Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Brak hamulców !
Autor Wiadomość
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 31-01-2013, 22:23   [Cari 1.8 GDI] Brak hamulców !

Czołem MitsuManiacy ;)

Wystartowałem rano z parkingu i przed pierwszym skrzyżowaniem okazało się, że pedał hamulca jest twardy jak skała ;) po kilku szybkich depnięciach dopiero hamulce zareagowały i zatrzymałem auto ... Później już było normalnie poza tym, że od kilku dni pedał hamulca mam dosyć miękki, łapie dosyć głęboko. Jak depnę agresywniej to staje dęba od razu ... abs działa.

Płyn hamulcowy prawie na max, czyli tak jak było od początku jak "dosiadłem" Cari.

Kończące się tarcze ? Klocki ?
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 31-01-2013, 22:28   

Kończące się tarcze i klocki nic tu nie mają. Ja obstawiam zapowietrzony układ hamulcowy ewentualnie stary płyn. Tak czy siak zaczął bym od wymiany.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 01-02-2013, 00:11   

Przed zimą odpowietrzałem cały układ i uzupełniałem płyn ... Sam z siebie by się zapowietrzył ?

Kiedyś w poprzednim aucie miałem podobny objaw ... z tym że pedał wpadał w podłogę i za drugim razem hamulce łapały ... szybka diagnoza wykazała cieniutkie tarcze, tylko że w tym przypadku pedał był twardy i dopiero ze trzy depnięcia pomogły.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-02-2013, 08:11   

Sprawdź drożność układu podciśnienia z kolektora ssącego do serwa
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 01-02-2013, 09:43   

robertdg napisał/a:
Sprawdź drożność układu podciśnienia z kolektora ssącego do serwa


O to jest trafna uwaga. W GDI często jest z tym problem.
Nadal tylko nie rozumiem co może mieć cienka tarcza do tego że pedał wpada głębiej? Przecież hamulec nie jest na linke :wink:

Płyn tylko uzupełniałeś czy cały wymieniłeś?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 01-02-2013, 10:04   

robertdg napisał/a:
Sprawdź drożność układu podciśnienia z kolektora ssącego do serwa


Panowie a gdzie tego szukać i czy jestem w stanie zrobić to sam, czy potrzeba do tego jakiegoś sprzętu specjalnego i całego dnia roboty ;) ?


"mlun" jeśli chodzi o te cienkie tarcze, to też za bardzo tego nie pojmuje ale tak było ... Wymieniłem zestaw tarcz i kloców i zrobiło sie idealnie ... Płyn przy odpowietrzaniu dolewałem niestety
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 01-02-2013, 11:55   

To płyn radzę wymienić cały skoro nie wiesz kiedy ostatnio to robiono. Koszt nie duży a zapewni bezpieczeństwo.
Co do wężyka podciśnienia. To musisz znaleźć wężyk idący od serwa do kolektora dolotowego(taki czarny gruby pewnie). Sam wężyk będzie prawdopodobnie drożny natomiast króciec w kolektorze może być zapchany nagarem. W kolektorze będzie to miał po lewej stronie silnika stojąc do niego przodem. Gdzieś na forum jest chyb nawet opis ze zdjęciami o ile pamiętam.

O tu znalazłem jakieś zdjęcie i Ci zaznaczyłem. Co prawda przedliftowy silnik ale w Twoim pewnie jest tak samo.

_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 01-02-2013, 14:30   

Dzięki wielkie za lokalizację ;) z tego co widzę, to tak raczej stojąc od przodu auta, to wężyk znajduje się gdzieś z tyłu ...

Płyn z pewnością zmienię, ponieważ i tak postanowiłem w najbliższym czasie zmienić tarcze i klocki ...

Oświećcie mnie jeszcze w jednym temacie, mianowicie ;) obok zbiorniczka wyrównawczego płynu hamulcowego - z prawej strony - jest mniejszy biały zbiorniczek, również z podziałką. Czy to również część układu hamulcowego że tak powiem :P ? Za co odpowiada ten zbiorniczek ?
Zauważyłem, że płyn który się w nim znajduje jest dużo ponad MAX zalany, pod koreczek ... Czy tak ma być ?
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 01-02-2013, 17:48   

Ten drugi, mniejszy zbiorniczek jest od sprzęgła , ponieważ tutaj nie ma linki tylko jest instalacja hydrauliczna która powoduje rozłączanie i załączanie sprzęgła oczywiście po wciśnięciu i puszczeniu pedału sprzęgła. Płynu jest za dużo - powinno być prawie na max a nie tak jak napisałeś.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 01-02-2013, 18:27   

No to wiele wyjaśnia, czy za duży poziom tego płynu wpływa niekorzystnie na pracę podzespołów ?

I jeszcze pytanko odnośnie zamykania tego zbiorniczka, ponieważ wieczko nie jest wkręcane tylko wciskane chyba, czy tak ma być ? Nie otworzy się to ?
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 01-02-2013, 18:37   

Odnośnie pierwszego pytania: jeżeli producent przewidział taki a nie inny poziom to ja raczej się do tego stosuję. Czy to ma jakiś negatywny wpływ? Szczerze powiem że nie wiem. Raczej nie ale ja bym dla świętego spokoju trochę odciągnął tego płynu. Po drugie tak ma być. Samo się nie otworzy, nie ma takiej możliwości. Musiałoby na na to wieczko zadziałać nie wiem jakie ciśnienie żeby się otworzyło a to raczej jest nierealne.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 01-02-2013, 18:45   

Oczywiście bezapelacyjnie jutro strzykawka pójdzie w ruch ;) tylko chciałem się upewnić, czy przez niewiedzę nie "przykatowałem" np sprzęgła ;) nie wiem skąd taki poziom, są dwie opcje: albo w ogóle nie sprawdziłem tego, albo sprawdziłem wcześniej i było OK, a poziom się podniósł ... Pytanie czy może samoczynnie się podnieść poziom :P
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 01-02-2013, 18:47   

Raczej nie. Prędzej by się obniżył i to świadczyłoby o nieszczelności.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
nashkarol 
Forumowicz


Auto: Mitsu Cari 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: NBR
Wysłany: 01-02-2013, 18:57   

Dzięki za pomoc i porady ;)

Co do tego poziomu płynu to logiczne, ale jak wiadomo Miś czasami potrafi zaskoczyć :P

Co do hamulców ... Dzisiaj cały dzień pracowały poprawnie, ale w najbliższym czasie dobiorę się do tego przewodu od serwa i generalnego przeglądu całego układu. Przy ładnej pogodzie dokopałem się do nakrętki przy lewarku hamulca ręcznego i dokręciłem ją trochę, bo ręczny jakoś słabo łapie ... Po kilku km okazało się, że chyba przegiąłem pałę :P bo prawie zblokowało mi prawe tylne koło :D szybko odpuściłem nakrętkę, przejechałem się i jest ok
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 01-02-2013, 19:03   

Z regulacją ręcznego to trzeba troszkę pokombinować. Najlepiej stopniowo dokręcać i sprawdzać czy nie zaczyna blokować. Najlepiej podnieść jedną stronę i co rusz zakręcić kołem. Jak zacznie delikatnie ocierać to tak zostawić i powinno być ok. A ty masz z tyłu bębny czy tarcze?
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.