Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Klimatyzacja po czasie przestaje chłodzić.
Autor Wiadomość
RaWil 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5l V6, 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 25
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 06-05-2014, 19:40   [EAxx] Klimatyzacja po czasie przestaje chłodzić.

Witam. Mam problem z klimatyzacją i mam nadzieję że forumowicze nakierują mnie gdzie szukać przyczyny. Po odpaleniu auta klima działa elegancko, chłodzi ładnie. Po jakimś czasie przestaje chłodzić (5-10min) i już się nie załączy do czasu zgaszenia auta na parę chwil. Klima jest świeżo nabita i osuszacz jest nowy. Przed nabiciem też przestawała chłodzić.
Z rzeczy które zdołałem ustalić.
1. Gdy przestaje chłodzić nie załącza się sprężarka.
2. Elektromagnes sprężarki podłączany na krótko działa.
3. Wentylator chłodnicy klimatyzacji mimo braku chłodzenia jest załączony.
4. Jakiekolwiek zmiany na panelu nie przywracają chłodzenia.

Proszę o jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny awarii.
Ostatnio zmieniony przez robertdg 03-08-2015, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-05-2014, 11:21   

Sprawdź czy gdy przestanie działać, zwarcie w kostce czujnika ciśnienia przy osuszaczu przywraca działanie.

Gdzie zapinasz się na krótko?
 
 
RaWil 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5l V6, 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 25
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 07-05-2014, 14:22   

Owczar napisał/a:
Gdzie zapinasz się na krótko?


Podpinam tak jak w service manualu i sprzęgło za każdym razem zaciąga. Stawiam na jakis czujnik albo ecu tylko nie wiem który :(
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-05-2014, 14:45   

Zrób test jak powyżej.
 
 
RaWil 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5l V6, 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 25
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 07-05-2014, 18:18   

Po zwarciu pinów we wtyczce wentylator załącza się ale sprężarka nie.

Byłem u elektryka, podłączył auto pod kompa i wykazało błąd klimy nr. 32.
Stwierdził także że zepsuty jest napęd sprężarki. Po rozgrzaniu przestaje działać elektromagnes. Jak ostygnie działa.

Moja sprężarka to MR500266/AKC200A205C. Jest jeszcze osobno napęd sprężarki pod numerem MR500261, ale pewnie nigdzie się tego nie kupi.

Poradźcie jak tanio rozwiązać ten problem, sprężarki się w ogóle regeneruje?
Ostatnio zmieniony przez RaWil 07-05-2014, 19:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-05-2014, 18:33   

Bład 32 związany jest z potencjometrem w silniczku mieszalnika powietrza
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
RaWil 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5l V6, 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 25
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 07-05-2014, 18:42   

robertdg napisał/a:
Bład 32 związany jest z potencjometrem w silniczku mieszalnika powietrza


Znasz może więcej szczegółów? Jak się do tego dobrać, gdzie to się mieści?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-05-2014, 18:47   

Z działu download pobierz sobie manual w pliku 55.pdf na stronie 60 jest instrukcja sprawdzenia tego silniczka, znaduje się on w okolicach pedału gazu, nie wiem jaki on może miec wpływ na rozłaczający sie kompresor, prędzej podejrzewał bym osprzęt cisnieniowy, to co pisał Owczar
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
RaWil 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5l V6, 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 25
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 07-05-2014, 18:52   

Problem nie załączającej się sprężarki jest już znany. Trzeba naprawić sprzęgło. Z tego co wyczytałem trzeba wymienić elektromagnes. Elektromagnes ma numer MR500245 tylko skąd go wziąć, nie mogę znaleźć :/ Wymienić to można na aucie.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-05-2014, 19:08   

100% pewnosci ze elektromagnes jest wadliwy :?: jezeli elektromagnes jest wadliwy to w momencie gdy osiagnie temperature i przestaje działać powinno być napiecie na kablu zasilajacym
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
RaWil 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5l V6, 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 25
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 07-05-2014, 19:10   

robertdg napisał/a:
100% pewnosci ze elektromagnes jest wadliwy :?: jezeli elektromagnes jest wadliwy to w momencie gdy osiagnie temperature i przestaje działać powinno być napiecie na kablu zasilajacym


Jak jest nagrzany to nawet na krótko nie zaciąga sprzęgła. Przewody sprawdzone, prąd dostaje.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 07-05-2014, 19:14   

Po drodze do sprzęgła jest jeszcze czujnik temperatury sprężarki. Czy to wina sprzęgła.. Zdalnie ciężko stwierdzić. Na szczęście sprzęgło można wymienić bez wyjmowania sprężarki.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-05-2014, 19:26   

To może problem tkwi w regulacji szczeliny na sprzęgle.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
RaWil 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5l V6, 2001r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 25
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 07-05-2014, 19:40   

robertdg napisał/a:
To może problem tkwi w regulacji szczeliny na sprzęgle.


Jak sprężarka jest zimna to działa dobrze, jak się nagrzeje to nie działa sprzęgło. Jakby szczelina była zła to by zawsze nie działała.

Pomijam czujnik temperatury, podaje zasilanie bezpośrednio na elektromagnes i jak sprężarka ciepła to nie zaciąga sprzęgła.

Skąd załatwić nowy elektromagnes?
Czy zna ktoś wymiary elektromagnesu, cewki w sprężarce MR500266 lub MR216055. Elektromagnesy są bardzo podobne i idzie je zamienić.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-05-2014, 11:08   

RaWil napisał/a:
Pomijam czujnik temperatury, podaje zasilanie bezpośrednio na elektromagnes i jak sprężarka ciepła to nie zaciąga sprzęgła.


No to ciekawe... Skoro on jest tuż przed sprzęgłem. Pomiędzy kostką w okolicach rozrządu, a sprzęgłem jest jeszcze czujnik temp w sprężarce.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.