do domu obroty po 4min znowusz mi wskoczyły na 2tys i za diabła nie chcą spaść,(nawet po przegazowaniu i przejazdzce)dokręciłem na max śrubkę SAS ale to nic nie dało.TPS ustawiony idealnie na 0,647V.Dziś zrobiłem test w evoscanie i poniżej zamieszczam log,widać 4 pierwsze minuty potem obroty wskakują na około 2tys. a potem włączyłem wszystkie możliwe odbiorniki co widać na tym logu.
Dodam od razu że nie ma lewego powietrza więc to można wykluczyć,paliwko shell v-power.Podczas dojezdzania do skrzyżowania obroty podskakują kilka razy z 1tys do 2tys, i po chwili się stabilizują.Takie cyrki dzieją się tylko gdy auto jest na maxa zagrzane.Proszę kogoś o pomoc.
http://www.sendspace.pl/f...d097db8e1924ce5

W evoscanie po włączeniu ,,speed adj.Screw mode''-wymuszenie stałych paramterów silnik wchodzi z 950rpm na 2000rpm więc coś jest nie tak.
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 18-03-2013, 10:33   

mam ten sam problem z tymi obrotami po tych 4 min. Już pisałem o tym na postoju na luzie po 4 min obroty wskakuja na 2000tys i po dogazowaniu nie chca spasc dopiero po zgaszeniu silnika jest normalnie chyba że znowu miną 4 min i od nowa.Jak silnik się dobrze rozgrzeje to przy hamowaniu,dojeżdzaniu do swiateł jak wcisnę sprzegło obroty 2-3 razy podbije.Przepustnica czyszczona tps nie ruszany.
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 18-03-2013, 15:37   

No to witam w klubie:) jeszcze aż takiego problemu nie miałem. Śrubkę w przepustnicy wkreciłem na maxa że więcej się nie da.TPS stoi nie ruchomy no i lipa:) Trochę przeszkadzają te obroty...albo może po prostu nie przejmować się tym i koniec.
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-03-2013, 16:57   

Hmm...lepiej znam przepustnice z elektromagnesem, ale u Ciebie dziwnie wygląda sprawa z krokami silniczka krokowego. On chyba powinien po tych 4 minutach wysterować na stałe by-passy, a tutaj coś próbuje zrobić, ale mu nie wychodzi. Ciężko mi dokładnie powiedzieć, bo nie posiadam teraz logów ze zdrowego GDI z przepustnicą na linkę...
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 18-03-2013, 17:56   

Bo na tym logu co podałem pod koniec włączyłem odbiorniki prądu,światła klima itp.
Ale rzeczywiście z drugiej strony widać takie jego podrygi podczas włączenia auta,po 240sek i jak załączam odbiorniki.
Zastanawiam się nad wszystkim co może powodować takie zachowanie...czy zawór PCV odpowietrzania skrzyni korbowej mógłby mieć wpływ? Albo zbyt uchylona klapa przepustnicy,albo przestawić TPS na mniejsze napięcie poniżej tego optymalnego np 0,6...V zamiast 0,647V=12,94% otwarcia, komp wtedy będzie widział inne uchylenie przepustnicy...
Jeśli w evoscanie jest opcja wymuszenia stałych parametrów pracy silnika (i wskakuje na 2tys obr) to można by wtedy zmieniać położenie TPS
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
Ostatnio zmieniony przez mateusz8230 18-03-2013, 18:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-03-2013, 18:09   

mateusz8230 napisał/a:
Ale rzeczywiście z drugiej strony widać takie jego podrygi podczas włączenia auta,po 240sek i jak załączam odbiorniki.


No właśnie dziwnie to wygląda. Tak, jakby silniczek próbował sterować, ale nie mógł z jakiegoś powodu. Niestety nie posiadam dobrych logów z GDI z przpeustnicą na linkę.
Ale tak na chłopski rozum: przez pierwsze 4 minuty by-passy powinny być otwarte, aby więcej powietrza dostawało się do komory spalania. Po 4 minutach silniczek krokowy próbuje domknąć by-passy, aby zmniejszyć dawkę powietrza(w tym czasie zwiększa się czas wtrysku-czyli zwiększa się dawka paliwa). Jednak wygląda na to, że silniczek krokowy próbuje domknąć ale nie może się ustawić(powinien chyba pozostać na jakimś kroku a nie spadać do 0).

A czym dokładnie steruje śrubka SAS ? Wiem, że niby obrotami, ale czym fizycznie steruje ? Bo fixed SAS to "zderzak" od TPS, jednak SAS u siebie nie mam w przepustnicy z elektromagnesem. To czasem właśnie ta śrubka nie steruje by-passami ?
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 18-03-2013, 18:39   

no to jest chyba ta śrubka od by passów ,jeśli jest ona wkręcona tak jak teraz czyli na max to powietrze nie przepływa przez nią tylko przez silniczek krokowy,ale ciąg powietrza jest tak duży że nie ma innego miejsca skąd silnik może pobrać powietrze i krokowy się nie zamknie to ja tak rozumuję,czyli wypadało by może tą śrubkę wykręcić o 1,5obrotu i dostanie więcej lewego powietrza,ciekawe co wtedy z obrotami będzie.Szkoda że nie masz takich logów,a ktoś z forum ma może?
No i jeszcze jedno pytanie kiedy krokowy jest zamknięty jak jest na 80-tym kroku czy na 0 ?
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-03-2013, 08:58   

mateusz8230 napisał/a:
No i jeszcze jedno pytanie kiedy krokowy jest zamknięty jak jest na 80-tym kroku czy na 0 ?


Heh...żebym to ja wiedział :P

Swoją drogą kręciłeś może fixed SAS ?
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 19-03-2013, 15:52   

no troszkę tak ,ale nie wydaję mi się żeby aż tak bardzo.Szczelina w tej przepustnicy gdy spojrzysz pod słońce jest tak mała że prawie wogóle widoczna.Dziś odpaliłem Cari i nie było już ssania na poziomie około 2000rpm tylko jakieś 1300rpm fakt że samochód stoi w garażu,nie wiem czy to ma wpływ.Coś jest pogrzebane w tym samochodzie i to ostro...Chce ktoś może za darmo? hehehe :badgrin:
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 19-03-2013, 18:10   

Masz za wysokie trimy, Spróbuj odłączyć na chwilę akumulator by zresetować komputer.
_________________

 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 19-03-2013, 19:41   

Nie dawno wymieniałem wtryski ale było bardzo podobnie z trimami...Jutro zrobie loga na zimnym silniku,pod obciążeniem, i na rozgrzanym silniku może coś więcej się pokaże...
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 19-03-2013, 20:06   

Odłączając klemę resetujesz trimy do zera. U mnie samochód podbijał przy dojeździe do skrzyżowania do 2tyś i chwile trzymał, reset kompa pomógł i już kilka tysięcy przejechane a parametr 5A.Lrn A/F B/B1 trzyma się w granicach 3-4% A był prawie 7%
_________________

 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 19-03-2013, 20:49   

No ale muszę od nowa przeprowadzić naukę tak? Lipa jest też taka że po resecie nigdy nie mam ssania,dopiero po około 250km się pojawia nie wiem czy coś jest nie tak,czy kompa cały czas się dostraja? Sprawa jest o tyle dziwna że np. gdy auto jest na ssaniu np. tak jak dziś na obrotach około 1300-1500rpm silnik podczas ruszenia/wyjechania z garażu gaśnie...Tak jak by nie radził sobie na ssaniu i je tracił. Ale po przejechaniu dłuższej trasy na następny dzień było już ssanie normalnie na około 2tys. obroty...dziwnie to wygląda ale tak niestety jest.
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.