Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysokie obroty na ssaniu, regulacja?
Autor Wiadomość
asz600 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 90 km 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 14
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15-03-2013, 15:07   Wysokie obroty na ssaniu, regulacja?

Witam.
Czy w Cari 1.6 90KM, 1997 r. jest możliwość regulacji obrotów na ssaniu? Pytam bo moje auto na zimnym silniku osiąga prawie 2500 obr, zaraz po odpaleniu jest ok. 2000, ale jak ruszę z miejsca i za chwilkę np. zatrzymam się to obroty rosną na 2500. Czy to jest normalny objaw i się tym nie przejmować, czy może jednak można to wyregulować. Miałem kiedyś Mazdę 626 z 99 roku i tam była przepustnica z Mitsubishi, na której można było regulować obroty ssania, ale w Cari jest jednak inna przepustnica i nie wiem czy jest tak możliwość. Inny mój problem to to, że nie zapala mi się kontrolka rezerwy paliwa, wymieniałem już żarówkę i nadal nic, wskaźnik działa prawidłowo, ale rezerwa się nie zapala.
 
 
bart1924 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 199
Skąd: Suchedniów
Wysłany: 15-03-2013, 15:32   

Wszystko jest jak najbardziej w porządku i po odpaleniu obroty idą dość wysoko, także nie przejmuj się bo tak powinno być (po ruszeniu i przyhamowaniu mogą skoczyć do wspomnianych 2500).

Co do żarówki to pewnie była ok, żeby zapaliła się rezerwa w Carismie, to wskazówka musi spaść ok 0,5cm poniżej ostatniej kreski, jeśli chcesz się przekonać to zawsze możesz jeździć w pobliżu stacji aż do zapalenia, ewentualnie wozić kanister z wahą gdyby się jednak nie zapaliła :lol:
_________________
Moja Carisma II - sprzedana
Alfons 147 JTD 16V
 
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 15-03-2013, 15:50   

Ja bym nie powiedział że to jest normalne...U mnie obroty na ssaniu max 1500. Natomiast co do regulacji obrotów na ssaniu to nie wiem czy jest taka możliwość, wiem że można wyregulować obroty śrubką SAS.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
bart1924 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 199
Skąd: Suchedniów
Wysłany: 15-03-2013, 16:55   

radek8622 napisał/a:
Ja bym nie powiedział że to jest normalne...U mnie obroty na ssaniu max 1500. Natomiast co do regulacji obrotów na ssaniu to nie wiem czy jest taka możliwość, wiem że można wyregulować obroty śrubką SAS.


Miałem dwie Carismy i w każdej obroty na zimnym silniku były w okolicach 2000, a jeśli się ruszyło z miejsca i za chwilę zatrzymało to chwilowo podbijało do 2500. Dodam, że u znajomych co mają Carismy jest to samo na zimnym silniku (żadna nie jest GDI).
_________________
Moja Carisma II - sprzedana
Alfons 147 JTD 16V
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-03-2013, 17:49   

Może warto przeczyścić przepustnicę i nauczyć obrotów 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
asz600 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 90 km 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 14
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 18-03-2013, 15:27   

dzięki za pomoc, czyli obrotami nie ma się co przejmować, poza tym zaraz będzie ciepło i wtedy już chyba nie powinny szaleć - pożyjemy, zobaczymy

radek8622 napisał/a:
Ja bym nie powiedział że to jest normalne...U mnie obroty na ssaniu max 1500. Natomiast co do regulacji obrotów na ssaniu to nie wiem czy jest taka możliwość, wiem że można wyregulować obroty śrubką SAS


gdzie ewentualnie mogę znaleźć tą śrubkę?

bart1924 napisał/a:
Co do żarówki to pewnie była ok, żeby zapaliła się rezerwa w Carismie, to wskazówka musi spaść ok 0,5cm poniżej ostatniej kreski, jeśli chcesz się przekonać to zawsze możesz jeździć w pobliżu stacji aż do zapalenia, ewentualnie wozić kanister z wahą gdyby się jednak nie zapaliła


poniżej ostatniej kreski, czyli już poniżej tej czerwonej? bo ja jak mam już na czerwonej to tankuje z obawy, że nie dojadę do stacji :) chociaż wczoraj wlałem 5l w kanisterek i będę chyba czekał na efekty, tylko najgorzej że często żona z dzieckiem jeździ i troszkę się boi że stanie na środku skrzyżowania...

[ Dodano: 18-03-2013, 15:29 ]
Bizi78 napisał/a:
Może warto przeczyścić przepustnicę i nauczyć obrotów 8) .


w jaki sposób przeprowadza się naukę obrotów?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-03-2013, 19:41   

asz600 napisał/a:
w jaki sposób przeprowadza się naukę obrotów?

Najpierw odpiąć aku na kilka - kilkanaście minut a następnie jak w temacie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379
Tylko po odpięciu aku musisz jeszcze zaprogramować elektryczne szyby, chyba że masz korbki :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
adrian3232 
Forumowicz
:)

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 68
Skąd: Sulejów
Wysłany: 19-03-2013, 00:23   

Mi ostatnio się odpieła klema i po nauczeniu obrotów obroty na ssaniu są trochę niższe :) ale takto do 2500 były :)
 
 
 
asz600 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 90 km 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 14
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 22-03-2013, 08:39   

Bizi78 napisał/a:
asz600 napisał/a:
w jaki sposób przeprowadza się naukę obrotów?

Najpierw odpiąć aku na kilka - kilkanaście minut a następnie jak w temacie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379
Tylko po odpięciu aku musisz jeszcze zaprogramować elektryczne szyby, chyba że masz korbki :wink: .


tylko że ja nie mam GDI, a instrukcja dotyczy właśnie tego silnika, w zwykłym silniku też można w ten sposób nauczyć obrotów?
w jaki sposób programuje się elektryczne szyby?
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 22-03-2013, 15:40   

naciskasz na guzik żeby szyba opadła i chwile musisz go przytrzymać około 3 sek usłyszysz takie kliknięcie ,jeśli się tak nie nauczy to powtórz to samo z zamknięta szybą.Ona po tej czynności musi się nauczyć.
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
asz600 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 90 km 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2013
Posty: 14
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 22-03-2013, 15:54   

mateusz8230 napisał/a:
naciskasz na guzik żeby szyba opadła i chwile musisz go przytrzymać około 3 sek usłyszysz takie kliknięcie ,jeśli się tak nie nauczy to powtórz to samo z zamknięta szybą.Ona po tej czynności musi się nauczyć.


jeżeli tego nie zrobię to szyby przestaną działać?
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 22-03-2013, 16:05   

będą działać ale po tej nauce gdy nacisniesz przycisk to szyby same jadą w dół albo góre, tzn że nie musisz trzymać przycisku i szyba sama jedzie w dół. teraz kapujesz? :)
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-03-2013, 20:13   

asz600 napisał/a:
tylko że ja nie mam GDI, a instrukcja dotyczy właśnie tego silnika, w zwykłym silniku też można w ten sposób nauczyć obrotów?

Moje 1.3 muszę nauczyć po odpięciu klemy więc 1.6 pewnie też :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.