Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Lekkie szarpnięcia przy ruszaniu
Autor Wiadomość
7ukasz 
Forumowicz

Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 16-01-2014, 18:38   [Cari 1.8 GDI] Lekkie szarpnięcia przy ruszaniu

Witam. Zauważyłem, że ciężko wyczuć aby ruszyć moim autem bez lekkiego szarpnięcia. Może to nawet nie szarpnięcie tylko auto wchodzi w taki lekki rezonans jakby było zbyt mocno obciążone momentem. Nie wiem od czego to jest i czy to normalne. Przy większych obrotach tego nie ma i jest OK. Poza tym silnik chodzi jak diesel. Chyba klekoczą zawory.
Przerabiał ktoś to może?
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 16-01-2014, 19:12   

W mojej CARI jest czasami takie szarpnięcie po zmianie biegów , ale jak zauważyłem raczej zależy to od paliwa , a klekot hydrozaworów to jest odrębna przyczyna .
_________________
Ross
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-01-2014, 19:50   

Mogą klepac hydrauliczne popychacze http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=81640
co do szarpania to może to być wina układu wysokiego napięcia, świece, fajki, cewki, do sprawdzenia i wymiany
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 17-01-2014, 12:51   

robertdg, GDI ma swoją urodę - jest czułe na wszystko.
_________________
Ross
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 18-01-2014, 18:53   

Taki rezonans jak w korku jedziesz na 1 biegu i ci auto pulsuje po rudzeniu z miejsca to mogą byc przeguby zużyte za duże luzy
 
 
carisma2000 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 50
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 18-01-2014, 20:02   

chłopaki, jeśli coś wiecie o tym http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84584 pomóżcie
_________________

 
 
7ukasz 
Forumowicz

Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 22-01-2014, 12:31   

Co do stukania, to auto stukać zaczęło po 70tys km. Mechanicy stawiali różne diagnozy. Jeden mówił, że to wina korbowego inny, że popychaczy inny, że panewek. Każdy sugerował remont silnika. Auto jednak nie poszło do remontu i ma obecnie 152tys km i dalej jeździ ze stukaniem. Wlewany był olej 10W40 GM. Planuję go zmienić na Castrol Edge 10W40 lub 5W40. Nie wiem jednak czy to dobry pomysł przechodzić z pół syntetyka na pełen syntetyk.
Co do tego pulsowania to już nie wiem. Może być to faktycznie wina układu zapłonowego lub przegubów.
Przyszło mi na myśl aby sprawdzić świece. Co do przegubów to raz usłyszałem stukanie przy skręcaniu więc nie są już najlepsze.
A co to może być, że biegi mi wchodzą czasem ze zgrzytem albo wsteczny nie zawsze się zapnie?
Odczucie jest takie jak by linka była do naciągnięcia od sprzęgła. Skoro tutaj nie ma linki tylko płyn to nie wiem co można z tym zrobić. Jak sądzicie?
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 22-01-2014, 17:31   

7ukasz, Trzeba sprawdzić poziom i stan płynu w układzie sprzęgła, pompę sprzęgła oraz zdiagnozować czy samo sprzęgło się nie kończy (tarcza, docisk, łożysko)
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
7ukasz 
Forumowicz

Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 22-01-2014, 18:38   

Poziom płynu jest ok ale od razu widzę, że nie był nigdy wymieniany, bo jest w kiepskim stanie. Na oko widać, że zawiera wodę. Jak najlepiej go wymienić? Myślałem aby strzykawką wyciągnąć stary płyn i dodać nowego.
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 22-01-2014, 18:55   

7ukasz, może ten link Ci pomoże
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
7ukasz 
Forumowicz

Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 22-01-2014, 19:37   

Dzięki ale w sumie tam napisali więcej o hamulcach niż o sprzęgle. Co to ten wysprzęglik i gdzie jest jego odpowietrznik?
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 22-01-2014, 21:48   

7ukasz, Z przodu -niech ktoś wciśnie sprzęgło to zauważysz przy skrzyni siłownik(wyprzęgnik) i jego odpowietrznik . Ale to nie jest przyczyną szarpnięć - bo jeśli biegi normalnie wchodzą bez zgrzytów to układ sterowania sprzęgłem jest "OK".
_________________
Ross
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 22-01-2014, 22:29   

7ukasz napisał/a:

A co to może być, że biegi mi wchodzą czasem ze zgrzytem albo wsteczny nie zawsze się zapnie?
Odczucie jest takie jak by linka była do naciągnięcia od sprzęgła. Skoro tutaj nie ma linki tylko płyn to nie wiem co można z tym zrobić. Jak sądzicie?


Biegi nie zawsze "normalnie wchodzą"
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
7ukasz 
Forumowicz

Auto: Carisma sedan 2000 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 23-01-2014, 12:49   

Wymieniłem płyn sprzęgła i już biegi wchodziły pięknie. Nawet nie musiałem do końca wciskać sprzęgła i nie było zgrzytu. Poprzedni płyn był bardzo brudny. Niestety jak auto postoi, to nie chce wchodzić wsteczny. Trzeba podpompować sprzęgło i wtedy jest ok. Chyba przepuszcza uszczelnienie na pompie :(
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 23-01-2014, 23:49   

Cylinderek tam raczej jest trwały ale tak jak pisałem GDI ma taki właśnie urok ze wsteczny rzado kiedy gladko i bez zgrzytniecia wskakuje, jak nie chce wrzuć np 5 i ponownie spróbuj wsteczny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.