Wysokie obroty na ssaniu, regulacja? |
Autor |
Wiadomość |
asz600
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 90 km 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013 Posty: 14 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15-03-2013, 15:07 Wysokie obroty na ssaniu, regulacja?
|
|
|
Witam.
Czy w Cari 1.6 90KM, 1997 r. jest możliwość regulacji obrotów na ssaniu? Pytam bo moje auto na zimnym silniku osiąga prawie 2500 obr, zaraz po odpaleniu jest ok. 2000, ale jak ruszę z miejsca i za chwilkę np. zatrzymam się to obroty rosną na 2500. Czy to jest normalny objaw i się tym nie przejmować, czy może jednak można to wyregulować. Miałem kiedyś Mazdę 626 z 99 roku i tam była przepustnica z Mitsubishi, na której można było regulować obroty ssania, ale w Cari jest jednak inna przepustnica i nie wiem czy jest tak możliwość. Inny mój problem to to, że nie zapala mi się kontrolka rezerwy paliwa, wymieniałem już żarówkę i nadal nic, wskaźnik działa prawidłowo, ale rezerwa się nie zapala. |
|
|
|
 |
bart1924
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 199 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: 15-03-2013, 15:32
|
|
|
Wszystko jest jak najbardziej w porządku i po odpaleniu obroty idą dość wysoko, także nie przejmuj się bo tak powinno być (po ruszeniu i przyhamowaniu mogą skoczyć do wspomnianych 2500).
Co do żarówki to pewnie była ok, żeby zapaliła się rezerwa w Carismie, to wskazówka musi spaść ok 0,5cm poniżej ostatniej kreski, jeśli chcesz się przekonać to zawsze możesz jeździć w pobliżu stacji aż do zapalenia, ewentualnie wozić kanister z wahą gdyby się jednak nie zapaliła |
_________________ Moja Carisma II - sprzedana
Alfons 147 JTD 16V
 |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 15-03-2013, 15:50
|
|
|
Ja bym nie powiedział że to jest normalne...U mnie obroty na ssaniu max 1500. Natomiast co do regulacji obrotów na ssaniu to nie wiem czy jest taka możliwość, wiem że można wyregulować obroty śrubką SAS. |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
bart1924
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 199 Skąd: Suchedniów
|
Wysłany: 15-03-2013, 16:55
|
|
|
radek8622 napisał/a: | Ja bym nie powiedział że to jest normalne...U mnie obroty na ssaniu max 1500. Natomiast co do regulacji obrotów na ssaniu to nie wiem czy jest taka możliwość, wiem że można wyregulować obroty śrubką SAS. |
Miałem dwie Carismy i w każdej obroty na zimnym silniku były w okolicach 2000, a jeśli się ruszyło z miejsca i za chwilę zatrzymało to chwilowo podbijało do 2500. Dodam, że u znajomych co mają Carismy jest to samo na zimnym silniku (żadna nie jest GDI). |
_________________ Moja Carisma II - sprzedana
Alfons 147 JTD 16V
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-03-2013, 17:49
|
|
|
Może warto przeczyścić przepustnicę i nauczyć obrotów . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
asz600
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 90 km 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013 Posty: 14 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 18-03-2013, 15:27
|
|
|
dzięki za pomoc, czyli obrotami nie ma się co przejmować, poza tym zaraz będzie ciepło i wtedy już chyba nie powinny szaleć - pożyjemy, zobaczymy
radek8622 napisał/a: | Ja bym nie powiedział że to jest normalne...U mnie obroty na ssaniu max 1500. Natomiast co do regulacji obrotów na ssaniu to nie wiem czy jest taka możliwość, wiem że można wyregulować obroty śrubką SAS |
gdzie ewentualnie mogę znaleźć tą śrubkę?
bart1924 napisał/a: | Co do żarówki to pewnie była ok, żeby zapaliła się rezerwa w Carismie, to wskazówka musi spaść ok 0,5cm poniżej ostatniej kreski, jeśli chcesz się przekonać to zawsze możesz jeździć w pobliżu stacji aż do zapalenia, ewentualnie wozić kanister z wahą gdyby się jednak nie zapaliła |
poniżej ostatniej kreski, czyli już poniżej tej czerwonej? bo ja jak mam już na czerwonej to tankuje z obawy, że nie dojadę do stacji chociaż wczoraj wlałem 5l w kanisterek i będę chyba czekał na efekty, tylko najgorzej że często żona z dzieckiem jeździ i troszkę się boi że stanie na środku skrzyżowania...
[ Dodano: 18-03-2013, 15:29 ]
Bizi78 napisał/a: | Może warto przeczyścić przepustnicę i nauczyć obrotów . |
w jaki sposób przeprowadza się naukę obrotów? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18-03-2013, 19:41
|
|
|
asz600 napisał/a: | w jaki sposób przeprowadza się naukę obrotów? |
Najpierw odpiąć aku na kilka - kilkanaście minut a następnie jak w temacie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379
Tylko po odpięciu aku musisz jeszcze zaprogramować elektryczne szyby, chyba że masz korbki . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
adrian3232
Forumowicz :)
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2012 Posty: 68 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 19-03-2013, 00:23
|
|
|
Mi ostatnio się odpieła klema i po nauczeniu obrotów obroty na ssaniu są trochę niższe ale takto do 2500 były |
|
|
|
 |
asz600
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 90 km 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013 Posty: 14 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 22-03-2013, 08:39
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | asz600 napisał/a: | w jaki sposób przeprowadza się naukę obrotów? |
Najpierw odpiąć aku na kilka - kilkanaście minut a następnie jak w temacie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379
Tylko po odpięciu aku musisz jeszcze zaprogramować elektryczne szyby, chyba że masz korbki . |
tylko że ja nie mam GDI, a instrukcja dotyczy właśnie tego silnika, w zwykłym silniku też można w ten sposób nauczyć obrotów?
w jaki sposób programuje się elektryczne szyby? |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 22-03-2013, 15:40
|
|
|
naciskasz na guzik żeby szyba opadła i chwile musisz go przytrzymać około 3 sek usłyszysz takie kliknięcie ,jeśli się tak nie nauczy to powtórz to samo z zamknięta szybą.Ona po tej czynności musi się nauczyć. |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
asz600
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 90 km 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013 Posty: 14 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 22-03-2013, 15:54
|
|
|
mateusz8230 napisał/a: | naciskasz na guzik żeby szyba opadła i chwile musisz go przytrzymać około 3 sek usłyszysz takie kliknięcie ,jeśli się tak nie nauczy to powtórz to samo z zamknięta szybą.Ona po tej czynności musi się nauczyć. |
jeżeli tego nie zrobię to szyby przestaną działać? |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 22-03-2013, 16:05
|
|
|
będą działać ale po tej nauce gdy nacisniesz przycisk to szyby same jadą w dół albo góre, tzn że nie musisz trzymać przycisku i szyba sama jedzie w dół. teraz kapujesz? |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-03-2013, 20:13
|
|
|
asz600 napisał/a: | tylko że ja nie mam GDI, a instrukcja dotyczy właśnie tego silnika, w zwykłym silniku też można w ten sposób nauczyć obrotów? |
Moje 1.3 muszę nauczyć po odpięciu klemy więc 1.6 pewnie też . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|