| [II 2.2 DID] Pomoc w zakupie- potrzebna opinia | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | zenek10   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Outlander 2.0 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 18 Mar 2013
 Posty: 14
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2013, 12:51   [II 2.2 DID] Pomoc w zakupie- potrzebna opinia |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich Mitsumaniaków   
 Jestem nowy i jest to mój pierwszy post na forum. Obecnie jeżdże Audi A4, ale z powodu powiększenia rodziny chcę kupić coś większego. Wybór padł na outlandera.
 Proszę o informację, na co warto zwrócić uwagę przy zakupie, czego unikać itp.
 Przeglądając oferty natrafiłem na takie ogłoszenie:
 http://otomoto.pl/mitsubi...-C28372953.html
 
 Z tego co wiem, samochody z tymi silnikami były produkcji japońskiej, a nie europejskiej, a to chyba ma tez odbicie w jakości (jeśli się mylę- poprawcie)
 
 Znawców proszę o ocenę autka i rekomendacje, czy warto się nim zainteresować.
 Jeśli ktoś mógłby przy okazji rozkodowac VIN, byłoby super.
 
 Dziękuję
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rezon   Mitsumaniak
 
 Auto: był OutlanderII 2.0DID
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 63 razy
 Dołączył: 11 Lip 2008
 Posty: 4689
 Skąd: RZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2013, 13:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | rocznik 2009 był już produkowany w EU, ale ten wg VIN jest z Okazaki. Tu masz źródło http://vin-decoder.pl/pdf/mitsubishi-2010.pdf Bardzo ciekawi mnie blokada dyferencjału w tym egzemplarzu - wkłada się widły czy łopatę
  bo normalnie Outek tego nie ma. Podobnie zresztą jak EDS (w A4 możesz mieć). Plusy - pakowność, duża liczba schowków, w miarę dynamiczny silnik.
 Minusy - niski komfort jazdy - pow. 120 szum wiatru i kół jest staje się dokuczliwy, słabe hamulce !!!, wrażliwość na mróz (silniki 2.2).
 Powinien przejechać bezproblemowo jeszcze co najmniej połowę tego przebiegu, ale jak coś się psuje, to koszty napraw na tle A4 będą "diamentowe", często taniej te same części kupisz w ASO Citroena czy Peugeot niż Mitsubishi. Nawet ceny zamienników są wysokie na tle grupy VW.
 Przy 120kkm masz duży (kosztowny) przegląd .
 Należy zwrócić uwagę na pracę sprzęgła, bo to słaby punkt Outka - oraz zużycie hamulców.
 |  
				| _________________ był Outlander 2 2.0Did
  był Superb 1,8TSI 4x4  jest V60 CC  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rezon   Mitsumaniak
 
 Auto: był OutlanderII 2.0DID
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 63 razy
 Dołączył: 11 Lip 2008
 Posty: 4689
 Skąd: RZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2013, 13:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | do skasowania - poszło nie wiem dlaczego dwa razy to samo |  
				| _________________ był Outlander 2 2.0Did
  był Superb 1,8TSI 4x4  jest V60 CC  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zenek10   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Outlander 2.0 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 18 Mar 2013
 Posty: 14
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2013, 14:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przy 120kkm masz duży (kosztowny) przegląd . 
 
 Co dokładnie trzeba wymienić przy takim przebiegu i jaki jest orientacyjny koszt tego przeglądu (ASO/ nieautoryzowany warsztat)?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzychu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 141 razy
 Dołączył: 21 Kwi 2008
 Posty: 12611
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2013, 14:34 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | rezon napisał/a: |  	  | Bardzo ciekawi mnie blokada dyferencjału w tym egzemplarzu - wkłada się widły czy łopatę
  bo normalnie Outek tego nie ma. | 
 
 Mówisz o tym co kliknął z listy przy zakładaniu ogłoszenia "blokada dyferencjału"? Albo pomyślał o "LOCK" albo klikał co popadnie (nic nadzwyczajnego wśród handlarzy). Tak, że na to się nie patrzy, a na to co napisali z palca niżej w opisie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rezon   Mitsumaniak
 
 Auto: był OutlanderII 2.0DID
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 63 razy
 Dołączył: 11 Lip 2008
 Posty: 4689
 Skąd: RZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2013, 16:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | listy przeglądowe - duży plus dla MMC za zamieszczenie na stronie http://www.mitsubishi.pl/..._diesel_89A.pdf . O kosztach ja się nie wypowiem - miałem turboklekota VW  . Minus dla ASO  - w moim przypadku dla trzech różnych ASO za nieprzestrzeganie tej listy nawet w tak ważnej kwestii jak hamulce, ale przecież wg słów MMC "ASO to niezależny podmiot..." więc trudno mieć pretensje do importera  . A poważnie zanim pojedziesz do ASO to upewnij się na forum czy warto przepłacać w tym, do którego masz zamiar pojechać. Znacznie wyższa cena nie zawsze idzie w parze z nieco wyższą jakością. |  
				| _________________ był Outlander 2 2.0Did
  był Superb 1,8TSI 4x4  jest V60 CC  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Aleksander1965   Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 17 Mar 2012
 Posty: 480
 Skąd: Strzelce Opolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2013, 18:03 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | rezon napisał/a: |  	  | listy przeglądowe - duży plus dla MMC za zamieszczenie na stronie http://www.mitsubishi.pl/..._diesel_89A.pdf . O kosztach ja się nie wypowiem - miałem turboklekota VW  . Minus dla ASO  - w moim przypadku dla trzech różnych ASO za nieprzestrzeganie tej listy nawet w tak ważnej kwestii jak hamulce, ale przecież wg słów MMC "ASO to niezależny podmiot..." więc trudno mieć pretensje do importera  . A poważnie zanim pojedziesz do ASO to upewnij się na forum czy warto przepłacać w tym, do którego masz zamiar pojechać. Znacznie wyższa cena nie zawsze idzie w parze z nieco wyższą jakością. | 
 JA po zakupie jeden,jedyny raz byłem w ASO i podziękowałem za kosmiczne ceny i brak kompetencji przesiadłem się na autoryzowany serwis Peugeot gdzie znaja 4007 i maja pojęcie o tych silnikach jak i całych podzespołach a cena conajmniej o 1/2 niższa.
 Obecnie jestem na etapie wymiany kompletnego rozrządu łącznie z pompą .Cena na oryginałach częściach w salonie peugeot 1480  zł. brutto
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu00   Mitsumaniak
 
 Auto: VOLVO XC70 AWD '13
 Kraj/Country: Sweden
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 10 Lut 2009
 Posty: 4355
 Skąd: Sztokholm, Szwecja
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-03-2013, 21:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | .......????? Nawinales juz 240kkm? Bo wtedy w/g producenta nalezy wymienic lancuch rozrzadu w 2.2 HDI. 	  | Aleksander1965 napisał/a: |  	  | Obecnie jestem na etapie wymiany kompletnego rozrządu łącznie z pompą .Cena na oryginałach częściach w salonie peugeot 1480 zł. brutto | 
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 
 Dominik
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Aleksander1965   Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 17 Mar 2012
 Posty: 480
 Skąd: Strzelce Opolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-03-2013, 09:29 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mitsu00 napisał/a: |  	  | .......????? Nawinales juz 240kkm? Bo wtedy w/g producenta nalezy wymienic lancuch rozrzadu w 2.2 HDI. 	  | Aleksander1965 napisał/a: |  	  | Obecnie jestem na etapie wymiany kompletnego rozrządu łącznie z pompą .Cena na oryginałach częściach w salonie peugeot 1480 zł. brutto | 
 | 
 
 Nie łąńcuch a pasek łąńcycha się nie wymienia chyba,że uległ naciągnięciu w tych modelach rozrząd jest mieszany a co do przebiegu to na warunki soft 240 000 a hard 180 000 lub co 4 lata tak przewiduje proiducent ja przywiozłem swojego z niemiec w ubiegłym roku na liczniku mam 99 000 ale nie mam pewności oryginalnego przebiegu więc wymieniam na zapas choć wiekowo juz będzie 4 lata.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu00   Mitsumaniak
 
 Auto: VOLVO XC70 AWD '13
 Kraj/Country: Sweden
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 10 Lut 2009
 Posty: 4355
 Skąd: Sztokholm, Szwecja
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-03-2013, 11:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | W takim razie pogmeraj i upewnij sie w jakim stanie jest tez FAP, jesli nie jestes pewny przebiegu. Powinno sie go wymienic po 180kkm. 	  | Aleksander1965 napisał/a: |  	  |  	  | mitsu00 napisał/a: |  	  | .......????? Nawinales juz 240kkm? Bo wtedy w/g producenta nalezy wymienic lancuch rozrzadu w 2.2 HDI. 	  | Aleksander1965 napisał/a: |  	  | Obecnie jestem na etapie wymiany kompletnego rozrządu łącznie z pompą .Cena na oryginałach częściach w salonie peugeot 1480 zł. brutto | 
 | 
 
 Nie łąńcuch a pasek łąńcycha się nie wymienia chyba,że uległ naciągnięciu w tych modelach rozrząd jest mieszany a co do przebiegu to na warunki soft 240 000 a hard 180 000 lub co 4 lata tak przewiduje proiducent ja przywiozłem swojego z niemiec w ubiegłym roku na liczniku mam 99 000 ale nie mam pewności oryginalnego przebiegu więc wymieniam na zapas choć wiekowo juz będzie 4 lata.
 | 
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 
 Dominik
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Aleksander1965   Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 17 Mar 2012
 Posty: 480
 Skąd: Strzelce Opolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-03-2013, 11:54 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mitsu00 napisał/a: |  	  | W takim razie pogmeraj i upewnij sie w jakim stanie jest tez FAP, jesli nie jestes pewny przebiegu. Powinno sie go wymienic po 180kkm. 	  | Aleksander1965 napisał/a: |  	  |  	  | mitsu00 napisał/a: |  	  | .......????? Nawinales juz 240kkm? Bo wtedy w/g producenta nalezy wymienic lancuch rozrzadu w 2.2 HDI. 	  | Aleksander1965 napisał/a: |  	  | Obecnie jestem na etapie wymiany kompletnego rozrządu łącznie z pompą .Cena na oryginałach częściach w salonie peugeot 1480 zł. brutto | 
 | 
 
 Nie łąńcuch a pasek łąńcycha się nie wymienia chyba,że uległ naciągnięciu w tych modelach rozrząd jest mieszany a co do przebiegu to na warunki soft 240 000 a hard 180 000 lub co 4 lata tak przewiduje proiducent ja przywiozłem swojego z niemiec w ubiegłym roku na liczniku mam 99 000 ale nie mam pewności oryginalnego przebiegu więc wymieniam na zapas choć wiekowo juz będzie 4 lata.
 | 
 | 
 
 Sprawdzali na kompie i stwierdzili,że jest na moment sprawdzenia w 50% zapchany ale to podobno zmienia sie w zależności od jazdy i kurcze mam zagwózdke czy wymieniać ten rozrząd
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rezon   Mitsumaniak
 
 Auto: był OutlanderII 2.0DID
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 63 razy
 Dołączył: 11 Lip 2008
 Posty: 4689
 Skąd: RZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-03-2013, 12:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie jesteś pewien przebiegu - to raczej wymień. Koszty naprawy ew. uszkodzeń są niewspółmierne do kosztów wymiany. Przecież planujesz jeździć kilka lat... |  
				| _________________ był Outlander 2 2.0Did
  był Superb 1,8TSI 4x4  jest V60 CC  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zenek10   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Outlander 2.0 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 18 Mar 2013
 Posty: 14
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-04-2013, 07:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Próbowałem ten samochód i wiem na pewno, że do wymiany jest sprzęgło. Z tego co czytałem to dość kosztowna sprawa, zwłaszcza w ASO, ale na allegro widzę sporo zamienników w dobrych cenach. Pytanie, czy każdy warsztat robi takie rzeczy, czy lepiej zrobic to w autoryzowanym?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rezon   Mitsumaniak
 
 Auto: był OutlanderII 2.0DID
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 63 razy
 Dołączył: 11 Lip 2008
 Posty: 4689
 Skąd: RZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-04-2013, 11:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | każdy porządny zakład zrobi wymianę - często lepiej niż ASO. Autoryzowany nie oznacza automatycznie przygotowany profesjonalnie do napraw. z testowanych przeze mnie ASO Mitsu mogę polecić 1 na 5 czyli 20%. 40% zdecydowanie odradzić. To niezbyt zachęca do korzystania z usług ASO. Ostatnio w Lancerze mój znajomy oznaczył sobie filtr oleju przed przeglądem okresowym. ASO montując nowy filtr skopiowało oznaczenie czy nie wymieniało filtra - pytanie oczywiście retoryczne. Tu masz link do sprzęgla - masz tam również koła dwumasowe http://www.verstaerkte-ku...roducts_id=1791 . Niestety trzeba wymienić jedno i drugie, ale zapomnisz na 100kkm o tym, że te części istnieją. |  
				| _________________ był Outlander 2 2.0Did
  był Superb 1,8TSI 4x4  jest V60 CC  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zenek10   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Outlander 2.0 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 18 Mar 2013
 Posty: 14
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-04-2013, 11:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | A co sądzisz o zestawach LUK-a (sprzęgło, dwumas) dostępnych na allegro. Nadają się?
 Cena zachęca..
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |