[Cari 1.8 GDI] Brak hamulców ! |
Autor |
Wiadomość |
nashkarol
Forumowicz

Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 122 Skąd: NBR
|
Wysłany: 31-01-2013, 22:23 [Cari 1.8 GDI] Brak hamulców !
|
|
|
Czołem MitsuManiacy
Wystartowałem rano z parkingu i przed pierwszym skrzyżowaniem okazało się, że pedał hamulca jest twardy jak skała po kilku szybkich depnięciach dopiero hamulce zareagowały i zatrzymałem auto ... Później już było normalnie poza tym, że od kilku dni pedał hamulca mam dosyć miękki, łapie dosyć głęboko. Jak depnę agresywniej to staje dęba od razu ... abs działa.
Płyn hamulcowy prawie na max, czyli tak jak było od początku jak "dosiadłem" Cari.
Kończące się tarcze ? Klocki ? |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 31-01-2013, 22:28
|
|
|
Kończące się tarcze i klocki nic tu nie mają. Ja obstawiam zapowietrzony układ hamulcowy ewentualnie stary płyn. Tak czy siak zaczął bym od wymiany. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
nashkarol
Forumowicz

Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 122 Skąd: NBR
|
Wysłany: 01-02-2013, 00:11
|
|
|
Przed zimą odpowietrzałem cały układ i uzupełniałem płyn ... Sam z siebie by się zapowietrzył ?
Kiedyś w poprzednim aucie miałem podobny objaw ... z tym że pedał wpadał w podłogę i za drugim razem hamulce łapały ... szybka diagnoza wykazała cieniutkie tarcze, tylko że w tym przypadku pedał był twardy i dopiero ze trzy depnięcia pomogły. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-02-2013, 08:11
|
|
|
Sprawdź drożność układu podciśnienia z kolektora ssącego do serwa |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 01-02-2013, 09:43
|
|
|
robertdg napisał/a: | Sprawdź drożność układu podciśnienia z kolektora ssącego do serwa |
O to jest trafna uwaga. W GDI często jest z tym problem.
Nadal tylko nie rozumiem co może mieć cienka tarcza do tego że pedał wpada głębiej? Przecież hamulec nie jest na linke
Płyn tylko uzupełniałeś czy cały wymieniłeś? |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
nashkarol
Forumowicz

Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 122 Skąd: NBR
|
Wysłany: 01-02-2013, 10:04
|
|
|
robertdg napisał/a: | Sprawdź drożność układu podciśnienia z kolektora ssącego do serwa |
Panowie a gdzie tego szukać i czy jestem w stanie zrobić to sam, czy potrzeba do tego jakiegoś sprzętu specjalnego i całego dnia roboty ?
"mlun" jeśli chodzi o te cienkie tarcze, to też za bardzo tego nie pojmuje ale tak było ... Wymieniłem zestaw tarcz i kloców i zrobiło sie idealnie ... Płyn przy odpowietrzaniu dolewałem niestety |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 01-02-2013, 11:55
|
|
|
To płyn radzę wymienić cały skoro nie wiesz kiedy ostatnio to robiono. Koszt nie duży a zapewni bezpieczeństwo.
Co do wężyka podciśnienia. To musisz znaleźć wężyk idący od serwa do kolektora dolotowego(taki czarny gruby pewnie). Sam wężyk będzie prawdopodobnie drożny natomiast króciec w kolektorze może być zapchany nagarem. W kolektorze będzie to miał po lewej stronie silnika stojąc do niego przodem. Gdzieś na forum jest chyb nawet opis ze zdjęciami o ile pamiętam.
O tu znalazłem jakieś zdjęcie i Ci zaznaczyłem. Co prawda przedliftowy silnik ale w Twoim pewnie jest tak samo.
 |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
nashkarol
Forumowicz

Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 122 Skąd: NBR
|
Wysłany: 01-02-2013, 14:30
|
|
|
Dzięki wielkie za lokalizację z tego co widzę, to tak raczej stojąc od przodu auta, to wężyk znajduje się gdzieś z tyłu ...
Płyn z pewnością zmienię, ponieważ i tak postanowiłem w najbliższym czasie zmienić tarcze i klocki ...
Oświećcie mnie jeszcze w jednym temacie, mianowicie obok zbiorniczka wyrównawczego płynu hamulcowego - z prawej strony - jest mniejszy biały zbiorniczek, również z podziałką. Czy to również część układu hamulcowego że tak powiem ? Za co odpowiada ten zbiorniczek ?
Zauważyłem, że płyn który się w nim znajduje jest dużo ponad MAX zalany, pod koreczek ... Czy tak ma być ? |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
nashkarol
Forumowicz

Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 122 Skąd: NBR
|
Wysłany: 01-02-2013, 18:27
|
|
|
No to wiele wyjaśnia, czy za duży poziom tego płynu wpływa niekorzystnie na pracę podzespołów ?
I jeszcze pytanko odnośnie zamykania tego zbiorniczka, ponieważ wieczko nie jest wkręcane tylko wciskane chyba, czy tak ma być ? Nie otworzy się to ? |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 01-02-2013, 18:37
|
|
|
Odnośnie pierwszego pytania: jeżeli producent przewidział taki a nie inny poziom to ja raczej się do tego stosuję. Czy to ma jakiś negatywny wpływ? Szczerze powiem że nie wiem. Raczej nie ale ja bym dla świętego spokoju trochę odciągnął tego płynu. Po drugie tak ma być. Samo się nie otworzy, nie ma takiej możliwości. Musiałoby na na to wieczko zadziałać nie wiem jakie ciśnienie żeby się otworzyło a to raczej jest nierealne. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
nashkarol
Forumowicz

Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 122 Skąd: NBR
|
Wysłany: 01-02-2013, 18:45
|
|
|
Oczywiście bezapelacyjnie jutro strzykawka pójdzie w ruch tylko chciałem się upewnić, czy przez niewiedzę nie "przykatowałem" np sprzęgła nie wiem skąd taki poziom, są dwie opcje: albo w ogóle nie sprawdziłem tego, albo sprawdziłem wcześniej i było OK, a poziom się podniósł ... Pytanie czy może samoczynnie się podnieść poziom |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
nashkarol
Forumowicz

Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 122 Skąd: NBR
|
Wysłany: 01-02-2013, 18:57
|
|
|
Dzięki za pomoc i porady
Co do tego poziomu płynu to logiczne, ale jak wiadomo Miś czasami potrafi zaskoczyć
Co do hamulców ... Dzisiaj cały dzień pracowały poprawnie, ale w najbliższym czasie dobiorę się do tego przewodu od serwa i generalnego przeglądu całego układu. Przy ładnej pogodzie dokopałem się do nakrętki przy lewarku hamulca ręcznego i dokręciłem ją trochę, bo ręczny jakoś słabo łapie ... Po kilku km okazało się, że chyba przegiąłem pałę bo prawie zblokowało mi prawe tylne koło szybko odpuściłem nakrętkę, przejechałem się i jest ok |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
|