stacyjka :| |
Autor |
Wiadomość |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 06-06-2008, 21:54 stacyjka :|
|
|
|
mam taki problem - czasem auto zachowuje sie tak jakby stacyjka nie do konca łączyła - niby jest zapłon ale jak przełączam z ON na START (chce odpalić silnik) to światła przygasają i zachowuje sie tak jakby był za słaby akumulator. Wystarczy że mocniej przytrzymam i odpala na dotyk. Wydaje mi się że winą za "zepsucie" stacyjki mogę obarczyć dorabiany kluczyk aczkolwiek zachowanie jest takie samo także z oryginalnym kluczykiem wiec na 100% to będzie coś ze stacyjką niż z kluczykiem jako takim. Co ciekawe symptomy występują losowo - czasem jest gorzej czasem lepiej. Raz juz sie bałem że nie odpale auta bo przekręcam i nic ale po 2-3 razie (pełne cofniecie na ACC) złapał |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
franz [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2008, 12:51
|
|
|
zdejmij osłonę kolumny.
po lewej stronie masz kable idące do stacyjki. za nimi jest mała śrubka (na krzyżaka).
dokręć ją i pozamiatane |
|
|
|
 |
cajmer [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2008, 22:18
|
|
|
niewiem czy to poskutkuje miale podobny problem i musialem demontowac cala stacyjke i rozebralem ja prawiena czesci pierwsze nastepnie mtoda prob doszlem awstarczylo delikatnie przegiac wystajacy z niej bolec skrecic kombinerkami do przodu odrobine i pali na dotyk a wczesniej musialem az wciskac kluczyk w stacyjce pozdrawiam i dzieki za wszelkieporady |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 03-04-2013, 14:13
|
|
|
Mam problem ze stacyjką, stacyjka nie za każdym razem daje napięcie na rozrusznik. Czasem po przekręceniu kluczyka rozrusznik od razu kręci, a czasem po kilkanaście razy przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje. Jak rozwiązać ten problem, bo boję się że pewnego pięknego dnia nie odpalę Sigmy wcale. Z góry dziękuję za pomoc |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 03-04-2013, 15:25
|
|
|
Jesteś pewny że to stacyjka?
Czy nic nie słychać po przekręceniu na pozycję START?
Czy może słyszysz kliknięcie elektromagnesu w rozruszniku?
Jeśli tak, to problemem najpewniej jest słaba masa pomiędzy skrzynią a silnikiem (przykręcona jest na jednej ze śrub między skrzynią a silnikiem) - proponowałbym skontrolować ten punkt w pierwszej kolejności. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 03-04-2013, 15:51
|
|
|
Nic się nie dzieje żadnego dźwięku nie ma, może być też tak że uszkodzony jest ten czujnik pozycji automatu ( który pozwala na uruchomienie tylko na N i P |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 03-04-2013, 16:39
|
|
|
Też jest to możliwe - sprawdź w serwisówce STARTING SYSTEM i wtyczki pod maską - jedna jest pod obudową filtra powietrza (płaska 2 rzędy 2x5 pinów). Druga tego samego typu, dość podobna idzie do przełącznika - też znajduje się w okolicy filtra. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
t0m3k
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 956 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-04-2013, 19:11
|
|
|
ja mam manualną skrzynie a mam taki sam problem przekręcam na rozrusznik, wszystko kontrolki przygasają, pompe słysze a rozrusznik nic... czasem jest tak że potrzymam dłużej i załapie, a czasami jest tak ze próbuje co chwile po kilka sekund... w Manualu chyb nie ma zadnego zabezpieczenia odnosnie wciśnięcia sprzęgła itd nie ? |
_________________
Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 03-04-2013, 19:58
|
|
|
t0m3k napisał/a: | ja mam manualną skrzynie a mam taki sam problem przekręcam na rozrusznik, wszystko kontrolki przygasają, pompe słysze a rozrusznik nic... czasem jest tak że potrzymam dłużej i załapie, a czasami jest tak ze próbuje co chwile po kilka sekund... w Manualu chyb nie ma zadnego zabezpieczenia odnosnie wciśnięcia sprzęgła itd nie ? |
W Sigmach nie ma takiego zabezpieczenia, w innych Miśkach tudzież np. Hyundai Lantra czy Pony z lat 90 miały takie coś.
Proponuję sprawdzić jak wyżej, ale stacyjkę też można, ostatecznie można odpalanie na przycisk |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|