[Cari 1.8 GDI] Lekkie szarpnięcia przy ruszaniu |
Autor |
Wiadomość |
7ukasz
Forumowicz
Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 16-01-2014, 18:38 [Cari 1.8 GDI] Lekkie szarpnięcia przy ruszaniu
|
|
|
Witam. Zauważyłem, że ciężko wyczuć aby ruszyć moim autem bez lekkiego szarpnięcia. Może to nawet nie szarpnięcie tylko auto wchodzi w taki lekki rezonans jakby było zbyt mocno obciążone momentem. Nie wiem od czego to jest i czy to normalne. Przy większych obrotach tego nie ma i jest OK. Poza tym silnik chodzi jak diesel. Chyba klekoczą zawory.
Przerabiał ktoś to może? |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 16-01-2014, 19:12
|
|
|
W mojej CARI jest czasami takie szarpnięcie po zmianie biegów , ale jak zauważyłem raczej zależy to od paliwa , a klekot hydrozaworów to jest odrębna przyczyna . |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-01-2014, 19:50
|
|
|
Mogą klepac hydrauliczne popychacze http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=81640
co do szarpania to może to być wina układu wysokiego napięcia, świece, fajki, cewki, do sprawdzenia i wymiany |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 17-01-2014, 12:51
|
|
|
robertdg, GDI ma swoją urodę - jest czułe na wszystko. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 18-01-2014, 18:53
|
|
|
Taki rezonans jak w korku jedziesz na 1 biegu i ci auto pulsuje po rudzeniu z miejsca to mogą byc przeguby zużyte za duże luzy |
|
|
|
 |
carisma2000
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 50 Skąd: bydgoszcz
|
|
|
|
 |
7ukasz
Forumowicz
Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 22-01-2014, 12:31
|
|
|
Co do stukania, to auto stukać zaczęło po 70tys km. Mechanicy stawiali różne diagnozy. Jeden mówił, że to wina korbowego inny, że popychaczy inny, że panewek. Każdy sugerował remont silnika. Auto jednak nie poszło do remontu i ma obecnie 152tys km i dalej jeździ ze stukaniem. Wlewany był olej 10W40 GM. Planuję go zmienić na Castrol Edge 10W40 lub 5W40. Nie wiem jednak czy to dobry pomysł przechodzić z pół syntetyka na pełen syntetyk.
Co do tego pulsowania to już nie wiem. Może być to faktycznie wina układu zapłonowego lub przegubów.
Przyszło mi na myśl aby sprawdzić świece. Co do przegubów to raz usłyszałem stukanie przy skręcaniu więc nie są już najlepsze.
A co to może być, że biegi mi wchodzą czasem ze zgrzytem albo wsteczny nie zawsze się zapnie?
Odczucie jest takie jak by linka była do naciągnięcia od sprzęgła. Skoro tutaj nie ma linki tylko płyn to nie wiem co można z tym zrobić. Jak sądzicie? |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22-01-2014, 17:31
|
|
|
7ukasz, Trzeba sprawdzić poziom i stan płynu w układzie sprzęgła, pompę sprzęgła oraz zdiagnozować czy samo sprzęgło się nie kończy (tarcza, docisk, łożysko) |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
7ukasz
Forumowicz
Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 22-01-2014, 18:38
|
|
|
Poziom płynu jest ok ale od razu widzę, że nie był nigdy wymieniany, bo jest w kiepskim stanie. Na oko widać, że zawiera wodę. Jak najlepiej go wymienić? Myślałem aby strzykawką wyciągnąć stary płyn i dodać nowego. |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22-01-2014, 18:55
|
|
|
7ukasz, może ten link Ci pomoże |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
7ukasz
Forumowicz
Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 22-01-2014, 19:37
|
|
|
Dzięki ale w sumie tam napisali więcej o hamulcach niż o sprzęgle. Co to ten wysprzęglik i gdzie jest jego odpowietrznik? |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 22-01-2014, 21:48
|
|
|
7ukasz, Z przodu -niech ktoś wciśnie sprzęgło to zauważysz przy skrzyni siłownik(wyprzęgnik) i jego odpowietrznik . Ale to nie jest przyczyną szarpnięć - bo jeśli biegi normalnie wchodzą bez zgrzytów to układ sterowania sprzęgłem jest "OK". |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22-01-2014, 22:29
|
|
|
7ukasz napisał/a: |
A co to może być, że biegi mi wchodzą czasem ze zgrzytem albo wsteczny nie zawsze się zapnie?
Odczucie jest takie jak by linka była do naciągnięcia od sprzęgła. Skoro tutaj nie ma linki tylko płyn to nie wiem co można z tym zrobić. Jak sądzicie? |
Biegi nie zawsze "normalnie wchodzą" |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
7ukasz
Forumowicz
Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 23-01-2014, 12:49
|
|
|
Wymieniłem płyn sprzęgła i już biegi wchodziły pięknie. Nawet nie musiałem do końca wciskać sprzęgła i nie było zgrzytu. Poprzedni płyn był bardzo brudny. Niestety jak auto postoi, to nie chce wchodzić wsteczny. Trzeba podpompować sprzęgło i wtedy jest ok. Chyba przepuszcza uszczelnienie na pompie |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 23-01-2014, 23:49
|
|
|
Cylinderek tam raczej jest trwały ale tak jak pisałem GDI ma taki właśnie urok ze wsteczny rzado kiedy gladko i bez zgrzytniecia wskakuje, jak nie chce wrzuć np 5 i ponownie spróbuj wsteczny. |
|
|
|
 |
|