Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6W] Przyczyny za wyoskiego ciśnienia
Autor Wiadomość
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19-04-2010, 16:54   [EA6W] Przyczyny za wyoskiego ciśnienia

Witam!
Mam za wysokie ciśnienie w silniku swojego diesla przez co wyrzuca mi olej i niestety na pomoc mechaników raczej nie mogę liczyć... (samochód prawie 2 tygodnie u nich stal, 580zl a jest jak było) Więc skoro muszę pogrzebać samemu to czy możecie mi napisać jakie mogą być przyczyny za wysokiego ciśnienia? Szukając trochę w internecie znalazłem takie:
-pęknięty pierścień na tłoku
-zapieczony pierścień na tłoku
-odma?

Znacie inne?

pozdrawiam Wilk88
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-04-2010, 17:15   

wilk88, w każdym silniku jest pewne ciśnienie. Do odpowietrzania komory silnika służy tzw odma, o której wspomniałeś.

Przyczyny które podałeś objawiałyby się także spadkiem mocy silnika, drganiami, nieówną pracą. Wiem, bo przerabiałem zblokowany pierścień w TD.
Przy ogólnym zużyciu pierścieni będziesz miał minimalne ruchy powietrza.

Na początek sprawdź drożność odmy. Ja bym na Twoim miejscu odkręcił korek wlewu oleju, zdjął przewód od odmy z obudowy filtra i dmuchnął przez niego. Zrób sobie jakiś ustnik na tą rurkę i dmuchnij ustami gdy silnik jest zimny, od razu będziesz wiedział czy jest drożny. Jeśli będzie drożny to odpal silnik i zobacz czy z silnika dmucha przez niego.. Może być też przytkany otwór w obudowie filtra i jak zakładasz rurke to powstaje ciśnienie.
Ten drugi test sprawdzaj na zakręconym korku oleju.

Jeśli jest drożny to kolejny etap- sprawdzenie kompresji na wszystkich 4 cylindrach. Proponuję wykręcić świece, bo pod wtryski musiałbyś kupić podkładki.

Będziesz znał wyniki testów to się podziel i będziemy kombinować.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-04-2010, 22:25   

wilk88, napisałbyś chociaż jakie to ciśnienie ma wartość
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-04-2010, 22:26   

robertdg, wilk88 pisze o zbyt wysokim ciśnieniu w komorze korbowej silnika, co powoduje wyrzucanie oleju uszczelniaczami.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 20-04-2010, 13:46   

Pisałem w innym temacie o ogólnie za wysokim ciśnieniu oleju, wprawdzie dotyczyło to silnika benzynowego i nie wiem czy sprawa tak się ma do diesla. W moim colcie miałem przypadek wywalania oleju przez uszczelkę pod głowicą na zimnym silniku po przebiegu 200 km po wymianie uszczelki... Co się wtedy okazało było za duże ciśnienie oleju, spowodowane majsterkowaniem wcześniejszego właściciela przy pompie oleju. Może taka sytuacja występuje u wilka88...
Proszę mnie poprawić, jeżeli to nie ma nic do rzeczy :?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20-04-2010, 19:24   

Dosyć mechaników! Mam ich dosyć po uszy... Naprawdę wolę znaleźć jakiegoś mechanika z tego forum(nawet z drugiego końca polski), przynajmniej będę miał pewność, że wie co robi...

A więc byłem dzisiaj u tych oszołomów i co się okazało. Gość wyciąga bagnet i prezentuje mi, że pod dodaniu gazu rzygnie przez niego olejem. Patrzę co on robi, a on ściąga wężyk od odmy z obudowy filtra powietrza, zatyka go palcem i mówi niech pan patrzy jak rzyga....Mówię, czemu pan zatyka odmę? Przecież to oczywiste że ciśnienie się podniesie...a on że i tak nie powinno rzygać. Ręce opadają... Generalnie cały warsztat próbuje mi wcisnąć, że mam wyjechany samochód i najlepiej będzie jak go sprzedam jak najszybciej na giełdzie. Robią złoma z samochodu, który jest w mojej rodzinie od 70tys km... Szkoda opisywać co się w ogóle tam dzisiaj działo, ale w każdym razie tak się zirytowałem, że dałem im wszystkim opiernicz, pomimo tego że jestem spokojnym człowiekiem a nawet wręcz dupowatym.
Wybaczcie tą historię ale jestem strasznie sfrustrowany i mocno hamuje się od przeklinania.

A więc ciśnienie jest ok, a olej jak kapał tak kapie. Jutro znowu jadę do nich (udało się to wykłócić), żeby wjechać na podnośnik i nadzorować co robią. Biorę ze sobą ojca, który ma pojęcie o mechanice więc może coś się uda w końcu. Bo jak na razie jestem w plecy 600zł...
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-04-2010, 20:56   

Napisz mi czy sprawdzali cisnienie oleju w silniku tzn na czujniku manometrem i jakie ma wartości na biegu jałowym i przy 3000 obr/min , bo jesli jest poza granicami przy 3000obr/min to wine ponosi pompa oleju , a dokładniej zaworek zwrotny jest uszkodzony i sie nie zamyka , pompa ładuję duże cisnienie do obiegu oleju :) nawet 5 bar :wink: w ekstremalnych przpadkach dochodzi do wypchniecia uszczelniaczy , lub samej uszczelki na filtrze oleju :!:
Ostatnio zmieniony przez deejay 20-04-2010, 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 20-04-2010, 21:16   

deejay napisał/a:
a dokładniej zaworek zwrotny jest uszkodzony
To samo miałem uszkodzone w colcie, a dokładniej jest tam taka sprężynka, którą chyba ktoś wymienił i była tak twarda, że ściskając mocno w palcach nie dało rady jej wogóle zgjąć. wilk88 niech zmierzą ciśnienie oleju na zimnym i na ciepłym silniku.
wilk88 napisał/a:
Generalnie cały warsztat próbuje mi wcisnąć, że mam wyjechany samochód i najlepiej będzie jak go sprzedam jak najszybciej na giełdzie.
Też kiedyś robiłem poprzedniego gala u gościa, który mi mówił, żeby miśka sprzedać, bo to już złom. Kto tak mówi nie jest godzien dłubać przy miśkach wcale :!:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21-04-2010, 13:18   

Czy manometry do diesli są inne niż do benzyniaków? Bo gość mówi, że ma tylko do silników benzynowych.
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21-04-2010, 13:27   

wilk88, ale chyba mowa o ciśnieniu na cylindrach... Ciśnienie oleju mierzy się tak samo.
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21-04-2010, 13:32   

On ma tylko do mierzenia ciśnienia na cylindrach w benzyniakach.
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21-04-2010, 13:40   

wilk88, ale niech Ci zmierzy ciśnienie oleju. Tak jak poprzednicy pisali, może być problem ze zbyt wysokim ciśnieniem oleju. Sprawdzałeś drożność odmy?
 
 
wilk88 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA6W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 613
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21-04-2010, 14:01   

Odma drożna a te dziady nie mają miernika ciśnienia oleju... warsztat doskonały...
_________________
"Jaka to bitwa? gdzie Biblia, ty mi powiedz
Europa sra przepychem by Afrykę żywić głodem
Co tydzień w poświęconej wodzie moczysz palce
Którymi oczy byś wydłubał za pięć złotych na klatce..."


(EX)-Toyota Corolla E8 DX- pierwszy samochód,wielki sentyment ;)

-Mitsubishi Galant EA6W
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 21-04-2010, 14:34   

Może być zwykły "zegarek" do mierzenia ciśnienia oleju (kupisz na ebayu, allegro) + łącznik "t". Wpinasz się w miejsce czujnika/przekaźnika na bloku silnika. W 6a13 jest to koło pompy wody, nie wiem jak w dieslu.
Nie rozumiem, dlaczego dla ludzi którzy utrzymują sie z warsztatu (ci twoi mechanicy) to taki rocket science.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 21-04-2010, 15:04   

wilk88 napisał/a:
a te dziady nie mają miernika ciśnienia oleju
swinks_UK napisał/a:
Może być zwykły "zegarek" do mierzenia ciśnienia oleju

Mechanior jak mierzył mi ciśnienie w colcie też nie miał specjalnego miernika do tego. Wyciągnął jakiś stary ruski zegar, końcówkę dorobił, żeby wkręcić w miejsce czujnika i tak żeśmy sprawdzili ciśnienie. Dodam, że było 2 razy większe niż powinno być, nie pamiętam ile to było...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.