 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zamknięty przez: mkm 17-03-2013, 12:34 |
CIVIC VTi EG9 B16A2 by pawela! |
Autor |
Wiadomość |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-09-2009, 17:45 CIVIC VTi EG9 B16A2 by pawela!
|
|
|
Stało się!
Po trzech miesiącach poszukiwań w Niemczech, Szwajcarii, Holandii, a w końcu w Polsce wreszcie udało się kupić 4 drzwiowe auto, a przy okazji spełnić marzenie. Jako, że dorobiłem się synka, miałem dość podróżowania z nim niskim, twardym, głośnym i 3 drzwiowym Coltem. W czerwcu, zaraz po urodzeniu małego, zacząłem poszukiwania auta rodzinnego. Oczywiście, nie uznaję bazowych wersji, więc szukałem albo czegoś ze 'średnim' silnikiem a ful wypasem, albo z mocną jednostką i przynajmniej pakietem elektrycznym. W praktyce poszukiwania ograniczyły się do Civika VTEC lub VTI, Accorda VTEC, Primery GT lub Cordoby Cupra. Wydałem majątek na telefony, na szczęście zazwyczaj wywiad telefoniczny wystarczył, by kolejne egzemplarze omijać z daleka, kilka obejrzałem na żywo...
W końcu trafiłem na autko, którym obecnie się poruszam. Zabrałem kolegę, znawcę Hondy na tripa do Poznania i jest.
Sprowadzona w listopadzie 2008, po jednej niemieckiej właścicielce, absolutna seria, 117tkm udokumentowanego przebiegu, wszystkie szyby z 92, stan wnętrza idealny, żadnych zarysowań, fabryczna skóra na kierownicy w ogóle nie wytarta, gąbka foteli twarda, nie wysiedziana, tapicerka stan idealny, bagażnik czyściutki, pod wykładzinami nic szpachli, ori fele i koło zapasowe, pod uszczelkami brak różnic w lakierze czy pasty polerskiej, wszystkie lampy i kierunkowskazy te same oznaczenia.
Sprzedawca z miejsca zaznacza, że zrobione są reperaturki nadkoli i malowany zderzak z tyłu. Wyskakujemy z miernikiem lakieru - prawda, tylko tam znaleźliśmy naddatek lakieru, reszta elementów równiutko, szpary między elementami jednolite.
Zanim jazda, wykręcam świece i sprawdzam kompresję:
1 - 15,2
2 - 15
3 - 15
4 - 15,2
Silnik suchutki, dymka nie puszcza, rzadkość - kompletny lakier na pokrywie zaworów, więc jest szansa, że przegrzewany nie był. sprzedający daje mi fakturę na przegląd za 2100zł, wymienione m.in: kompletny rozrząd, uszczelka pod klawiaturą, uszczelniacze zaworowe, łożyska kół tylnych, spalone żarówki. Jest też wynik przeglądu, osie ustawione na 0', amorki po 77-82% itd.
I kolega, i sprzedający instruują mnie, że tym autem jeździ się trochę jak z turbo. Najpierw czekamy kilkanaście min, aż zagrzeje się olej, nie przekraczając 3500, po każdej forsownej jeździe też należy poczekać do 1-2 włączeń wentylatora, a zagwarantuje to długowieczność B-serii.
Jedziemy - najpierw powoli, przez 15 min, rozgrzewam olej, autko nie zbacza z toru jazdy, nic nie stuka, nie puka, nie wibruje, hamuje równomiernie. Rozgrzany, przekraczam 5500rpm - OGIEŃ! W ciągu ostatnich dni jeździłem kilkoma VTi, ten pod osiągami bije je na głowę!
Mówię, że chcę zajrzeć od spodu, akurat przejeżdżamy obok ASO VW, jedziemy na przegląd przed zakupowy. Wchodzę w kanał, silnik, skrzynia suche, cała podłoga bez żadnych otarć, zakonserwowana bitexem czy innym bollem, zaglądam pod nakładki progowe - progi całe, zakonserwowane, nigdzie żadnej rdzy. Wchodzi diagnosta VW, włącza szarpaki, telepie i szuka (przy okazji urywa kabel ABSu przy lewym kole...), po obu osiach wychodzi i pyta się czy to rocznik '99-00, bo w zawiasie nie ma się czego czepić, żadnych luzów.
Nie ma się w aucie bardzo czego czepić, więc negocjujemy cenę za spaloną lampkę oświetlenia wnętrza, ten nieszczęsny kabelek i nieszczelność wydechu przy końcowym tłumiku. Formalności załatwione,edit
W Lublinie autko ogląda jeszcze kilka osób w tym DK i sylipp - obaj potwierdzają - udało się trafić absolutną perełkę
OPIS FORUMOWY:
MODEL:
CIVIC VTi EG9, produkcja 11.1992, I rej: 2.1993, nr seryjny 000091
SILNIK:
B16A2, 160KM/7600, 152Nm/7000, odcięcie 8500
UKŁAD DOLOTOWY:
- była seria
- jest stożek Pipercross
UKŁAD WYDECHOWY:
- była seria
- jest przelot 2" na dwóch tłumikach przelotowych z nierdzewki M-Tech OEM Look
ELEKTRONIKA:
- seria
UKŁAD NAPĘDOWY:
- seria
ZAWIESZENIE: -
- była seria czyli OEM rozpórka przód i stabilizatory 22 i 15mm
- jest zestaw sprężyn Eibach Pro Kit -30 (siadł ze 60)
UKŁAD HAMULCOWY:
- seria VTi (262/242)
BODY KIT:
- OEM dokładka przedniego zderzaka
- OEM window visors (owiewki szyb)
- OEM yellow fog lights (żółte halogeny)
- OEM chlapacze przód i tył
- OEM trzecie światło stop
- carbon fiber antenna block off plate (karbonowa zaślepka anteny)
- ambery
- stickery
- sunstrip
- na lato felgi Mugen MF8 replica 15" z oponami TOYO T1R 195/55
- na zime felgi OEM VTi 15" z oponami Continental Winter Contact 185/60
ŚRODEK:
- seria, czyli 2 fotele z przodu i 2 z tyłu,
- podłokietniki z przodu i z tyłu
- OEM cup holder z tyłu
- OEM długa konsola środkowa
CAR AUDIO: japońskie
MOC: moc katalogowa - 160KM
PLANY: styling, gleba, lotka SiR lub VTi, wydech 2.25" - praktycznie zrealizowane
ZDJĘCIA:
2010:
2009:
wersja zimowa
po kupnie, poglądowe
serducho:
wnętrze:
miejsca na środku brak:
zegary:
bagażnik:
 |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez mkm 14-11-2010, 11:25, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 27-09-2009, 18:10
|
|
|
Eno piekna ta bestia!!!
Jak to jeżdzi w porówniu do twojego colta? Ile wazy ile katalogowo do setki?
pawela napisał/a: | najpierw działam, potem się chwalę Podobnie jak z Coltem, będę ostro działał |
Rozumiem ze pomalujesz maske na czarno
POZDRO
PS Fele złote albo białe piecioramienne i nic wiecej |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Marino
Mitsumaniak żółte niepozorne

Auto: Colt CJ0 1.3 twenty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2007 Posty: 320 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 27-09-2009, 18:50
|
|
|
Bardzo ładna sztuka. Fotelik rozumiem mieści się bez problemu. No i widzę że zatankowana do pełna. Napisz jeszcze jak wyszło spalanie na trasie. Gratulacje - FAJNIUSIA |
_________________ Pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-09-2009, 19:14
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Jak to jeżdzi w porówniu do twojego colta? |
Colt od 0 do 160 2 razy dostał na tyle, że był małym punkcikem w lusterku
rosomak1983 napisał/a: | Ile wazy |
w mojej konfiguracji z el. szyberdziurą i ABSem 1125kg
rosomak1983 napisał/a: | ile katalogowo do setki? |
katalogowo 7.8s, mierzone fabrycznie z 4 osobami, na civicklubie mówią, że normlanym realnym wynikiem jest 7.0-7.1
rosomak1983 napisał/a: |
Rozumiem ze pomalujesz maske na czarno |
kurczę, fabryka to za mnie zrobiła
Cytat: | PS Fele złote albo białe piecioramienne i nic wiecej |
fele nowe już kupiłem, nie mając jeszcze civika, ale jeszcze się nie pochwalę. Powiem tylko - pure JDM
Marino napisał/a: | Fotelik rozumiem mieści się bez problemu |
w colcie fotel pasażera musiałbyć na maxa do przodu, tu jest mnóóóóstwo zapasu, no i drzwi, nie trzeba się gimnastykować
Marino napisał/a: | Napisz jeszcze jak wyszło spalanie na trasie. |
6,4 przy normalnej, na autostradzie 8,2, miasto jeszcze nie mierzone. Ale przynajmniej wskaźnik nie przekłamuje jak w coltolocie
Marino napisał/a: | Gratulacje - FAJNIUSIA |
dziękuję |
_________________
 |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 27-09-2009, 21:06
|
|
|
ile taka honda? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-09-2009, 21:19
|
|
|
pawela napisał/a: | za pierwszym razem niemal 230, kilka km dalej druga próba, a VTi przekręciło licznik o 2-3 mm, czyli ponad licznikowe 230! |
Wszystko pięknie ładnie - ale na forum to chyba od dziś nie jesteś i o zasadach wiesz |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-09-2009, 21:31
|
|
|
kartomaniak gti napisał/a: | ile taka honda? |
13000
dużo jak na EG, normalnie jak na VTi
Marcin-Krak napisał/a: |
Wszystko pięknie ładnie - ale na forum to chyba od dziś nie jesteś i o zasadach wiesz |
a kto powiedział, że to polskie A2? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-09-2009, 21:42
|
|
|
pawela napisał/a: | a kto powiedział, że to polskie A2? |
Nawet jeśli - to gratuluję (wolę nie pisać czego) i świeżo zakupionym samochodem, bezwzględu na jego stan, jechać z taką prędkością.
Tyle z mojej strony w tej kwestii. |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11094 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 27-09-2009, 21:47
|
|
|
Ładny cukiereczek.Colt taki malutki przy nim |
_________________
 |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
|
|
|
 |
macieekg
Mitsumaniak

Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 377 Skąd: Głosków k. Piaseczna
|
Wysłany: 27-09-2009, 22:05
|
|
|
Szczerze gratuluję dorwania perełki.
Oby jeździł bezproblemowo i bezpiecznie woził dzieciaka.
I czekam na pierwsze modyfikacje, bo nie wierzę że pozostanie seryjny. |
_________________ Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2009, 22:43
|
|
|
Marcin-Krak napisał/a: | Nawet jeśli - to gratuluję (wolę nie pisać czego) i świeżo zakupionym samochodem, bezwzględu na jego stan, jechać z taką prędkością.
Tyle z mojej strony w tej kwestii. |
Też jestem tego zdania. |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-09-2009, 22:46
|
|
|
no o uchylę 1 rąbka tajemnicy:
Felgi jakie już czekają na cifa to ULTRALITE D1 - made in japan
dokładnie takie, ale w tym roku już nie zakładam, szkoda ich |
_________________
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 27-09-2009, 23:00
|
|
|
pawela, kupiles nowe???Piecioramienne to jest własnie to Moze bym łyknał takie i pomalował na biało na lanca...
Napisz mi na priv badz gg ile za nie dałes i jaki rozmiar |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-09-2009, 23:12
|
|
|
dałem trochę ponad połowę ceny rynkowej, 15", startują od 404zł/szt, ważą po 4,5kg, są w ofercie białe, szare, brązowe i srebrne, szkoda profanować JDMowe fele malowaniem |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|